Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

verzekering bij boeking vlucht

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
zupafly
Amerika-ontdekker

verzekering bij boeking vlucht

Bericht door zupafly »

Ik sta op het punt om een retour te boeken Brussel - Las Vegas.
data: 8 - 23 juli
Alle prijzen die ik tegenkom zijn in en om de buurt van +- 900 euro pp.
Nu vraagt men mij of ik de verzekering erbij wil nemen.
De vlucht van connections laat mij kiezen tussen een all in reisbijstandsverzekering (€ 143) of een annulatieverzekering(€89).
Ik denk ervoor te opteren enkel de annulatieverzekering te nemen. Zonder lijkt me mss iets te risicovol voor de die 90 euro.
De all in verzekering zie ik niet meteen de meerwaarde.

Mijn vraag is of iemand mij die eens kort verduidelijken.
En wat zijn voor jullie de meeste gebruikte methodes naar verzekering toe.

dank!
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Re: verzekering bij boeking vlucht

Bericht door Grandu »

Op het eerste zicht vind ik de prijzen best prijzig. Kun je niet een algemene annulerings/reisverzekering zoeken?

Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Wij hebben een doorlopende reisverzekering en sluiten daarnaast per reis een annuleringsverzekering af bij onze eigen verzekeringsmaatschappij (4% van de reissom)
zupafly
Amerika-ontdekker

Bericht door zupafly »

Merci,
voor de overstap in de terugreis tussen de vlucht Las vegas - London en London - Brussel heb ik 1u50.
Denken jullie dat dit een haalbare/geruststellende overstaptijd is of niet.
Heb geen ervaring met vluchten dus daarom even deze vraag aan enkele die mss wel al veel ervaring hebben met vliegen
zupafly
Amerika-ontdekker

Bericht door zupafly »

Felicitas schreef:Wij hebben een doorlopende reisverzekering en sluiten daarnaast per reis een annuleringsverzekering af bij onze eigen verzekeringsmaatschappij (4% van de reissom)

dus als ik het goed begrijp laten jullie de verzekeringen weg bij het boeken via Tix bijvoorbeeld en ga je dan naar je eigen verzekeringsmaatschappij om die verzekering te nemen?
Wat meestal dan goedkoper uitkomt en even goed zoniet beter is...?
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

zupafly schreef:dus als ik het goed begrijp laten jullie de verzekeringen weg bij het boeken via Tix bijvoorbeeld en ga je dan naar je eigen verzekeringsmaatschappij om die verzekering te nemen?
Precies, ik heb al jaren een doorlopende reis- en annuleringsverzekering. Erg handig, je hoeft nooit een aparte reis- en annuleringsverzekering af te sluiten. Ik betaal er volgens mij nog geen € 10 per maand voor. Zeker als je wat vaker en langer gaat (ga meestel 4 weken) kan het al uit.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
zupafly
Amerika-ontdekker

Bericht door zupafly »

Wat denken jullie van deze vlucht, ik denk deze nu te boeken.
uren zijn goed. overstaptijden vallen mee, enig punt waar ik nog mee zit is de 1u50 overstaptijd in heathrow.
Lijkt me wel voldoende zeker?

Heenvlucht

Vluchtnummer BA 393 British Airways
Vertrek Vrijdag 8 juli 2011 12:10u Brussel (BRU)
Aankomst Vrijdag 8 juli 2011 12:25u Londen (LHR) Heathrow
Vliegtijd 1u15
Klasse Standard economy class / K
Toestel 319
Overstaptijd 4u00
Vluchtnummer BA 275 British Airways
Vertrek Vrijdag 8 juli 2011 16:25u Londen (LHR) Heathrow
Aankomst Vrijdag 8 juli 2011 18:45u Las Vegas (LAS)
Vliegtijd 10u20
Klasse Standard economy class / K
Toestel 744
Totale reisduur 15u35

Terugvlucht

Vluchtnummer BA 274 British Airways
Vertrek Zaterdag 23 juli 2011 20:45u Las Vegas (LAS)
Aankomst Zondag 24 juli 2011 14:30u Londen (LHR) Heathrow
Vliegtijd 9u45
Klasse Standard economy class / N
Toestel 744
Overstaptijd 1u50
Vluchtnummer BA 398 British Airways
Vertrek Zondag 24 juli 2011 16:20u Londen (LHR) Heathrow
Aankomst Zondag 24 juli 2011 18:35u Brussel (BRU)
Vliegtijd 1u15
Klasse Standard economy class / S
Toestel 319
Totale reisduur 12u50
Chrisp
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Chrisp »

Tijden zijn mooi, en 1:50 overstap is goed te doen hoor :) !

Ook hier hebben wij een doorlopende reis- en annuleringsverzekering. De polis die we hebben is over het algemeen erg goed, en lekker goedkoop! Het heel gezin (inclusief uitwonenden) zit op dezelfde polis waarvoor we ~170 euro per jaar betalen, een schijntje in relatie tot alle reizen die we maken die daar onder vallen :thumbup: .
Afbeelding
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Een overstaptijd van 1 u. 50 min. op de terugweg op Londen lijkt mij wel voldoende. Zelf heb ik straks in juli 1 u. 35 min. overstaptijd op de terugweg in Londen.

Normaal gesproken komen vliegtuigen die van west naar oost vliegen wat eerder aan (door de luchtstroom hoog in de lucht waardoor ze sneller kunnen vliegen) en zou je dus in theorie meer tijd kunnen hebben. Het kan ook mis gaan. In 2009 hadden wij 3 kwartier vertraging toen we terugvlogen vanuit Denver naar Londen. We kwamen toen volgens schematijd aan en haalden onze overstap net niet. Toen hadden we slechts 60 minuten de tijd. Te krap dus, zo bleek achteraf. Maar waren we op tijd vertrokken uit Amerika dan hadden we het makkelijk gered.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

zupafly schreef:De vlucht van connections laat mij kiezen tussen een all in reisbijstandsverzekering (€ 143) of een annulatieverzekering(€89).
Je hebt ze beiden nodig ! (reisverz. voor Amerika met werelddekking en ann.verz) Ik denk wel dat je ergens anders wat voordeliger uit kan zijn. Even Googelen dus :o
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Thamar
Amerika-ontdekker

Bericht door Thamar »

Hoe komt dat die verzekering zoveel kost bij u?
Wij betalen voor evenveel dagen nu in februari voor 2 personen €72. Onze vluchten kosten wel maar 519 maar toch.

Zowiezo, als je naar de VS gaat, altijd reisbijstand nemen. Belgische ziekenfondsen komen niet tussen, en het is maar te betwijfelen of de hospitalisatie-verzekering ergens voor tussenkomt.

http://www.costhelper.com/cost/health/broken-leg.html
Without health insurance, non-surgical treatment for a broken leg typically costs up to $2,500 or more for a fracture that requires a cast. A leg X-ray costs an average of $210, according to NewChoiceHealth.com, but can cost as much as $1,000 or more at some radiology centers. And application of a short or long leg cast costs about $221 to $238, not including the doctor fee, according to Saint Elizabeth Regional Medical Center in Lincoln, Nebraska. A typical doctor fee for non-surgical treatment of a fracture would include $90 to $200 for the office visit and from $250 to $950 for treatment, according to Carolina Orthopaedic Surgery Associates.
En je kan nog voorzichtig zijn, maar een oog-/oorontsteking, niersteen, appendicitis zijn niet te voorspellen...

Die verzekering van connections is goed, maar kan je ook apart nemen. http://www.protections.be
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Tijdelijke verzekeringen zijn altijd een bepaald % van de reissom, vandaar dat je minder betaalt als je een goedkoper ticket hebt.

Wij hebben zelf een doorlopende reisverzekering met werelddekking. Een doorlopende annulatieverzekering hebben we niet. We gaan meestal maar 1 keer op reis. De hotels in Amerika kan je bijna altijd annuleren, de wagen bij USAreisen.de ook, en voor de vlucht nemen we er een tijdelijke annulatie bij. Dit is voor ons bijna de helft goedkoper dan een doorlopende te nemen. We zijn maar met 2 en maken 1 keer per jaar een lange reis. Van zodra je met 3 of meer bent in een gezin en meerdere keren op reis gaat lijkt een doorlopende annulatie mij wel handig (en vooral voordeliger ;-) ).

Een reisverzekering heb je echt wel nodig voor Amerika. Misschien dat je ziekenfonds voor een deel tussenkomt in gemaakte kosten, maar het zal zeker niet veel zijn.

Hou er trouwens ook rekening mee, dat als je een doorlopende annulatieverzekering zou nemen, je die meestal moet hebben afgesloten ten laatste de dag dat je je vliegtickets boekt. Als je een pakketreis neemt, heb je vaak 15 dagen extra de tijd om er één af te sluiten. Best eens de voorwaarden lezen!
Ronald1959
Amerika-newbie

Bericht door Ronald1959 »

Voor € 25,- heb je bij ***** een vliegticket annulerings verzekering, je moet ze een e mail sturen dat je een vliegticket annuleringsverzekering wilt hebben.

* Note mod,
Link verwijderd in de drie posten die je tot op heden gepost hebt dezelfde link geven gaat op spam lijken.
MaVi
Amerikafan

Bericht door MaVi »

Hoezo, Belgische ziekenfondsen komen niet tussen?
Daarvoor heb je toch die "world assistance kaart"?
Ik ben bij mijn ziekenfonds (CM) in ieder geval gedekt, ongeacht welk land ik op vakantie ga.
Wel is het zo dat als je in de USA op vakantie gaat en je wordt gehospitaliseerd, dat ze uit kostenoverwegingen je zo snel mogelijk zullen proberen te repatrieëren...
Je kan ook altijd een VISA gold card nemen, een kredietkaart heb je daar toch nodig en dan is een reisbijstandsverzekering inbegrepen.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

In een reisbijstand zit nog meer dan enkel hospitalisatie natuurlijk ;-)
Ook als je huis thuis afbrandt bijvoorbeeld of als er iemand in jouw familie zou sterven terwijl jij op vakantie bent, kan er vaak een tussenkomst zijn.
Thamar
Amerika-ontdekker

Bericht door Thamar »

De liberale spreekt bv niet van die worldcross.

Ook moet je rekening houden dat je nog altijd zelf voor het remgeld mag opdraaien, en dat kan wel eens vies tegenvallen.
Belangrijkste bij al die zaken is dat je nooit mag vergeten eerst toestemming te vragen aan je verzekering/mutualiteit voor je iets laat behandelen. En dan spreken we niet over iets spoedeisend, maar bv een niersteen ofzo.
Thamar
Amerika-ontdekker

Bericht door Thamar »

Maandag maar even gevraagd bij de mutualiteit. Vandaag dus het "mutas"-kaartje aangekregen dat voor de dekking zorgt. Binnen Europa is er dus de normale dekking zoals je hier in België hebt, buiten Europa geldt er een plafond van €5.000 en daar zit je in de VS heel snel aan.
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Ik heb ook overal lopen zoeken...
Normaal boeken wij onze vluchten altijd via ebookers.be. Daar kan je met 1 muisklik een reis- en annuleringsverzekering toevoegen aan je boeking. Dit is altijd ongeveer 200€ voor ons drieën voor een ticket bedrag van in totaal 3000-3500€.

Vorige zaterdag hebben ze mij bij ebookers echter goed liggen gehad. 2 maal een mislukte boeking, met 2 verschillende visa-kaarten, en toch 2 maal beslag gelegd op 3000€ op elke kaart terwijl ik nooit tickets heb ontvangen (enkel de foutmelding op hun website "sorry, wij kunnen deze boeking niet voor u uitvoeren").
Door de blokkering van dat bedrag overschreden de kaarten hun limieten bij daaropvolgende boekingspogingen bij hen of ergens anders. We werden dus a.h.w. gegijzeld door ebookers.. Ik kan hun boekingssysteem nu niet meer vertrouwen, toch niet meer voor dergelijke bedragen, dus ben ik op zoek gegaan naar alternatieven.

Uiteindelijk de vluchten rechtstreeks op britishairways.be geboekt en de tijdelijke "VIP" reis- en annuleringsverzekering van protections.be genomen.
Die verzekeringen kosten ons 342€ voor 3 personen, voor een verzekerd bedrag van 3180€ (enkel de tickets m.a.w.). (De VIP verzekering biedt hogere waarborgen (bv onbeperkte medische dekking ipv 125.000€), voor maar 19€ extra per persoon in ons geval.)

Andere alternatieven: mondial-assistance, europ-assistance, ethias, touring, dvv, ....

Uiteindelijk kwam Protections er het beste uit qua waarborgen, en dankzij hun samenwerking met Connections.be steeg hun betrouwbaarheidsfactor voor mij...

(Ik heb ook gezien dat je bij britishairways een verzekering bij mondial-assistance kan afsluiten, die is niet zo uitgebreid maar wel goedkoper.)
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Ben je nog steeds "gegijzeld" ? :lol: Hoe is dat opgelost met die niet gelukte boekingen ?
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Vorige zomer nog in het hospitaal opgenomen in Boston voor één nacht. Zag van de week nog een slordige $1400 langskomen (in totaal exact $ 6642). In zo'n geval ben je wel blij met een reisverzekering, zo'n overnachting is duurder dan het Waldorf-Astoria. Een doorlopende reisverzekering begint inderdaad al interessant te worden als je vaker dan 2 weken reist, de tarieven hier zijn inderdaad absurd..

Hou wel rekening met je limiet, bij 2 simpele scans weten ze het makkelijk op te rekken: ik heb minimaal 3/4 chirurgen, 5 assistenten (leuke meiden hoor :thumbup:) etc. zien langskomen. Niets aan de hand bleek na 4 uur, puur wat simpele medicijnen. Wél een gepeperde rekening merk je in NL. Grappig, gok eens wat het eerste vragen als je met de ambulance het ziekenhuis in wordt gereden?

@Q-BiC: waarschijnlijk een authorisatie geprobeerd door de reismaatschappij? Vaak is het bedrag dan niet afgeschreven (of alleen een deel van je reis?), maar wel een flinke authorisatie gevraagd. Same problem here met Orbitz / Cheaptickets.com, ze vragen zo even $4500 authorisatie aan voor tickets van $ 1500 (!).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer