Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hotel Washington D.C. of omgeving?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Marion01
Amerika-newbie

Hotel Washington D.C. of omgeving?

Bericht door Marion01 »

We willen heel graag eind februari weer naar Washington D.C. In 2009 zijn we hier ook geweest met kerst. We hadden toen 2 verschillende hotels in DC: Hyatt Capitol Hill en Hyatt Arlington (via Priceline).
Dit waren prima hotels, zeker dat bij Capitoll Hill, maar de parkeerkosten waren erg hoog, gemiddeld 50 USD per dag.

Ik vraag me nu af of we misschien beter (lees: goedkoper) in Alexandria o.i.d. een hotel moeten zoeken. We willen niet alleen Washington D.C. zien, maar ook de omgeving.
Een huis/appartement huren is ook een optie; dit hebben we in de zomer gedaan en dat is prima bevallen!
Wie weet in welke buurt/stad we het beste iets kunnen zoeken?

Bedankt,
Marion
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Hotel Washington D.C. of omgeving?

Bericht door Rob »

Wij hebben in het voorjaar van 2009 in http://www.comfortinn.com/ires/en-US/ht ... otel=VA403
een week gezeten gratis parking, gratis shuttlebus naar het metrostation en terug en goed gelegen voor uitstapjes in VA.
Onze belevingen kan je hier http://www.robenannie.nl/WashingtonDC.html lezen.
KW1984
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door KW1984 »

Via Priceline hebben wij het Crown Plaza Silver Spring gekregen. Zijn er nog niet geweest maar ziet er veelbelovend uit (zeker gezien de prijs, $70 voor 3,5*). Op loopafstand van de metro, met als extra service een shuttle naar het metrostation. In het weekend gratis parkeren naast de deur, anders in de garage van het hotel. Prijs viel me mee toen ik het zag, maar weet niet meer hoeveel het was.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Waarom wil je een huurauto hebben?
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Om ook nog verschillende dingen buiten DC te bezoeken er is zoveel (natuur)schoon te zien op korte afstand dat een auto wel zo gemakkelijk is.
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Dat lees ik nu ook. Ben geloof ik wat minder scherp vanavond.
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

++++++++++++++++++++++++++++++++ Hele gezellig nieuwjaarsborrel gehad.
Misschien zit hier de reden daarvan :lol:
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

:oops:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Je kunt ook in Rosslyn/Arlington, Falls Church, of zelfs Vienna zoeken, allemaal dichtbij metrostations en meestal gratis parking.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Marion01
Amerika-newbie

Bericht door Marion01 »

Heel erg bedankt voor de reacties, ik kan weer fijn verder zoeken naar hotels!
@ KW1984: wanneer gaan jullie naar Crown Plaza Silver Spring? Ben benieuwd naar je hotelervaringen.

Kerst 2009 zijn we in Washington en New York geweest. We vonden allemaal (man & kids van 16 en 10) Washington veel leuker dan NY, vandaar dat we nog een keer terug wilden. We hebben al veel van de toeristische dingen in Washington gezien, vandaar dat we ook iets van de omgeving willen zien. En daarom dus de auto, die overigens erg goedkoop is via usareisen.de.

Gisteravond hebben we de tickets geboekt; we vertrekken op 25 februari en vliegen 4 maart weer terug :D
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Ik vind Washington ook leuker dan NY en in de omgeving is heel erg veel moois te zien. Alvast heel veel plezier!
KW1984
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door KW1984 »

Wij gaan pas in de zomer, dus wij kunnen je helaas niet op tijd helpen met onze eigen ervaring. Uiteraard is het hotel wel te vinden op tripadvisor, met ruim voldoende reviews.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
John V
Amerikafan

Bericht door John V »

Marion01 schreef:We willen heel graag eind februari weer naar Washington D.C. In 2009 zijn we hier ook geweest met kerst. We hadden toen 2 verschillende hotels in DC: Hyatt Capitol Hill en Hyatt Arlington (via Priceline). Dit waren prima hotels, zeker dat bij Capitoll Hill, maar de parkeerkosten waren erg hoog, gemiddeld 50 USD per dag.
Ik vraag me nu af of we misschien beter (lees: goedkoper) in Alexandria o.i.d. een hotel moeten zoeken. We willen niet alleen Washington D.C. zien, maar ook de omgeving.
Hotels in de omgeving van DC zijn niet per definitie goedkoper dan in DC zelf. Het ligt er een beetje aan waar je gaat zoeken en vooral op welke dag van de week je een hotel wilt boeken. Dinsdag t/m donderdag is over het algemeen erg duur. Donderdag t/m maandag valt over het algemeen erg mee.
De locaties die door Petra zijn genoemd vormen zonder meer een goede uitvalsbasis voor DC en omgeving. Houdt er wel rekening mee dat als je bij de metro wilt parkeren ,dit soms alleen kan met een speciale kaart (SmarTrip card). Er zijn ook metrostations waar je met een credit card kunt betalen, maar die zijn in de minderheid. Kijk voor de zekerheid even op de WMATA site. De kosten vallen mee: $4.50 gedurende de week en in het weekend en tijdens federal holidays is het zelfs gratis. Parkeerplaatsen bij de metrostations kunnen gedurende de week snel vol zijn. Het beste is eigenlijk om een hotel te nemen die een gratis shuttle heeft naar het metrostation.
gondelier
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door gondelier »

Ik heb een appartement gevonden in Capitol Hill. Is dit een goede wijk, en een goede uitval basis voor Washington?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

John V schreef: De locaties die door Petra zijn genoemd vormen zonder meer een goede uitvalsbasis voor DC en omgeving. Houdt er wel rekening mee dat als je bij de metro wilt parkeren ,dit soms alleen kan met een speciale kaart (SmarTrip card). Er zijn ook metrostations waar je met een credit card kunt betalen, maar die zijn in de minderheid.
Bedankt voor de aanvulling. Mijn gratis parkeren doelde op bij de hotels, die vrijwel allemaal een gratis shuttlebusje naar de metrostations hebben.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
gondelier
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door gondelier »

Ik heb 2 lokaties voor een eventuele overnachting, welke locatie zouden jullie kiezen?

http://maps.google.com/maps?f=d&source= ... =UTF8&z=15

Kentucky Ave Southeast, Washington, DC of 5th Street Northeast, Washington D.C.,
Laatst gewijzigd door gondelier op 14 jan 2011, 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Als je een kaart van Google maps wilt plaatsen dan kun je beter een link naar de kaart plaatsen dat kijkt makkelijker en je komt niet op een site die schunnige foto's erop zet. Hier werd gelijk de aandacht getrokken naar mijn beeldscherm toen ik de link openende en dat is voor mensen die op hun werk zitten niet handig.
gondelier
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door gondelier »

oh sorry :oops: was me helemaal niet opgevallen, ik haal de kaart weg. (als deze dames in die omgeving rondlopen weet ik in ieder geval waar ik niet wil overnachten :mrgreen: )
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Al ligt het nog redelijk dicht bij het Capitool, ik zou wegblijven uit Northeast, dat is over het algemeen de slechtste buurt in Washington. Ook Southeast kan minder zijn, als je verder van het Capitool gaat. Ik zou aan de westkant van de stad blijven.
gondelier
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door gondelier »

Oke, ik had al begrepen dat de A locatie niet geweldig was, maar de B locatie heeft goede recensies, rustige buurt ed, mensen lopen naar het metro station. Vandaar dat ik dacht dat die omgeving wel zou lukken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer