Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Opleiding piloot
Opleiding piloot
Ik heb 2 vraagjes:
Ik wil graag een opleiding doen voor piloot/verkeersvlieger. Ik zit alleen met 2 dingen:
1: Deze opleiding is erg duur (rond de 120.000 euro) en dus zit na de opleiding een aantal jaar met een flinke schuld. Kan ik dan naar de States verhuizen(via de GCL)
2: Of ik wacht met verhuizen tot de schuld is terugbetaald. En dan vroeg ik mij af hoe het zit met de GCL: Als je deze hebt ''gewonnen'' moet je dan gelijk weg of blijft deze geldig tot ik verhuis wanneer mijn schuld is afgelost?
Alvast bedankt.
Groeten,
Ricardo
Ik wil graag een opleiding doen voor piloot/verkeersvlieger. Ik zit alleen met 2 dingen:
1: Deze opleiding is erg duur (rond de 120.000 euro) en dus zit na de opleiding een aantal jaar met een flinke schuld. Kan ik dan naar de States verhuizen(via de GCL)
2: Of ik wacht met verhuizen tot de schuld is terugbetaald. En dan vroeg ik mij af hoe het zit met de GCL: Als je deze hebt ''gewonnen'' moet je dan gelijk weg of blijft deze geldig tot ik verhuis wanneer mijn schuld is afgelost?
Alvast bedankt.
Groeten,
Ricardo
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Opleiding piloot
Waar wil je de opleiding doen? Ik weet dat als je het in Eelde doet je bij de ABN Amro als ik me niet vergis een lening afsluit en er voorwaarden aan zitten voor het afbetalen ~ volgensmij betaal je af als je een baan hebt als piloot? In Amerika zijn lonen van piloten stukken lager dus dat kan problemen opleveren.Ricardo22 schreef:1: Deze opleiding is erg duur (rond de 120.000 euro) en dus zit na de opleiding een aantal jaar met een flinke schuld. Kan ik dan naar de States verhuizen(via de GCL)
Als je deze hebt gewonnen moet je in een bepaalde tijd verhuizen (~ 6 maanden). Je zegt in het voorsteltopic dat je mee gaat doen aan de GCL binnenkort. Dat kun je dan natuurlijk niet doen als je eerst een opleiding gaat doen van 1,5-2 jaar.Ricardo22 schreef:2: Of ik wacht met verhuizen tot de schuld is terugbetaald. En dan vroeg ik mij af hoe het zit met de GCL: Als je deze hebt ''gewonnen'' moet je dan gelijk weg of blijft deze geldig tot ik verhuis wanneer mijn schuld is afgelost?
Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb mij inderdaad al aangemeld voor de GCL. Ik twijfel ook nog om de opleiding in Nederland of de US te doen. Ik heb binnenkort ook nog een gesprek bij een opleiding over de mogelijkheden Bedankt in ieder geval voor de info!
Ik zou eens goed zoeken op het forum, er is over dit onderwerp al eens eerder een heel topic geweest. Als ik het me goed herinner kan je niet zomaar met je Europese certificaat in de VS gaan werken en/of vice versa.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
- Amerikafan
Er zijn verschillende vliegscholen in Nederland waar je een vliegopleiding kunt volgen. Het is ook mogelijk om, als je door alle keuringen en testen heenkomt een betaalde opleiding te krijgen. Dat is bij EPST in Engeland o.a. mogelijk.
Zelf een opleiding geheel betalen is bijzonder duur inderdaad, via de KLS of NLS binnenkomen geeft je een grotere kans op de mogelijkheid een lening te verkrijgen.
Vlieglessen nemen in de USA is vele malen goedkoper dan in Nederland. Het behalen van je PPL-brevet in de USA op eigen kosten is ook het overwegen waard. Ook al is je in de USA behaalde PPL brevet niet geldig in Nederland (om zelfstandig mee te mogen vliegen) is het wel een extraatje wat je mee kunt nemen naar je sollicitaties bij de vliegscholen in Nederland.
Loop eerst de keuringen en testen door voordat je je zorgen hoeft te maken over grote leningen die je terug moet betalen.
Succes!
Zelf een opleiding geheel betalen is bijzonder duur inderdaad, via de KLS of NLS binnenkomen geeft je een grotere kans op de mogelijkheid een lening te verkrijgen.
Vlieglessen nemen in de USA is vele malen goedkoper dan in Nederland. Het behalen van je PPL-brevet in de USA op eigen kosten is ook het overwegen waard. Ook al is je in de USA behaalde PPL brevet niet geldig in Nederland (om zelfstandig mee te mogen vliegen) is het wel een extraatje wat je mee kunt nemen naar je sollicitaties bij de vliegscholen in Nederland.
Loop eerst de keuringen en testen door voordat je je zorgen hoeft te maken over grote leningen die je terug moet betalen.
Succes!
Hoe verder je steeds van huis gaat, hoe dichterbij je steeds komt
- Bandido
- Amerika-expert
Een paar dingen om rekening mee te houden:
- mocht je de GC loterij winnen, weet dan dat banen voor piloten in de VS momenteel heel erg dungezaaid zijn. Grote maatschappijen als Delta nemen heel af en toe weer wat mensen aan en dan is het wederom een loterij of je al dan niet wordt uitgenodigd voor een gesprek. Maatschappijen als US Airways hebben al jaren niemand meer aangenomen. Ik ken genoeg piloten die maar niet aan de bak kunnen komen momenteel.
- er is dan dus ook veel competitie en je zult moeten wedijveren met piloten die al jarenlang ervaring hebben en veel meer vlieguren hebben. Veel van hen werken als piloot op private jets om maar aan hun uren te komen.
- vergis je inderdaad niet in het salaris wat je als beginnend piloot in Amerika gaat beginnen. Bij de meeste regional carriers begin je bij zo'n $18,000 (bruto) per jaar. Dat alle piloten bakken met geld zouden verdienen is en blijft een heel hardnekkig misverstand.
- om een baan als piloot in de wacht te slepen moet je referrals van anderen hebben. Zorg dus als je dit wilt dat je op tijd begint met netwerken.
- je Amerikaanse papieren hebben in de EU geen enkele waarde, tenzij je gewoon een brevet wilt hebben voor een klein hobbyvliegtuig. Dan is het een goede manier om er in de VS aan te geraken. Maar als je doel is om met een Amerikaans brevet bij een maatschappij als KLM of EasyJet te werken, dan is dat een ander verhaal.
Overigens mag het andersom wel: als je een NL brevet hebt, kun je (mits je natuurlijk over de benodigde werkvergunning/GC beschikt) wel werken voor Amerikaanse maatschappijen.
- mocht je de GC loterij winnen, weet dan dat banen voor piloten in de VS momenteel heel erg dungezaaid zijn. Grote maatschappijen als Delta nemen heel af en toe weer wat mensen aan en dan is het wederom een loterij of je al dan niet wordt uitgenodigd voor een gesprek. Maatschappijen als US Airways hebben al jaren niemand meer aangenomen. Ik ken genoeg piloten die maar niet aan de bak kunnen komen momenteel.
- er is dan dus ook veel competitie en je zult moeten wedijveren met piloten die al jarenlang ervaring hebben en veel meer vlieguren hebben. Veel van hen werken als piloot op private jets om maar aan hun uren te komen.
- vergis je inderdaad niet in het salaris wat je als beginnend piloot in Amerika gaat beginnen. Bij de meeste regional carriers begin je bij zo'n $18,000 (bruto) per jaar. Dat alle piloten bakken met geld zouden verdienen is en blijft een heel hardnekkig misverstand.
- om een baan als piloot in de wacht te slepen moet je referrals van anderen hebben. Zorg dus als je dit wilt dat je op tijd begint met netwerken.
- je Amerikaanse papieren hebben in de EU geen enkele waarde, tenzij je gewoon een brevet wilt hebben voor een klein hobbyvliegtuig. Dan is het een goede manier om er in de VS aan te geraken. Maar als je doel is om met een Amerikaans brevet bij een maatschappij als KLM of EasyJet te werken, dan is dat een ander verhaal.
Overigens mag het andersom wel: als je een NL brevet hebt, kun je (mits je natuurlijk over de benodigde werkvergunning/GC beschikt) wel werken voor Amerikaanse maatschappijen.
"Keep Georgia On Your Mind"
Ik heb tien jaar geleden een PPL gehaald en ook een instrument rating. Als je als commercieel piloot aan de slag wilt moet je die twee hebben plus een commercial rating. Dan, om uren op te bouwen, gaan veel piloten nog door voor een flight instructor rating waar je daarna les kunt geven en de uren kunt opschrijven als Pilot in Command. Als flight instructor kun je dus de uren opbouwen terwijl de leerling de huur van het vliegtuig betaalt. Zelf ben ik daar helemaal geen voorstander van, want dat soort instructeurs hebben vaak zelf weinig uren en ik vind het de veiligheid niet ten goede komen. Maar dat is mijn persoonlijke mening. Als flight instructor verdien je ook heel weinig.
Om als commerciele piloot aan de slag te kunnen kun je soms met 450 uur of zo gaan vliegen maar dat is in kleine vliegtuigjes en dat verdient ook praktisch niks. Zoals Bandido zegt, mag je je handjes dichtknijpen als je $18K per jaar verdient. Om op business jets enzo te vliegen heb je toch al gauw zo'n 1000 uur nodig. Hetzelfde geld ook voor de regional carriers, en ook dat betaalt weinig. Voor het echt grote spul concurreer je met piloten die vaak uit de luchtmacht komen en daar hun uren bij elkaar gevlogen hebben. Dat is dus "stiff competition" zoals wij hier zeggen. Bovendien moet ik er ook nog aan toevoegen dat die salarissen ook niet meer zijn wat het vroeger geweest is. Kortom, om als Nederlander hier in de VS als commercieel piloot aan de slag te kunnen bij een grote maarschappij zie ik niet zitten ook al win je de GCL.
Hoe het in Nederland allemaal in zijn werk gaat weet ik niet. Ik kan je wel advies geven over wat voor soort flight school te kiezen mocht je besluiten hier toch je PPL te behalen. Er zijn flight schools en dan zijn er flight schools.
Om als commerciele piloot aan de slag te kunnen kun je soms met 450 uur of zo gaan vliegen maar dat is in kleine vliegtuigjes en dat verdient ook praktisch niks. Zoals Bandido zegt, mag je je handjes dichtknijpen als je $18K per jaar verdient. Om op business jets enzo te vliegen heb je toch al gauw zo'n 1000 uur nodig. Hetzelfde geld ook voor de regional carriers, en ook dat betaalt weinig. Voor het echt grote spul concurreer je met piloten die vaak uit de luchtmacht komen en daar hun uren bij elkaar gevlogen hebben. Dat is dus "stiff competition" zoals wij hier zeggen. Bovendien moet ik er ook nog aan toevoegen dat die salarissen ook niet meer zijn wat het vroeger geweest is. Kortom, om als Nederlander hier in de VS als commercieel piloot aan de slag te kunnen bij een grote maarschappij zie ik niet zitten ook al win je de GCL.
Hoe het in Nederland allemaal in zijn werk gaat weet ik niet. Ik kan je wel advies geven over wat voor soort flight school te kiezen mocht je besluiten hier toch je PPL te behalen. Er zijn flight schools en dan zijn er flight schools.
Als je in de US een PP haalt kun je wel degelijk in Europa vliegen en wel op een N geregistreerde kist, daarvan zijn er een aantal te huur in Nederland. Vaak nog goedkoper dan een PH geregistreerde kist.rene_ursula schreef:Vlieglessen nemen in de USA is vele malen goedkoper dan in Nederland. Het behalen van je PPL-brevet in de USA op eigen kosten is ook het overwegen waard. Ook al is je in de USA behaalde PPL brevet niet geldig in Nederland (om zelfstandig mee te mogen vliegen) is het wel een extraatje wat je mee kunt nemen naar je sollicitaties bij de vliegscholen in Nederland.
Succes!
http://www.fotorepareren.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pbase.com/paulvanbaardwijk" onclick="window.open(this.href);return false;
2000: Florida
2004: Southwest
2006: Southwestmid
2008: Southeast + Florida
2009: New York City
2010: New England + New York
http://www.pbase.com/paulvanbaardwijk" onclick="window.open(this.href);return false;
2000: Florida
2004: Southwest
2006: Southwestmid
2008: Southeast + Florida
2009: New York City
2010: New England + New York
-
- Amerikafan
Dat klopt ja, alleen op een N-geregistreerde kist.
Die paar in Nederland die er dan al te huur zijn staan ook al maanden volgeboekt, maar dat gaat teveel offtopic met wat de topicstarter bedoelde te vragen vermoed ik
Die paar in Nederland die er dan al te huur zijn staan ook al maanden volgeboekt, maar dat gaat teveel offtopic met wat de topicstarter bedoelde te vragen vermoed ik

Hoe verder je steeds van huis gaat, hoe dichterbij je steeds komt
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 50
Terug naar het topic
Ricardo, als je de kans krijgt, doe dan een goede opleiding in Nederland (Eelde). Als je daarna het geluk hebt dat je voor een Nederlandse maatschappij gaat werken kun je altijd nog in de VS gaan wonen.
Pas donders goed op waar je de opleiding doet, want er zit veel kaf onder het koren. Dit is gewoon handel in jongensdromen. Geloof niet alle fantastische verhalen die de diverse vliegscholen ophangen over alle studenten van hen die nu overal bergen geld verdienen.
Een traject waarbij je als Nederlander je CPL/ATPL in de VS gaat doen loopt bijna nooit goed af. Die opleidingen zijn wel goedkoper in de VS, maar lang niet gratis. Eenmaal terug in NL kom je er dan achter dat die papieren waardeloos zijn in Europa.
Ik vlieg nu zo`n 20 jaar in Nederland en probeer al 10 jaar die loterij te winnen

Ricardo, als je de kans krijgt, doe dan een goede opleiding in Nederland (Eelde). Als je daarna het geluk hebt dat je voor een Nederlandse maatschappij gaat werken kun je altijd nog in de VS gaan wonen.
Pas donders goed op waar je de opleiding doet, want er zit veel kaf onder het koren. Dit is gewoon handel in jongensdromen. Geloof niet alle fantastische verhalen die de diverse vliegscholen ophangen over alle studenten van hen die nu overal bergen geld verdienen.
Een traject waarbij je als Nederlander je CPL/ATPL in de VS gaat doen loopt bijna nooit goed af. Die opleidingen zijn wel goedkoper in de VS, maar lang niet gratis. Eenmaal terug in NL kom je er dan achter dat die papieren waardeloos zijn in Europa.
Ik vlieg nu zo`n 20 jaar in Nederland en probeer al 10 jaar die loterij te winnen

Ex-winnaar DV2012
Probeer is te kijken bij www.pilootopleiding.nl
Hier hebben ze een overzicht van alle vliegscholen. Ook van vliegscholen waarbij je in de USA vliegt.
Hoop dat je er wat aan hebt.
Hier hebben ze een overzicht van alle vliegscholen. Ook van vliegscholen waarbij je in de USA vliegt.
Hoop dat je er wat aan hebt.
Na je opleiding naar de states gaan? Om te werken? Met je ATPL kom je in geen geval in de VS aan de bak als piloot, daar werkt men met een andere licentie.
Je mag al blij zijn om voor een habbekrats met een europese kist rond te vliegen.
En inderdaad zoals reeds gezegd geweest is let op met een vliegopleiding in de VS.
Dit kan je idd een paar eurootjes besparen, maar je komt er in geen geval mee aan de bak in Europa.
En wat amerikaanse luchtvaartmaatschappijen en hun salarissen voor piloten betreft (als je al werk vindt in de VS) wil ik je besparen!
Ik heb een hele tijd in dit wereldje gezeten en vele trieste dingen gehoord en gezien (ook vele succesverhalen hoor) .
Besef vooral zeer goed dat je als jonge knaap (weet niet hoe oud je bent, maar max leeftijd voor pilootopleiding is meestal onder de 28) meer dan 100.000€ uitgeeft (dan spreek ik nog niet over type ratings van 35000€) met vaak niet de minste zekerheid op werk!
Ik wil u zeker niet afraden om voor piloot te gaan, want het is nu eenmaal een enorm mooi beroep, maar ik vind het wel belangrijk dat men weet waaraan men begint en dat besef komt bij velen pas als het te laat is...
Sorry voor deze off topic reactie, maar ik wilde dit toch graag even kwijt.
Je mag al blij zijn om voor een habbekrats met een europese kist rond te vliegen.
Bij EPST betaal je je opleiding volledig zelf net zoals bij 99,9% van alle andere vliegscholen in de wereld!rene_ursula schreef:Er zijn verschillende vliegscholen in Nederland waar je een vliegopleiding kunt volgen. Het is ook mogelijk om, als je door alle keuringen en testen heenkomt een betaalde opleiding te krijgen. Dat is bij EPST in Engeland o.a. mogelijk.
En inderdaad zoals reeds gezegd geweest is let op met een vliegopleiding in de VS.
Dit kan je idd een paar eurootjes besparen, maar je komt er in geen geval mee aan de bak in Europa.
En wat amerikaanse luchtvaartmaatschappijen en hun salarissen voor piloten betreft (als je al werk vindt in de VS) wil ik je besparen!
Ik heb een hele tijd in dit wereldje gezeten en vele trieste dingen gehoord en gezien (ook vele succesverhalen hoor) .
Besef vooral zeer goed dat je als jonge knaap (weet niet hoe oud je bent, maar max leeftijd voor pilootopleiding is meestal onder de 28) meer dan 100.000€ uitgeeft (dan spreek ik nog niet over type ratings van 35000€) met vaak niet de minste zekerheid op werk!
Ik wil u zeker niet afraden om voor piloot te gaan, want het is nu eenmaal een enorm mooi beroep, maar ik vind het wel belangrijk dat men weet waaraan men begint en dat besef komt bij velen pas als het te laat is...
Sorry voor deze off topic reactie, maar ik wilde dit toch graag even kwijt.

States visited: CA, NV, AZ, UT, MI, NY, FL, MA, CT, ME, NH, NJ, PA, VT, RI, AL, MS, LA, TN, NC, SC and GA
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 51
En waarom kijk je net eens bij de Belgische vliegscholen ?
Lijken mij een stuk goedkoper.
Namiddag sprak ik nog met een piloot die net zijn opleiding beeindigd heeft met SFA (nu CAE).
Hij sprak van een € 85.000.00.
Dan heb je ook nog BAFA, New CAG, BFS en HubAir en die zitten ongeveer rondt de € 65.000.00
Later kan je een gelijkstelling aanvragen voor een FAA licentie.
Je stapt binnen bij een FSDO en een uurtje later heb je de vergunning vast.
Of je doet alle theoretische examens (is niet zoveel) opnieuw en je legt een checkride af voor SE en ME IFR/CPL daarna de ATP.
Misschien dat je ineens de ATP al kan doen (kan ik niet bevestigen).
Kijk eens op de FAA website.
Maar om als piloot zomaar dadelijk aan de bak te komen ?
Niet betaald zal nog lukken maar hoe ga je het klaarspelen ?
Op welk visum ?
Vloog indertijd voor een flight departement van een bedrijf in radioactieve preparaten voor kankerpatienten maar . . . . onbetaald.
Had toen wel al mijn CPL/IR SE & ME
Kon natuurlijk wel de uren loggen.
4 tot 6 per dag, dan gaat het snel natuurlijk.
Las wel dat er tegen 2015 15.000 piloten tekort zijn in de VS
Misschien opent dit een deur naar het beloofde land.
Moest je meer info willen stuur me een mailtje.
Lijken mij een stuk goedkoper.
Namiddag sprak ik nog met een piloot die net zijn opleiding beeindigd heeft met SFA (nu CAE).
Hij sprak van een € 85.000.00.
Dan heb je ook nog BAFA, New CAG, BFS en HubAir en die zitten ongeveer rondt de € 65.000.00
Later kan je een gelijkstelling aanvragen voor een FAA licentie.
Je stapt binnen bij een FSDO en een uurtje later heb je de vergunning vast.
Of je doet alle theoretische examens (is niet zoveel) opnieuw en je legt een checkride af voor SE en ME IFR/CPL daarna de ATP.
Misschien dat je ineens de ATP al kan doen (kan ik niet bevestigen).
Kijk eens op de FAA website.
Maar om als piloot zomaar dadelijk aan de bak te komen ?
Niet betaald zal nog lukken maar hoe ga je het klaarspelen ?
Op welk visum ?
Vloog indertijd voor een flight departement van een bedrijf in radioactieve preparaten voor kankerpatienten maar . . . . onbetaald.
Had toen wel al mijn CPL/IR SE & ME
Kon natuurlijk wel de uren loggen.
4 tot 6 per dag, dan gaat het snel natuurlijk.
Las wel dat er tegen 2015 15.000 piloten tekort zijn in de VS
Misschien opent dit een deur naar het beloofde land.
Moest je meer info willen stuur me een mailtje.
@Kingair, de topicstarter heeft sinds 16 juli niet meer ingelogd op dit forum. Waarom zo'n oud topic omhoog halen?
Waar heb jij gelezen dat de VS tegen 2015 zo'n tekort aan piloten heeft?
Waar heb jij gelezen dat de VS tegen 2015 zo'n tekort aan piloten heeft?
-
- Amerikakenner
Info kan ook dienen voor andere gebruikers futurewise.
We zitten in de luchtvaartsector en krijg regelmatige van alle berichtgevingen binnen.
Kijk maar bv eens op Honeywell Aerospace's Business Aviation Outlook.
Maar door 9/11 zaten zij er natuurlijk ook langs . . . . .
De vorige beurscrash was ook niet goed voor de sector.
Maar de verkoop van nieuwe toestellen Airline en corporate jets/turboprops zit terug in de lift (of beter in de lucht).
Kingair
We zitten in de luchtvaartsector en krijg regelmatige van alle berichtgevingen binnen.
Kijk maar bv eens op Honeywell Aerospace's Business Aviation Outlook.
Maar door 9/11 zaten zij er natuurlijk ook langs . . . . .
De vorige beurscrash was ook niet goed voor de sector.
Maar de verkoop van nieuwe toestellen Airline en corporate jets/turboprops zit terug in de lift (of beter in de lucht).
Kingair
Hallo,
Ik heb mezelf ook in deze studie verdiept, het beginnen aan deze studie schijnt niet een al te groot probleem zijn als je de lening voor elkaar krijgt, wel eisen de meeste scholen HAVO/VWO als minimale vooropleiding.
Helaas is de markt op dit moment erg rustig, en het ''schijnt'' dat wanneer je de studie succesvol afrond het ontzettend moeilijk is om aan de slag te kunnen met Nederland als homebase.
Er zijn wel scholen waar je meer kans hebt op een baan, maar deze opleidingen zijn vaak een stuk strenger, dit raad ik wel aan want er zitten scholen tussen waar bijna iedereen met het geld kan slagen, maar je moet niet vergeten dat de selectie voor de vliegschool de makkelijkste selectie is, als er hier al problemen onstaan waardoor je met de hakken over de sloot word aangenomen of slaagt, houd er dan rekening mee dat de maatschappijen vaak geen oog meer voor je hebben. Uiteraard zijn er altijd uitzonderingen op deze regel.
Je hoort dat mensen veel richting Azie het Midden Oosten en Afrika trekken(gedwongen ivm vacaturegebrek in NL) hier liggen de salarissen vaak een stuk lager met als resultaat dat de opgelopen studieschuld moeilijk(er) in te lopen is.
Het is een feit dat de vraag naar vliegers in ieder geval een stuk kleiner is op dit moment, en de site waar ik mijn info vandaan heb gehaald (van en voor verkeersvlieger/aspiranten) word het op dit moment afgeraden om te beginnen als je niet al een goede basis hebt en de maandelijke rente over deze giga lening niet kan betalen.
Zelf ga ik verder met lessen voor mijn PPL wanneer we in de VS zitten, dit is een stukgoedkoper en een mooie manier om uit te zoeken of hier nu echt je passie ligt
Lekker rondfladderen en je eigen flightplan opstellen is ook leuk
Tevens is het een baan die mijns inziens ook veel druk kan leggen op je prive situatie, als je dit gaat doen doe het dan in ieder geval niet voor de bergen geld die je uiteindelijk zou kunnen gaan verdienen, want geld maakt welliswaar makkelijk maar is niet zaligmakend.
Aanrader dus: http://www.airwork.nl
Ik heb mezelf ook in deze studie verdiept, het beginnen aan deze studie schijnt niet een al te groot probleem zijn als je de lening voor elkaar krijgt, wel eisen de meeste scholen HAVO/VWO als minimale vooropleiding.
Helaas is de markt op dit moment erg rustig, en het ''schijnt'' dat wanneer je de studie succesvol afrond het ontzettend moeilijk is om aan de slag te kunnen met Nederland als homebase.
Er zijn wel scholen waar je meer kans hebt op een baan, maar deze opleidingen zijn vaak een stuk strenger, dit raad ik wel aan want er zitten scholen tussen waar bijna iedereen met het geld kan slagen, maar je moet niet vergeten dat de selectie voor de vliegschool de makkelijkste selectie is, als er hier al problemen onstaan waardoor je met de hakken over de sloot word aangenomen of slaagt, houd er dan rekening mee dat de maatschappijen vaak geen oog meer voor je hebben. Uiteraard zijn er altijd uitzonderingen op deze regel.
Je hoort dat mensen veel richting Azie het Midden Oosten en Afrika trekken(gedwongen ivm vacaturegebrek in NL) hier liggen de salarissen vaak een stuk lager met als resultaat dat de opgelopen studieschuld moeilijk(er) in te lopen is.
Het is een feit dat de vraag naar vliegers in ieder geval een stuk kleiner is op dit moment, en de site waar ik mijn info vandaan heb gehaald (van en voor verkeersvlieger/aspiranten) word het op dit moment afgeraden om te beginnen als je niet al een goede basis hebt en de maandelijke rente over deze giga lening niet kan betalen.
Zelf ga ik verder met lessen voor mijn PPL wanneer we in de VS zitten, dit is een stukgoedkoper en een mooie manier om uit te zoeken of hier nu echt je passie ligt
Lekker rondfladderen en je eigen flightplan opstellen is ook leuk

Aanrader dus: http://www.airwork.nl
-
- Amerikakenner
De pilotjobs gaan wat mee met de conjunctuur.
Gaat alles goed (beurs, $/€ rate, enz) . . . . gaat het ook goed in de luchtvaart.
Maar als je ervoor gaat vergeet inderdaad Azie niet.
Qatar, Emirates, China enz is de vraag heel hoog voor piloten.
Enkel durft niemand de stap te ondernemen en zijn boelletje in te pakken en let's go !
En . . . . .€ 10.000.00 netto per maand inclusief woonst, auto, enz . . .
Je moet dan wel in een Europese 'wijk' gaan wonen . .
So what.
Heb een aantal vrienden die er zitten (sommigen met tegenzin maar de €€€€€€€'s wegen wel positief op hun humeur
.
En ze zitten 2 maal per week in Brussel . . . .
Erg he . . .
Er gaat ook terug vraag komen in de VS maar al bij al (zoals je hier kan lezen op dit forum) is het kei moeilijk om er binnen te geraken.
Spijtig genoeg voor ons allemaal.
Gaat alles goed (beurs, $/€ rate, enz) . . . . gaat het ook goed in de luchtvaart.
Maar als je ervoor gaat vergeet inderdaad Azie niet.
Qatar, Emirates, China enz is de vraag heel hoog voor piloten.
Enkel durft niemand de stap te ondernemen en zijn boelletje in te pakken en let's go !
En . . . . .€ 10.000.00 netto per maand inclusief woonst, auto, enz . . .
Je moet dan wel in een Europese 'wijk' gaan wonen . .
So what.
Heb een aantal vrienden die er zitten (sommigen met tegenzin maar de €€€€€€€'s wegen wel positief op hun humeur

En ze zitten 2 maal per week in Brussel . . . .
Erg he . . .
Er gaat ook terug vraag komen in de VS maar al bij al (zoals je hier kan lezen op dit forum) is het kei moeilijk om er binnen te geraken.
Spijtig genoeg voor ons allemaal.
- Bandido
- Amerika-expert
Ik weet van een hoop Amerikaanse piloten dat ze in het buitenland hun geld verdienen. En dan inderdaad maatschappijen als Gulf, Emirates, Etihad, Qatar Airways, etc. Maar ook in Zuid-Oost Azie. Vergeet ook vooral de prive maatschappijen niet, daar is ook geld te verdienen, al is het werk zelf onaantrekkelijker. Maar belangrijkste is dat de vraag naar piloten in Amerika zelf momenteel nog steeds erg laag is. Er zijn nog vele duizenden Amerikaanse piloten werkloos en diegenen die wel werken verdienen bij bv de regional carriers zo'n $18.000 per jaar als beginsalaris. Bepaald geen vetpot dus. En de "flag carriers" nemen sporadisch of helemaal geen nieuwe werknemers aan. Maar inderdaad zullen de komende paar jaar weer veel piloten met pensioen gaan. Ongeveer vijf jaar geleden werd de verplichte pensioenleeftijd namelijk in een klap verhoogd van 60 naar 65 jaar, met als gevolg dat de markt meteen voor die jaren volledig op slot ging. Er is dus licht aan het einde van de tunnel, maar de verwachting is dat als je kijkt naar het aanbod, dit volledig en met gemak met Amerikaanse piloten kan worden opgevuld.
"Keep Georgia On Your Mind"
- Vliegende Hollander
- Amerika-newbie
Hallo Forumleden,
Ik ben sinds gisteren lid van dit forum, ik was al aan het posten gegaan (link) en werd vandaag door een van de leden (waarvoor dank!) gewezen op deze topic.
Ik ben voornemen om PPL + CPL te gaan doen in Florida. Iemand ervaring met www.flyoft.com ?
Suggesties v.w.b. andere opleidingsinstituten zijn uiteraard welkom. Voor de duidelijkheid, het gaat om de helicopter opleidingen.
Elke vorm van wijsheid is welkom. Aanvullende vragen, ik verneem ze graag..
gr michael.
Ik ben sinds gisteren lid van dit forum, ik was al aan het posten gegaan (link) en werd vandaag door een van de leden (waarvoor dank!) gewezen op deze topic.
Ik ben voornemen om PPL + CPL te gaan doen in Florida. Iemand ervaring met www.flyoft.com ?
Suggesties v.w.b. andere opleidingsinstituten zijn uiteraard welkom. Voor de duidelijkheid, het gaat om de helicopter opleidingen.
Elke vorm van wijsheid is welkom. Aanvullende vragen, ik verneem ze graag..
gr michael.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Uit het overzicht van bloggers in Amerika, uit de lijst van blogs die ondertussen gestopt zijn:
viewtopic.php?f=12&t=5806#p272877
viewtopic.php?f=12&t=5806#p272877
Beiden volgden dus een helicopteropleiding, dus misschien kan je nog wel bruikbare info uit het blog halen. Peter heeft zelfs deze maand nog een update geplaatst, en hij lijkt heel erg gelukkig te zijn met de opleiding die hij gevolgd heeft.- Peter en Ingrid en hun kinderen Noa en Esmée in Titusville, waar Peter een helicopteropleiding volgt: http://www.dirgni.nl
- Bij deze wil ik onze blog http://www.tiempies.nl afmelden “Sinds 12 jan'10 wonen we, na een jaar en 14 dagen in het schitterende Florida, weer in [het ook mooie ] Drenthe! Mijn man heeft zijn helicopterpiloot opleiding afgerond en is nu dus op banen jacht! En heb ik besloten om te stoppen met het bijhouden van de blogs.”
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON