Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Kelleke: Help!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Kelleke
Amerika-newbie
Contacteer:

Re: Reis Kelleke: Help!

Bericht door Kelleke »

Dat is erg lief Susanne! Ik hoef zeker niet het luxeste van het luxeste hotel, maar ben wel gehecht aan m'n eigen vaste bed, douche & toilet. Als ik er voor kies toch in het hoogseizoen te gaan zal ik me erbij neer moeten leggen dat het allemaal wat duurder uit zal vallen dan in eerste instantie gepland.

Ben wel heel benieuwd of jullie nog hoteltips hebben voor de plaatsen waar we willen gaan overnachten. Zoals ik al aangaf hoeft het niet superluxe te zijn, maar wil ik wel beschikken over de basis benodigdheden. Priceline & Hotwire is absoluut niet mijn ding, dus die optie valt af.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Voordat we met hoteltips komen is het wel handig om de route definitief te hebben. Hou je die 2 nachten Palm Springs? Ik vind ook 1 nacht aan de kust als je ook gaat whalewatchen erg krap, daar zou ik een nacht tussen Monterey en LA gaan invoegen.

Wat cabins betreft: die bij MV hebben gewone bedden en een eigen (eenvoudige) badkamer, zie ook ons 2008-verslag.
Yosemite heeft ook cabins met badkamer, maar die zijn meestal erg snel volgeboekt. Je zou regelmatig kunnen checken of er iets vrijkomt (zeker tot voor een week van te voren) want vaak zijn er annuleringen. Veel betaalbare mogelijkheden zijn er niet in Yosemite als je geen tent wilt (die hebben wel gewone bedden, dus het valt nog mee). Zie http://www.yosemitepark.com voor de mogelijheden. Als je na Death Valley een overnachting in Mammoth Lakes (Motel6) neemt, zit je vlak bij het park, en kun je 1 overnachting in het park uitsparen.
Kijk voor de Grand Canyon eens naar de Bright Angel Lodge, mooi gelegen en qua prijs de beste optie in het park. Voor reserveringen zie http://www.xanterra.com .

Marianne
tklapgat
Amerika-ontdekker

Bericht door tklapgat »

Alcatraz MOET je met de avondtour doen.
Wij hadden die vorig jaar, en je krijgt zeer veel uitleg. Met zo'n walkman krijg je zelfs in het Nederlands de ervaringen te horen van gevangenen en bewakers. En het is er rustig, want alle dagjesmensen zijn vertrokken.
Je moet wel minstens zo'n 14 dagen op voorhand via internet reserveren. Want in de zomer zie je daar ter plaatse uithangen dat zelfs de eerstvolgende vrije dagtour binnen... 4 dagen is. En dan ben je zelf al weg natuurlijk.

Whale watching deden wij in 2009 in de buurt van Boston. Een 'ochtendtour' van 9 tot 13 uur. Het was het hoogtepunt van 3 weken NO-AMerika en Canada. Op een bepaald ogenblik waren vier walvissen op zo'n 100 meter afstand een soort show aan het opvoeren. Indrukwekkend.
Misschien hadden we meer geluk dan anderen, maar ik heb nog nergens gelezen dat een whale watching is tegengevallen wegens geen walvissen.

Peter
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

wij hebben vorig jaar voor een groot stuk dezelfde route gedaan, al hadden wij palm springs na san diego ingepland. Voor ons was Palm Springs echt een rustpunt in de reis, de dag dat we aankwamen zijn we gaan shoppen in Cabazon (mo eigenlijk bijna niks gekocht) en de dag dat we in Palm Springs waren hebben we lekker uitgeslapen, op gemak ontbeten en dan naar Yoshua Tree Park gereden
Wij hebben in Palm Springs overnacht in de Best Western, ligt een beetje buiten Palm Springs, maar is een mooi hotel, rustig en heeft een heerlijk ontbijt aan het zwembad

In San Diego hebben we overnacht in Holiday In Bayside, ligt op wandelafstand van Sea World (nog nooit zoveel Amerikanen dwaas zien gapen, te voet gaan??? )
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

en bovendien, voor de Vlamingen, momenteel is er wel degelijk iets te zien in Palm Springs, namelijk vijf Vlaamse films op het filmfestival - en het schoon van Marie Vinck voor de liefhebbers :lol:
suusja
Amerikakenner

Bericht door suusja »

Kaartjes voor Alcatraz kun je kopen via https://www.alcatrazcruises.com
De kaartjes kun je enkele maanden van te voren boeken.
Kikkerkoningin
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Kikkerkoningin »

Hoi Kelleke,

In 2008 hebben wij ook in de Bright Angel Lodge in de Grand Canyon geslapen. Dit beviel heel goed. Zie ons reisverslag: http://rickenmarloes.web-log.nl/rick_en ... -2008.html .

Het is een keurige cabin, die alleen wat gehorig is. Het was fantastisch om zo dicht bij de rim te zitten. Zeker om een zonsopgang te bekijken! Dat is een belevenis die je meegemaakt moet hebben als je daar toch bent.

Ik wil je niet in verwarring brengen, maar Page is ook de moeite waard. Antelope Canyon was voor ons één van de hoogtepunten van die reis. The Wave was helemaal een belevenis, maar dan moet je wel geluk hebben. Maar ik zie dat het moeilijk past in je route. Je moet inderdaad keuzes maken... dat is heel moeilijk, want er is zoveel moois. Bryce en Zion zijn ook absoluut de moeite waard, maar je kan niet alles zien.

Ondertussen hebben wij al 9 vakanties doorgebracht in The States en afgelopen zomer heb ik voor het eerst hotels geboekt via Priceline. Ik vond het ook maar niets, maar ik moet zeggen dat het heel goed bevallen is. Hele mooie hotels voor weinig geld. Het is wat uitzoek werk, zeker om te kijken welk gebied je wilt zitten en je hebt de tijd, dus je kan op je gemak bieden. Wordt een bod afgewezen, dan kan je het de volgende dag je bod verhogen onder dezelfde condities met bijvoorbeeld $5. Zo kan je de kosten een beetje verdelen (je betaalt tenslotte meteen via je creditcard) en je hebt de kosten in de hand.

Wij hebben ook een vakantie geheel in cabins van de KOA geslapen. Wij zijn ook erg gesteld op een lekker bed en badkamer, maar je kan bij KOA ook cabins met een eigen badkamer en keuken boeken. Deze kosten wel meer en je moet je dan wel afvragen of een hotel niet goedkoper of net zo duur is. Aan het begin van de vakantie hadden we goedkope slaapzakken en kussens gekocht en dat ging prima. Het voordeel is dan natuurlijk wel dat je een keuken hebt en je eigen eten kan klaarmaken. Spaart weer geld uit.

Succes met het regelen van je reis!
2007: Rocky Mountains http://www.rickenmarloes.waarbenjij.nu" onclick="window.open(this.href);return false; 2008: NYC en het ZW http://www.rickenmarloes.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2009: NW http://www.rickenmarloes.reisdagboek.net" onclick="window.open(this.href);return false; 2010: NO http://www.rickenmarloes.reisdagboek.net" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: Rondje Lake Huron
Valerie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Valerie »

Het is wat hé, zo'n verslaving ... Ik ken er intussen ook alles van!
Ik heb deze zomer m'n 4e Amerika-reis op de planning staan... We boekten nu reeds vluchten, auto en de meeste hotelovernachtingen.
Wij besloten niet meer dan 100 dollar per kamer per nacht uit te geven (ook wij gaan in juli). Af en toe zaten we er iets boven, maar af en toe ook een pak onder waardoor we ons toch min of meer aan ons 'budget' voor overnachtingen hebben kunnen houden.
Wij hebben wel vrij vaak een cabin maar wel steeds gewoon met bedden, toilet en badkamer. Alleen de muren zien er dus iets anders uit ;);)

Voor onze hotels kan je kijken op m'n blog (zie handtekening). We doen wel een andere route, maar hier en daar zijn toch wat overlapingen.
Wij hopen de reis te doen voor 3000 euro per persoon. Ik weet het, een beetje wishfull thinking misschien maar ja :) We gaan ook niet elke dag uit eten en zijn gelukkig boven de 25 jaar.

Succes met het plannen en ik hoop voor je dat je plannen kan voortzetten!!!
2006 - Zuidwesten
2008 - San Francisco --> New York
2009/2010 - New York
2011- Zuidwesten + Yellowstone
2012 - Zuidelijk Afrika
2014 - Tanzania & Zanzibar
2015 - Thailand
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Kelleke schreef:Heb inmiddels dankzij de vele tips van hier een nieuwe planning gemaakt:

Zit nog te twijfelen om voor alle dagen een auto te huren of pas vanaf het moment dat we San Francisco verlaten. Dit scheelt geloof ik zo'n 80 euro en eventuele parkeerkosten bij het verblijf.
Is een mogelijkheid want het openbaar vervoer in SF is uitstekend. Maar: autorijden in SF is zó ongelooflijk leuk ! Voor ons juist één van de hoogtepunten van onze ZW-USA reizen.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Voor het Muni systeem koop je voro $13 pp een dagkaart waarmee je de hele stad doorkruist. Niet de GG brug! Wij zijn steeds op de Cable Cars gestapt en op bussen het is een prima systeem met veel overstap mogelijkheden. Er is ook een goede website van muni en ik heb er zelfs routes met oevrstappen op gepland. Dat hoefde echter niet want op elk station hangt een kaart waarop alle lijnen staan. Wachten hoef je max 10 min.

Kaartjes te koop bij Ferry Building aan begin van Market maar vast op meer plekken.

Ik vond stukken lopen ook erg leuk.. beleving van hoogteverschil!
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Kelleke schreef:Priceline & Hotwire is absoluut niet mijn ding, dus die optie valt af.
Weet je dit zeker ? Zeker als je samen bent, is dit echt wel een hele goede optie om voordeling in prachtige hotels te zitten. Met hotwire weet je zo goed als zeker in welk hotel je terecht komt, en je zult zien dat de prijs echt mooi is. Met priceline iets minder zekerheid, maar met nodige uitzoeken kom je ook vaak redelijk goed uit. Ik zou zeggen, probeer toch eens de 'uitleg' pagina over priceline/hotwire eens door te lezen. Geeft ook een speciale dimensie aan de 'planning' van je vakantie; het is verslavend :mrgreen: !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer