Het leven kan raar verlopen als je er open voor staat!
Hoe ik in Amerika terecht ben gekomen? Door het toeval!
Zelf ben ik een 23jarige Nederlandse student in België.
Ruim 2,5jaar geleden ben ik een dagje met vrienden naar Brussel gegaan. Na een super leuke dag rondgebanjerd te hebben (dat was het enige wat we konden doen, als 4 echte studenten aan het einde v.d. maand) moesten we toch echt een keer naar het toilet.
Een voor een gingen we cafe's binnen en nadat ik als laatste naar buiten kwam, waren mijn vrienden aan de praat geraakt met -een toen nog onbekende- Amerikaanse jongenman van 26, die maar niet kon geloven dat je 0,50ct voor het toiletgebruik moest betalen!
Zelf was hij zojuist aangekomen, had geen Euro's op zak en kon hij (natuurlijk) ook niet betalen met zijn creditcard. En kon dus ook niet naar het toilet! We besloten om al ons geld bij elkaar te leggen en hem op weg te helpen. Ondertussen was het zo'n gezellige boel geworden, dat we van mijn overgebleven geld 5 pintjes haalden.
Erg leuke jongen, vlotte babbel (mooie ogen!!) en voor we het wisten moesten we als een kip zonder kop rennend opzoek naar een laatste trein. Wat blijkt, hij had zijn laatste trein gemist en de onze ging in 2 minuten. Dus tijd voor snelle beslissingen! Aangezien iedereen bleef slapen, kon er altijd nog wel iemand bij -had mijn vriendin waarschijnlijk gedacht-.
Wat zal hij toen wel niet gedacht hebben! We hadden hem neergelegd naast mijn 'snake tank' (terrarium met slangen), en vielen allen als een blok in slaap, 'dacht ik'. De volgende ochtend bleek dat hij geen oog dicht had gedaan, vanwege mijn vriendin graag-praat-in-dr-slaap, de jetlag, honger, slangen en de toch ook wel vreemde situatie in een geheel nieuw continent.
Hij verbleef maar een weekend in 'Europa' en was al volgeboekt met andere plannen. Onderweg naar het treinstation hadden we eindelijk een moment voor onszelf. Ik kwam erachter dat hij hier door een zakenreis van zijn moeder was terecht gekomen, zij ongerust op hem zat te wachten en hij al 7 jaar een relatie had en ergens in de staat Virginia woonde. Helaas, Maar wat was hij leuk!!
Na, Heel netjes 3 zoenen op de wang (ongemakkelijk kwam ik erachter dat, dat alleen een Nederlandse gewoonte is) hadden we email adressen uitgedeeld met het idee nog contact te houden. Ook al had hij zijn woord gegeven om mij ooit nog eens terug te betalen voor de gastvrijheid, ik was overtuigd: 'Die zien we nooit meer terug'. Pffff

EN daar komt het leuke gedeelte. Thank GOD there is INTERNET en Skype.
Ruim een half jaar later, (ik weet echt niet meer hoe) kregen we weer contact. (Ik had in de eerste mailronde het snel opgegeven vanwege de moeite die het mij kostte om helemaal-in-engels een mail op te stellen! ik wilde zoveel vertellen!) Maar toen..
Via een reactie op een filmpje op youtube weer contact! Het was dezelfde jongen!
Wij mailen, en wat blijkt: we waren elkaar nog niet vergeten. Helemaal niet vergeten zelfs.
Na veel mailen, en voorzichtig een eerste skype -vanwege de rare gewoonte om paardenvlees te eten op brood als nederlander-, maakte we onze eerste date.Ik in feb. een weekje snowboarden met hem en zijn vrienden. Ondertussen was hij vrijgezel en had hij mij in een jaar kunnen overtuigen om geen freak te zijn, dus ben ik gegaan. Dat was februari 2010.
Ik heb mij nog nooit zo 'thuis' gevoelt in een geheel nieuw omgeving. In een land waar ik dus echt NOOIT van mn leven nieuwsgierig naar was geweest!
Het klikte enorm! Wat een geweldige week! En na een voorzichtige eerste kus in de ski lift, waren we beide verkocht.
Het mooie van student zijn, is dat je nog wel eens een weekje vrij hebt, en voor ik het wist was mijn 2e ticket gekocht. Toen was er ook nog eens (heel vervelend!!) een spuwende vulkaan in Ijsland en moest ik nood gedwongen mijn verblijf verlengen naar 5 weken. 5 Weken om alles te leren kennen,en zelfs 2dagen te werken op een NASCAR race!
Algauw merkten we dat 'wij' niet zomaar een bevlieging waren en voor ik het wist had hij zijn superbaan opgezegd, zijn auto verkocht en kwam hij naar NL voor tenminste 3maanden! 3maanden in de zomer, om mijn land en mij te leren kennen. Ongelofelijk!
Ik heb nog nooit zoveel windmolens in mijn leven gezien. Een echte fietsvakantie door geheel Noord-Holland! Wat een lol! Niet te geloven dat hij nog nooit een tent had opgezet! En zelfs dat hadden we overleefd

!
Ik zal het 'zoete' verder kort houden. Maar het komt er hier op neer dat na een jaar heen- en- weer vliegen, dit ongelofelijk mentaal zwaar wordt.
Helaas ziet het er niet beter uit voor de komende 1,5 jaar vanwege mijn studie die nog afgerond dient te worden. Het Helaas financieel niet mogelijk is voor mij om mijn studie af te ronden in VA. En hij vanaf morgen ook weer een nieuwe studie zal gaan volgen.
Maar we hebben ons 'thuis' gevonden, en we zullen een manier vinden! Het staat vast, ik ga verhuizen naar Richmond, VA.
~~~~ Excuses voor de lange tekst, maar ik wordt er zo enthousiast over

~~~~~ Bedankt voor het lezen! Ik heb met veel plezier jullie verhalen gelezen!
M.v.G. Daphne
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain