Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Eerste trip naar the Big Apple

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Hans_Belgium
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Eerste trip naar the Big Apple

Bericht door Hans_Belgium »

@ Brigitte

Bedankt.
Wij zullen het misschien ook wel proberen, we zullen misschien ook de enigste blanken in de zaak zijn :D

Grt
Hans & Francisca
Hans_Belgium
Amerikakenner

Hallo,

Kan er iemand zeggen of er goede restaurants zijn die de 24st december 's avonds open zijn rond exchange place in Jersey City of die gemakkelijk bereikbaar zijn in Manhattan via de Path en Subway?

Mvg
Hans & Francisca
Hans_Belgium
Amerikakenner

Zo pas geboekt voor restaurant Porto Leggero in Jersey City, NJ voor kerstavond om 7uur :D
Hans_Belgium
Amerikakenner

Overmorgen vertrekken we naar NY.
We vliegen van Amsterdam naar Zurich zo naar JFK.
Hopelijk komen we niet vast te zitten in een luchthaven vanwege het slechte weer.
Hans_Belgium
Amerikakenner

Hier een kleine update :
Porto Leggero in Jersey City is een superlekker restaurant, enorm lekker geëten en de porties zeker meer dan voldoende :thumbup:
Alfredo's in Manhattan (4 West 49th Street) hebben we gisteren geëten en daar ook :thumbup: , zeker de zuppa di pesca of de vissoep was overheerlijk.

En verder al de Brooklynn Heights al bezocht, prachtige atmosfeer daar, vandaar met de metro naar Central Park (Strawberry Fields), dan Museum of Modern Arts, Guggenheim Museum.
Dan de Metro tot 59th street, De Apple store :wink: , trump tower, Rockefeller Plaza (te druk eigenlijk), Alfredo's naar Times Square waar we nog een beetje rond gehangen hebben en de sfeer opgesnoven hebben. Dan de metro naar WTC genomen en de PATH terug naar Exchange Place.
Vermoeid en gelukkig terug in het hotel.
californian girl
Amerikafan

Bericht door californian girl »

Grandu schreef:http://www.heartlandbrewery.com/ locatie Radio City. Was ik erg te spreken over!

Derk
Wij ook, hebben er heerlijk gegeten met een lekker speciaal biertje voordat we naar de kerstshow in de radio music city hall gingen eerder deze maand :thumbup:

Groetjes, Anita
obeliks
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door obeliks »

Kijk maar even hier; gedeelte NY zit er bij in. Ons hotel was redelijk aan de prijs; maar superhandig gelegen!
Hans_Belgium
Amerikakenner

Hier nog wat over onze eerste kennismaking met NYC.
We hebben enorm lekker genoten van deze eerste en te korte kennismaking met deze ongeloofelijke mooie stad vol van de bruisende adrenaline.
Teveel om te zien en te weinig tijd. :(
Ons hotel, Hyatt on the Hudson in Jersey City was super. :thumbup:
We zijn ook te spreken over restaurant Porto Leggero in Jersey City en Alfredo's in Manhattan, allebei heel lekker met nog een voorkeur voor Porto Leggero die is gewoonweg ongeloofelijk lekker en super bediening. :thumbup:
We hebben ook een sneeuw-blizzard mee gemaakt, is erger dan ik dacht. :shock:
Ja, morgen weer naar huis, heel jammer. :cry:
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Ik was ook erg onder de indruk van mijn eerste keer NY City afgelopen augustus.
Super stad.
In het begin is het overweldigend, je weet het even niet.
Later, als je wat gewend bent aan de drukte en je weg een beetje weet te vinden, dan gaat het een stuk beter en voel je de vibes van de stad.

Goede reis naar huis, hopelijk is het beter weer dan de afgelopen dagen!
16x USA / 30 staten
Hans_Belgium
Amerikakenner

Juist weer thuis van NY.
Het is superleuk geweest, maar veel tekort hé :D

Iedereen bedankt voor de info die jullie mij verschaft hebben, tof he!! :thumbup:
Chrisp
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Chrisp »

Leuk om te horen! Ik was er ook tijdens de blizzard, wat een leuke ervaring he? Breng je ook nog kort verslag uit, ik ben zeer benieuwd?!
Afbeelding
Hans_Belgium
Amerikakenner

Op 2e kerstdag hebben we dan naar het Statue of Liberty en Ellis Island geweest, als we op de boot terug naar Battery Park stapten begon het wat te sneeuwen en het was bijtend koud, een starbucks binnen gestapt en een bakkie gedaan, dan naar A&F in Water Street geweest. :thumbup:
Van daar uit door de sneeuw die al wat erger naar beneden kwam tot aan de metro en van daaruit naar Macy's op 151 W 34th St. De sneeuw was dan al ferm naar beneden aan het komen en de wind stak dan ook al erg op, na wat gewinkeld te hebben kwamen we buiten in een erge sneeuwstorm, je kon bijna niet meer kijken van de sneeuw die zo in je gezicht sneed. De metro en path terug genomen naar het hotel en daar wat geëten (was wel lekker maar heel duur). :)

De volgende dag opgestaan en de storm was toch geluwd. Toch een goed hotel hoor, niets van die blizzard gehoord en op het nieuws zeiden ze dat het een snowstorm met hurricane factor 2 was ik geloof op CBS2HD.
We zijn dan naar Soho, Noho en Little Italy en Chinatown geweest. Je kon gewoon op straat lopen want er kon toch geen auto door, waardoor ook veel winkels niet open waren, :(
maar bloomingdales (UGG's gekocht voor de dames), en de GAP store waren toch open (enkele jean's en truien gescoord) en ja bij bloomingdales een 10% sales reduction uit de brand kunnen slepen.
We wilden nog eens terug gaan Porto Leggero in Jersey City om te gaan eten om dat we daar zo lekker geëten hadden, maar alles was dicht door de blizzard, dan maar terug in het hotel geëten (ook best wel lekker).

Op dinsdag door het slechte weer toch maar ons programma wat aangepast, en we zijn begonnen bij de public Library op fifth avenue, echt wel indrukwekkend hoor. :thumbup:
Het Grand Central Station wist gaan bekijken ook wel tof zeg. :clap:
Via Rockefeller Centrum (was nu niet zo druk) naar de A&F winkel op fifth av. geweest en wat gescoord voor de dames. :wink:
Naar het flatiron ook wist gaan kijken, ongeloofelijk dat ie niet omvalt hé :lol:
Dan 's avonds nog eens wist kijken bij Porto Leggero en ja nu ook weer eens super lekker geëten, ik een 16oz. steak, en de dames kreeft met super schrimps, gewoonweg af. :thumbright:

Op woensdag na een lekker uitgebreid ontbijtje dan nog eerst nog wat gaan shoppen bij Century21 bij ground zero, lekker wat gescoord voor de dames, dan terug naar het hotel om onze koffers te halen en dan terug naar JFK :cry: en dan behouden terug naar huis.
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Leuk verslagje! Het was wel echt wat he, die sneeuwstorm? Het was misschien een beetje inconvenient, maar ook wel een geweldige ervaring :) .
Afbeelding
Hans_Belgium
Amerikakenner

@ Chrisp,
Bedankt hé. Wij vonden het helemaal niet inconvenient maar een geweldige ervaring die we meegemaakt hebben.

Mijn vrouw Francisca vond het gewoon te gek, en mijn dochter Lies vond het unreal dat het ineens zo kon veranderen in een paar uur tijd.

Maar ja, we vinden sneeuw ook wel leuk (nb. we hebben 2 jaar terug ook naar het noorden van Lapland geweest 200km boven de noordpoolcirkel) :D
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Voor mij maakte de sneeuw de trip helemaal af. Ik heb nog wel eits doms gedaan :lol: , ik ben tijdens de sneeuwstorm met de Metro-North lijn naar the Bronx geweest. Ik heb geluk gehad dat mijn trein nog terugreed, anders was het een erg lange en erg dure taxirit geworden :lol: .
Afbeelding
Hans_Belgium
Amerikakenner

@ chrisp
Heb jij een verslagje van je reis naar New York?
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Nog niet, maar dat komt er voor het einde van de week wel aan :) .
Afbeelding
Hans_Belgium
Amerikakenner

@ Chrisp

Je moet maar iets laten weten ivm je reisverslag, wij zijn benieuwd naar jullie wandel in the big Apple. :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer