Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Credit card risicovol?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
enger003
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door enger003 »

wiepster schreef:Nog een tip...geef nooit je creditcard af, meestal met je dat doen in restaurants ed., betaal dan cash.
Ik heb mijn creditcard nu al 23 jaar !!!
In ieder restaurant waar ik eet (en dat is heeel veel) geef ik gewoon mijn creditcard aan de ober waarna ik hem een paar minuten later terug krijg, en er is nog nooit wat mis gegaan !!!
Laat het 50 keer per jaar zijn, dan is dat al over de 1000 maal.
Dus volgens mij liggen de problemen echt niet in de restaurants.
Ik heb ook van Interpay begrepen dat juist benzinestations vaak de probleemgevallen zijn, al zie je wat er met je kaart gebeurd, wie zegt niet dat de gegevens tegelijkertijd worden gekopieerd?
Het hele CC systeem blijft uitermate fraudegevoelig, zolang de CC maatschappijen weigeren een fot op de cc te zetten.
Simpel, en fraude is in een keer veeeeel moeilijker.
Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Ik geef mijn cc ook in restaurants af hoor. Ik ga er vanuit dat mensen daar met een profesionele instelling werken.
Zeker in een land als Amerika waar het normaal is. Sterker nog, toen ik daar een rekening wilde openen moest ik expliciet om een debit card vragen. Anders had ik enkel credit gehad.
Ik heb mastercard via ABN en kan gewoon direct mijn uitgaven controleren.

Ja een cc is fraudegevoelig als je erover nadenkt, maar het risico voor mij persoonlijk is dermate klein dat ik er niet eens over nadenk.

Maar je moet natuurlijk doen wat je zelf wilt. Met cash kom je ook heel ver hoor, er is altijd wel een flappentap in de buurt.
- Mike
Speakingtongues
Amerikakenner

Inderdaad

Bericht door Speakingtongues »

Inderdaad hoor je hier in de VS heel veel over Credit Card fraude. De laatste tijd is het steeds meer in het nieuws en er zijn al mensen die weer meer cash gaan betalen, omdat ze bang zijn dat hun gegevens misbruikt worden door een of andere ober of benzinepomp medewerker. Als je leest dat je via ABN meteen kan zien wat er afgeboekt wordt, loopt de Postbank Mastercard wel erg achter de feiten aan. Daarvan krijg je je afschriften pas een maand later, en dan kun je al voor heel veel geld bedrogen zijn. Mijn afschriften van de postbank komen hier pas 2 a 3 weken later aan, waarschijnlijk omdat ze het adres in Florida erg raar in hun systeem hebben gezet. De laatste afschriften gingen via Frankrijk naar hier. Anyway ben ik wat voorzichtiger geworden met die CC omdat ik er weinig of geen controle op uit kan oefenen. Zal blij zijn als ik er hier een heb, maar daarvoor moet je eerst credit opbouwen.
MY FACEBOOK / Kom op de koffie in Alberquerque New Mexico en neem aub stroofwafels mee.
Marby
Amerikafan

Re: Inderdaad

Bericht door Marby »

Speakingtongues schreef:Mijn afschriften van de postbank komen hier pas 2 a 3 weken later aan, waarschijnlijk omdat ze het adres in Florida erg raar in hun systeem hebben gezet.
De postbank weigert om hun papieren in een envelop te steken die er niet uitziet als derde rangs advertentie post. Het duurt regelmatig meer dan drie weken voor ik mijn afschriften krijg en toen ik mijn aanvraag voor het online banken deed vorig jaar duurde het meer dan twee maanden voordat ik alles in huis had. De enveloppen hadden niet eens 'AIRMAIL' erop staan, dus volgens mij zijn die met een bananen boot verscheept.

Ik denk dat de achterstand met de CC overzicht is omdat een CC in Nederland toch niet zo populair is als hier in Amerika en investeerd een bank als de Postbank daar dus niet zoveel in. In Nederland betaalt bijna iedereen met een pinpas of smartcard en kun je makkelijk zonder CC door het leven gaan. In Amerika is dat juist andersom, er zijn meer gelegenheden die een CC aannemen dan een pinpas.

Margaret
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Als telefoontolk krijg ik regelmatig te maken met Nederlanders die hun kaart kwijt zijn. Ze bellen dan het centrale meldingsnummer en krijgen vaak iemand ergens in Azie aan de lijn, die via een bedrijf mij dan weer belt (in de VS). Communicatie tegenwoordig ...!

Wat ik (veel te) vaak hoor is: ik ben Jansen, kunt u even mijn kaart blokkeren. Nou nee, er zijn een paar miljoen kaarten in omloop en die staan niet centraal geregistreerd.

Tips uit mijn ervaring: weet welke bank de kaart heeft uitgegeven, je wordt dan doorverbonden met de meldkamer van die bank. En als je je kaartnummer ergens kunt vinden (een papiertje in je schoen, met voltstift op je buik geschreven, een papiertje in je -- veilig opgeborgen -- paspoort, op een briefje naast de telefoon van een familielid/vriend/kennis waarvan je het telefoonnummer uit je hoofd kent) maakt dat alles makkelijker.

American Express is inderdaad een uitzondering. Mijn kaart is ooit gestolen in de trein in Duitsland. Met mijn social security nummer (en nu wellicht ook met een sofinummer, maar dat weet ik niet) hadden ze hem binnen een paar seconden geblokkeerd en een nieuwe was ook snel geregeld.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Airmiles
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Airmiles »

Ik vind het weer zo typisch Nederlands die creditcardangst. Ik had al een creditcard toen ik nog student was en nu zelfs twee. Je moet eens naar de gezichten van mensen kijken als je hier in dit land zegt dat je er een hebt. Daar snappen ze helemaal niks van. Ze kijken je aan met een gezicht van "Zo, dan heb jij zeker geld". Mijn antwoord is dan: "Voor 15 euro kun je er een aanvragen bij de bank".

Voor mij is de creditcard niks meer dan een pinpas. Gebruik hem overal in het buitenland, kan er gratis (ja, echt gratis) geld mee opnemen. Alleen de Mastercard hanteert schandalige tarieven voor geldopname. Daar betaal ik dus alleen mee.

Uiteraard gaat er weleens wat mis. Afgelopen december in Spanje accepteerde een betaalautomaat mijn kaart niet. Vervolgens moest ik het nog eens proberen. Lukte weer niet. Daarna Mastercard geprobeerd en dat ging wel. Bij terugkomst bleek het bedrag van beide kaarten te zijn afgeschreven. Ëén briefje naar International Card Services en het wordt meteen weer rechtgetrokken. Betere service is er niet!

Hoe zou ik in Amerika een auto moeten huren zonder creditcard? Ik heb het een keer gedaan, maar dan kom je in zo'n Mexicanentoko terecht.
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Inderdaad. Ik had het er laatst nog over met een collega. Ik werk bij een tankstation en mijn collega had het erover hoe sommige klanten een credit card gebruiken. "ze rijdden dikke auto's, gooien en voor 20 euro benzine in en dan betalen ze met een creditcard".
Dat vond hij allemaal maar raar.
Tja, ik betaal zelf ook graag met een creditcard als dat mogelijk is. Voor het tanken hebben we een aparte pas, maar anders ging dat ook via de credit card. En eten in een restaurant, in Nederland kun je bij van der valk ook gewoon met een cc betalen. Dus waarom niet?

Ik heb alleen gehoord dat ze nu ook iets met een pin code willen gaan doen. Ik weet er niets van verder. Ik heb die code moeten opgeven bij de bank, maar verder nog nooit bij betalen om gevraagd. Is er misschien iemand die weet wat precies de bedoeling is ?
- Mike
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Michigan schreef:Ik heb alleen gehoord dat ze nu ook iets met een pin code willen gaan doen. Ik weet er niets van verder. Ik heb die code moeten opgeven bij de bank, maar verder nog nooit bij betalen om gevraagd. Is er misschien iemand die weet wat precies de bedoeling is ?
Michigan,

ik heb sinds vorig jaar ook een pincode en een chip op mijn CC. De bedoeling is dat straks betalingen middels de chip en je pincode gaan. Een handtekening is dan niet meer nodig.

Twee weken geleden in Frankrijk zag ik dat men hier al mee werkte. Over een aantal jaren zal het overal wel ingevoerd zijn en hoef je niet meer je handtekening te zetten.

Als ik de pincode van mijn CC nou nog wist... :wink: :shock:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Airmiles
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Airmiles »

Michigan schreef:Inderdaad. Ik had het er laatst nog over met een collega. Ik werk bij een tankstation en mijn collega had het erover hoe sommige klanten een credit card gebruiken. "ze rijdden dikke auto's, gooien en voor 20 euro benzine in en dan betalen ze met een creditcard".
Dat vond hij allemaal maar raar.
En dat is nu precies waar ik in dit land zo'n hekel aan heb. Iedereen bemoeit zich met elkaar. In Amerika zal het ze allemaal worst wezen. Jij doet jouw ding, en zij doen hun ding.

"Jij hebt een creditcard, dus je moet je hele tank maar volgooien, want dat kun je best betalen." of "Jij rijdt in een dikke auto, dus mag je niet bij de Aldi boodschappen doen."

Ik word er af en toe zo moe van...
hdeweert
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door hdeweert »

Airmiles schreef: "Jij hebt een creditcard, dus je moet je hele tank maar volgooien, want dat kun je best betalen." of "Jij rijdt in een dikke auto, dus mag je niet bij de Aldi boodschappen doen."

Ik word er af en toe zo moe van...
Je slaat de spijker op zijn kop. In Nederland noemen ze dat uitslovers. En bij de Aldi kan je dacht ik niet eens met CC betalen.
Harm
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer