Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Amerika waar is het april/mei zo'n 30C?
Amerika waar is het april/mei zo'n 30C?
Beste allen,
Een erg algemene vraag, via internet kom ik er zelf moeilijk achter (weet niet zo goed waar ik zoeken moet).
We willen het liefst eerst een weekje rondtrekken (temperatur is dan niet zo belangrijk) en vervolgens een weekje op een plek zitten. Welke delen van Amerika zijn eind april / begin mei de moeite waard om te bezoeken (dingen te doen, mooie natuur, ...) waar het al rond de 30C is? We zijn al eens in Florida geweest - dat is super bevallen! - maar we willen nu liever iets anders. We hebben al even een blik geworpen op Californië, maar daar is het niet al te warm muv Las Vegas en Phoenix, maar die steden lijken niet leuk genoeg voor een week of heb ik dat mis? Iemand andere tips?
Een erg algemene vraag, via internet kom ik er zelf moeilijk achter (weet niet zo goed waar ik zoeken moet).
We willen het liefst eerst een weekje rondtrekken (temperatur is dan niet zo belangrijk) en vervolgens een weekje op een plek zitten. Welke delen van Amerika zijn eind april / begin mei de moeite waard om te bezoeken (dingen te doen, mooie natuur, ...) waar het al rond de 30C is? We zijn al eens in Florida geweest - dat is super bevallen! - maar we willen nu liever iets anders. We hebben al even een blik geworpen op Californië, maar daar is het niet al te warm muv Las Vegas en Phoenix, maar die steden lijken niet leuk genoeg voor een week of heb ik dat mis? Iemand andere tips?
- Airmiles
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Re: Amerika waar is het april/mei zo'n 30C?
Wat dacht je van Texas of Louisiana?
Weer is altijd moeilijk te voorspellen. Grafieken zeggen niet alles. Ben in mei eens in Zuid-Californië geweest en er was een hittegolf. Vier dagen later regende het de hele dag en was het amper 20 graden.
Verder zijn er denk ik geen regio's waar het echt zeker warm zal zijn.
Weer is altijd moeilijk te voorspellen. Grafieken zeggen niet alles. Ben in mei eens in Zuid-Californië geweest en er was een hittegolf. Vier dagen later regende het de hele dag en was het amper 20 graden.
Verder zijn er denk ik geen regio's waar het echt zeker warm zal zijn.
In Texas is de kans errug groot dan je 30 graden Celcius hebt eind April begin Mei, maandje later gaan we al naar de 40 

Hoe strak is de grens van 1 week reizen en 1 week in een stad. En wat zoek je in een stad als je denkt dat Las Vegas niet leuk is voor een week. Ik zou me er wel vermaken met luieren, shoppen, hotels bekijken, gokje wagen etc. etc.
Je kan ook zoiets als dit doen:
1: aankomst Phoenix
2: Phoenix-Grand Canyon NP
3: Grand Canyon NP - Page
4: Page (Lake Powell, Antelope Canyon, Horseshoe Bend... genoeg te doen)
5: Page - Monument Valley
6: Monument Valley - Capitol Reef NP - Torrey
7: Torrey - www.scenicbyway12.com - Bryce NP
8: Bryce NP - Zion NP
9: Zion NP
10: Zion - Las Vegas
11: Las Vegas
12: Las Vegas
13: Las Vegas
14: Las Vegas - naar huis
Voor alle NP's geldt: www.nps.gov voor meer informatie. Je kan ook de slinger Monument Valley en Torrey er uit laten als je meer tijd in Las Vegas zou willen en gelijk vanuit Page naar Bryce gaan. Het is maar net wat je wilt.
Op sommige plekken kan het misschien nog wat koeler zijn in die tijd van het jaar, maar 20-25 graden om rond te reizen is ook niet verkeerd.
Je kan ook zoiets als dit doen:
1: aankomst Phoenix
2: Phoenix-Grand Canyon NP
3: Grand Canyon NP - Page
4: Page (Lake Powell, Antelope Canyon, Horseshoe Bend... genoeg te doen)
5: Page - Monument Valley
6: Monument Valley - Capitol Reef NP - Torrey
7: Torrey - www.scenicbyway12.com - Bryce NP
8: Bryce NP - Zion NP
9: Zion NP
10: Zion - Las Vegas
11: Las Vegas
12: Las Vegas
13: Las Vegas
14: Las Vegas - naar huis
Voor alle NP's geldt: www.nps.gov voor meer informatie. Je kan ook de slinger Monument Valley en Torrey er uit laten als je meer tijd in Las Vegas zou willen en gelijk vanuit Page naar Bryce gaan. Het is maar net wat je wilt.
Op sommige plekken kan het misschien nog wat koeler zijn in die tijd van het jaar, maar 20-25 graden om rond te reizen is ook niet verkeerd.
- Bandido
- Amerika-expert
Het Zuiden van de VS is in die periode ideaal om te bezoeken. Het is hier dan al lekker warm, maar zonder de luchtvochtigheid van de zomermaanden.
"Keep Georgia On Your Mind"
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hawaii, en die temp is het meestal het hele jaar om en nabij
- Figment
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 60
- Contacteer:
New Orleans! Daar is het in die periode al heerlijk weer, nog niet zo benauwd, de stad heeft voldoende te bieden om je een week te vermaken en ook de omgeving is prachtig om doorheen te reizen!
Traveling to the USA since 1981
Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 26 Reacties
- 5363 Weergaves
-
Laatste bericht door sunshine state
-
- 2 Reacties