Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Niet te missen in Georgia, South/North Carolina, Virginia??
-
- Amerika-ontdekker
Niet te missen in Georgia, South/North Carolina, Virginia??
Hallo!
Mijn vriend en ik gaan deze zomer een grote reis van twee maanden ondernemen in de States en zouden tegen het einde van de reis van Florida richting New York gaan. We hebben eigenlijk alleen nog maar de grote lijnen gepland en daarom wenden we ons tot jullie, kenners:) Wat mogen we tussen deze twee in Georgia, South/North Carolina, Virginia zeker niet missen? Doordat we geen auto huren, zijn we wel gelimiteerd... We zouden dus alles met bus of trein of eventueel binnenlandse vlucht moeten kunnen doen. Ik heb begrepen dat er daar ergens wel een mooie treinroute is?? Alvast bedankt!!
Marijke
Mijn vriend en ik gaan deze zomer een grote reis van twee maanden ondernemen in de States en zouden tegen het einde van de reis van Florida richting New York gaan. We hebben eigenlijk alleen nog maar de grote lijnen gepland en daarom wenden we ons tot jullie, kenners:) Wat mogen we tussen deze twee in Georgia, South/North Carolina, Virginia zeker niet missen? Doordat we geen auto huren, zijn we wel gelimiteerd... We zouden dus alles met bus of trein of eventueel binnenlandse vlucht moeten kunnen doen. Ik heb begrepen dat er daar ergens wel een mooie treinroute is?? Alvast bedankt!!
Marijke
In Virginia niet te missen : Monticello, het huis van president Thomas Jefferson. Erg mooi, mooie tuin er omheen. Dit ligt in de bergen bij Charlottesville.
Maar waarom huren jullie eigenlijk geen auto? Lijkt me erg lastig eigenlijk zonder.
Groetjes
Liliane
Maar waarom huren jullie eigenlijk geen auto? Lijkt me erg lastig eigenlijk zonder.
Groetjes
Liliane
2004 Woodstock, Ontario en Scottsville, Virginia
2006 Crozet, Charlottesville, Virginia
2010 Woodstock, Ontario en Horn Lake, Mississippi
2006 Crozet, Charlottesville, Virginia
2010 Woodstock, Ontario en Horn Lake, Mississippi
Hoi Marish,
Misschien moet je eerst iets specifieker over jullie route zijn, en vooral hoe je van Florida naar NY wilt. Er zijn verschillende mogelijkheden, die je zelf ook al noemde. Als je weet hoe je gaat reizen, kun je ook bepalen hoe je route gaat lopen.
Je zou met de Amtrak kunnen gaan. Die heeft een aantal routes, en dan kun je kijken waar je eventueel uitstapt. Dit zullen dan alleen wel stedentripjes zijn, als je geen auto tot je beschikking hebt. Voor reizen met de bus ( Greyhound ) geldt hetzelfde.
Neem je een binnenlandse vlucht, dan zul je niet veel kunnen zien tussen Florida en NY. Bij dit laatste kun je eens naar de mogelijkheid van een stopover kijken. Als je bijvoorbeeld met United vliegt, kun je een ticket Amsterdam-Florida kopen, met een stopover in Washintgon. Voor andere maatschappijen gelden andere stopover-plaatsen.
Graag wat meer info dus!
Groetjes, Jez
Misschien moet je eerst iets specifieker over jullie route zijn, en vooral hoe je van Florida naar NY wilt. Er zijn verschillende mogelijkheden, die je zelf ook al noemde. Als je weet hoe je gaat reizen, kun je ook bepalen hoe je route gaat lopen.
Je zou met de Amtrak kunnen gaan. Die heeft een aantal routes, en dan kun je kijken waar je eventueel uitstapt. Dit zullen dan alleen wel stedentripjes zijn, als je geen auto tot je beschikking hebt. Voor reizen met de bus ( Greyhound ) geldt hetzelfde.
Neem je een binnenlandse vlucht, dan zul je niet veel kunnen zien tussen Florida en NY. Bij dit laatste kun je eens naar de mogelijkheid van een stopover kijken. Als je bijvoorbeeld met United vliegt, kun je een ticket Amsterdam-Florida kopen, met een stopover in Washintgon. Voor andere maatschappijen gelden andere stopover-plaatsen.
Graag wat meer info dus!
Groetjes, Jez
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Eigenlijk raar dat jullie geen huurwagen nemen.
Mijn auto mijn vrijheid,das een spreekwoord en deze is zekers geldig voor een vakantie in de States.
Geen gesleur met valiezen van de ene trein naar de andere,idem voor luchthavens.
En als je goed rondkijkt vallen de prijzen van huurwagens heel goed mee.
Komaan...go 4 adventure
Ik krijg kippevel als ik eraan denk dat ik op vakantie zou gaan naar de States en 's avonds in mijn hotel zit en geen wagen heb om eens een stapje in de wereld te zetten
Jaja..taxi...take me to a nice place... (voor taxis zijn "nice places" meestal plaatsen waar ze enkele dollars krijgen.
Mijn auto mijn vrijheid,das een spreekwoord en deze is zekers geldig voor een vakantie in de States.
Geen gesleur met valiezen van de ene trein naar de andere,idem voor luchthavens.
En als je goed rondkijkt vallen de prijzen van huurwagens heel goed mee.
Komaan...go 4 adventure

Ik krijg kippevel als ik eraan denk dat ik op vakantie zou gaan naar de States en 's avonds in mijn hotel zit en geen wagen heb om eens een stapje in de wereld te zetten

Jaja..taxi...take me to a nice place... (voor taxis zijn "nice places" meestal plaatsen waar ze enkele dollars krijgen.
Georgia on my mind.
-
- Amerika-ontdekker
indeed, wij zijn allebei jonger dan 25, en het is voor ons gewoon onbetaalbaar door de extra premies... Onze reis gaat in totaal als volgt: Boston, Niagara Falls, Chicago, Memphis, Nashville, Florida, (eventueel dus de zuidelijke staten), New York, Philadelphia, Washington DC. Ik heb twee jaar geleden reeds met Amtrak de westkust gedaan en dat was best te doen. Natuurlijk is een auto altijd beter maar dat gaat ons gewoon niet lukken. Hitchhiken is ook altijd een mogelijkheid... Go 4 adventure?? NATUURLIJK! Wat is er avontuurlijker dan op voorhand nog niet weten hoe je overal gaat geraken??
We slapen ook zoveel mogelijk bij de locals en niet in hotels. Onze vraag is eigenlijk (om het wat concreter te stellen): we zouden evengoed van Florida ineens naar New York kunnen vliegen, maaaaaar als er daartussen nog plekjes zijn die de moeite waard zijn, en waar we dus met openbaar vervoer kunnen stoppen (savannah, charleston, Great Smokey Mountains,...???) kunnen jullie ons daar dan iets meer over vertellen, zodat we misschien onze plannen wat kunnen aanpassen. Zou het ontzettend spijtig vinden moest er daar ikweetnietwatvoorongelooflijks te zien zijn, en dat we daar dan los over gevlogen zijn...
Natuurlijk als iemand tips heeft om goedkoop auto's te huren, of als er iemand weet of je daar gemakkelijk een auto kan kopen en hoe dat in zn werk gaat, mag je dat ook altijd laten weten!
x

Natuurlijk als iemand tips heeft om goedkoop auto's te huren, of als er iemand weet of je daar gemakkelijk een auto kan kopen en hoe dat in zn werk gaat, mag je dat ook altijd laten weten!
x
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Er is zoveel moois te zien in dat gebied, buiten wat je al moemde heb je de Blue Ridge highway, Asheton Hilton Head en nog veel meer.
Ik maar zelf een trip a.s. zomer in dat stuk van Amerika (zie mijn website).
Maar aangezien ik altijd alles met de auto doe, kan ik jullie moeilijk advies geven.
Hebben jullie er al eens over gedacht om een goedkope tweedehands te kopen, en die na twee maanden weer te verkopen?
Je zou de verzekering hier moeten regelen, maar daar heb je info over hier op het forum.
En, hoe doen jullie dat, slapen bij de locals? Gewoon ergens aanbellen of zo?
Ben benieuwd. Eric
Ik maar zelf een trip a.s. zomer in dat stuk van Amerika (zie mijn website).
Maar aangezien ik altijd alles met de auto doe, kan ik jullie moeilijk advies geven.
Hebben jullie er al eens over gedacht om een goedkope tweedehands te kopen, en die na twee maanden weer te verkopen?
Je zou de verzekering hier moeten regelen, maar daar heb je info over hier op het forum.
En, hoe doen jullie dat, slapen bij de locals? Gewoon ergens aanbellen of zo?
Ben benieuwd. Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
-
- Amerika-ontdekker
Zo goed als: €56 voor vlucht van Buffalo naar Chicago is een koopje zou ik zo zeggen. Binnenlandse vluchten zijn alleen voor de lange afstanden zoals bv. Florida-New York, ALS we die dan zouden nemen. Zijn vaak goedkoper dan Amtrak.
We hadden er ook al aan gedacht om een auto te kopen en dan op het eind terug door te verkopen maar na wat opzoekwerk op het internet (hoewel niet dit forum) leek dat me teveel gedoe... Niet dan? Zal het hier eens opzoeken.
Slapen bij de locals: aanbellen is ook een manier
maar ga maar is kijken op http://www.couchsurfing.com = aanrader!!!
x
We hadden er ook al aan gedacht om een auto te kopen en dan op het eind terug door te verkopen maar na wat opzoekwerk op het internet (hoewel niet dit forum) leek dat me teveel gedoe... Niet dan? Zal het hier eens opzoeken.
Slapen bij de locals: aanbellen is ook een manier

x
- marloesusa
- Amerika-ontdekker
Mariijke, http://www.alamo.nl, die hebben superdeals voor de under age fee met het gold underage pakket, wij hebben in florida voor 1 week autohuur 200 euro betaald, inclusief alle verzekeringen én die underagefee. Een auto kopen en verkopen weet ik zo net nog niet, ik heb het ooit eens nagevraagd voor een half jaar en dat zou al 1000 euro aan verzekering kosten toen. Benzine, ach, hoewel de kosten flink gestegen zijn gooiden wij onze auto voor 30 dollar weer helemaal vol. Is toch een grap vergeleken met Nederland.
Ik heb het even opgezocht op de site, van 1 juni t/m 31 juli, ophalen Boston, terugbrengen Washington, compact auto zou 1844 euro kosten. Is wel een flink bedrag maar twee maanden is ook wel erg lang
Zeker als je bij locals wilt slapen, die moeten maar net in het centrum van de stad wonen. Het openbaar vervoer in Amerika is, als ze geen fatsoenlijke metrosysteem hebben, deprimerend! Tenminste, dat is mijn mening
En ik vond de prijzen van Amtrak treinen altijd belachelijk duur, maar volgens mij hoeft dat voor jullie niet te gelden omdat je voor een bepaalde tijd een onbeperkt ticket kunt kopen toch? Wat is de prijs van zoiets eigenlijk?
Groetjes Marloes
Ik heb het even opgezocht op de site, van 1 juni t/m 31 juli, ophalen Boston, terugbrengen Washington, compact auto zou 1844 euro kosten. Is wel een flink bedrag maar twee maanden is ook wel erg lang

Zeker als je bij locals wilt slapen, die moeten maar net in het centrum van de stad wonen. Het openbaar vervoer in Amerika is, als ze geen fatsoenlijke metrosysteem hebben, deprimerend! Tenminste, dat is mijn mening

Groetjes Marloes
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Zelfs als een auto huren wat duurder is....je gaat en staat waar je wil.
Wil je 'avonds nog een terrasje doen,restaurantje of gewoon de buurt verkennen.....je staat op je eigen benen en doet wat je zelf wilt.
Sorry,maar als je twee maand wil Amerika verkennen heb je echt wel je vrijheid/auto nodig.
Prijzen????als je echt 100% wil genieten van je vakantie in de States dan ga je beter iets korter maar tenvolle dan voor langer met beperkingen.
Trouwens...met Amtrak of met vliegtuigen...al dat gesleur met valiezen?
Mij niet gezien hoor
Maar alvast een fijne vakantie en geniet van een erg mooi land..
Wil je 'avonds nog een terrasje doen,restaurantje of gewoon de buurt verkennen.....je staat op je eigen benen en doet wat je zelf wilt.
Sorry,maar als je twee maand wil Amerika verkennen heb je echt wel je vrijheid/auto nodig.
Prijzen????als je echt 100% wil genieten van je vakantie in de States dan ga je beter iets korter maar tenvolle dan voor langer met beperkingen.
Trouwens...met Amtrak of met vliegtuigen...al dat gesleur met valiezen?
Mij niet gezien hoor

Maar alvast een fijne vakantie en geniet van een erg mooi land..
Georgia on my mind.
- Georgie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Om terug te komen op het topic, zijn er nog specifieke dingen die niet te missen zijn in North Carolina? Of moet ik er zelf een topic over openen? Ben wel benieuwd namelijk!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
-
- Amerika-ontdekker
hai iedereen
Na wat wikken en wegen hebben we besloten het hele deel maar over te slaan (maar uitstel is geen afstel!!) en met het geld en de tijd dat we uitsparen een cruise naar de bahama's te doen, ook leuk
Voor we naar florida trekken, gaan we ook nog eerst langs new orleans dan in de plaats, willen we toch niet gemist hebben. Iemand een idee van de situatie daar nu?
Na de cruise vliegen we dan ineens van miami naar new york en zetten de rest van onze reis verder!
In elk geval iedereen bedankt voor de tips!
x
Marijke en Kristof
Na wat wikken en wegen hebben we besloten het hele deel maar over te slaan (maar uitstel is geen afstel!!) en met het geld en de tijd dat we uitsparen een cruise naar de bahama's te doen, ook leuk

Na de cruise vliegen we dan ineens van miami naar new york en zetten de rest van onze reis verder!
In elk geval iedereen bedankt voor de tips!
x
Marijke en Kristof
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 5257 Weergaves
-
Laatste bericht door USAreiziger