Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
vervoer in Amerika
-
- Amerika-newbie
- Contacteer:
vervoer in Amerika
In augustus wil ik een paar maanden naar Amerika en waarschijnlijk ook naar Canada (omdat ik toch wel langer dan 3 maanden weg wil) en nou zit ik na te denken over hoe ik mezelf ga vervoeren
Huren is voor mij in principe geen optie vanwege de te hoge kosten. Nou las ik in een eerdere thread over Rent-a-Wreck. Een goed idee, maar eigenlijk nog steeds te duur met minstens $500,- per maand.
Ik las dat het openbaar vervoer daar goed te doen is tegen niet te hoge kosten, maar ik vind dat eigenlijk toch te beperkend in m'n bewegingsvrijheid.
Wat ik zelf zat te denken voordat ik mezelf ging informeren was om een auto te kopen en die aan het eind van de vakantie weer te verkopen. Maar ik begrijp dat je, om de auto te verzekeren, een amerikaans rijbewijs moet hebben? Is dat lastig om te halen? (heb 4 jaar mijn rijbewijs en 3 jaar m'n motorrijbewijs)
Ook is het misschien een probleem om de auto aan het eind van de vakantie weer te verkopen. Zelf zat ik te denken om de auto te kopen bij een 2e-hands autozaak. Zou het lastig te zijn om te regelen dat ik m daar ook weer kan verkopen? (tegen een lagere prijs uiteraard) Het liefst zou ik zo'n typisch amerikaanse cabrio willen rijden daar. Hoe duur zullen die ongeveer zijn?
heeft iemand wat meer info voor me hierover?
Huren is voor mij in principe geen optie vanwege de te hoge kosten. Nou las ik in een eerdere thread over Rent-a-Wreck. Een goed idee, maar eigenlijk nog steeds te duur met minstens $500,- per maand.
Ik las dat het openbaar vervoer daar goed te doen is tegen niet te hoge kosten, maar ik vind dat eigenlijk toch te beperkend in m'n bewegingsvrijheid.
Wat ik zelf zat te denken voordat ik mezelf ging informeren was om een auto te kopen en die aan het eind van de vakantie weer te verkopen. Maar ik begrijp dat je, om de auto te verzekeren, een amerikaans rijbewijs moet hebben? Is dat lastig om te halen? (heb 4 jaar mijn rijbewijs en 3 jaar m'n motorrijbewijs)
Ook is het misschien een probleem om de auto aan het eind van de vakantie weer te verkopen. Zelf zat ik te denken om de auto te kopen bij een 2e-hands autozaak. Zou het lastig te zijn om te regelen dat ik m daar ook weer kan verkopen? (tegen een lagere prijs uiteraard) Het liefst zou ik zo'n typisch amerikaanse cabrio willen rijden daar. Hoe duur zullen die ongeveer zijn?
heeft iemand wat meer info voor me hierover?
Om in Amerika een auto te verzekeren heb je een Amerikaans rijbewijs nodig, om een Amerikaans rijbewijs te krijgen heb je een Amerikaans SSN (Social Security Number) nodig. Zo'n nummer is niet te krijgen wanneer je als toerist in de VS bent.
Misschien dat het mogelijk is om de auto op naam van een familielid of vriend te zetten die in de VS woont? Ik weet overigens niet of het verzekeringstechnisch mogelijk is dat je met iemands auto en met de verzekering van iemand anders dus rond rijdt in de VS.
Misschien dat het mogelijk is om de auto op naam van een familielid of vriend te zetten die in de VS woont? Ik weet overigens niet of het verzekeringstechnisch mogelijk is dat je met iemands auto en met de verzekering van iemand anders dus rond rijdt in de VS.
Hier ben ik het niet mee eens Ronald, ik zit hier vlakbij Ft Rucker en daar komen regelmatig jongens en instructeurs die daar lang blijven voor training en zelf een auto kopen, zij hebben ook geen SSN en zijn geen Amerikaan en kunnen gewoon de auto verzekeren, het is wel iets duurder dan normaal, maar dat maakte mij niet zoveel uit toen ik hier was voor mijn training. Ik betaalde de eerste keer wel veel voor de verzekering met mijn Pontiac Trans Am ongeveer $150 per maand!
Een auto kopen is echt geen probleem, je moet echter wel denken aan het registreren van de auto waar dan weer kosten aan verbonden zijn en een kenteken voor de auto!
Een auto zoals jij zoekt is makkelijk te vinden voor een $3000-$4000 maar als je weggaat kon dat wel eens $2000 inruil worden
Je kan natuurlijk altijd goedkoper maar je wilt er ook een maand of 6 mee rijden toch!!!
Het rijbewijs halen hier is na 9/11 echt een probleem als buitenlander, ze willen dat je een SSN hebt, maar je kunt het altijd proberen natuurlijk, je kunt ook gewoon voor de zekerheid het internationale rijbewijs halen in NL zodat je overal gecoverd bent! BTW het rijbewijs halen hier is echt geen probleem voor je, je leest het boekje, neemt de schriftelijke test en rijd een blokje om met de examinator, that's it. alleen moet je eigenlijk wel een vast adres hebben om je spullen op te laten sturen en dat geld eigenlijk ook voor je verzekering!
Wat voor auto zou je willen, er zijn veel typisch amerikaanse cabrio's hier?
Ik heb nog nooit gehoord van rent-a-wreck maar dat klinkt erg duur en volgens mij kun je voor dat bedrag normaal een auto huren!
Richard
Een auto kopen is echt geen probleem, je moet echter wel denken aan het registreren van de auto waar dan weer kosten aan verbonden zijn en een kenteken voor de auto!
Een auto zoals jij zoekt is makkelijk te vinden voor een $3000-$4000 maar als je weggaat kon dat wel eens $2000 inruil worden

Je kan natuurlijk altijd goedkoper maar je wilt er ook een maand of 6 mee rijden toch!!!
Het rijbewijs halen hier is na 9/11 echt een probleem als buitenlander, ze willen dat je een SSN hebt, maar je kunt het altijd proberen natuurlijk, je kunt ook gewoon voor de zekerheid het internationale rijbewijs halen in NL zodat je overal gecoverd bent! BTW het rijbewijs halen hier is echt geen probleem voor je, je leest het boekje, neemt de schriftelijke test en rijd een blokje om met de examinator, that's it. alleen moet je eigenlijk wel een vast adres hebben om je spullen op te laten sturen en dat geld eigenlijk ook voor je verzekering!
Wat voor auto zou je willen, er zijn veel typisch amerikaanse cabrio's hier?
Ik heb nog nooit gehoord van rent-a-wreck maar dat klinkt erg duur en volgens mij kun je voor dat bedrag normaal een auto huren!
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Sorry Richard. Ik kan het even niet laten.rperre schreef:Hier ben ik het niet mee eens Ronald, ik zit hier vlakbij Ft Rucker en daar komen regelmatig jongens en instructeurs die daar lang blijven voor training en ........
Ft. Rucker is hét opleidingscentrum voor helivlieger in de States. Ook de Nederlandse helicopterpiloten worden er opgeleid. :rockon:
Ps. vandaag en morgen zijn er weer de jaarlijkse open dagen van de luchtmacht op vlb. Volkel

sorryrene.jager schreef:Ps. vandaag en morgen zijn er weer de jaarlijkse open dagen van de luchtmacht op vlb. Volkel

ach ja dat is nu he, Volkel is wel een leuk veld ervoor ook, ben benieuwd of ze een Apache sturen, ze ziten nu namenlijk in zowel Afghanistan als Iraq!!!

Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
De Apache is zowel op de static show als vliegend in actie te zien.
Overigens is er maar een van mijn favoriete types aanwezig. De
UH1 Heuy (vanwege zijn karakteristieke rotorsound) De CH53 "Jolly green giant" (Vreselijk groot werkpaard van de landmacht met gigantische rooksporen achter zich) ontbreekt helaas.
(ps. .....Dennis, al deze toestellen zijn van Amerikaanse makelij. Dit verantwoord mijn reactie...... hoop ik
)
René

UH1 Heuy (vanwege zijn karakteristieke rotorsound) De CH53 "Jolly green giant" (Vreselijk groot werkpaard van de landmacht met gigantische rooksporen achter zich) ontbreekt helaas.
(ps. .....Dennis, al deze toestellen zijn van Amerikaanse makelij. Dit verantwoord mijn reactie...... hoop ik

René
Je weet dat dit de duitsers zijn renerene.jager schreef:De Apache is zowel op de static show als vliegend in actie te zien.![]()
(ps. .....Dennis, al deze toestellen zijn van Amerikaanse makelij. Dit verantwoord mijn reactie...... hoop ik)
René

CH53 is inderdaad best indrukwekkend, een paar keer trainings missies mee gevlogen!
ok terug naar de post, gertjan wat denk je ervan????
Richard
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
-
- Amerika-newbie
- Contacteer:
Nou, behalve alle extra off-topic info...rperre schreef: ok terug naar de post, gertjan wat denk je ervan????
Richard

Ik denk dat ik er dan toch voor ga om een auto te kopen, als het inderdaad mogelijk is om een verzekering af te sluiten voor een buitenlander.
maar dat registeren en nummerplaat... Weet je ongeveer wat de kosten daarvan zijn? En gaat er dan nog veel tijd overheen voordat ik ook echt met de auto weg kan rijden, of kan dat gewoon gelijk?
En ik had niet echt een merk en type auto in gedachte, maar zoiets:
http://volition.chooseyouritem.com/clas ... 60772.html
Hij hoeft niet in hele goede staat te zijn, als ie het maar 'n half jaartje vol houdt

En nou vroeg ik me nog iets af. Hoeveel zou het kosten om m'n eigen motor daarheen te laten overvliegen en wat zit er dan nog aan vast als ik er daar op wil rijden?
Gerlien schreef:Hi rperre,
BTW: een goede vriend van ons, Amerikaan en F16 vlieger, maakte altijd een heel eenvoudige indeling in alles wat vloog:
Je hebt jet fighters en al het andere zijn targets.... :nana:
Groeten, Gerlien

(het blijft altijd jet vlieger tegen heli vlieger, hoe je het ook wend of keert)
Maar nu ON topic
Gertjan de kosten voor een kentekenplaat zijn echt een lachertje, probeer echter als je een auto koopt om de "bill of sale" zo laag mogelijk te houden om te hoge aankoop belasting te omzeilen. Een kenteken kost maar $14 geloof ik (hier in bama) de belasting is ongeveer 3% van je aankoop bedrag, dus deze kosten vallen reuze mee. Het duurt normaal gesproken ongeveer 2 weken voordat je de registratie (title) binnenkrijgt, maar de kentekenplaat krijg je meteen. Je kunt overigens meteen rijden en je hebt 10 dagen om je spul aan te vragen, wel moet je de auto verzekerd hebben!
De auto van je keuze (kijk maar naar de prijs) is inderdaad een echte amerikaan, maar zeer moeilijk te vinden in de prijsklasse die jij zoekt, zelfs als bijna wrack (half jaar), ik ben zelf naar zo'n auto op zoek, een opknapper dan wel en die kun je voor zo'n $3000 krijgen maar een half jaar zou ik daar niet in gaan rijden. je kunt echter echt leuke bakken vinden voor ongeveer $3000 die ook "gaaf" zijn en het ook uithouden, zoals die '85 trans am http://www.vandeperre.nl/transam/1985transamsm.jpg (die ik ondertussen verkocht heb) die ik in de off topic sectie probeerde te verkopen (foutje sorry, dat mag namenlijk niet hier!) Dat is een echt gave bak en goed te betalen, ook hebben ze firebirds dat zijn de goedkoper versies van de trans am maar zien er helemaal hetzelfde uit, deze auto's hebben vaak een T-roof, bijna cabrio dus!!! Als je meer te besteden hebt kun je zelfs een 80er jaren corvette kopen of zo!
Een motor hierheen halen, moet je echt denken aan zo'n $1000 hierheen en dan weer $1000 terug en volgens mij moet je hem zelf inpakken dan (stuur eraf etc.....) is geen koopje dus, maar ik kan het mis hebben)
Waar kom je het land binnen?
hoop dat het helpt,
Richard
dat zou erg handig zijn, de registratie krijg je trouwens meteen mee en ook je kenteken, dus je kan meteen de hort op als je een verzekering hebt! Het enige dat ze je toesturen is de "title" oftewel het eigendomsbewijs en daar hoef je alleen een copie van te hebben als die binnen is, dus die kennis kan dat naar je faxen of e-mailen of zo als je ergens anders bent!Gertjan schreef:FCRMteB: heb je toevallig n link ofzo naar dat reisverslag?
rperre: Ik weet het nog niet zeker, maar waarschijnlijk zal het New York worden. Daar heb ik ook iemand die ik ken, dus dat zal dan handig zijn om de registratie naartoe te laten sturen, lijkt me?
bedankt voor alle info trouwens
veel plezier ermee!
Richard
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
[quote="Gertjan"]FCRMteB: heb je toevallig n link ofzo naar dat reisverslag?
Hallo Gertjan,
Het reisverslag vind je op
http://www.verenigdestatenvanamerika.nl
Onder reisverhalen (nieuwe reisverhalen) vind je een verslag met de titel: 'VS & Canada met eigen auto'.
Succes!
groetjes,
Carola
Hallo Gertjan,
Het reisverslag vind je op
http://www.verenigdestatenvanamerika.nl
Onder reisverhalen (nieuwe reisverhalen) vind je een verslag met de titel: 'VS & Canada met eigen auto'.
Succes!
groetjes,
Carola
-
- Amerikafan
- Contacteer:
even een opmerking...voor de zekerheid.
Als toerist krijg je een (b1)/b2 visa. Mensen met een b1/b2 visa kunnen geen rijbewijs aanvragen.
Toen ik hier was op een foreign exchange visa heb ik een ssn gekregen en kon ik mijn amerikaanse rijbewijs halen.
Ik heb er toen ook over gedacht om een auto te kopen voor de 6 maanden dat ik hier zat. Volgens wat online offertes zou alleen al de verzekering voor die 6 maanden op ongeveer $1000 uitkomen. Gelukkig kreeg ik van het bedrijf toen een auto (Jeep Cherokee 4.0) aangeboden,..gratis voor mijn gebruik
Dus dat scheelde enorm.
Waarschijnlijk overbodige opmerking, maar ik neem aan dat je dus een visum hebt/krijgt voor je reis?In augustus wil ik een paar maanden naar Amerika en waarschijnlijk ook naar Canada (omdat ik toch wel langer dan 3 maanden weg wil)
Als toerist krijg je een (b1)/b2 visa. Mensen met een b1/b2 visa kunnen geen rijbewijs aanvragen.
Gelden er bij zulke trainingen geen andere regels...of misschien voor defensie personeel?ik zit hier vlakbij Ft Rucker en daar komen regelmatig jongens en instructeurs die daar lang blijven voor training en zelf een auto kopen, zij hebben ook geen SSN en zijn geen Amerikaan en kunnen gewoon de auto verzekeren, het is wel iets duurder dan normaal, maar dat maakte mij niet zoveel uit toen ik hier was voor mijn training. Ik betaalde de eerste keer wel veel voor de verzekering met mijn Pontiac Trans Am ongeveer $150 per maand!
Toen ik hier was op een foreign exchange visa heb ik een ssn gekregen en kon ik mijn amerikaanse rijbewijs halen.
Ik heb er toen ook over gedacht om een auto te kopen voor de 6 maanden dat ik hier zat. Volgens wat online offertes zou alleen al de verzekering voor die 6 maanden op ongeveer $1000 uitkomen. Gelukkig kreeg ik van het bedrijf toen een auto (Jeep Cherokee 4.0) aangeboden,..gratis voor mijn gebruik

Dan maar met het nederlandse rijbewijs, wij zijn hier inderdaad op een NATO visa bezig geweest! maar je kunt het proberen, het is erg handig zo'n rijbewijs/ID hier in de VSdaisydog schreef:even een opmerking...voor de zekerheid.
Waarschijnlijk overbodige opmerking, maar ik neem aan dat je dus een visum hebt/krijgt voor je reis?In augustus wil ik een paar maanden naar Amerika en waarschijnlijk ook naar Canada (omdat ik toch wel langer dan 3 maanden weg wil)
Ja de verzekeringen zijn niet te betalen als je hier zo komt, hij moet dan ook onderzoeken of dit beter voor hem is, of dat hij beter een auto kan huren. Voor een half jaar kun je misschien zelfs wel een lease aangaan die goedkoper is!ik zit hier vlakbij Ft Rucker en daar komen regelmatig jongens en instructeurs die daar lang blijven voor training en zelf een auto kopen, zij hebben ook geen SSN en zijn geen Amerikaan en kunnen gewoon de auto verzekeren, het is wel iets duurder dan normaal, maar dat maakte mij niet zoveel uit toen ik hier was voor mijn training. Ik betaalde de eerste keer wel veel voor de verzekering met mijn Pontiac Trans Am ongeveer $150 per maand!
Gelden er bij zulke trainingen geen andere regels...of misschien voor defensie personeel?
Ik heb er toen ook over gedacht om een auto te kopen voor de 6 maanden dat ik hier zat. Volgens wat online offertes zou alleen al de verzekering voor die 6 maanden op ongeveer $1000 uitkomen. Gelukkig kreeg ik van het bedrijf toen een auto (Jeep Cherokee 4.0) aangeboden,..gratis voor mijn gebruikDus dat scheelde enorm.
Richard
-
- Amerika-newbie
- Contacteer:
ALs ik niet langer dan 3 maanden in de VS blijf heb ik geen visum en/of amerikaans rijbewijs nodig. Ook niet als ik n auto zou gaan kopen (waar ik nu weer over ga twijfelen met een verzekeringspremie van $1000,-)daisydog schreef:even een opmerking...voor de zekerheid.
althans, dat is wat mij op dit forum verteld is
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Dat klopt, je mag 90 dagen in de VS blijven zonder visa.ALs ik niet langer dan 3 maanden in de VS blijf heb ik geen visum en/of amerikaans rijbewijs nodig
Ik reageerde alleen op je opmerking dat je langer dan 3 maanden wilde blijven
Al die tijd een auto huren kan inderdaad wel prijzig worden. Misschien is het een idee om het te combineren. In de meeste grote steden kan je je prima redden met het openbaar vervoer. Vervoer tussen grote steden kan ook wel met trein of bus gedaan worden. Voor de momenten dat je echt wat wilt trekken kan je een auto huren.In augustus wil ik een paar maanden naar Amerika en waarschijnlijk ook naar Canada (omdat ik toch wel langer dan 3 maanden weg wil)
Het ligt er maar net aan waar je naar toe gaat en wat je wilt gaan doen. Ik vind $500 dollar niet zo heel gek klinken. Kijk ook goed na wat je NL autoverzekering en je reisverzekering al dekt
kijk eens naar short term leasing!
goedkoop
http://www.leasetrader.com/auto/lease/s ... g_id=45411
ietsje duurder
http://www.leasetrader.com/auto/lease/s ... g_id=75813
is maar een voorbeeld er zijn vast meerdere bedrijven die dit doen!
Richard
goedkoop
http://www.leasetrader.com/auto/lease/s ... g_id=45411
ietsje duurder
http://www.leasetrader.com/auto/lease/s ... g_id=75813
is maar een voorbeeld er zijn vast meerdere bedrijven die dit doen!
Richard
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1875 Weergaves
-
Laatste bericht door Berry
-
- 2 Reacties