Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tickethulp deel 3 (eerste hulp bij boeken van vliegtickets)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Tickethulp deel 3 (eerste hulp bij boeken van vliegticke

Bericht door Doockles »

Kan er iemand tips geven ivm de volgende vluchten?

We vinden voor onze reis ongeveer 3 goede vluchten waarvan de prijzen eigenlijk allemaal in elkaars buurt liggen.

Op zich spreekt de vlucht van BA ons wel aan omdat we hier via Londen vliegen. We hebben niets tegen overstappen in de US, maar dit zou ons toch wel een hele hoop gehaast schelen natuurlijk. ;-) Een nadeel is dan weer dat de terugvlucht van AA met een Boeing 757 is. Volgens seatguru zijn dit rijen van 2 keer 3 stoelen.

Enkel de terugvlucht van Delta is eentje met 2 * 3 * 2 stoelen per rij. Bij US Airways is het ook altijd per 3 zitten. Op zich is dat natuurlijk geen grote ramp, maar ik zit toch graag rustig met ons tweetjes op zo'n lange vlucht van en naar de States. :lol:
vluchten.JPG
Chrisp
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Chrisp »

Poeh, dit is best een lastige hoor ;) .

Ik zou voor Delta of BA gaan :) . Delta is waarschijnlijk het meest comfortabel vanwege de 2-3-2 indeling van de 767's. Qua tijden zijn zij ook het beste hier.
Afbeelding
Doockles
Amerika-expert

Bericht door Doockles »

Ja, ik vind het ook moeilijk! Zeker omdat de prijzen echt niet veel schelen. In totaal (dus met service fee en annulatieverzekering) scheelt het 45€ tussen de goedkoopste en duurste, naargelang de site waar je boekt. Bij cheaptickets is de BA/AA vlucht zelfs maar 25€ goedkoper dan die van Delta.

Ik las ook dat je bij BA ofwel moet betalen om stoelen op voorhand te reserveren ofwel moet wachten tot 24u op voorhand om ze te kiezen bij het online inchecken. :roll:
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Dat van de stoelen klopt inderdaad ;) .

Normaal zou ik je BA vol overtuiging aanraden, maar in dit geval heb je nauwelijks voordeel. Je komt niet echt eerder aan dan de andere keuzes, het enige voordeel is de overstap in London. Normaal is het grote voordeel van BA vluchten van west-Amerika naar London, dat je dan pas in de avond vertrekt. Dat maakt het zo aantrekkelijk voor ons, maar je gaat hier met AA terug, dus heb je dat voordeel niet.

Ik zou toch voor Delta gaan :) .
Afbeelding
Doockles
Amerika-expert

Bericht door Doockles »

Die late terugvluchten zijn er ook hoor. Alleen zijn die veel duurder. Bovendien zie ik hier het voordeel niet van in aangezien je dan minstens 6u in Londen moet wachten op de vlucht naar Brussel. Misschien dat het naar AMS anders is, maar zolang wachten zie ik echt niet zitten :lol:
kiamzo
Amerikakenner

Bericht door kiamzo »

Bedankt ben nu gerust dat mijn vlucht ok is. Kon bij punt 4 bij tix de zitplaats aangeven , maar nu zie ik dat dit niet is gebeurd bij AA,kan ik deze nog ergens bevestigen?
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

@Doockles: naja, meestal zijn er goede aansluitingen van BA naar Brussel/Amsterdam. Wij vliegen pas om 20:05 weg uit San Diego naar London, daar hoeven we slechts 1:45 te wachten op onze vlucht naar Brussels. Ik vind zo'n laat vertrek persoonlijk wel een groot voordeel over al om 08:00 te moeten vliegen. Ik prefereer ook om de grote afstand in één keer af te leggen, i.p.v. nog 5 uur op een karige domestic vlucht te moeten zitten ;) .

@kiamzo: op de website van AA.com kun je je reservering checken met je boekingscode van zes karakters. Je kunt op die pagina ook stoelen kiezen :) .
Afbeelding
Jann
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Jann »

Ook wij hebben ondertussen geboekt, wilden niet echt langer wachten...

is hoogseizoen en de prijzen dan vallen echt niet mee...
boekten via Vliegwinkel.nl :

Brussel - New York - Seattle / Seattle - New York - Brussel (met Continental Airlines)
9.45 - 12.00 - 14.30 - 17.25 / 7.20 - 15.30 - 18.15 - 7.45

Goede vluchttijden vinden wij, voor de prijs van 860 euro pp
Voor die periode goede prijs of niet ?

Jann
reis 2018 + roadbooks vorige reizen
noordwest 2009 - zuidwest 2010 - Canada 2011 - zuidwest 2012 - oost USA 2013 - Florida 2014 - zuid USA 2015 - Texas 2016 - Californië 2017 - Vancouver Island 2018
MainOffender
Amerika-ontdekker

Bericht door MainOffender »

Voor de meeste data in de zomer vind ik geen betere tarieven dan dat.
Enkel bij vertrek eind juli - begin augustus heb ik iets goedkopere tarieven gevonden.
Ik wacht nog even af. Had eigenlijk vrijdag al willen boeken, maar heb te lang gewacht. Zaterdag waren de tarieven al gestegen.
Hoop dat ze één van de dagen terug zullen zakken.
elleng
Amerikafan

Bericht door elleng »

Ben nog steeds op zoek naar tickets van AMS/ Dus/ Frankfurt/ Brussel naar San francisco
vertrek 21 of 22 juli
terug 19 of 20 augustus

Prijzen via Kayak: nu 867 euro (al 30 euro duurder geworden in 1 week) :cry:
via vliegticketstool, diverse sites 900 euro en meer

Ik dacht dat jan. de maand van de actieprijzen was...
2014 NW USA - W-Canada http://vriesde3.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 ZW USA http://vriesde3.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2006 Australie http://famdevriesdownunder.aroundtheglo ... australie/" onclick="window.open(this.href);return false;
Susie one
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Susie one »

Wij hebben afgelopen tijd ook gezocht naar goedkope vlietickets, Amsterdam - Washington DC. vv.
We wilden zelf onze vliegtickets boeken maar de prijzen liggen voor half september rond eur 650.
We hebben meerdere opties bekeken bv overstappen in Amerika of Europa of multi city tickets.

Uiteindelijk zijn we via de reisagent aan de slag gegaan en die heeft bij een toeroperator voor ons 2 vliegtickets geboekt.
We betalen pp eur 493 voor een vliegticket Amsterdam - Washington DC en voor deze prijs vliegen wij rechtstreeks met de KLM.

Wij wilden ook wachten op acties, bv. wereld deal weken maar dit konden wij niet laten lopen.

Groetjes,
Susie One
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Mooie prijs.
Wij vliegen vanaf Brussel naar Washington en terug vanuit Boston naar Brussel. 17 september heen en 6 oktober terug. 579,54€ p.p. alles incl.
Er waren wel vluchten met Air Canada van +-490 p.p. alles incl. maar wij verkozen vliegen via London met Virgin Atlantic.
KW1984
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door KW1984 »

Chrisp schreef:
@kiamzo: op de website van AA.com kun je je reservering checken met je boekingscode van zes karakters. Je kunt op die pagina ook stoelen kiezen :) .
Crisp, wanneer ik inlog bij AA en stoelen wil selecteren via 'wijzigen' en dan 'stoelen selecteren', dan krijg ik de foutmelding 'de stoelenplattegrond is voor deze vlucht niet beschikbaar. Met de stoel van uw voorkeur wordt tijdens de boeking rekening gehouden (8050)'. Weet jij of iemand waardoor dit komt en hoe ik wel stoelen kan reserveren? Alvast bedankt.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Rudy_W
Amerika-ontdekker

Bericht door Rudy_W »

Na een geweldige vakantie aan de westkust vorig jaar, wil ik van de zomer een rondtrekken rond new york / washington / niagara falls etc maken. Grofweg is dit mijn idee;
Afbeelding
Hoe ik alles precies in ga vullen zie ik de komende maanden wel, maar het lijkt mij in iedergeval verstandig de tickets (en de auto) zo snel mogelijk te boeken daar het alleen maar duurder wordt. (Met een in de USA gehuurde auto mag je toch zo Canada in?).

Ik wil vertrekken rond 16 juli, en wil op 5 / 6 augustus weer terug zijn.

Grofweg kwam ik aanbiedingen tegen die allemaal rond de €750 - 850 pp zitten. Zou het vliegen op een andere locatie (New York, Washington, Philadelphia, ???) nog echt geld op kunnen leveren?. Het maakt voor de reis toch niet zoveel uit waar ik start... New York zou misschien het slimste zijn zodat ik een 2 -3 dagen geen auto hoef te huren?..

Zelfde geld eigelijk voor het vertrek punt, ik woon vlak bij Arnhem, dus luchthavens als Dusseldorf en Keulen zijn voor mij ongeveer net zo ver weg als Amsterdam..... Brussel waar ik veel mensen van zie vertrekken is vanaf mij bekeken wel vrij ver weg.

Vind het opzich vreemd dat ik voor een vlucht naar new york meer betaal als mijn vlucht naar LA vorig jaar.... Is toch een stuk verder vliegen.....
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Periode doet veel. Maar sowieso zijn de prijzen hoger dan vorig jaar.
Wij gaan grofweg zelfde route doen, maar niet volledig rond.
Wij starten in Washington D.C. en eindigen in Boston.
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

@ KW1984: hmm... het is al een tijd geleden dat ik met AA vloog. Kan je niet verder helpen, ik denk dat je het beste even met ze kunt bellen.
Afbeelding
Rudy_W
Amerika-ontdekker

Bericht door Rudy_W »

Stan.Gobien schreef:Periode doet veel. Maar sowieso zijn de prijzen hoger dan vorig jaar.
Wij gaan grofweg zelfde route doen, maar niet volledig rond.
Wij starten in Washington D.C. en eindigen in Boston.
Route zoals jij dat doe is opzich ook helemaal geen slecht idee, maar ik had de route alleen even gepost om grofweg aan te geven waar ik ongeveer heen wil. Ik ga me morgenavond eens helemaal lam zoeken op alle websites :mrgreen:.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Dude schreef: Wij hebben trouwens net onze tickets geboekt, toch maar opnieuw voor connections gekozen ondanks dat ze iets duurder waren dan Tix.nl en ebookers.be maar wel met de mooiste overstap - en aankomsturen.

Ticketprijs 621 euro pp (exc 10euro dossierskosten)
Wij hebben vorige dinsdag onze tickets geboekt en wilde toen meteen onze zetels vast leggen op de vluchten. Toen bleek het nog te vroeg want ik kon niet ingelogd geraken op de site van United. Ik tracht nu opnieuw in te loggen met onze e-ticket nummer maar ik kan alweer niet ingelogd geraken. Niet op de united site en ook niet op die van Continental zelf. Ik las ergens dat het bij sommigen maatschappijen pas kan om stoelen vast te leggen vanaf 90 dagen voor de vlucht.
Maar men moet toch zowiezo kunnen inloggen om de vluchtgegevens te bekijken??
iemand een idee waarom dit niet lukt? of moet ik eens bellen naar connections of continental?

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
A3
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door A3 »

elleng schreef:Ben nog steeds op zoek naar tickets van AMS/ Dus/ Frankfurt/ Brussel naar San francisco
vertrek 21 of 22 juli
terug 19 of 20 augustus

Prijzen via Kayak: nu 867 euro (al 30 euro duurder geworden in 1 week) :cry:
via vliegticketstool, diverse sites 900 euro en meer

Ik dacht dat jan. de maand van de actieprijzen was...
Knn je evt. vliegen vanaf Londen?

Wij doen dat - en gaan via Calaia-Dover naar Londen maar met het vliegtuig kan natuurlijk ook... - en betalen voor een retour naar kleine luchthavens (Key West, Ft. LAuderdale, Ft. Myers, Daytona B.) in Florida 474 euro (KLM/Delta). Van daaruit een retourtje naar SF / LA kost ca. 200 - 250 euro. Geboekt bij Travelocity.
Oh ja, wij gaan 10/7 en komen 4/8 terug.

MVG

A3
States visited: All except Alaska & Hawaii. Correction: all !
Doockles
Amerika-expert

Bericht door Doockles »

Dude schreef:Maar men moet toch zowiezo kunnen inloggen om de vluchtgegevens te bekijken??
iemand een idee waarom dit niet lukt? of moet ik eens bellen naar connections of continental?
Ik heb de voorbije 2 keer toch onmiddellijk kunnen inloggen bij Continental, dus misschien best even bellen. Ik heb vorige keer wel eens problemen gehad om mijn stoelen vast te leggen op een deel van de vlucht en dat hebben ze toen netjes opgelost. :-)

Ik denk dat ik naar het nummer van Continental op Zaventem gebeld heb.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer