vana schreef:Een andere optie is dat we pas de volgende dag de Beartoothpass rijden en via de Noordoostingang gaan. We zien ter plekke wel wat we doen.
Hebben jullie er ook nog aan gedacht om Bighorn Canyon te bezoeken? Marjan en ik hadden nl. verwacht dat jullie hier ook naartoe zouden gaan via de zuidelijke ingang maar omdat jullie Billings opgenomen hadden in de route, leek ons dat niet logisch.
Coyote schreef:Hebben jullie er ook nog aan gedacht om Bighorn Canyon te bezoeken? Marjan en ik hadden nl. verwacht dat jullie hier ook naartoe zouden gaan via de zuidelijke ingang maar omdat jullie Billings opgenomen hadden in de route, leek ons dat niet logisch.
Roland
Dat was oorspronkelijk ook het plan. Maar dan komen we niet door Montana. Maar nu ik de foto's weer zie en van Marianne hoor dat Billings "boring" is hebben we besloten toch via Bighorn Canyon te gaan.
Ik denk dat we dan op dag 14 iets eerder overnachten: in Gilette (wel via Deadwood en Devil's Tower).
Dan op dag 15 naar Bighorn Canyon en overnachten in bijv. Lovell
En dag 16 via de Beartooth pass naar Cody.
Ik durf het haast niet te vragen maar...................kun je het aanpassen op het kaartje
Alvast bedankt, Marjon
Toevoeging: Ik heb net het verhaal hieronder van Marianne gelezen. Verander de route maar niet voor me. We laten het voorlopig zoals het is. Als we daar zijn kunnen we altijd nog de andere route nemen, we hebben toch niets gereserveerd.
(....niets zo wispelturig als een vrouw hè )
Groetjes Marjon
Laatst gewijzigd door vana op 28 mar 2006, 23:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Bezienswaardigheden heb ik niet vermeld. De topic is enkel bedoeld om routekaartjes te maken. Zoek je nog leuke bezienswaardigheden dan zou ik jullie willen aanraden hiervoor een nieuwe topic te openen waar de overige forumleden ook in kunnen reageren.
Mededeling van algemene aard: Vaak zetten Marjan en ik er extra stops in die wij verder niet vermelden. Wij doen dit om een duidelijke en logische route te krijgen. Wij hebben een vrij goed gevoel waar men langs wil rijden en proberen de routekaartjes daarom zo uitgebreid mogelijk te maken.
Roland
Hartstikke bedankt voor het plaatsen van onze routekaart en vooral met de afstanden zijn we heel blij.
Martin & Marianne schreef:
Ik zie dat jullie via Billings rijden. Kijk maar uit! Een paar dagen geleden was Billings in het NOS-journaal: de jeugd is er massaal aan de "meth" omdat er helemaal niets te beleven is.
Ik weet niet zeker of we via Billings rijden. Ger wil graag een stukje door Montana rijden en dit leek me de meest logische route. Maar ik heb nog niet nader bekeken of het een aantrekkelijke route is. Heb je een andere suggestie voor ons?
Marjon
Marjon,
Als ik jullie was zou ik het gewoon doen, dat Billings (het zijn de teenagers die het boring vinden, als toeristen kijken we er ongetwijfeld heel anders tegen aan). De route van Billings naar Cody is prachtig. Het alternatief - via de Bighorn Mountains - is ook de moeite waard; de 14 is tussen Dayton en Shell een officiële "scenic byway", net als trouwens de 212 (Beartooth Hwy) en de 14/16/20 (The northfork of the Shoshone).
Zelf zijn wij van Sheridan naar Cody gereden en toen via de Chief Joseph Hwy naar het noorden, toen de 212 een stuk heen en terug en vervolgens via Cooke City naar Yellowstone. Wij hebben dus de 14/16/20 gemist. Gelukkig maar, weer een reden om nog eens terug te komen.
Heel, heel erg bedankt voor mijn routekaartje..., ik wilde het andere topic hier niet mee "vervuilen " maar ik zie dus net dat ik hier een bedankje kan posten...!!
Even een tip voor degene die de kaartjes in Microsoft Streets & Trips maakt. Onder Tools--Options kun je instellen dat alles in kilometers moet worden weergegeven i.p.v. mijlen. Dat is, denk ik, een stuk handiger voor de mensen in Nederland. Dan hoeven zij niks om te rekenen.
bedankt voor je tip, maar zoals je kunt zien maken we al routekaartjes met zowel de afstanden in km's als mijlen. Het is maar net welke eenheid men erbij wil hebben.
Persoonlijk kies ik voor mijlen. Je rijdt in Amerika in een auto die mijlen aangeeft en ook de afstanden zijn in mijlen. Ik zou het juist lastiger vinden als ik de afstanden in km's op papier had staan. Kwestie van "knopje om" en in mijlen gaan denken zodra je in Amerika bent...
Roland
NB: Ron, jouw berichtje is uit de bewuste topic verwijderd omdat we dat topic graag enkel willen gebruiken voor routekaartjes. Opmerkingen en mededelingen mogen hier geplaatst worden.
Vanwege de vele stopplaatsen en de uitgestrekte route, zijn de nummers in het kaartje helaas niet altijd even goed zichtbaar. Mocht je voor je weblog een grotere resolutie (nu 640 x 480) willen hebben, dan kan dat altijd.
Wij hebben bedenkingen bij de haalbaarheid van deze route van 5555 mijl in 18 dagen. Of is de reis langer en zijn dit enkel reisdagen?
Misschien kun je dit nog nader toelichten. Wij maken graag een routekaartje voor iedereen, maar het moet wel reëel zijn.
Roland en Marjan
beste roland en marjan,
deze dagen zijn reisdagen ,het totale verblijf is gepland op 29 dagen
Hallo Peter,
Inmiddels heb ik jouw routekaartje ook geplaatst. Door de hoeveelheid nummers en de relatief "kleine" kaart, heb ik de nummers weggelaten voor de dagen zoals jij ze benoemd hebt. Lang alle nummers zijn niet zichtbaar nl. Hopelijk kun je er iets mee. Je krijgt in ieder geval een idee hoe de route loopt.
Naar aanleiding van jouw routekaartje: begrijp ik het goed dat je op één dag Fresno naar Bishop wilt en dan ook nog iets van Yosemite wilt zien? Houd er rekening mee dat alleen al de rit naar Glacier Point 2 uur (heen en terug) in beslag neemt en dan heb je daar nog niets gezien. Zonder het uitstapje naar Glacier Point ben je van Fresno naar Bishop al meer dan 5 uur kwijt. En dan heb je Yosemite Valley nog niet gezien.
Ook de rit van Los Angeles naar Fresno lijkt mij wat veel. Je kunt natuurlijk alles vanuit de auto bekijken maar zeker in Sequoia/Kings Canyon en in Yosemite is het aan te raden om te wandelen. Hetzelfde geldt voor Zion, ook hier rijd je alleen maar doorheen, gezien je programma.
Ook van Bishop naar Las Vegas is weer een lange rijdag, reken op meer dan 7 uur.
Juist wel door Death Valley, en dan onderlangs naar Sequoia/Kings Canyon. Als het niet teveel moeite is, is het natuurlijk super als jullie dat nog kunnen aanpassen. En heel veel dank!!!!
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.