Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nieuw logo Starbucks

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
Bandido
Amerika-expert

Nieuw logo Starbucks

Bericht door Bandido »

Starbucks vond het kennelijk eens tijd worden voor een nieuw logo, het oude dateert alweer uit 1992. Persoonlijk vind ik het eerlijk gezegd niet zo geslaagd, al wen je er natuurlijk uiteindelijk wel weer aan. Maar het oude logo was zo herkenbaar dat het eigenlijk jammer is om het in de prullenbak te doen. Oordeel zelf:
Starbucks.jpg
"Keep Georgia On Your Mind"
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Nieuw logo Starbucks

Bericht door Njit »

Wel apart om het zonder de naam te zien. Geef mij ook maar het oude logo.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

De motivatie achter het logo:
Bringing the Siren to Life

*January 05, 2011 - Posted by Mike P., senior creative manager

When we first heard about the possibility of modifying the Starbucks brand identity, our minds went wild with the possibilities. This was the project of a lifetime. The designers here at Starbucks have such a love for this brand – it’s what drives our creativity.

From the start, we wanted to recognize and honor the important equities of the iconic Starbucks logo. So we broke down the four main parts of the mark – color, shape, typeface and the Siren. After hundreds of explorations, we found the answer in simplicity. Removing the words from the mark, bringing in the green, and taking the Siren out of her ring. For forty years she’s represented coffee, and now she is the star.

The details came next. The 20-year old logo was built in the early days of AutoTrace and it showed – points everywhere. We improved composition, brought in more sophisticated stroke width and spacing and a smoother line flow. When it came to her – the Siren – we enhanced her form in subtle ways, smoothing her hair, refining her facial features, weighting the scales on her tail to bring the focus to her face. We enlisted the branding firm of Lippincott to help with these refinements, and give us a better global perspective on the entire identity system.

The result is an evolved logo that celebrates the Siren in a much bolder way – it’s more expressive and energetic and still uses the same vibrant green circle that is so well recognized by our customers around the world.
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Ach het went wel weer, straks hangt dat logo er met STARBUCKS er groot naast!

Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Een sirene wel ja, zo'n halfgodin die je lokt met haar geweldige gezang en vervolgens ga je dood omdat al je levenskracht uit je gezogen wordt.......koffie drinken wordt zo wel iets waar bij je dus oordopjes moet gaan dragen :shock:
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Jammer. Ik vind de redenering achter de verandering wat vergezocht, en in plaats van een sterkere identiteit vind ik het persoonlijk juist nu minder sterk en minder universeel herkenbaar.

Ik denk dat het meer te maken heeft met het feit dat je de laatste tijd steeds meer "knock offs" van het logo zag voor andere koffiemerken, of koffiebars, of zelfs in films en tekenfilms, juist omdat het Starbucks-logo zo herkenbaar was: een centraal ikoontje, met daarom een ring met woorden die het merk en het product aanduidden. Zoiets verzwakt je merk, en dat wil je natuurlijk niet - en dus is het dan tijd voor verandering.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Het kan er ook mee te maken hebben, dat ze veel meer produkten, dan alleen koffie verkopen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Maar het zijn toch voornamelijk koffie- (en thee-)gerelateerde producten, en het bedrijf heet nog steeds officieel de Starbucks Coffee Company dus wat dat betreft had dit niet per se weg hoeven te gaan. Maar wie weet zit er wel een andere toekomststrategie achter waarbij ze wel willen gaan uitbreiden naar andere dingen waarbij 'Coffee' in het logo zelf te beperkend is. Het nieuwe logo laat wat dat betreft wel die ruimte.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Nou, je had gelijk Petra; hoewel het inderdaad voornamelijk koffie en thee is, kun je natuurlijk geen Starbucks Coffee Tea verkopen:
Why is “Coffee” no longer in the name?
Our new brand identity will also eliminate ambiguity in our non-coffee products. For instance, in some of our international markets, we offer teas called “Starbucks Coffee Tea” – a label that is confusing, because there’s no coffee in it!
Toch denk ik nog steeds dat men ook toekomstplannen heeft waarin dit oude logo nog minder paste, wat ook tussen de regels door wel te lezen valt:
Why the change?
Ever since we opened our first store in 1971, Starbucks as a brand has been evolving. And as we get ready to celebrate our 40th anniversary, there’s never been a better and more exciting time in our history to move forward, to be innovative and still represent the heritage and values of our company.

Onze website | Mijn blog
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Spaart misschien ook wat inkt uit? ;-)
En waarom dan niet gewoon "Starbucks" laten staan, en onderaan die "coffee" er af laten vallen?

Ach, ik ga er niet van wakker liggen, ik drink hier meestal Tims (Tim Hortons).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Wat zonde! De Siren was sowieso al herkenbaar vond ik in het oude logo.
Ik mis de letters echt zo.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Tis ook niet mijn smaak het nieuwe logo (de koffie wel :wink: ).

Mijn eerste indruk is dat de naam Starbucks hierdoor naar de achtergrond verdwijnt. Of dat nou de intentie van een nieuw logo is?

Maar ach, we zullen er gauw genoeg aan wennen. :D

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Machteld
Amerikafan

Bericht door Machteld »

Hun logo representeert nu helemaal hun koffie, slappe zooi :P
A Dutch girl in Oregon!
Dutch in Oregon op Facebook!
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Ik mis de letters :(
deh78
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door deh78 »

Doe mij ook maar het oude logo,vindt ik toch echt mooier

Gr. Dennis
epvanbeveren
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door epvanbeveren »

Hah... ik vind ook de logo van 1992, de huidige of oude dus het leukst.

Overgens heb ik een koffie kop uit Amsterdam, "Starbudds", Amsterdam coffe shop, sorry no coffee. Een variant op de Starbucks 1992 logo. :wink:
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Vind het achteruitgang net als het logo van Applebees wat nog niet zo lang geleden is veranderd. Maar voor de grafische industrie betekent het een hoop werk :thumbup:
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

epvanbeveren schreef:Hah... ik vind ook de logo van 1992, de huidige of oude dus het leukst.

Overgens heb ik een koffie kop uit Amsterdam, "Starbudds", Amsterdam coffe shop, sorry no coffee. Een variant op de Starbucks 1992 logo. :wink:

Wees er zuinig op, geloof dat 70% van de coffee shops gaan verdwijnen vanwege de nieuwe regels omtrent afstand naar scholen. Als ze toch zo bezorgd zijn moeten misschien ook alle alcohol verkoop punten verdwijnen, er is meer ellende door drank dan een joint.
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Ze zoomen ook echt steeds meer in op de siren, valt je dat op. Over tien jaar weer een nieuw logo, met alleen haar hoofd? ;)
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Weet nog wel andere punten om op in te zoomen ;)
Maarja, Starboobs zal wel niet zo goed in de markt liggen..
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer