Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur via www.usareisen.de deel 2
Re: Autohuur via www.usareisen.de deel 2
Hoi,
Even een vraagje, ik heb eindelijk een autoverhuurbedrijf gevonden die ook een 19 jarige als 2de bestuurder accepteert, maar nu mag dat alleen als we een US liability insurance verzekering hebben afgesloten. Hoe kom ik hieraan? Autoverhuurbedrijf zegt dat we dat niet via hun kunnen afsluiten, ik heb mijn eigen auto-verzekering al gecheckt en als ik op google zoek dan vind ik wel diverse verzekeringsmaatschappijen die een insurance liability kunnen afsluiten, ook wereldwijd, maar dan wordt schade door het fout besturen van enig voertuig niet gedekt....wie helpt mij?
Alvast bedankt!
Met vr.groet,
Eva
Even een vraagje, ik heb eindelijk een autoverhuurbedrijf gevonden die ook een 19 jarige als 2de bestuurder accepteert, maar nu mag dat alleen als we een US liability insurance verzekering hebben afgesloten. Hoe kom ik hieraan? Autoverhuurbedrijf zegt dat we dat niet via hun kunnen afsluiten, ik heb mijn eigen auto-verzekering al gecheckt en als ik op google zoek dan vind ik wel diverse verzekeringsmaatschappijen die een insurance liability kunnen afsluiten, ook wereldwijd, maar dan wordt schade door het fout besturen van enig voertuig niet gedekt....wie helpt mij?
Alvast bedankt!
Met vr.groet,
Eva
- Mostertje
- Amerikafan
Ik vermoed dat u wel wat meer van de type auto's weet. Wij hadden in 2006 een Buick Rendezvous. In maart 2011 gaan wij naar Florida en willen dan graag weer een SUV (rijden zelf in Kia Sorento). Wat is nu een beetje type auto dat hiermee overeenkomt?Dude schreef:Ik heb net ook al even gekeken. De site is ook vernieuwd en ik moet wat meer zoeken dan vroeger.
De 'tip' equinox is niet meer. Ze hebben precies eindelijk doorgegeven bij alamo dat de equinox een categorie hoger is dan dat usareisen hem aanbood. Hij staat er nog tussen als standaard SUV (EQ categorie) maar is behoorlijk aan de prijs als ik hem vergelijk met de midsize SUV (IW categorie) en de jeep liberty (JL categorie) categorie.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Misschien heb je wat aan deze pagina: http://www.automotive.com/2011/12/kia/s ... index.html
Hier noemen ze dus oa de:
Dodge Journey
Jeep Liberty
Toen wij vorig jaar een Midsize SUV gehuurd hadden (EQ klasse) hadden we de keuze uit een Hyundai Santefe, Dodge Journey, Jeep Liberty, Ford Escape en een Jeep Grand Cherokee Laredo. De laatste hebben we uiteindelijk meegenomen.
Hier noemen ze dus oa de:
Dodge Journey
Jeep Liberty
Toen wij vorig jaar een Midsize SUV gehuurd hadden (EQ klasse) hadden we de keuze uit een Hyundai Santefe, Dodge Journey, Jeep Liberty, Ford Escape en een Jeep Grand Cherokee Laredo. De laatste hebben we uiteindelijk meegenomen.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Zijn er hier mensen die via usareisen ervaring hebben met de verhuur af te sluiten bij Dollar?
ze komen wel een stuk goedkoper uit tov andere verhuurders... Geen addertjes onder het gras met vezekeringen die er daar nog extra bij komen enz?
ze komen wel een stuk goedkoper uit tov andere verhuurders... Geen addertjes onder het gras met vezekeringen die er daar nog extra bij komen enz?
2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
- Knabbeltje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Als je via usareisen reserveerd , heb je alle verzekeringen die je nodig hebt .
Ik heb vorige winter bij dollar een suv opgehaald en ze hebben geen enkele poging gedaan om mij extra verzekeringen aan te smeren .
Maar je weet nooit wanneer iemand je probeert zaken te verkopen die je niet hoeft .Hangt gewoon van de persoon af die daar staat .Net zo met Alamo , de ene keer proberen ze ,de andere keer weer niet .Maar gewoon zeggen dat je niet extra hoeft als ze proberen .
Groetjes,
Ik heb vorige winter bij dollar een suv opgehaald en ze hebben geen enkele poging gedaan om mij extra verzekeringen aan te smeren .
Maar je weet nooit wanneer iemand je probeert zaken te verkopen die je niet hoeft .Hangt gewoon van de persoon af die daar staat .Net zo met Alamo , de ene keer proberen ze ,de andere keer weer niet .Maar gewoon zeggen dat je niet extra hoeft als ze proberen .
Groetjes,
Vraagje:
Ben bezig om een huurauto te regelen en onderaan het overzicht staat het volgende(engelse versie van usareisen.de):
Please note that for rentals starting between 01.10.2010 and 31.03.2011 at Chicago Airport (ORD) there will be a Customer Facility charge of US-$ 8 per day collected by the rental location by ALAMO.
Betekent dit dat ik het extra moet betalen ter plekke?
Ben bezig om een huurauto te regelen en onderaan het overzicht staat het volgende(engelse versie van usareisen.de):
Please note that for rentals starting between 01.10.2010 and 31.03.2011 at Chicago Airport (ORD) there will be a Customer Facility charge of US-$ 8 per day collected by the rental location by ALAMO.
Betekent dit dat ik het extra moet betalen ter plekke?
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Als jij een auto huurt op ORD waarbij de aanvang van de huur is van 01-10-2010 t/m 31-03-2011 dan betaal je deze kosten inderdaad ter plekke.
Roland
Roland
damnit
Dan gaan we maar naar de concurrent :p

Dan gaan we maar naar de concurrent :p
- Ta2 Gerrit
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
$8,- per dag, dat is nog al wat. Is er niet zo iets als een limiet, max. $40,- of zo ?
Anders lijkt het mij wel een hele dure hobby, en ga je uiteraard naar een ander.
Dat, en ik denk dat ze dat zelf ook wel gaan inzien, lijkt me niet de bedoeling van Alamo.
Anders lijkt het mij wel een hele dure hobby, en ga je uiteraard naar een ander.
Dat, en ik denk dat ze dat zelf ook wel gaan inzien, lijkt me niet de bedoeling van Alamo.
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF

2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"

2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
Ik zie nergens een limiet staan. Heb inmiddels bij Dollar geboekt was nu goedkoper dan Alamo vanwege die speciale toeslag....
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Je betaald op Chicago O'Hare bij alle verhuurders een toeslag van 8 Dollar per dag zonder een limiet, dit heeft niets met de verhuurder te maken maar wordt door de luchthaven bepaalt, ook bij Dollar zul je die toeslag moeten betalen.
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Precies wat Harry zegt.
Deze 'fee' op ORD is hier een tijdje geleden trouwens al een besproken op het forum. Overigens is het gelukkig maar t/m 31-03. De meeste vakantiegangers zullen toch na die datum pas op vakantie gaan. Al blijft het lullig als je juist in die periode een auto moet huren op ORD. Zou je nog kunnen overwegen een ander verhuurstation dan ORD te kiezen, dan betaal je deze fee nl. niet.
Roland
Deze 'fee' op ORD is hier een tijdje geleden trouwens al een besproken op het forum. Overigens is het gelukkig maar t/m 31-03. De meeste vakantiegangers zullen toch na die datum pas op vakantie gaan. Al blijft het lullig als je juist in die periode een auto moet huren op ORD. Zou je nog kunnen overwegen een ander verhuurstation dan ORD te kiezen, dan betaal je deze fee nl. niet.
Roland
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
En daarna zit het gewoon in de huurprijs versleuteldCoyote schreef:Overigens is het gelukkig maar t/m 31-03.

Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik weet het niet. Gaan de prijzen dan met $ 8 omhoog?
Roland
Roland
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Geen idee hoor, was meer geintje
. Ik heb de discussie niet gevolgd over die Chicago fee, maar trok even simpel die conclusie dat aan einde van die periode, het wel in de prijs verrekend zou worden. Sinds wanneer is een toeslag eindig
? Luchthavenbelasting zie ik ook niet omlaag gaan
...

Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dit soort 'fees' zie je wel vaker tijdelijk. Meestal om één of andere faciliteit op het vliegveld te bekostigen.
Roland
Roland
O ben ik lekker mee:/ Waarom wordt dat dan weer niet bij Dollar vermeld... Maar goed kan er niks aan doen.
Ik lees net dat het wordt gebruikt voor de uitbreiding van het vliegveld (2 runways). Kan ik in de toekomst zeggen dat ik op mijn eigen landingsbaan ga landen. 

- Bertorelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Dus je betaald voor elke dag dat je die auto huurt $8 ?Coyote schreef:Als jij een auto huurt op ORD waarbij de aanvang van de huur is van 01-10-2010 t/m 31-03-2011 dan betaal je deze kosten inderdaad ter plekke.
Roland

En dat terwijl je maar 2 dagen daadwerkelijk met die auto daar bent.
Namelijk bij het ophalen en bij het weer inleveren.
De overige dagen ben je niet eens in de buurt van het vliegveld.
Als je 3 weken gaat kost je dat $168 extra dus.

Bert
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, je betaalt inderdaad voor elke huurdag die kosten. Heel oneerlijk naar mijn mening maar zo zijn de regels.
Mocht je vastzitten aan deze periode dan kan het best lonen eens te kijken naar een verhuurstation buiten het vliegveld want dan wordt die fee niet gerekend.
Roland

Mocht je vastzitten aan deze periode dan kan het best lonen eens te kijken naar een verhuurstation buiten het vliegveld want dan wordt die fee niet gerekend.
Roland
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 19837 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-