Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Paspoort verloopt? Wat te doen?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Machteld
Amerikafan

Paspoort verloopt? Wat te doen?

Bericht door Machteld »

Ik weet niet of ik helemaal goed zit met dit topic, zo niet het spijt me ^^;

Ik heb eigenlijk een vraag voor een Belgisch vriendinnetje van mij. Zij woont ook hier in de VS en verblijft nu op een K-1 visa, ze heeft al haar info verstuurd van dat ze getrouwd is etc... Enige is, ze is nog niet aan haar Adjustment of Status begonnen ivm dat haar vriend nog op college zit en eerst een job wil halen voordat ze daaraan beginnen.

Een probleempje, ze kunnen dat niet doen tot na de zomer van 2011 en haar paspoort verloopt ergens dan. We hebben al info gevraagd bij het Antwerpse stadhuis, en die zeggen leuk "moet je bij de ambassade daar vragen".
Wij een email gestuurd, antwoord: "Gewoon bijhouden".
Ja leuk, maar mag ze dan wel terug vliegen als het paspoort verlopen is? Want het zal zeker nog wel 6-8 maanden duren na het verloop van haar paspoort voordat ze haar green card zal krijgen.

We hebben gekeken naar de Advanced Parole, maar 1. tis duur. 2. je moet er een geldige reden voor hebben, en ik denk voor een paspoort gaan ze niet even een heel gebeuren in gang zetten. 3. dat duurt ook weer maanden voordat ze die krijgt.

Enige tips? Of misschien ervaringen?

Bedankt!
A Dutch girl in Oregon!
Dutch in Oregon op Facebook!
goldenhills
Amerika-expert

Re: Paspoort verloopt? Wat te doen?

Bericht door goldenhills »

Wat is het probleem met het verlengen van het paspoort bij de Belgische ambassade in de VS? Dat lijkt me de aangewezen weg. Je moet sowieso je paspoort blijven verlengen als je een visum of greencard hebt.
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

Precies wat goldenhills zegt: http://diplobel.us/BelgianCitizens/Pass ... plying.asp
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Komt ze sowieso niet in de problemen als ze niet binnen 90 dagen de AOS aanvraagt? Voor zover ik weet moeten je binnen 90 dagen trouwen én AOS aanvragen.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Machteld
Amerikafan

Bericht door Machteld »

Ze heeft de AOS aangevraagd, maar verder nog niet ingevuld.

@GoldenHills: Ik zal haar de link geven, bedankt!
A Dutch girl in Oregon!
Dutch in Oregon op Facebook!
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Machteld schreef:Ze heeft de AOS aangevraagd, maar verder nog niet ingevuld.
Hoe heeft ze dat gedaan dan? Je moet toch alle formulieren invullen en dan opsturen? Of heeft ze veel informatie nu weg gelaten en gewacht op een RFE?
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Pe
Amerikafan

Bericht door Pe »

Machteld schreef:
Een probleempje, ze kunnen dat niet doen tot na de zomer van 2011 en haar paspoort verloopt ergens dan. We hebben al info gevraagd bij het Antwerpse stadhuis, en die zeggen leuk "moet je bij de ambassade daar vragen".
Wij een email gestuurd, antwoord: "Gewoon bijhouden".

Bedankt!
Wat ze verder ook doet qua visa ed. Antwerpen heft gelijk, je moet je paspoort bijhouden, dus nieuwe aanvragen bij de ambassade. Is vaak vrij simpel en staat geheel los van je visum aanvraag.
A journey about to start...
http://www.jackandpeet.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.facebook.com/saveagalgoespanol http://petrapostmaphotography.com
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer