Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Charissa1986: Tips voor onze route west usa??
-
- Amerika-ontdekker
Reis Charissa1986: Tips voor onze route west usa??
Hallo Allemaal,
September is het dan zover en gaan we voor het eerst naar Amerika, onderstaand is onze route.
2 nachten San Francisco
2 nachten Yosemite
1 nacht Sequoia / Kings Canyon
1 nacht Death Valley
2 nachten Las Vegas
1 nacht Page
1 nacht Grand Canyon
1 nacht Lake Havasu City
2 nachten San Diego
1 nacht Los Angeles
1 nacht San Simeon
1 nacht Carmel/Monterey
Wat vinden jullie hiervan? Is dit een mooie route? Hebben jullie nog tips?
Alvast bedankt.
September is het dan zover en gaan we voor het eerst naar Amerika, onderstaand is onze route.
2 nachten San Francisco
2 nachten Yosemite
1 nacht Sequoia / Kings Canyon
1 nacht Death Valley
2 nachten Las Vegas
1 nacht Page
1 nacht Grand Canyon
1 nacht Lake Havasu City
2 nachten San Diego
1 nacht Los Angeles
1 nacht San Simeon
1 nacht Carmel/Monterey
Wat vinden jullie hiervan? Is dit een mooie route? Hebben jullie nog tips?
Alvast bedankt.
Re: Reis Charissa1986: Tips voor onze route west usa??
De route is zeker mooi maar gehaast. Uit welke reisgids komt deze? Je hebt nu 16 dagen als ik het goed tel voor een route waar de meeste hier voor 21 dagen uit trekken. En als het een reisgidsroute is, reken er dan op dat je overnachtingsplaatsen niet altijd de meest logische zullen zijn. Las Vegas - Page, dat is een behoorlijk stuk en ik neem aan dat je dat dan via Zion had willen doen? Beetje op zijn Japans dan... kijk deze afstand nog maar eens na in Google Maps. Ik zou Sequoia offeren, je hebt er zo te weinig tijd voor. Eer je van Yosemite in Sequoia bent, ben je al een paar uur verder en de volgende dag moet je al weer door naar Death Valley wat ook nog een aardig stukje rijden is. Wellicht is San Diego ook te schrappen en dan beginnen in L.A. via de kust naar S.F. - Death valley - Zion - Page - Grand Canyon en dan terug vliegen vanuit Las Vegas.
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt alvast voor de reactie, deze route komt van Tiogo Tours.
Wat houdt je tegen om zelf een route uit te stippelen en hotels te boeken?
-
- Amerika-ontdekker
Dat lijkt me best lastig, vooral omdat het de eerste keer is. Op zich vind ik het wel fijn als het gedaan is. Ik hoop alleen wel dat het allemaal goed geregeld is want het moet natuurlijk wel een supervakantie worden 

Je zou ook een combinatie kunnen overwegen: je boekt via een reisburo een fly-drive (vliegticket + auto) en regelt zelf de hotels. Het is niet moeilijker als in Europa wat dat betreft, al is een creditcard een must. Hier op het forum zijn er altijd wel mensen die je willen helpen de goede plekken te kiezen. Bovendien denk ik nog steeds dat zelfboeken vaak goedkoper kan zijn omdat touroperators vaak per persoon rekenen (terwijl als je zelf boekt, het meestal de prijs per kamer is) en zich indekken voor valutarisico's. Bovendien is er een stukje flexibiliteit als je het zelf doet.
- henriette
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Voor dat wij in 2009 naar de USA zijn geweest hadden wij ook alleen maar gereisd met een reisorganisatie.
Maar na we ons eerste hotel hadden geboekt ging het heel vlot, veel hulp gekregen van het forum.
Thuis alle reserveringen netjes uitgeprint en meegenomen, maar hebben ze nergens moeten laten zien gewoon je naam en je visa
Als ik jouw was zou ik het zelf doen, de voorbereiding is de helft van de "fun"
veel plezier
Henriette
Maar na we ons eerste hotel hadden geboekt ging het heel vlot, veel hulp gekregen van het forum.
Thuis alle reserveringen netjes uitgeprint en meegenomen, maar hebben ze nergens moeten laten zien gewoon je naam en je visa

Als ik jouw was zou ik het zelf doen, de voorbereiding is de helft van de "fun"
veel plezier
Henriette
Rondreizen https://usazuidwest.wordpress.com/
Ik vind deze route veel te gehaast. Neem voor ieder park langer de tijd dan de voorgekauwde reizen van een touroperator. Je wilt toch ook eens op de gemak een stukje kunnen wandelen of gewoon op een rots zittend een uurtje om je heen kijken ?
In september met z'n tweetjes hoef je niet iedere overnachting al vooruit geboekt te hebben.
Wij hebben 4 van zulke reizen gemaakt, ook in september, bijna geheel op de bonnefooi.
Alleen het aankomsthotel boekten we al tevoren én de overnachtingen die we persé IN een nationaal park wilden doorbrengen.
In september met z'n tweetjes hoef je niet iedere overnachting al vooruit geboekt te hebben.
Wij hebben 4 van zulke reizen gemaakt, ook in september, bijna geheel op de bonnefooi.
Alleen het aankomsthotel boekten we al tevoren én de overnachtingen die we persé IN een nationaal park wilden doorbrengen.
-
- Amerika-ontdekker
We hebben deze reis al geboekt omdat we in december nog vroegboekkorting kregen. Achteraf misschien een beetje te gehaast. Ik hoop dat jullie nog tips hebben zodat het nog een leuke vakantie kan worden. We willen wel proberen alles eruit halen wat erin zit, hopelijk hebben we hier tijd voor.
Er zitten wel goede stukken tussen, dus je hoeft niet helemaal in paniek te raken...
Koop bij de ingang van Yosemite een parkpas, dan hoef je niet voor elk park apart te betalen. Kun je met credit card afrekenen.
Zorg dat je te weten komt waar je overnacht bij/in Yosemite en Seqouia/Kings. Ik gok: Mariposa en Fresno of Visalia. Reisbureaus kiezen helaas vaak plekken (ver) buiten de parken.
Kijk even op google-maps of een andere kaart hoe ver je dan van het park zit. Daar gaat namelijk veel reistijd in zitten en in de parken zelf ligt de snelheid laag.
Selecteer vooraf wat je in Kings en Sequoia wil doen, want daar heb je maar een paar uur. Op de sites van de parken zijn wel kaartjes (in pdf) te downloaden om alvast te oriënteren.
Een Lange rit van Sequoia naar Death Valley, maar je hebt al mazzel dat je in het park kunt overnachten. Je hebt de volgende dag ook nog voor je naar LV gaat, toch zou ik ook al van de namiddag bij aankomst profiteren (mooier fotolicht). DV is een enorm park. Gooi de tank nog een keer vol bij een stadje buiten het park, daar bespaar je flink mee. (Let op snelheidscontroles aan de oostkant van DV in de dorpjes waar je doorkomt.)
Tussen Las Vegas en Page mis je minsten 2 overnachtingen om de nationtale parken Zion en Bryce Canyon redelijk te kunnen zien. Wanneer je in 1 dag LV - Springdale (Zion) - Bryce - Kanab - Page doet, dan ben je non-stop 7 en een half uur onderweg... Keuzes maken dus, of alleen korte stops en karren maar weer. Het is wel een hele mooie rit via de UT-9 (met tunnel) en misschien een korte wandeling in Zion en even genieten van het uitzicht in Bryce bij 1 van de viewpoints en dan een deel van de zelfde weg terug (let op snelheidscontroles voor en in Kanab).
Net voor Page even stoppen bij de Glen Canyon Dam. De volgende dag heb je weinig tijd voor Lake Powell, Horseshoe Bend en Antelope Canyon, maar probeer dat wel.
Houd er iig rekening mee dat het nog zo'n 2 en een half uur non-stop rijden is naar Grand Canyon (meer tijd met een stop bij cameron Trading Post, vermoedelijk doe je dat wel voor bijv. lunch). En daar wil je ook van de uitzichten genieten.
Overnacht je bij Grand Canyon in het park zelf of zuidelijker in Tusayan, of nog verder weg in Flagstaff?
Lake Havasu City zal gekozen zijn omdat 't ongeveer halverwege ligt. Was niet mijn keuze geweest. Wil je nog naar Joshua Tree NP? Het noordwesten van het park bij Twentynine Palms is het mooiste.
De kustroute gaat vervolgens wel weer, alleen weinig tijd voor LA, maar voor een paar highlights in de stad okay.
Succes!
Johan
Koop bij de ingang van Yosemite een parkpas, dan hoef je niet voor elk park apart te betalen. Kun je met credit card afrekenen.
Zorg dat je te weten komt waar je overnacht bij/in Yosemite en Seqouia/Kings. Ik gok: Mariposa en Fresno of Visalia. Reisbureaus kiezen helaas vaak plekken (ver) buiten de parken.
Kijk even op google-maps of een andere kaart hoe ver je dan van het park zit. Daar gaat namelijk veel reistijd in zitten en in de parken zelf ligt de snelheid laag.
Selecteer vooraf wat je in Kings en Sequoia wil doen, want daar heb je maar een paar uur. Op de sites van de parken zijn wel kaartjes (in pdf) te downloaden om alvast te oriënteren.
Een Lange rit van Sequoia naar Death Valley, maar je hebt al mazzel dat je in het park kunt overnachten. Je hebt de volgende dag ook nog voor je naar LV gaat, toch zou ik ook al van de namiddag bij aankomst profiteren (mooier fotolicht). DV is een enorm park. Gooi de tank nog een keer vol bij een stadje buiten het park, daar bespaar je flink mee. (Let op snelheidscontroles aan de oostkant van DV in de dorpjes waar je doorkomt.)
Tussen Las Vegas en Page mis je minsten 2 overnachtingen om de nationtale parken Zion en Bryce Canyon redelijk te kunnen zien. Wanneer je in 1 dag LV - Springdale (Zion) - Bryce - Kanab - Page doet, dan ben je non-stop 7 en een half uur onderweg... Keuzes maken dus, of alleen korte stops en karren maar weer. Het is wel een hele mooie rit via de UT-9 (met tunnel) en misschien een korte wandeling in Zion en even genieten van het uitzicht in Bryce bij 1 van de viewpoints en dan een deel van de zelfde weg terug (let op snelheidscontroles voor en in Kanab).
Net voor Page even stoppen bij de Glen Canyon Dam. De volgende dag heb je weinig tijd voor Lake Powell, Horseshoe Bend en Antelope Canyon, maar probeer dat wel.
Houd er iig rekening mee dat het nog zo'n 2 en een half uur non-stop rijden is naar Grand Canyon (meer tijd met een stop bij cameron Trading Post, vermoedelijk doe je dat wel voor bijv. lunch). En daar wil je ook van de uitzichten genieten.
Overnacht je bij Grand Canyon in het park zelf of zuidelijker in Tusayan, of nog verder weg in Flagstaff?
Lake Havasu City zal gekozen zijn omdat 't ongeveer halverwege ligt. Was niet mijn keuze geweest. Wil je nog naar Joshua Tree NP? Het noordwesten van het park bij Twentynine Palms is het mooiste.
De kustroute gaat vervolgens wel weer, alleen weinig tijd voor LA, maar voor een paar highlights in de stad okay.
Succes!
Johan
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor alle reacties! Is zie al dat het best een drukke vakantie zal worden en we gaan er wel wat van maken.
Is het gebruikelijk om na een overnachting 's morgens gelijk te gaan rijden naar de volgende bestemming? Of juist nog iets in de omgeving te gaan doen en dan s middags gaan rijden?
We willen heel graag een helicoptervlucht doen in de grand canyon , Antelope Canyon jeeptour en een walvistoch in Monterey. Dit zal toch wel haalbaar zijn?
Is het gebruikelijk om na een overnachting 's morgens gelijk te gaan rijden naar de volgende bestemming? Of juist nog iets in de omgeving te gaan doen en dan s middags gaan rijden?
We willen heel graag een helicoptervlucht doen in de grand canyon , Antelope Canyon jeeptour en een walvistoch in Monterey. Dit zal toch wel haalbaar zijn?
-
- Amerika-ontdekker
In Yosemite (zuidwest ingang Mariposa) overnachten we in Miners Inn.
Antelope canyon .. probeer het rond het middag uur te doen en daarna gelijk door naar de Grand canyon voor de viewpunten aan de eastrim en de zonsondergang. Hermits rest zou je nog voor de helivlucht kunnen doen, afhankelijk van hoe laat je die boekt. Rond een uur of 12 zul je wel op weg moeten naar Lake Havasu.Charissa1986 schreef:We willen heel graag een helicoptervlucht doen in de grand canyon , Antelope Canyon jeeptour en een walvistoch in Monterey. Dit zal toch wel haalbaar zijn?
De walvistocht... Misschien dat je het 's middags kan doen als je vanuit San Simeon op tijd vertrekt en weinig stops doet. Ik weet niet of je vanuit Monterey naar het vliegveld moet van S.F. en hoe laat die vertrekt of dat daar nog een nacht S.F. tussen zit.
Algemeen: in het donker rijden is in de afgelegen gebieden niet aan te bevelen. Er is geen verlichting, geen reflecterende paaltjes en je mobiel heeft geen bereik. Zelf vonden we het lekker om 's ochtends te rijden en dan 's middags dingen te bekijken zodat je kunt rusten of zwemmen als je daar meer behoefte aan hebt en niet nog mijlen moet rijden als je moe en hongerig bent. Maar dat is persoonlijk en hangt ook een beetje van je route en overnachtingsplekken af.
Charissa,
je zegt we hebben deze reis geboekt eind december. Wat zit er dan juist in dat al vast ligt? Vliegtuig, auto en hotels? Of enkel startplaats?
je zegt we hebben deze reis geboekt eind december. Wat zit er dan juist in dat al vast ligt? Vliegtuig, auto en hotels? Of enkel startplaats?
-
- Amerika-ontdekker
We hebben bij Tiogo Tours geboekt, daar zijn de vluchten geboekt, de huurauto en de hotels..
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat zal er helemaal van af hangen of je de vorige dag al tijd hebt gehad om iets te doen en waar er het meeste te doen is. Bekijk ter plekke wat je wilt doen. In de zomer is het vaak prettig om in de ochtend nog te wandelen of iets te bekijken, en dan te gaan rijden als het te heet wordt om iets te doen. In september zal dat niet zo veel uitmaken. Bedenk wel dat het redelijk vroeg donker is, dus zorg ervoor dat je wel op tijd op de plaats van bestemming bent.Charissa1986 schreef:Is het gebruikelijk om na een overnachting 's morgens gelijk te gaan rijden naar de volgende bestemming? Of juist nog iets in de omgeving te gaan doen en dan s middags gaan rijden?
Als je nog iets aan kunt passen, zou je Sequoia kunnen vervangen door een plaats aan de oostkant van Yosemite (bijvoorbeeld Mammoth Lakes). dat scheelt een stuk rijden, en je hebt een mooiere route, dwars door Yosemite. Ik vind Sequoia erg mooi, maar je hebt er waarschijnlijk te weinig tijd voor.
Marianne
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Om in te schatten hoe je dag in te delen: DE tip: veel reisverslagen van andere forummers lezen!
zie links in de onderschriften , en via de reisverslag topic in het zuidwesten forum.
Goed om inspiratie om te doen!
zie links in de onderschriften , en via de reisverslag topic in het zuidwesten forum.
Goed om inspiratie om te doen!

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 2246 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-