Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Zieltjes winnen

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Zieltjes winnen

Bericht door ned in MO »

Het is goed bedoeld maar wat het succes gehalte is met het sturen van brieven met de volgende inhoud weet ik niet.
Volgens mij is de persoon reeds op leeftijd gezien het handschrift en hebben ze van de pastoor in hun kerk de opdracht gekregen om ieder huishouden hier in Rogersville een persoonlijke brief te schrijven.

Lees mee :P

Afbeelding
DejaVu
Amerika-expert

Re: Zieltjes winnen

Bericht door DejaVu »

Bellen ze niet aan en gaan een gesprek met je aan, ook al wil je dat niet maar ze gaan gewoon door met praten? Nee? Wat is Amerika toch een goed land :lol:
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Vroeger wilden ze in Nederland nog wel eens hun voet tussen de deur zetten dan :o

Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

heb er in de 11 jaar dat ik in dit huis woon nog nooit een aan de deur gehad. Nou woon ik ook niet op een doorgaande route.
Je gaat eerst een kilometer over een weggetje tussen de weilanden door en als je dan de buurt binnenrijdt missen de meeste mensen mijn huis omdat het nogal verscholen is.
Daarbij is het ook nog eens een doodlopende weg (waar ook nog eens private drive op staat) de meeste mensen wagen zich er niet eens aan omdat ze niet weten waar het naartoe gaat :lol: Lekker rustig
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

en aan het eind van dat weggetje zit u:

Afbeelding
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Ik vind het wel lief en beleefd ;) Inderdaad stuk beter dan hoe dat in NL af en toe gaat.

Ik ben gelovig en had een keer een Jehova's Getuige aan de deur. Hij vroeg of ik geloof in God, dus ik zei ja. Dat vond ie al heel wat en dus bleef ie maar door praten. ik heb 'm uiteindelijk naar buiten weten te werken met de mededeling dat ik weg moest. Sindsdien is hij al twee keer langs gekomen om nog meer te komen praten. Op zich best interessante gesprekken hoor, met name over waarom ik de kerk in Amerika fijner vind, maar als ik diep daarover zou willen praten, dan zou ik wel op eigen initiatief naar de kerk komen.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

een aantal jaren terug (we woonden nog in ons vorig huis) vetrok ik 's morgens naar mijn werk en ik zag Jehova's in de straat. Om zeker te zijn vroeg ik het nog even "zijn jullie JG?" Ik zag al hoop in die man zijn ogen die dacht dat ik een gesprek wou aangaan. Maar ik wou hen gewoon waarschuwen dat ze niet mochten aanbellen bij ons want mijn man lag nog te slapen. :lol: (hebben ze ook niet gedaan, netjes)
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Georgie schreef:Ik ben gelovig en had een keer een Jehova's Getuige aan de deur. Hij vroeg of ik geloof in God, dus ik zei ja. Dat vond ie al heel wat en dus bleef ie maar door praten. ik heb 'm uiteindelijk naar buiten weten te werken met de mededeling dat ik weg moest. Sindsdien is hij al twee keer langs gekomen om nog meer te komen praten.
Ik ben ook gelovig, maar weet goed dat je JG nooit de hoop moet geven .. want ze blijven dan terug komen (is volgens mij hun beleid). Vroeger kwam altijd een JG vrouwtje in de waterbeddenstudio waar Stefan en een vriend van ons samen werkten. Ik had het altijd met haar te doen.
Sandy
Briggy
Amerikafan

Bericht door Briggy »

Volgens mijn oma werken ze met een lijst. Zij had ooit eens netjes gevraagd of ze haar van de lijst af wilden halen, en sindsdien zijn ze nooit meer langs geweest.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Toen ik nog op de middelbare school zat vertelde een vriend van me dat Jehova's Getuigen bij hen aan de deur waren gekomen met de mededeling "Wij komen u Jezus brengen", waarop zijn vader had geantwoord "Dat is prima, zet hem maar in de achtertuin" en had de voordeur gesloten, de Jehova's Getuigen volledig verdwaasd voor de deur staan latend... :mrgreen:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

:lol: :lol: :lol:

Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Soortgelijk grapje doet in Vlaanderen de ronde. Een ladder in het (Kempisch) dialect is een 'leer'. En natuurlijk bellen die Getuigen aan met de woorden "Wij brengen de leer van Jezus", waarop de man zegt "Dat is goed, zet ze maar tegen de muur". ;-)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Ik vind het alleen zo ontzettend onbeschoft om de deur dicht te doen. Ik heb echter ook geen behoefte aan een gesprek aan de deur. Ik kan dat dus echt zelf alleen oplossen door met de smoes te komen dat ik weg moet, maar die heb ik nu al drie keer gebruikt. Nu komt ie niet meer hoor, denk ik, maar jeetje.. Dan is dat briefje van Mark toch iets minder opdringerig.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hier zijn het niet alleen de Jehova Getuigen (die ik eigenlijk nog nooit heb gezien in deze buurt), maar ook de Mormonen. Die fietsen in keurige pakken overal heen. Wij krijgen ze niet aan onze deur, want onze overburen zijn Mormoons en het is allang duidelijk, dat de rest van ons in deze straat een "lost cause" zijn :lol:. We vinden onze bier en wijn te lekker ;).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
gyatso
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door gyatso »

Briggy schreef:Volgens mijn oma werken ze met een lijst. Zij had ooit eens netjes gevraagd of ze haar van de lijst af wilden halen, en sindsdien zijn ze nooit meer langs geweest.
Klopt, ik heb ooit zo'n lijst mogen inkijken en je schrikt van de details die erbij staan. (bv let op! blaffende hond)

Zelf zie ik ze nooit meer, nadat ze een zoveelste poging deden, vroeg ik (man) of ze even wilde wachten, want mijn man zou zo thuiskomen, die is veel beter op de hoogte van die materie. Ze kregen opeens haast en heb ze nooit meer gezien, zou wel eens willen weten wat ze in hun boekje hebben geschreven.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Georgie schreef:Ik vind het alleen zo ontzettend onbeschoft om de deur dicht te doen. Ik heb echter ook geen behoefte aan een gesprek aan de deur..

Helaas is dat het enige wat je kunt doen, denk ik. Heel duidelijk zijn. Jij bent te lief denk ik. Iemand die aardig is, zien zij als open deur.
Ik heb weleens gehoord dat wanneer je ze aardig kan overreden (wat moeilijk is), dat ze niet meer terug mogen komen. Dat is wat Stefan en die vriend bij dat vrouwtje op een gegeven moment voor elkaar kregen (niet bewust overigens, zij vonden haar oprecht aardig). Ze kwam regelmatig op donderdag, koopavond, dan boden zij haar een kop koffie aan. Tot zij in een discussie over geloof -waar ze het gesprek overigens zelf steeds heen boog- het even niet meer wist. Ze is daarna nooit meer gekomen.

Ik zeg vaak .. dat ik niet geinteresseerd ben. Als ze doorgaan.. dan zeg ik snel dat ik ook geloof. Dan zeggen ze vaak 'oh wat fijn, maar..' en dan breek ik snel in en zeg dat zij op hun manier geloven, ik op mijn manier en wens ze een goede dag. Vaak is dat wel duidelijk.
Sandy
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Ik zeg altijd dat ik Joods ben.

Dan schrijven ze waarschijnlijk op "Een jood, kansloze missie" :lol:
Ta2 Gerrit
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Ta2 Gerrit »

Ik heb ze nog nooit aan de deur of in de studio gehad. Toch vreemd :scratch: :mrgreen:
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF
Afbeelding
2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Ik zeg altijd dat ik een 'happy heathen' ben en dat wil blijven en dan gaat de deur dicht. Ik heb ze in Asheville 1 keer aan de deur gehad (ook afgelegen) en ik heb toen gezegd dat ik een heiden ben, maar dat ik het Mormoonse geloof toch wel heel vreemd vind. Ik beschouw de bijbel als een verzameling mythen en legenden, maar van de bijbel zijn er tenminste nog heel oude versies bekend. Het boek van Mormon is op gouden platen geschreven en door engelen bij de 1e mormoon gebracht, die het overgeschreven heeft (de engelen hadden voor het gemak ook maar een woordenboek meegebracht) en ze hebben alles daarna weer mee "naar boven" genomen. Zodat er geen enkel bewijs is dat die gouden platen ooit bestaan hebben en de leer niet door de 1e mormoon uit z'n duim is gezogen.

En bij mensen die ongevraagd bij je aanbellen, hoef je je geen zorgen te maken dat je onbeleefd bent. Als ze de deur niet tegen hun neus willen hebben, moeten ze niet zomaar aanbellen. Zelfde geld voor mensen die je opbellen met allerlei prachtige aanbiedingen. Die gesprekken mag je afbreken.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

bennogr, niet uit Joe Smith z'n duim gezogen maar uit z'n hoge hoed gevist :lol:.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer