Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
LA naar Phoenix of skippen?
LA naar Phoenix of skippen?
Dag, In onze puzzel voor een rondrit met ons gezin van 4 komen we een heel eind met alle tips die we tegenkomen. Op één vraag kunnen we geen antwoord vinden. Graag jullie hulp hierbij dus nog.
We hebben beperkte tijd voor een rondreis (een dag of 18) en overwegen om vanuit LA direct door te steken naar Flagstaff/Sedona via oa een stukje route 66.
1. In diverse rondreizen (in de boekjes) wordt echter juist Phoenix aangedaan. Missen we nu echt wat als we dat NIET doen?
2. als we tijd moeten sparen is een andere optie waarover we nog dubben om te starten in Phoenix en te eindigen in LA (of vv?). Of missen we dan toch wel een befaamd stukje 66?
(we denken met alle info die we hebben kunnen vinden, dat we vooral tijd voor Yosemite, Bryce, Lake Powel en Zion willen overhouden).
We hebben beperkte tijd voor een rondreis (een dag of 18) en overwegen om vanuit LA direct door te steken naar Flagstaff/Sedona via oa een stukje route 66.
1. In diverse rondreizen (in de boekjes) wordt echter juist Phoenix aangedaan. Missen we nu echt wat als we dat NIET doen?
2. als we tijd moeten sparen is een andere optie waarover we nog dubben om te starten in Phoenix en te eindigen in LA (of vv?). Of missen we dan toch wel een befaamd stukje 66?
(we denken met alle info die we hebben kunnen vinden, dat we vooral tijd voor Yosemite, Bryce, Lake Powel en Zion willen overhouden).
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: LA naar Phoenix of skippen?
Phoenix zelf schijnt niet heel mooi te zijn. Maar Scottsdale daar in tegen wel. Dit ligt tegen Phoenix aan.
Persoonlijk zou ik het overslaan, Sedona is iets wat zeker de moeite waard is! Wij zijn onze reis ook aan het plannen, en wij doen veel via Google earth. Daar kan je je route al een beetje nalopen en wat foto's van de omgeving bekijken.
Rene
Persoonlijk zou ik het overslaan, Sedona is iets wat zeker de moeite waard is! Wij zijn onze reis ook aan het plannen, en wij doen veel via Google earth. Daar kan je je route al een beetje nalopen en wat foto's van de omgeving bekijken.
Rene
1995: Ontario-Quebec-New York
2008: British Columbia
2008: Florida
2010: British Columbia - Alberta
2011: California - Utah - Arizona - Nevada
2012: Florida
2008: British Columbia
2008: Florida
2010: British Columbia - Alberta
2011: California - Utah - Arizona - Nevada
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Hoi,
Moeilijk om te beslissen allemaal he?!
Dat "probleem" hadden wij dus ook. Je gaat in het begin toch uit van het standaard rondje en daar zit dat stukje ook bij. Maar na het doorspitten van zoooooo veel reisverslagen, topics op het forum, reisgidsen en -boeken, hebben wij besloten om vanaf Phoenix te starten en te eindigen in San Diego. Zo missen we het stuk woestijn en Joshua Tree park en vooral dat laatste was de reden om dit stuk te gaan rijden. Maar als ik naar de parken als Bryce, Zion, Death Valley en Yosemite kijk, denk ik niet dat we hier spijt van gaan krijgen.
Ik heb begrepen dat als je een reis door het westen wilt gaan maken, je vooral keuzes moet maken en dingen zal moeten schrappen. Het lukt je gewoon niet in die paar weken vakantie. Is niet erg, hebben we een reden om ooit nog een keer terug te gaan toch?
Succes met het uitzoeken en vooral veel plezier ermee!
Groetjes Wendy
Moeilijk om te beslissen allemaal he?!

Ik heb begrepen dat als je een reis door het westen wilt gaan maken, je vooral keuzes moet maken en dingen zal moeten schrappen. Het lukt je gewoon niet in die paar weken vakantie. Is niet erg, hebben we een reden om ooit nog een keer terug te gaan toch?

Succes met het uitzoeken en vooral veel plezier ermee!
Groetjes Wendy
Onze reizen naar de USA: http://wendyenkimopreis.wordpress.com, waaronder:
2011: Zuidwesten
2012: New York en Washington
2022: Rondje New England en NYC
2024: New York en klein rondje Florida
2011: Zuidwesten
2012: New York en Washington
2022: Rondje New England en NYC
2024: New York en klein rondje Florida
Persoonlijk vond ik Phoenix/scottsdale niet erg bijzonder. Stad draait voornamelijk op shoppen, musea en golfbanen. Verder is er m.i niet heel veel te doen en het ligt enigszins uit de route. Ze hebben er wel mooie resorts waar je lekker kunt ontspannen, dit kan voor een paar dagen tussendoor wel erg lekker zijn. Maar gezien jullie beperkte tijd zou dit misschien zondenzijn.
Google even op Phoenix of pak er een reisboek bij om te kijken wat er allemaal te doen is om vervolgens voor jezelf te bepalen of het de moeite is. Succes met de planning!
Google even op Phoenix of pak er een reisboek bij om te kijken wat er allemaal te doen is om vervolgens voor jezelf te bepalen of het de moeite is. Succes met de planning!
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
2011: Noord-Oost USA & Canada
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Phoenix wordt vaak in reisbureauroutes opgenomen als tussenstop tussen LA en de GC. Ik denk dat kostenoverwegingen (goedkoop overnachten) de belangrijkste rol spelen.
Ik zou niet van LA naar Phoenix rijden. Om tijd te winnen kun je desnoods in 1 dag van LA naar de GC rijden, een rit van ongeveer 8 uur via onder andere de I40, of je kunt i Phonix beginnen en in LA eidnigen. In dat laatste geval kun je nog via Sedona rijden. Als je een rondje LA doet zou ik Sedona overslaan als je maar 18 dagen hebt. Probeer eens een route uit te schrijven met alle parken en steden die je wilt beozeken er in, dan zie je snel genoeg wat de mogelijkheden zijn. Misschien zijn die 18 dagen nog wat uit te breiden daar de weekenden ook te gebruiken?
Marianne
Ik zou niet van LA naar Phoenix rijden. Om tijd te winnen kun je desnoods in 1 dag van LA naar de GC rijden, een rit van ongeveer 8 uur via onder andere de I40, of je kunt i Phonix beginnen en in LA eidnigen. In dat laatste geval kun je nog via Sedona rijden. Als je een rondje LA doet zou ik Sedona overslaan als je maar 18 dagen hebt. Probeer eens een route uit te schrijven met alle parken en steden die je wilt beozeken er in, dan zie je snel genoeg wat de mogelijkheden zijn. Misschien zijn die 18 dagen nog wat uit te breiden daar de weekenden ook te gebruiken?
Marianne
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Weet niet in welke periode jullie gaan maar Phoenix is in de zomer vooral heel erg heeeet 

Als je Phoenix aandoet doe dat dan in combinatie met de Apache Trail en het Lost Dutchman S.P. voor de cowboycactussen, de saguaro's. Nog mooier is het Saguaro N.P. in de buurt van Tucson.
Zie: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/na ... guaro.html
Zie: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/na ... guaro.html
Wij maken vanaf 10.4 een rondrit vanuit Phoenix voor slechts 11 nachten en willen zeker naar Los Angeles. We maakten vorig jaar dubbel zo lang een rondrit vanuit San Francisco dus LV, GC of Utah is er zeker niet bij.
Ik twijfel wat we er onderweg wél gaan bijnemen. San Diego, Palm Springs, Sedona (laatste nacht wellicht), Joshua Tree...
Eén ervaring wil ik delen omdat het in dit topic gaat over Route 66. Wij deden vorig jaar het stuk tussen Seligman en Kingman, en behalve een paar borden in het begin was er niets wat aan die route deed denken. Ik was meer begeesterd door zo'n trein van 4 locomotieven en 100 dubbeldekcontainerwagons die lange tijd naast ons reed.
Peter
Ik twijfel wat we er onderweg wél gaan bijnemen. San Diego, Palm Springs, Sedona (laatste nacht wellicht), Joshua Tree...
Eén ervaring wil ik delen omdat het in dit topic gaat over Route 66. Wij deden vorig jaar het stuk tussen Seligman en Kingman, en behalve een paar borden in het begin was er niets wat aan die route deed denken. Ik was meer begeesterd door zo'n trein van 4 locomotieven en 100 dubbeldekcontainerwagons die lange tijd naast ons reed.
Peter
Het heeft zo zijn voordelen om in Phoenix te starten en in LA te eindigen. Er zijn prachtige stuikken R66 te bewonderen tussen LA en Willimas maar ik ben bang dat je daar allemaal geen tijd voor zult hebben. Als je ook Sedona in je route wil opnemen zou ik op Phoenix vliegen.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Seligman is alleszins heel erg de moeite!
Wij vonden dit allebei heel erg leuk en hebben hier behoorlijk lang rondgelopen en in de winkeltjes gesnuisterd!

Wij hebben een smakelijke stop gehouden in het Roadkill cafe aan de R66, Seligman.
Leuke tent!
Leuke tent!
Dank allemaal voor jullie reactie. de omweg vanuit LA naar Phoenix laten we met een gerust hart dan in ieder geval uit ons programma.
We broeden nog even verder of we op Phoenix vliegen of het hele rondje maken vanuit LA
Gezien jullie tips hebben we toch ook nog maar even een wat meer gedetailleerde kaart erbij gezocht en we zien nu dat route 66 deels de 40 overlapt
Heb je het hier dan speciaal over de stukken die NIET overlappen?
Het extra rondje omhoog bij Seligman laten we in ieder geval maar schieten als ik het zo begrijp.
Seligman zullen we noteren als de moeite waard. Ook via de 40 komt dat toch wel op je pad als we het goed zien.
We broeden nog even verder of we op Phoenix vliegen of het hele rondje maken vanuit LA
Gezien jullie tips hebben we toch ook nog maar even een wat meer gedetailleerde kaart erbij gezocht en we zien nu dat route 66 deels de 40 overlapt
Yeehaw schreef:Het heeft zo zijn voordelen om in Phoenix te starten en in LA te eindigen. Er zijn prachtige stuikken R66 te bewonderen tussen LA en Willimas maar ik ben bang dat je daar allemaal geen tijd voor zult hebben. Als je ook Sedona in je route wil opnemen zou ik op Phoenix vliegen.
Heb je het hier dan speciaal over de stukken die NIET overlappen?
Het extra rondje omhoog bij Seligman laten we in ieder geval maar schieten als ik het zo begrijp.
Seligman zullen we noteren als de moeite waard. Ook via de 40 komt dat toch wel op je pad als we het goed zien.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Een mooi (het mooiste) stuk is tussen Kingman en Topock, Exit 44 van de I-40 af en dan bvia de AZ-10 rijden (dit is R-66) je komt dan bij Exit 1 weer op de I-40 uit De Sitgreaves Pass is heel mooie en Oatman een heel leuke stop.
Wij hebben deze route in december normaals gereden omdat we het zo mooi vinden.
Zie: http://www.robenannie.nl/lasvegas.html dag 3
Wij hebben deze route in december normaals gereden omdat we het zo mooi vinden.
Zie: http://www.robenannie.nl/lasvegas.html dag 3
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 44 Reacties
- 5594 Weergaves
-
Laatste bericht door TinekeenJan
-