Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

NFL Playoffs

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
NCDutchie1975
Amerika-ontdekker

NFL Playoffs

Bericht door NCDutchie1975 »

Beste mede NFL fans,

Aangezien we nog een speelronde te gaan hebben in het reguliere NFL sizoen, leek het mij een goed plan om es te kijken hoeveel NFL kennis we hebben hier op het Forum.
Ik vroeg me of wie jullie Superbowl favs zijn ?

Mijne zijn als volgt :

AFC : Conference Final : New England Patriots vs Pittsburgh Steelers : 34-20 Patriots
NFC : Conference Final : Atlanta Falcons vs Chicago Bears : 31-17 Falcons, persoonlijk zie ik liever de Saints in de SB maar denk niet dat hun verdediging sterk genoeg is

Superbowl : New England Patriots vs Atlanta Falcons : 30-28

Wat denken jullie ??
Bandido
Amerika-expert

Re: NFL Playoffs

Bericht door Bandido »

Dit kon weleens HET seizoen van de Falcons worden, zou geweldig zijn. Maar eigenlijk is het college football dat hier in Atlanta veel meer leeft, maar niettemin zou het leuk zijn. Maar als ze tegen de Pats moeten kon dat hier bij mij thuis nog weleens op wat problemen stuiten, met een partner uit Boston.... :wink:
"Keep Georgia On Your Mind"
NCDutchie1975
Amerika-ontdekker

Ja, Falcons doen het erg goed dit jaar, compenseert weer voor het seizoen van de ' Dawgs.
Blijkbaar staat zelfs de functie van de HC Richt ter discussie, wat erg dom zou zijn.

Ik denk dat de Falscons vooral voor de Bears uit moeten kijken, we'll see what will happen.

Happy New year !

Vincent
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Chicago!! :mrgreen:

Ik heb als kind ooit een Chicago Bulls t-shirt gekocht om in te gymen en nu ben ik fan van alle Chicago teams. Het zal niet makkelijk zijn, maar hopelijk staan ze straks in de Superbowl. :D
Afbeelding
patje09
Amerika-newbie

Bericht door patje09 »

Ik had gehoopt op de Cowboys dit seizoen, maar dat is dus net wat anders uitgedraaid :roll: .

Een beetje off topic: heeft trouwens iemand enig idee hoe het zit met de bowls in het college football? Zo dacht ik dat de Rose Bowl het hoogste was in college, maar dit jaar is deze gespeeld tussen TCU (nr 3 regular season) en Wisconsin (nr 5 regular season)? Als fan van TCU kan ik dit natuurlijk enkel aanmoedigen :clap: , maar het systeem lijkt me niet zo transparant :wink: (en dan heb ik nog geen idee hoe de ranking na het regular season wordt opgemaakt).
patje09
Amerika-newbie

Bericht door patje09 »

Ik ga trouwens voor de Bears dit seizoen, alhoewel ik de Saints in de playoffs toch ook weer zeer sterk verwacht.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

NCDutchie1975 schreef:Ja, Falcons doen het erg goed dit jaar, compenseert weer voor het seizoen van de ' Dawgs.
De meesten die ik hier ken zijn voor Georgia Tech (Yellowjackets), dus hoe slechter UGA het doet, hoe leuker zij het vinden. :wink: Maar ook de Jackets hebben geen geweldig seizoen achter de rug, dus nu maar hopen op de Falcons.
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Ik weet er het fijne niet van, maar wel dat bij college bowls ook gekeken wordt naar hoeveel publiek een team naar de bowl brengt. De Terps hadden bijvoorbeeld een heel goed seizoen, maar een slechte bowl omdat ze maar weinig publiek naar de bowl brengen.
Afbeelding
Enasni
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Enasni »

Mijn favo team doet nog steeds mee, dus ik juich gewoon nog even door voor de Saints...mochten ze het onverhoopt niet halen tot in de Superbowl, ga ik toch voor de division rivals juichen nl. de Falcons.
September 2009: Hawaii (Oahu & Maui) || September 2010: New York ||Mei 2012: Zuidwest-USA (LA-LA)
NCDutchie1975
Amerika-ontdekker

patje09 schreef:Ik had gehoopt op de Cowboys dit seizoen, maar dat is dus net wat anders uitgedraaid :roll: .

Een beetje off topic: heeft trouwens iemand enig idee hoe het zit met de bowls in het college football? Zo dacht ik dat de Rose Bowl het hoogste was in college, maar dit jaar is deze gespeeld tussen TCU (nr 3 regular season) en Wisconsin (nr 5 regular season)? Als fan van TCU kan ik dit natuurlijk enkel aanmoedigen :clap: , maar het systeem lijkt me niet zo transparant :wink: (en dan heb ik nog geen idee hoe de ranking na het regular season wordt opgemaakt).
Hey Patje,
In pricipe roteren de 4 BCS bowls elk jaar wie de belangrijkste wedstrijd krijgt toebedeeld.Dit jaar is dat de " Tostistos BCS Chamionship game ".
De andere BCS bowls mogen kiezen welke teams zij in hun Bowl willen zien, helaas wordt dit meer en meer besloten op economische redenen dan sportieve en het team moet bij de beste 12 van de laatste BCS ranking horen om in aanmerking te komen. Ik vind dit een echt slecht systeem om dat teams als TCU en Boise State bijna geen kans geeft omdat zij niet in een BCS Conference spelen. Hopelijk komt er ooit nog een Play Off maar de grote Conferences zullen dit altijd tegenhouden omdat zij zeker zijn van een Bowl game en alle miljoenen die hierbij komen kijken.
Ik vind de Rose Bowl de leukste bowl game om na te kijken.

Hoe ben jij fan geworden van TCU, dat is n u niet een van de meest bekende teams ??
tombourgui
Amerika-ontdekker

Bericht door tombourgui »

Ik hoop van harte dat ik op 6 februari de Patriots in de superbowl mag toejuichen vanuit Las Vegas :)

Maar volgens mij wordt het Ravens - Saints 21-38 :(
TedjevanEs
Amerikakenner

Bericht door TedjevanEs »

Ja het word nu weer spannend. Dit weekend the Wild Card Weekend, hopelijk een paar leuke verassingen.
De SB word denk ik de Falcons vs Steelers en dan maakt het mij niets uit wie er wint,...
:thumbup:

(vanwege mijn locatie hoor ik voor de Dolphins te zijn, maar dat is al jaren prut, wat overigens oprecht pijn doet bij veel South Floridians)...
TedjevanEs
Amerikakenner

Nou was al een leuke footbal dag zo, Saints en Colts eruit...
Ben wel een fan van Sanchez van de Jets, al moet je dat hier niet hardop zeggen... 8)
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Met angst en beven verwachtte men hier in Atlanta een eventuele ontmoeting met de Saints. Maar dat is nu gelukkig niet meer nodig. :hello1:
rrrick
Amerikafan

Bericht door rrrick »

Heel verrassend dat de Saints en de Colts er al uitliggen. Ik had eerlijk gezegd ook verwacht dat de Eagles zouden winnen van de Packers, dus voorlopig zijn de play-offs weer redelijk onvoorspelbaar.

Toch ben ik er van overtuigd ben dat de Patriots dit jaar de SuperBowl gaan pakken. Tom Brady wordt ongetwijfeld MVP.
rrrick
Amerikafan

Bericht door rrrick »

oh, you sorry Patriots.... Uitgeschakeld door de Jets. Een totale off-day voor Tom Brady.

Nieuwe voorspelling. Finale: Steelers vs. Packers. Steelers winnen SuperBowl.
JoeyK
Amerika-newbie

Bericht door JoeyK »

Nou ik had eigenlijk gehoopt dat de Seahawks gisteren zouden winnen tegen de Bears, ben een grote Seattle Seahawks fan....Maar die hoop bleek al snel vervlogen te zijn :(

Ik denk dat de Superbowl Packers - Steelers word....
Ben vooral benieuwd naar Packers - Bears volgende week....altijd leuk
TedjevanEs
Amerikakenner

Van mij mogen Sanchez en de Jets nu wel door naar de SB.
Hebben ze wel verdiend vind ik door eerst Manning en daarna Brady te kloppen...
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Het was bij mij thuis geen goed weekend: zowel de Patriots als de Falcons eruit. Jammer maar helaas. Ik was onder de indruk van de Packers, al waren ze vooral ook goed omdat de Falcons zo bar slecht speelden. Voor nu zet ik mijn geld toch op de Steelers denk ik.
Jo usalover
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Jo usalover »

Chicago Bears ! The Blackhawks zijn al kampioen geworden afgelopen jaar; zou geweldig zijn als de Bears de Superbowl zouden winnen !
Ik woonde in (suburbs) van Chicago toen de Bulls kampioen werden ( 1991) ...wat een feest !
1991 au-pair Chicago
2000 TX, CA,NV, IL
2004 FL
2006 CO,UT,NV,AZ
2008 NY
2009 Canada
2010 Chicago
2011 NY
2012 CO,WY,MT,ID,UT
2015 CO,UT,AZ,NV
2017 CA,NV,AZ, Hawaii
2019 WA,OR,NV,CA