Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Update

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dutch_in_seattle »

wiepster schreef:Ik las overigens dat jullie hondje ook mee gaat naar Amerika. Hoe gaat dat eigenlijk in zijn werk? Weet je of iedere luchtvaartmaatschappij dit doet en moet je hondje nog in quarantaine?
Ik weet niet hoe 't nu is, maar toen wij in december 2000 naar de V.S. verhuisden, namen wij onze beide katten mee. Dat ging heel gemakkelijk. Het enige dat nodig was, was een verklaring van de dierenarts dat de dieren waren ingeënt tegen hondsdolheid. Niks geen quarantaine of zo...
Het was een heel stuk gemakkelijker voor de katten om de V.S. binnen te komen dan voor mij... ;-)

De vlucht als zodanig ging heel goed. Ze zaten in door de luchtvaartmaatschappij goedgekeurde kennels in een speciaal verwarmd gedeelte van de bagageuimte (dat werd ons tenminste verteld...). Op aanraden van onze dierenarts hadden we onze katten helemaal *geen* kalmerende middelen gegeven. Hij vertelde ons dat dat beter is voor de katten. Ze zijn dan weliswaar gestresst, maar kunnen lichamelijk op hun stress reageren, terwijl als ze tranquilizers of zo op hebben, ze wel alles zintuigelijk kunnen waarnemen, maar daar lichamelijk niet op kunnen reageren (ze liggen uitgeteld op de vloer). Bovendien zijn dergelijke middelen na een uur of zeven uitgewerkt en dat is midden in de vlucht (nog meer stress).

Afijn, het is allemaal goed gelopen. Het enige waar ik nogal gepikeerd over was, was de manier waarop de katten na de vlucht werden behandeld. Ze werden gewoon in de bagageafhaalruimte gedumpt. Elke mafkees had hen zomaar kunnen meenemen! Toen we ze eenmaal hadden gevonden, hoefden we helemaal geen identificatie to zo te laten zien. Dat vond ik heel vreemd.
Dat is ons nu twee keer overkomen. Toen we in 2004 verhuisden van Minneapolis naar Seattle, vloog mijn vrouw met de katten naar Seattle en daar gebeurde precies hetzelfde! Je zou denken dat ze toch iets voorzichtiger zijn.

Waar je ook rekening mee moet houden wanneer de precies vliegt. Met veel maatschappijen mag je geen dieren meenemen als de temperatuur bij het begin- of eindpunt van een vlucht boven of onder een bepaalde temperatuur komt. Dat moet je goed controleren.

Ron (in Seattle)
http://www.dutchavenue.com
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Laat ik mijn update dan ook maar in dit topic plaatsen: het 'final interview' van mijn DCF-procedure op het consulaat is vandaag succesvol verlopen. Eén dezer dagen komt de postbode dus mijn visum bezorgen.

:dance:
Life is good in the Tarheel State.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Gefeliciteerd!!!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Proficiat!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

:beerchug:
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Van harte!.... :dance:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

I welcome you :D :wink: Proficiat

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

dutch_in_seattle schreef:
De vlucht als zodanig ging heel goed. Ze zaten in door de luchtvaartmaatschappij goedgekeurde kennels in een speciaal verwarmd gedeelte van de bagageuimte (dat werd ons tenminste verteld...). Op aanraden van onze dierenarts hadden we onze katten helemaal *geen* kalmerende middelen gegeven. Hij vertelde ons dat dat beter is voor de katten. Ze zijn dan weliswaar gestresst, maar kunnen lichamelijk op hun stress reageren, terwijl als ze tranquilizers of zo op hebben, ze wel alles zintuigelijk kunnen waarnemen, maar daar lichamelijk niet op kunnen reageren (ze liggen uitgeteld op de vloer). Bovendien zijn dergelijke middelen na een uur of zeven uitgewerkt en dat is midden in de vlucht (nog meer stress).

Waar je ook rekening mee moet houden wanneer de precies vliegt. Met veel maatschappijen mag je geen dieren meenemen als de temperatuur bij het begin- of eindpunt van een vlucht boven of onder een bepaalde temperatuur komt. Dat moet je goed controleren.

Ron (in Seattle)
http://www.dutchavenue.com
Hallo Ron, tijdens het boeken van zijn "ticket"is ook afgeraden om de hond een kalmeringsmiddel te geven, ook omdat het toch koeer is en da de lichaamstemp. nog extra zakt.

Ook wat je noemt wbt. de temperatuur tijdens het vervoer is een van de redenen om eerder te vertrekken, de Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen, United en Delta nemen tussen medio mei en begin spetember geen shortnose breads mee, dus ook niet mijn shi tzu, ivm de ademhalingsproblemen, korte stompe neus van sommige rassen.

Tommy heeft al zijn hondsdolheidinjectie gehad, een internationaal pp, krijgt 2 dagen voor vertrek nog een certificaat van gezondheid mee en een hartwormkuurtje.
Dan moet het allemaal lukken....
Als de bagage eerder aan komt dan wij, is al vaker gebeurt, dan kan mijn man de hond vast meenemen en uitlaten na de lange vlucht....
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Marcel schreef:Laat ik mijn update dan ook maar in dit topic plaatsen: het 'final interview' van mijn DCF-procedure op het consulaat is vandaag succesvol verlopen. Eén dezer dagen komt de postbode dus mijn visum bezorgen.

:dance:
Gefeliciteerd Marcel....mijn bruine envelop ligt op het Postkantoor te wachten... :wink:
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Van Harte gefeliciteerd Marcel!!!!!!! Afbeelding

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Hey, proficiat marcel! : ))

Sandy
ronald87
Amerikafan

Bericht door ronald87 »

:beerchug: Fantastisch nieuws!!! :dance:
Gefeliciteerd :doublethumb:
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Annewiep en Marcel, van harte proficiat :!:

Jullie beider web-log's heb ik al bij mijn favorieten staan en ik zal jullie blijven volgen.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hallo Annewiep,

Over 2 dagen is het eindelijk zo ver, dan ga je voor goed naar Amerika. Misschien heb je het nog heel druk en morgen geen tijd meer om op het forum te komen. Daarom wens ik je vandaag alvast een hele goede reis naar Plantation in Florida en heel veel geluk voor de toekomst samen met je man en je dochter.

Ik neem aan dat je gewoon op het forum blijft komen en ons op de hoogte houdt van al je belevenissen daar.

Veel geluk!!

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Hoi Marjan,

Bedankt voor je berichtje, net even rust na hektische dagen.
Gisteren hebben mijn moeder en zus een afscheidsfeestje geregeld, veel vrienden en familie, heel gezellig en ook best wel emotioneel.

Net mijn auto naar de sloop gebracht 8) ,het golfje van 1988 heeft mij het laatste jaar hier nog aardig geholpen, vooral met het brengen van ca 16 dozen naar het postkantoor. De eerste zijn al aangekomen in Florida.

We verhuizen naar Melbourne, Plantation hebben we weleens bezocht, is ca 3 1/2 tot 4 uur rijden bij ons vandaan, daar zitten een aantal nagelgroothandels in de buurt die ik weleens bezocht heb.

Als we aankomen van de week, eerst even bijkomen , Ruby gaat eind volgende week voor het eerst dan naar school en ik ga me inschrijven voor Beautyschool, zodat ik binnenkort weer aan de slag kan.

Zal zeker het forum bliven bezoeken :!:
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

wiepster schreef: We verhuizen naar Melbourne, Plantation hebben we weleens bezocht, is ca 3 1/2 tot 4 uur rijden bij ons vandaan, daar zitten een aantal nagelgroothandels in de buurt die ik weleens bezocht heb.
Sorry hoor. Ik wist het wel dat je naar Melbourne ging. Ik heb me gewoon vergist.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

8) :wink:
Als je ooit in de buurt komt, koffie staat klaar en ik kan dan ook nog ff je vermoeide voetjes doen :lol:
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Hoi Wiepster.

Ook namens mij een hele goede reis gewenst en ik wens je alle geluk in Amerika met je man en dochter.

Marjon
laska
Amerikafan

Bericht door laska »

Hi Wiepster,

Alvast een hele goede reis gewenst voor jullie beiden en veel liefde en geluk.

Wat vind Ruby van de verhuizing? Het lijkt me voor haar ook een heel avontuur.
Was that for us?
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

wiepster schreef:8) :wink:
Als je ooit in de buurt komt, koffie staat klaar en ik kan dan ook nog ff je vermoeide voetjes doen :lol:
Dankjewel voor de uitnodiging. Ik zal zeker graag bij je langs komen als ik ooit nog eens in de buurt kom.

Enneh......die behandeling lijkt me ook wel wat.... :wink:

Goede reis!

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer