Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Bart-: Augustus / September

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Reis Bart-: Augustus / September

Bericht door Rob »

Zou er (zeker) 1 dag LA afhalen en die plannen tussen Moab en Bryce, er is op die route zo veel te zien/doen dat het echt zonde is om daar in 1 dag doorheen te rijden.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Die dag voor Page zou ik toch bij Moab laten staan.
Je zit 2 nachten in Grand Canyon wat ruim is, dus je kan de laatste dag vroeg genoeg vertrekken naar Page.
Het is ook niet zo ver. Je pakt Horshoe bend en Lake Powell mee. De volgende dag doe je 's morgens Antelope Canyon en rijd je een korte rit naar Monument Valley.

Er is in Moab namelijk veel te zien. o.a: Dead Horse point, Canyonlands, Arches Fiery furnace, Arches met de spectaculaire Delicate Arch.
Op de rit van Monument Valley naar Moab heb je dan ook nog Mexican hat, Goossenecks SP (gratis), Valley of the gods, Moki Dugway & Muley point, House on fire ruins, bridges NM, newspaper rock.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Monument hat
Mexican Hat :wink:
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Haha, ik was verstrooid, ik heb mijn bericht aangepast. Dank je, Rob.
Bart-
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Bart- »

Stan.Gobien schreef:Die dag voor Page zou ik toch bij Moab laten staan.
Je zit 2 nachten in Grand Canyon wat ruim is, dus je kan de laatste dag vroeg genoeg vertrekken naar Page.
Het is ook niet zo ver. Je pakt Horshoe bend en Lake Powell mee. De volgende dag doe je 's morgens Antelope Canyon en rijd je een korte rit naar Monument Valley.

Er is in Moab namelijk veel te zien. o.a: Dead Horse point, Canyonlands, Arches Fiery furnace, Arches met de spectaculaire Delicate Arch.
Op de rit van Monument Valley naar Moab heb je dan ook nog Mexican hat, Goossenecks SP (gratis), Valley of the gods, Moki Dugway & Muley point, House on fire ruins, bridges NM, newspaper rock.
Ga dit terug aanpassen, bedankt voor de tips :)
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

6juli: Page -> Monument Valley
7juli: Monument Valley -> Moab (Canyonlands NP, evt. Dead Horse SP)
8juli: Moab (Arches NP, Fiercy Furnace Walk)
9juli: Moab -> Bryce Canyon NP
10juli: Bryce Canyon NP -> Springdale
11juli: Springdale (Zion NP)
12juli: Springdale (Zion NP) - Las Vegas
Tja Moab is veel te zien en doen zeker de moeite en tijd waard. Maar ik vond het wel erg fijn om een rustige dag in Page te hebben. Met een middag zwemmen. Ik zou een dag van LA afsnoepen voor page een dag en ook 3 dg in Moab.
Als e van Mon Valley nr Moab rijdt ben je al een deel van je dag kwijt. Wel even stoppen bij milemarker 13 voor mooi zicht op Mon Valley met de weg. Als je nog naar Canyonlands (welk stuk? Neeldes/ Island in the Sky? ) of Dead Horse Point SP wilt moet je voorbij Moab rijden. Dat zijn best nog afstanden kijk daar wel even naar. Anders valt het zo tegen. Zo van: "We rijden eventjes naar Canyonlands"
Wij reden langs Newspaper rock en dat vonden we al een eind (15 mi heen en weer terug) en dan ben je nog niet bij Canyonlands zelf.
De afstand Moab Bryce hoe ga je die rijden? Weer terug naar beneden of bovenlangs via Cap Reef? De laatste is een mooie supermooie route maar wel lang. Wij deden het in 2 dagen met een stopje in Cap Reef NP. Als je via de andere kant gaat is het wellicht wel te doen maar heb je mi niet veel tijd om wat van Bryce te bekijken... dat zou je de volgende ochtend kunnen/moeten doen.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Ik zou toch bovenlangs rijden hoor maar dan wel via UT12. Reistijd 5u16min zonder stops. Natuurlijk beetje zonde, want het is een mooie route met veel onderweg zoals Capitol Reef NP.
Bart-
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Bart- »

Het is inderdaad de bedoeling om via UT12 van Moab naar Bryce te rijden. Voor alle duidelijkheid de dag die ik eerst extra had voorzien voor Page heb ik dan terug naar Moab gezet, wat het volgende geeft:

4juli: Grand Canyon -> Page (Horseshoe bend, Lake Powell)
5juli: Page (Antelope) -> Monument Valley
6juli: Monument Valley -> Moab
7juli: Moab (Canyonlands NP, evt. Dead Horse SP)
8juli: Moab (Arches NP, Fiercy Furnace Walk)
9juli: Moab -> Bryce Canyon NP
10juli: Bryce Canyon NP -> Springdale
11juli: Springdale (Zion NP)
12juli: Springdale (Zion NP) - Las Vegas

Het is echter een moeilijke oefening want er is zoveel te zien, route ligt nu echter voor 90% vast, enkel misschien nog een dag tussen Moab & Bryce, maar heb geen idee waar ik dan nog een dag van zou afhalen. We willen het zeker in het begin van de reis (LA) rustig aan doen aangezien het onze eerste echt verre reis is enz.
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Ik zou de route nu laten zoals het is. Je moet ergens de knoop doorhakken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer