Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Swapie: Kustreis Californië

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Swapie
Amerika-newbie

Reis Swapie: Kustreis Californië

Bericht door Swapie »

Hallo iedereen,

We zijn er vroeg bij, maar de kriebels zijn zo sterk dat we echt al een beetje willen beginnen plannen. :D Volgend jaar ( mei - juni) zouden we graag voor 10 dagen naar Californie trekken. We zijn ons er van bewust dat dit echt een hele korte periode is, maar gezien onze jobs is het echt niet anders mogelijk. La hebben we maar een dag omdat dit voor ons absoluut geen prioriteit was. We willen allebei heel graag universal studios zien dus dat hebben we ingepland.
We hadden graag jullie mening gehad over de volgende route die we hebben samengesteld. Alle commentaar is van harte welkom!

DAG 1 --> Aankomst in San Francisco
DAG 2 --> Dag in San Francisco (Alcatraze, Pier 39, Fishersmans warf, chinatown, lombardstreet)
DAG 3 --> Dag in San Francisco (Oppikken auto, golden gate bridge, Union Square)
DAG 4 --> Naar Monterey (Om te gaan whale watchen :D)
DAG 5 --> Highway one naar LA
DAG 6 --> LA (bezoek aan Universal studios)
DAG 7 --> Stuk route 66 tot aan kingman of needles
DAG 8 --> Las Vegas
DAG 9 --> Las Vegas
DAG 10 --> Terug naar huis

Ik kijk al uit naar al jullie nuttige tips!
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Re: Kustreis Californie

Bericht door Iris_1982 »

Jammer dat jullie maar zo kort kunenn, maar dat zullen jullie zelf ook wel vinden! :wink:

Ik vind dat je voor een 10-daags reisschema een aardige trip hebt samengesteld!!
Wij hebben zelf ook 2 dagen in San Fran doorgebracht en toen 3 dagen over de kustroute gedaan.

Ik zou niet in 1 dag van Monterey naar LA rijden denk ik. Wij zijn toen in Pismo Beach gestopt en hebben de dag erna naar LA gereden, daar waren we toen aan het eind van de ochtend. Maar als je beperkt de tijd hebt, kan ik me voorstellen dat je wel i n1 keer doorrijdt, het is dan wel echt aanpoten alleen en echt rustig rondkijken zal er niet bij zijn.

Voor Las Vegas is dit wel een handige site: www.smartervegas.com
Kun je erg goede hoteldeals boeken. Wij zaten in The Mirage, echt een subliem hotel midden op de strip! Wij waren er echt supertevreden over...prachtige zwembaden ook.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Swapie schreef:DAG 4 --> Naar Monterey (Om te gaan whale watchen :D)
DAG 5 --> Highway one naar LA
Eén overnachting kustweg is inderdaad te weinig. Tussen Monterey en Los Angeles zijn nog zoveel mooie stopplekjes:

- De boardwalk bij Santa Cruz
- Monterey Bay Aquarium (een bezoekje van ongeveer 2.5 uur)
- De 17-miles Drive bij Monterey (een rit van ongeveer 3 uurtjes)
- Carmel
- Point Lobos R.P.
- Big Sur
- Koffie bij Nepenthe
- Julia Pfeiffer Burns S.P.
- Zee-olifanten bekijken op het strand net voor San Simeon (bij Piedras Blancas)
- Hearst Castle in San Simeon (een bezoekje van ongeveer 3 uur)
- De rots Morro Rock
- Madonna Inn in San Luis Obispo
- Utopia Bakery in San Luis Obispo (Nederlandse bakkerij)
- Pismo Beach (eventuele overnachtingstip voor de kampeerders: Pismo Coast Village)
- Solvang
- Santa Barbara (bv de Mission)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

1 overnachting HOEFT niet te weinig te zijn maar het stuk van Monterey naar LA is wel een flinke kluif. Het stuk SF-Monterey is dan weer erg kort (heb je in een uur of 2 gereden). Maar jullie geven aan dat het whalewatchen een must is dus zie ik ook niet goed hoe je deze route beter zou kunnen verdelen.

Wij reden hem vorig jaar met 1 overnachting: LA-Cambria, Cambria-SF en haalden dat met gemak. Maar wij gingen dan ook niet whalewatchen.

Verder op zich een goede trip voor de beperkte tijd die je ervoor hebt!
DERK
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door DERK »

Monterey - LA:
wij hebben deze rit 2 jaar terug in 1 keer gedaan

lang rijden, met vele tussenstops om de benen te strekken, de zeeolifanten te bekijken en een wandelingetje aan McWay Falls, ... (zie onze weblog onderaan)

maar best wel te doen

de (extra en betalend) 17mile drive hebben we zelfs ook gedaan, maar voelden ons redelijk bekocht, vond ik het minste van heel deze weg .. maar dat is misschien persoonlijk

maar zoals hierboven al aangegeven zijn er vele plaatsen om te bezoeken, het is maar wat je zelf wil uiteindelijk
(Santa Cruz Boardwalk is ook wel heel leuk, maar ligt tussen SF en Monterey)

in ieder geval, veel plezier !!

DERK
http://derkgoesusa.wordpress.com

Afbeelding

2013 MT-WY-ID-UT-COL-NM-AZ-CA
2012 WAS-PHI-NYC
2009 NV-AZ-UT-CA
1998 NYC
1991 St.Louis - MO
1990 Orlando - FL
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Oh god ja de 17-miles drive, die was ik alweer vergeten
En met een reden want je rijdt vooral tussen golfbanen door en zo heel bijzonder is het allemaal niet. Zou m lekker overslaan!
Kikkerkoningin
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Kikkerkoningin »

Tijdens onze eerste reis in The States hebben wij de 17-mile drive gereden. Wij vonden het een grappige route, zo langs de golfbanen, de zee en de grote huizen. Wij hadden de tijd en het is absoluut geen attractie die je gedaan moet hebben, maar als je de tijd hebt, dan kan het best leuk zijn.

Gezien jullie schema zal ik deze weg overslaan. Jammer dat jullie zo weinig tijd hebben, maar beter zo dan helemaal niet gaan, toch?
2007: Rocky Mountains http://www.rickenmarloes.waarbenjij.nu" onclick="window.open(this.href);return false; 2008: NYC en het ZW http://www.rickenmarloes.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2009: NW http://www.rickenmarloes.reisdagboek.net" onclick="window.open(this.href);return false; 2010: NO http://www.rickenmarloes.reisdagboek.net" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: Rondje Lake Huron
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

RiverCola schreef:Het stuk SF-Monterey is dan weer erg kort (heb je in een uur of 2 gereden).
Het ligt eraan wat je wilt doen. Je kunt bijvoorbeeld een stop in Big Basin Redwoods State Park plannen om grote coastal redwoods te zien. SF - I-280 - Hwy 92 - Hwy 35 (Skyline Boulevard) - Hwy 9 - Hwy 236 - Hwy 9 - Santa Cruz - Hwy 1- Monterey is een mooie route, en ruim 3 uur (non-stop). Big Basin kun je kort of lang bezoeken, er staan mooie bomen langs de weg en vlak bij de parkeerplaats, maar je kunt er ook gemakkelijk een hele dag wandelen. Als je het whale watchen in de namiddag plant is het goed te doen, maar als je rond de lunch in Monterey wilt aankomen wordt het wat krap (of vroeg opstaan!).

Je slaat dan wel een stuk Hwy-1 over (SF - Santa Cruz), maar het mooiste stuk is Monterey - Cambria.
Swapie
Amerika-newbie

Bericht door Swapie »

Alvast bedankt voor alle tips. We hebben het er gisteren nog eens over gehad en zijn nu aan het twijfelen om een van de volgende zaken te doen:

DAG 2 --> Dag in San Francisco (Alcatraze, Pier 39, Fishersmans warf, chinatown, lombardstreet)
DAG 3 --> Dag in San Francisco (Oppikken auto, golden gate bridge, Union Square)
DAG 4 --> Naar Monterey (Om te gaan whale watchen )
DAG 5 --> Highway one met stop in Ventura of Pismo Beach
DAG 6 --> Verder op highway one, daarna Malibu en Santa Monica om te eindigen in Hollywood
DAG 7 --> LA (universal studios)
DAG 8 --> LA (Meltpot tours)
DAG 9 --> Terug naar huis

Dit bespaart ons veel kilometers naar plaatsen waar we toch niet lang gaan zijn. Dan zien we wel route 66 niet en Las Vegas niet, maar langst de andere kant hebben we dan wel meer tijd om de dingen die we wel zien rustig te bekijken.

Een andere mogelijkheid is het volgende:

DAG 4 --> Naar Monterey (Om te gaan whale watchen )
DAG 5 --> Highway one met stop in Ventura of Pismo Beach
DAG 6 --> Verder op highway one, daarna Malibu en Santa Monica om te eindigen in Hollywood
DAG 7 --> LA (universal studios)
DAG 8 --> Route 66 recht naar Vegas
DAG 9 --> Vegas
DAG 10 --> Naar huis

Hierbij lijkt ons de route naar Vegas erg lang, maar als Vegas echt de moeite is willen we het eventueel wel doen.
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

LA- Las Vegas is maar 4,5 uur rijden (al weet ik niet precies hoe lang dat over route 66 is).

Als je nog nooit in Vegas bent geweest vind ik het wel echt een aanrader.
In je huidige planning hebt je sowieso ruim 1,5 dag in LA als je vroeg vanuit Pismo Beach vertrekt.

Persoonlijk zou ik Vegas denk ik nog meepikken, je hebt daar dan 2 avonden wat voldoende is en het is echt een belevenis apart.
Iets wat je echt meegemaakt moet hebben vind ik :)
Maar als je het in LA wat relaxter aan wilt doen zou ik het overslaan.
Noortje1
Amerikakenner

Bericht door Noortje1 »

Vegas niet laten vallen :wink:
2008 : rondreis westkust - 2009 : NY \ LA \ LV - 2010 : LA \ LV \ Springdale - 2011 : LA/LV
Swapie
Amerika-newbie

Bericht door Swapie »

Op het ogenblik ziet onze reis er zo uit

Dag 1: Aankomst in SF
Dag 2: Dagje SF (Alcatraz, Chinatown, Lombard street, Fisher'smans Warf)
Dag 3: Half dagje SF, tegen de middag de auto ophalen en ritje over de Golden Gate bridge. Overnachting in een hotel buiten het stadcentrum.
Dag 4: 's morgenvroeg vertrek vanuit SF naar Monterey voor de ochtend Whalewatching trip, daarna doorrijden naar San Simeon
Dag 5: Highway one met overnachting in Oxnard
Dag 6: Malibu, Santa Monica en daarna door naar het hotel in Hollywood om daar hollywood boulvard etc te bekijken.
Dag 7: Universal studios
Dag 8: Over route 66 naar Vegas (lange rit :D)
Dag 9: Vegas
Dag 10: Terug naar huis
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer