Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Routekaartjes maken.......opmerkingen/mededelingen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

vana schreef:
hekkie schreef: We missen in jouw rijtje dag 28. Moet die nog toegevoegd worden? We hebben op eigen initiatief "dag" voor de nummers gezet.
Hoi Marjan, dag 28 zijn we lekker nog een dagje in Las Vegas.
Heb het al even aangepast in je routekaartje Marjon. Een dagje extra Las Vegas. :D

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

vana schreef:Een andere optie is dat we pas de volgende dag de Beartoothpass rijden en via de Noordoostingang gaan. We zien ter plekke wel wat we doen.
Hebben jullie er ook nog aan gedacht om Bighorn Canyon te bezoeken? Marjan en ik hadden nl. verwacht dat jullie hier ook naartoe zouden gaan via de zuidelijke ingang maar omdat jullie Billings opgenomen hadden in de route, leek ons dat niet logisch.

Roland

vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Coyote schreef:Hebben jullie er ook nog aan gedacht om Bighorn Canyon te bezoeken? Marjan en ik hadden nl. verwacht dat jullie hier ook naartoe zouden gaan via de zuidelijke ingang maar omdat jullie Billings opgenomen hadden in de route, leek ons dat niet logisch.

Roland
Dat was oorspronkelijk ook het plan. Maar dan komen we niet door Montana. Maar nu ik de foto's weer zie en van Marianne hoor dat Billings "boring" is hebben we besloten toch via Bighorn Canyon te gaan.

Ik denk dat we dan op dag 14 iets eerder overnachten: in Gilette (wel via Deadwood en Devil's Tower).
Dan op dag 15 naar Bighorn Canyon en overnachten in bijv. Lovell
En dag 16 via de Beartooth pass naar Cody.

Ik durf het haast niet te vragen maar...................kun je het aanpassen op het kaartje :oops:

Alvast bedankt, Marjon

Toevoeging: Ik heb net het verhaal hieronder van Marianne gelezen. Verander de route maar niet voor me. We laten het voorlopig zoals het is. Als we daar zijn kunnen we altijd nog de andere route nemen, we hebben toch niets gereserveerd.
(....niets zo wispelturig als een vrouw hè :roll: )

Groetjes Marjon
Laatst gewijzigd door vana op 28 mar 2006, 23:37, 1 keer totaal gewijzigd.
keeslin
Amerika-newbie

routekaartje

Bericht door keeslin »

Coyote schreef:Kees en Linda,

jullie routekaartje is geplaatst.

Veel plezier ermee!

Bezienswaardigheden heb ik niet vermeld. De topic is enkel bedoeld om routekaartjes te maken. Zoek je nog leuke bezienswaardigheden dan zou ik jullie willen aanraden hiervoor een nieuwe topic te openen waar de overige forumleden ook in kunnen reageren.

Mededeling van algemene aard: Vaak zetten Marjan en ik er extra stops in die wij verder niet vermelden. Wij doen dit om een duidelijke en logische route te krijgen. Wij hebben een vrij goed gevoel waar men langs wil rijden en proberen de routekaartjes daarom zo uitgebreid mogelijk te maken.

Roland

Hartstikke bedankt voor het plaatsen van onze routekaart en vooral met de afstanden zijn we heel blij.

veel suuk6 verder
Kees en Linda
groetjes Linda
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

vana schreef:
Martin & Marianne schreef: Ik zie dat jullie via Billings rijden. Kijk maar uit! Een paar dagen geleden was Billings in het NOS-journaal: de jeugd is er massaal aan de "meth" omdat er helemaal niets te beleven is.
Ik weet niet zeker of we via Billings rijden. Ger wil graag een stukje door Montana rijden en dit leek me de meest logische route. Maar ik heb nog niet nader bekeken of het een aantrekkelijke route is. Heb je een andere suggestie voor ons?
Marjon
Marjon,
Als ik jullie was zou ik het gewoon doen, dat Billings (het zijn de teenagers die het boring vinden, als toeristen kijken we er ongetwijfeld heel anders tegen aan). De route van Billings naar Cody is prachtig. Het alternatief - via de Bighorn Mountains - is ook de moeite waard; de 14 is tussen Dayton en Shell een officiële "scenic byway", net als trouwens de 212 (Beartooth Hwy) en de 14/16/20 (The northfork of the Shoshone).
Zelf zijn wij van Sheridan naar Cody gereden en toen via de Chief Joseph Hwy naar het noorden, toen de 212 een stuk heen en terug en vervolgens via Cooke City naar Yellowstone. Wij hebben dus de 14/16/20 gemist. Gelukkig maar, weer een reden om nog eens terug te komen.

Marianne
diane
Amerika-ontdekker

Bericht door diane »

Heel, heel erg bedankt voor mijn routekaartje..., ik wilde het andere topic hier niet mee "vervuilen :wink: " maar ik zie dus net dat ik hier een bedankje kan posten...!!

Dus....BIJ DEZE..!!!!!!
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Dirk Jan,

Jouw routekaartje is geplaatst.

Veel plezier ermee!

Marjan en Roland

Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Marcel,

je routekaartjes zijn nu ook geplaatst.

Veel plezier ermee!

Marjan en Roland

Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Re: routekaartje

Bericht door Coyote »

keeslin schreef:Hartstikke bedankt voor het plaatsen van onze routekaart en vooral met de afstanden zijn we heel blij.
Kees en Linda,

ik zag dat bij jullie routekaartje enkel een totale afstand vermeld stond. Per dag heb ik de afstanden en (zuivere) reistijden ook nog even vermeld. :D

Roland

Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Uit de topic Routekaartjes laten maken:
Even een tip voor degene die de kaartjes in Microsoft Streets & Trips maakt. Onder Tools--Options kun je instellen dat alles in kilometers moet worden weergegeven i.p.v. mijlen. Dat is, denk ik, een stuk handiger voor de mensen in Nederland. Dan hoeven zij niks om te rekenen.

Ron (in Seattle)
http://www.dutchavenue.com
Ron,

bedankt voor je tip, maar zoals je kunt zien maken we al routekaartjes met zowel de afstanden in km's als mijlen. Het is maar net welke eenheid men erbij wil hebben.

Persoonlijk kies ik voor mijlen. Je rijdt in Amerika in een auto die mijlen aangeeft en ook de afstanden zijn in mijlen. Ik zou het juist lastiger vinden als ik de afstanden in km's op papier had staan. Kwestie van "knopje om" en in mijlen gaan denken zodra je in Amerika bent... :wink: :lol:

Roland

NB: Ron, jouw berichtje is uit de bewuste topic verwijderd omdat we dat topic graag enkel willen gebruiken voor routekaartjes. Opmerkingen en mededelingen mogen hier geplaatst worden.

hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hoi Kim,

Jouw routekaartje is inmiddels ook geplaatst.

De route van Las Vegas naar Bryce Canyon heb ik via Zion laten lopen. Mocht dit niet juist zijn, hoor ik het wel van je.

Veel plezier ermee!

Groetjes Marjan
Laatst gewijzigd door hekkie op 31 mar 2006, 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Inge,

jouw routekaartje is ook geplaatst.

Vanwege de vele stopplaatsen en de uitgestrekte route, zijn de nummers in het kaartje helaas niet altijd even goed zichtbaar. Mocht je voor je weblog een grotere resolutie (nu 640 x 480) willen hebben, dan kan dat altijd.

Veel plezier ermee!

Roland

hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Peter,

Wij hebben bedenkingen bij de haalbaarheid van deze route van 5555 mijl in 18 dagen. Of is de reis langer en zijn dit enkel reisdagen?

Misschien kun je dit nog nader toelichten. Wij maken graag een routekaartje voor iedereen, maar het moet wel reëel zijn.

Roland en Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Dominique,

jouw routekaartje is geplaatst.

Veel plezier ermee!

Roland

peter1953
Amerika-newbie

Bericht door peter1953 »

hekkie schreef:Peter,

Wij hebben bedenkingen bij de haalbaarheid van deze route van 5555 mijl in 18 dagen. Of is de reis langer en zijn dit enkel reisdagen?

Misschien kun je dit nog nader toelichten. Wij maken graag een routekaartje voor iedereen, maar het moet wel reëel zijn.

Roland en Marjan
beste roland en marjan,

deze dagen zijn reisdagen ,het totale verblijf is gepland op 29 dagen
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

peter1953 schreef:
hekkie schreef:Peter,

Roland en Marjan
beste roland en marjan,

deze dagen zijn reisdagen ,het totale verblijf is gepland op 29 dagen
Hallo Peter,

Inmiddels heb ik jouw routekaartje ook geplaatst. Door de hoeveelheid nummers en de relatief "kleine" kaart, heb ik de nummers weggelaten voor de dagen zoals jij ze benoemd hebt. Lang alle nummers zijn niet zichtbaar nl. Hopelijk kun je er iets mee. Je krijgt in ieder geval een idee hoe de route loopt.

Veel plezier ermee!

Groet Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Vraagje voor Dominique:

Naar aanleiding van jouw routekaartje: begrijp ik het goed dat je op één dag Fresno naar Bishop wilt en dan ook nog iets van Yosemite wilt zien? Houd er rekening mee dat alleen al de rit naar Glacier Point 2 uur (heen en terug) in beslag neemt en dan heb je daar nog niets gezien. Zonder het uitstapje naar Glacier Point ben je van Fresno naar Bishop al meer dan 5 uur kwijt. En dan heb je Yosemite Valley nog niet gezien.
Ook de rit van Los Angeles naar Fresno lijkt mij wat veel. Je kunt natuurlijk alles vanuit de auto bekijken maar zeker in Sequoia/Kings Canyon en in Yosemite is het aan te raden om te wandelen. Hetzelfde geldt voor Zion, ook hier rijd je alleen maar doorheen, gezien je programma.
Ook van Bishop naar Las Vegas is weer een lange rijdag, reken op meer dan 7 uur.

Marianne
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Rozie,

Jouw routekaartje is ook geplaatst.

Wij zijn er van uitgegaan dat de route niet door Death Valley loopt. Mocht dit wel zo zijn, dan passen we hem graag voor je aan.

Veel plezier ermee!

Roland en Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
rozie
Amerika-ontdekker

Bericht door rozie »

Juist wel door Death Valley, en dan onderlangs naar Sequoia/Kings Canyon. Als het niet teveel moeite is, is het natuurlijk super als jullie dat nog kunnen aanpassen. En heel veel dank!!!!
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Rozie,

ik heb je routekaartje aangepast. Death Valley is nu opgenomen in de route.

Veel plezier ermee!

Roland

Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer