Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Nicolas1985 - Hulp
-
- Amerika-ontdekker
Reis Nicolas1985 - Hulp
Na wat opzoekwerk zouden we graag de volgende route willen doen:
1e dag: Los Angeles
2e dag: Los Angeles - Laughlin (450 km)
3e dag: Laughlin - Grand Canyon NP (329 km)
4e dag: Grand Canyon NP – Page (226 km)
5e dag: Page – Monument Valley (197 km)
6e dag: Monument Valley – Moab (284 km)
7e dag: Moab
8e dag: Moab - Bryce Canyon NP (432 km)
9e dag: Bryce Canyon NP - Zion NP (140 km)
10e dag: Zion NP - Las Vegas (216 km)
11e dag: Las Vegas
12e dag: Las Vegas – Death Valley NP (225 km)
13e dag: Death Valley NP – Mammoth Lakes (330 km)
14e dag: Mammoth Lakes - Yosemite NP (168 km)
15e dag: Yosemite NP – San Francisco (305 km)
16e & 17e dag: San Francisco
18e dag: San Francisco – San Simeon (251 km)
19e dag: San Simeon - Sequoia NP (280 km)
20e dag: Sequioa NP – Los Angeles (358 km)
21e dag: Los Angeles
(22e dag: Los Angeles)
4e dag: Grand Canyon NP – Page (226 km)
13e dag: Death Valley NP – Mammoth Lakes (330 km)
14e dag: Mammoth Lakes - Yosemite NP (168 km)
16e & 17e dag: San Francisco
Upcoming: South-West-USA - July & August 2011 - http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 36&t=32039" onclick="window.open(this.href);return false;
Been to: New York City - March 2010
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Nicolas1985 - Hulp
Vergeet Sequoia, en kijk ook of je Moab echt wilt doen. Wat is je idee van de rondreis? Als je eens een wandeling wilt maken (wat de beste en mooiste manier is om van de parken te genieten) zul je wat meer tijd voor de parken uit moeten trekken.
Liggen de vluchten al vast? Je kunt vaak tijd winnen door ergens anders te beginnen dan te eindigen. Met een vlucht naar Phoenix win je al bijna 2 dagen.
Wanneer ga je?
Marianne
Liggen de vluchten al vast? Je kunt vaak tijd winnen door ergens anders te beginnen dan te eindigen. Met een vlucht naar Phoenix win je al bijna 2 dagen.
Wanneer ga je?
Marianne
Hoe laat kom je aan op dag 1? Wat zijn de plannen in LA? Ik zie dat je ook aan het eind van je reis weer in LA bent. Waarom ga je in hemelsnaam naar Laughlin? Waarom niet gewoon een rijdag vanaf LA naar GC NP? Prima te doen, 's ochtends weg, voor het donker sta je op de rim en dan kun je tussendoor ook nog wel een korte detour maken.nicolas1985 schreef:Na wat opzoekwerk zouden we graag de volgende route willen doen:
Als je op dag 1 in de middag of avond aankomt kun je ook overwegen om die dag al een stuk naar het oosten te rijden. De volgende dag lekker uitslapen en dan door naar GC.
Ik ga er dan vanuit dat je op dag 4 de hele dag in GC NP plant en pas na het donker in de auto stapt? Want anders is het echt zonde van het park. Ik zou ook zeker een flink stuk bright angel trail naar beneden lopen om echt het Grand Canyon gevoel te krijgen.4e dag: Grand Canyon NP – Page (226 km)
Als je je planning wat naar voren haalt zoals ik hier boven schreef dan zou je ook een dagje in Page kunnen blijven met een uitstapje naar Antelope Canyon en een bezoek aan de Dam. Eventueel nog een tochtje op het water. De wandeling naar de big bend is ook leuk.
Let wel op dat je de tijd neemt om lekker te gaan hiken in de parken. Veel van de ritten kun je eventueel ook deels in de avond stoppen. Wegrijden aan het eind van de middag, als je het park hebt gezien en dan onderweg ergens een hapje eten.6e dag: Monument Valley – Moab (284 km)
Ik zou proberen om een dagje extra in Las Vegas te plannen. En zorg er in je planning voor dat dit niet in het weekend valt, dat scheelt je een hoop geld met hotelkamers. Boek iets op de strip, bijvoorbeeld via Priceline of Hotwire. Even lekker een paar daagjes tot rust komen en genieten van al het leuks dat Vegas te bieden heeft.11e dag: Las Vegas
Hier geldt ook weer: let op dat je tijd overhoudt om iets te doen in de parken. Op zich, als je 's avonds vanuit Vegas naar DV rijdt, of bijvoorbeeld naar Beatty ofzo, dan kun je de volgende dag gebruiken om het park te bekijken en dan weer aan het eind van de middag in de auto stappen op weg naar Mammoth lakes.13e dag: Death Valley NP – Mammoth Lakes (330 km)
Plan hier echt een dagje meer. Er is veel te doen in Yosemite en de route vanaf de kant van Mammoth Lakes via Lee Vining is een bergpas (Tioga pass). Dat is dus niet veel afstand maar wel wat reistijd. Let ook op dat de Tioga pass een groot deel van het jaar dicht is en echt alleen in de zomer open. Vanaf medio mei ongeveer.14e dag: Mammoth Lakes - Yosemite NP (168 km)
Hier dezelfde tip als van Martin en Marianne. Vergeet je oostelijke uitstapje. Geniet lekker drie dagen van San Francisco, maak een dagtripje naar de noordelijke wijngebieden (Napa, Sonoma) en ga daarna via de CA-1 (de kustroute) naar LA. Stopover in Santa Barbara, onderweg eventueel nog wat tasting rooms van wijngaarden bezoeken en de laatste dagen lekker in LA doorbrengen.16e & 17e dag: San Francisco
Een leuke avondbesteding in LA is trouwens een uitstapje naar de Griffith Observatory. Gratis, leerzaam en leuk, maar ook een fantastisch uitzicht over de stad.
Roel.
Mag ik je dit, met alle respect voor Roel, afraden? Het is na zonsondergang snel donker en dan ook echt pikdonker. Er is geen verlichting, geen reflectors of wat dan ook en er leeft toch nog aardig wat wild. Je zal niet de eerste toerist zijn die zo brokken maakt terwijl je gsm weinig of geen verbinding heeft. Dit geldt niet alleen voor de Grand Canyon, maar in feite voor alle NP's en lokale wegen. Als je tijd wil winnen, zorg dan dat je om 's ochtends om half 8 in de auto zit met het ontbijt achter de kiezen. Maar als je dat elke dag moet doen om het rondje gereden te krijgen, dan vraag ik me af of het rondje niet te veel van het goede is.roelb schreef:Ik ga er dan vanuit dat je op dag 4 de hele dag in GC NP plant en pas na het donker in de auto stapt? Want anders is het echt zonde van het park. Ik zou ook zeker een flink stuk bright angel trail naar beneden lopen om echt het Grand Canyon gevoel te krijgen.4e dag: Grand Canyon NP – Page (226 km)
Maar goed nu je route:
Je kan de rit naar Grand Canyon in een keer doen, maar dan is het beter om dat dat gelijk de eerste dan na de landing te doen. Je bent dan vroeg wakker door de jetlag. Alleen zou je dan beter in Phoenix kunnen beginnen, de rit Phoenix-Grand Canyon is vele male korter als L.A.-Grand Canyon.
Tussen Monument Valley en Moab liggen o.a. de volgende bezienswaardigheden waardoor je dat korte ritje aardig gevuld krijgt: Valley of the Gods, Gooseneck SP, Moki Dugway, Muleypoint, Natural Bridges NM, Newspaper Rock, Canyonlands Needles section en Wilson Arch. Behalve Arches ligt bij Moab ook Canyonlands Isle in the Sky en Dead Horse Point SP. Deze drie in 1 dag bekijken is wat veel, maar niet onmogelijk. Met een dagje meer in Moab heb je meer rust. Maar er zijn mensen die in Moab weken kunnen doorbrengen met alle andere mogelijkheden die het gebied biedt.
Tussen Moab en Bryce ga je door een prachtig gebied. Niet omdat de afstand te groot is, maar omdat er zoveel te zien is wat zonde is om langs te zoeven, zou ik er een overnachting in Torrey tussen plaatsen. Van Moab naar Torrey kom je o.a. langs Goblin Valley SP en Capitol Reef NP. Tussen Torrey en Bryce ga je over de beroemde scenic byway 12: www.scenicbyway12.com . Maar je zou ook vanuit Monument Valley via Valley of the Gods - Moki Dugway - Natural Bridges -Capitol Reef naar Torrey kunnen als je tijd te kort komt en Moab in de plannen zou sneuvelen.
Zion is een erg leuk wandelpark, jammer dat je hier niet een nachtje langer blijft. Hetzelfde geldt ook voor Yosemite. Sequoia zou ik overslaan, dergelijke grote bomen staan ook op bepaalde plekken in Yosemite, ik zou daar dus een nacht langer blijven zodat je ze daar kan bekijken. Het scheelt heen en weer rijden door een minder fraai gebied.
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Of je eindigt in San Francisco. Jammer van de kustroute, maar je wilt nogal veel zien in 3 weken. Jouw route is nog drukker dan onze route van 2009 van het reisbureau. Wij hadden vaak veel te weinig tijd en kwamen helaas ook wel eens in het donker te rijden in de avond. Voorbeeldje: In Yosemite was een brand, waardoor we meteen 200 kilometer om moesten rijden. We vertrokken om 18:30 en kwamen rond 1:30 aan in Bridgeport via de Sonora Pass in het donker. Donker is inderdaad ook echt donker daar en langs ravijnen rijden in het donker is ook al geen aanrader haha. Als ik jou was zou ik Moab, Sequoia en de kustroute er toch uit laten en dan ziet de route er ineens veel rustiger uit.:Martin & Marianne schreef:Met een vlucht naar Phoenix win je al bijna 2 dagen.
Dag 1: Aankomst Los Angeles
Dag 2: Los Angeles
Dag 3: Los Angeles
Dag 4: Los Angeles - Kingman (Ligt beter op de route dan Laughlin)
Dag 5: Kingman - Grand Canyon
Dag 6: Grand Canyon
Dag 7: Grand Canyon - Monument Valley
Dag 8: Monument Valley - Page
Dag 9: Page
Dag 10: Page - Bryce Canyon
Dag 11: Bryce Canyon - Zion
Dag 12: Zion
Dag 13: Zion - Las Vegas
Dag 14: Las Vegas
Dag 15: Las Vegas - Death Valley
Dag 16: Death Valley - Lee Vining
Dag 17: Lee Vining - Yosemite
Dag 18: Yosemite
Dag 19: Yosemite - San Francisco
Dag 20: San Francisco
Dag 21: San Francisco
Dag 22: San Francisco - Terugreis
Eventueel als je in de Grand Canyon alleen gaat voor de viewpoints, zou 1 nacht voldoende kunnen zijn. Dan zou je eventueel nog wel het mooiste deel van de kustroute mee kunnen pakken door na Yosemite naar Cambria te rijden.:
Yosemite - Cambria
Cambria - San Francisco
Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Ach, kom. 's avonds kun je prima rijden. GC -> Page is ook een prima weg en (nadat je 10km buiten GC village bent) zo saai dat je echt niets mist in het donker. Dit vind ik onnodige bangmakerij. Je hebt het hier ook niet over enorme afstanden. Dit gaat over hooguit 2 tot 2,5 uur rijden. Er zijn mensen in Nederland die dat dagelijk als woon-werk verkeer doenjolanxyz schreef: Mag ik je dit, met alle respect voor Roel, afraden? Het is na zonsondergang snel donker en dan ook echt pikdonker. Er is geen verlichting, geen reflectors of wat dan ook en er leeft toch nog aardig wat wild. Je zal niet de eerste toerist zijn die zo brokken maakt terwijl je gsm weinig of geen verbinding heeft. Dit geldt niet alleen voor de Grand Canyon, maar in feite voor alle NP's en lokale wegen. Als je tijd wil winnen, zorg dan dat je om 's ochtends om half 8 in de auto zit met het ontbijt achter de kiezen. Maar als je dat elke dag moet doen om het rondje gereden te krijgen, dan vraag ik me af of het rondje niet te veel van het goede is.

Overal ter wereld kun je tegen dieren aanrijden. Op de Veluwe loopt ook wild, maar dat weerhoudt je er toch niet van om gewoon te rijden, ook nadat de zon onder is?
Soms een keertje 's avonds wat mijlen maken kan veel voordelen hebben op een vakantie waar je veel wilt zien en juist daglicht wilt benutten om te genieten van de natuur in mooie NP's. En wat moet je anders zo'n hele avond doen? Je bent ook echt niet de enige op de weg hoor. Dus als er iets mocht gebeuren rijden er echt nog wel andere auto's langs die je een handje kunnen helpen. Als je nu midden in de nacht gaat rijden, oke, dan begrijp ik het argument, maar 's avonds, nee. De kans dat er 's avonds iets gebeurt (pech, aanrijding, etc) is volgens mij ook niet groter of minder groot dan overdag.
Roel.
Succes... dan ben ik maar een angsthaas, maar ik zag toch echt niets van Maswik Lodge tot het auditorium omdat dus elke vorm van reclecterend materiaal of straatlamp ontbrak. En dat is dus maar een stukje. Het is geen Nederland waar op elke secundaire weg (en hier zelfs op de ventweg) een lantaarnpaal staat als je een zijweg of bocht hebt, waar om de 100 meter van die reflecteren paaltjes staan, je binnen 10 minuten lopen wel een huis hebt etc. Ik vind dat je dat toch niet helemaal kan vergelijken. En dan heb ik het niet nog niets eens over de vele lichtvervuiling waardoor het in Nederland uberhaupt nooit donker is. Bangmakerij is iets anders als gewoon je gezond verstand gebruiken. Maar goed, ieder moet voor zich de afweging maken.
Ik zou dat - vooral in natuurgebieden - sterk willen afraden.roelb schreef:Ach, kom. 's avonds kun je prima rijden.
Hooguit een klein stukje. Wanneer het warm is en je bent na een lange dag moe, dan is de concentratie niet meer optimaal.
In 2000, na zonsondergang aan de rim bij Desert View terug naar ons slaapplekje in Tusayan. Halverwege de rit naar Grand Canyon Village stond het verkeer stil vanwege een aanrijding met wild...
In 2008, na zonsondergang in Bryce terug naar ons motel in Tropic - slechts een paar kilometer. Ter hoogte van het dalende en bochtige deel bij Mossy Cave staken in het donker plots herten de weg over...
In 2009, nog in Bryce Canyon NP bij het verlaten het parkeerterrein bij Sunrise Point: wederom herten.
Voorbeeldje van wat er in mei 2008 op de UT-14 lag:

Johan (sorry voor de onsmakelijke foto)
Je hebt toch koplampen op je auto? Grootlicht aan en je ziet een kilometer voor je uit, geen enkel probleem. En net als overdag moet je inderdaad opletten. Er kan altijd iets oversteken. Maar dat kan overdag ook prima en niet alleen in de VS, maar net zo goed hier.jolanxyz schreef:Succes... dan ben ik maar een angsthaas, maar ik zag toch echt niets van Maswik Lodge tot het auditorium omdat dus elke vorm van reclecterend materiaal of straatlamp ontbrak. En dat is dus maar een stukje. Het is geen Nederland waar op elke secundaire weg (en hier zelfs op de ventweg) een lantaarnpaal staat als je een zijweg of bocht hebt, waar om de 100 meter van die reflecteren paaltjes staan, je binnen 10 minuten lopen wel een huis hebt etc. Ik vind dat je dat toch niet helemaal kan vergelijken. En dan heb ik het niet nog niets eens over de vele lichtvervuiling waardoor het in Nederland uberhaupt nooit donker is. Bangmakerij is iets anders als gewoon je gezond verstand gebruiken. Maar goed, ieder moet voor zich de afweging maken.
Ik heb vele mijlen in het donker gereden, ook in dat gebied en op andere plekken in de wereld. Dieren kun je overal op de weg aantreffen, overdag, 's avonds en 's nachts, maar ja, dat is nu eenmaal zo. Als dat een reden is om 's avonds niet meer in de auto te kruipen dan zullen er veel mensen opeens 's avonds de deur niet meer uitkunnen.
Eigenlijk is het toch wel erg dat je hier in NL zo verwend bent dat 's avonds autorijden op een weg zonder straatverlichting opeens "gevaarlijk" is. Het is geen zandpad, het is een prima geasfalteerde weg met (reflecterende) belijning, bewegwijzering en deels voorzien van vangrails. Gewoon een normale weg dus waar echt helemaal niets op tegen is om er na zonsondergang op te rijden.
Roel.
-
- Amerika-ontdekker
Inderdaad, het donkere ga ik niet direct verschieten. Een avondje of twee in het donkere rijden is nu niet echt een probleem! Zelf rijd ik elke dag van Antwerpen naar Brussel. OK, daar is er straatverlichting, maar toch, op die baan moet je ook alert zijn, weliswaar door de files 
Ik heb de comments van iedereen wat verwerkt en heb de volgende route samengesteld:
1e dag: Brussels - Phoenix
2e dag: Phoenix - Grand Canyon NP (360 km) > Bright Angel Trail
3e dag: Grand Canyon NP - Page (226 km) >
4e dag: Page > Antelope Canyon & Hoover Dam
7e dag: Moab > Arches+...
12e dag: Las Vegas
13e dag: Las Vegas – Beatty (194 km)
14e dag: Beatty – Mammoth Lakes (330 km) > Death Valley NP
15e dag: Mammoth Lakes - Yosemite NP (168 km)
16e dag: Yosemite NP – San Francisco (305 km)
17e dag: San Francisco
18e dag: San Francisco
18e dag: San Francisco – Santa Barbara
19e dag: Santa Barbara - Los Angeles
20e dag: Los Angeles
Sommige afstanden (xxx km) missen maar de voornaamste staan genoteerd. De eerste 10 dagen moeten misschien iets meer uitgewerkt worden in verband met de bezienswaardigdheden in de NP...
Alvast bedankt voor jullie behulpzame comments!

Ik heb de comments van iedereen wat verwerkt en heb de volgende route samengesteld:
1e dag: Brussels - Phoenix
2e dag: Phoenix - Grand Canyon NP (360 km) > Bright Angel Trail
3e dag: Grand Canyon NP - Page (226 km) >
4e dag: Page > Antelope Canyon & Hoover Dam
7e dag: Moab > Arches+...
12e dag: Las Vegas
13e dag: Las Vegas – Beatty (194 km)
14e dag: Beatty – Mammoth Lakes (330 km) > Death Valley NP
15e dag: Mammoth Lakes - Yosemite NP (168 km)
16e dag: Yosemite NP – San Francisco (305 km)
17e dag: San Francisco
18e dag: San Francisco
18e dag: San Francisco – Santa Barbara
19e dag: Santa Barbara - Los Angeles
20e dag: Los Angeles
Sommige afstanden (xxx km) missen maar de voornaamste staan genoteerd. De eerste 10 dagen moeten misschien iets meer uitgewerkt worden in verband met de bezienswaardigdheden in de NP...
Alvast bedankt voor jullie behulpzame comments!
Upcoming: South-West-USA - July & August 2011 - http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 36&t=32039" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20

Ik (en ik heb ook al heel vaak flinke afstanden in het donker gereden!!! sorry antwerpen-brussel is ABSOLUUT niet te vergelijken met de donkere wegen in national parks) snap niet dat jullie zo licht over rijden in het donker heen gaan. Het lijkt mij niet echt een probleem om dit af en toe te doen, maar om dat nu als tip mee te geven.
Wij hebben op onze reis deze zomer 2 x onverwacht in het donker gereden:
- van LA naar San Simeon omdat we enorm veel file hadden in LA: het laatste stuk was bijna niet meer te doen. We moesten beiden vechten tegen de slaap en het was echt stik donker.
- het laatste stuk naar de Grand Canyon vanaf Page. Door onweer hadden we slechts heel traag en voorzichtig kunnen rijden en het was geen pretje om dat laatste stuk door het donkere bos te rijden en al helemaal niet om ons hotel te vinden, bvb. wegwijzers zijn niet verlicht.
Bovendien zijn wij op onze reis VAAK op klaarlichtje dag vol in de remmen moeten gaan voor overstekende herten.
De US is de Benelux niet!
dat was dus

Ivm de reisroute vind ik de route uit het eerste bericht eigenlijk wel goed, als je die nacht sequoia vervangt door een extra nacht in Moab. Het is wel een druk schema maar het hangt van persoon tot persoon af hoe dit bevalt. (ikzelf zou het voor mezelf wel OK vinden

Wel vind ik het ook jammer om geen overnachting in Capitol reef (tussen moab en bryce dus) te hebben, het is daar echt super mooi! en heel wat minder druk dan in andere parken, dus wat dat betreft ook een beetje een rustpunt.
In die laatste route zou ik minimaal nog iets aan de lange reisdagen 8 en 18 veranderen.
En helaas blijft er dan nog weinig tijd voor Moab en Yosemite.
Een combinatie van de eerste en tweede route:
01: Brussels - Phoenix
02: Phoenix - Grand Canyon NP
03: Grand Canyon NP - Page
04: Page (Horseshoe Bend, Antelope Canyon, Glen Canyon Dam)
05: Page – Monument Valley
06: Monument Valley – (261,95) - Moab
07: Moab (Canyonlands, Dead Horse Point SP, Arches NP)
08: Moab - (Goblin Valley SP, Capitol Reef NP) - Torrey
09: Torrey - scenic UT12 - Bryce Canyon NP
10: Bryce Canyon NP - Zion NP
11: Zion NP - Las Vegas
12: Las Vegas
13: Las Vegas – Death Valley NP
14: Death Valley NP – Mammoth Lakes
15: Mammoth Lakes - Yosemite NP
16: Yosemite NP – San Francisco
17: San Francisco
18: San Francisco
18: San Francisco – San Simeon
19: San Simeon - Santa Barbara
20: Santa Barbara - Los Angeles
21: Los Angeles
(22: Los Angeles)
Johan
En helaas blijft er dan nog weinig tijd voor Moab en Yosemite.
Een combinatie van de eerste en tweede route:
01: Brussels - Phoenix
02: Phoenix - Grand Canyon NP
03: Grand Canyon NP - Page
04: Page (Horseshoe Bend, Antelope Canyon, Glen Canyon Dam)
05: Page – Monument Valley
06: Monument Valley – (261,95) - Moab
07: Moab (Canyonlands, Dead Horse Point SP, Arches NP)
08: Moab - (Goblin Valley SP, Capitol Reef NP) - Torrey
09: Torrey - scenic UT12 - Bryce Canyon NP
10: Bryce Canyon NP - Zion NP
11: Zion NP - Las Vegas
12: Las Vegas
13: Las Vegas – Death Valley NP
14: Death Valley NP – Mammoth Lakes
15: Mammoth Lakes - Yosemite NP
16: Yosemite NP – San Francisco
17: San Francisco
18: San Francisco
18: San Francisco – San Simeon
19: San Simeon - Santa Barbara
20: Santa Barbara - Los Angeles
21: Los Angeles
(22: Los Angeles)
Johan
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Aan je nickname te zien ben je nog jong, maar vergeet toch niet dat je vermoeiende dagen tegemoet gaat!nicolas1985 schreef:Inderdaad, het donkere ga ik niet direct verschieten. Een avondje of twee in het donkere rijden is nu niet echt een probleem!

Ik ben zelf een paar jaar ouder, maar ik zou nooit de fut gehad hebben om na een dag wandelen nog een paar uur in de wagen te zitten. Laat staan om dit nog in het donker te doen. Niets zo leuk als in de late namiddag ergens aan te komen, eventueel wat te zwemmen, rustig te gaan eten en vooral relaxen. Maar dit is natuurlijk persoonlijk. Ik kan begrijpen dat je veel wilt zien. Maar rijden in het zuidwesten is op zich al geweldig. Wat een landschappen! Daar is niet veel van te zien in het donker natuurlijk

De route van johan is oké, maar ik zou het alleen jammer vinden om zo kort in Moab te zijn én om door Zion en Yosemite te razen.

Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
-
- Amerika-ontdekker
Dag iedereen,
Ik vind het alvast een super idee om te landen in Phoenix en om van daaruit te vertrekken...
Kwa bezienswaardigheden zijn het er inderdaad veel!
Inderdaad, we zijn beiden 25 jaar dus nog vrij jong
Ik was vergeten te vertellen dat we de reis in Augustus 2011 plannen. Nog even tijd om alles te bekijken.
De meningen van de forummers zijn wel wat verschillend en wat begrijpelijk is uiteraard... Sommigen gebruiken eerder de late namiddag en avond om te rijden, anderen doen een 'echte' overdagse road trip... Misschien combineerbaar?
Ik vind het alvast een super idee om te landen in Phoenix en om van daaruit te vertrekken...
Kwa bezienswaardigheden zijn het er inderdaad veel!
Inderdaad, we zijn beiden 25 jaar dus nog vrij jong

De meningen van de forummers zijn wel wat verschillend en wat begrijpelijk is uiteraard... Sommigen gebruiken eerder de late namiddag en avond om te rijden, anderen doen een 'echte' overdagse road trip... Misschien combineerbaar?
De eerste keer dat ik door dat gebied trok was ik 24 (ok mijn vriend, nu man, was destijds 34 en hij deed het rijwerk ivm mijn onderage zijn). Maar we vonden het toch ook fijn om vroeg op pad te gaan, ergens naar toe te rijden, dit te bekijken en dan lekker te eten en dromen van wat we gezien hebben. We lagen vaak al om half 10 met de oogjes dicht.
Ik zou in Johan zijn route Moab schrappen en vanuit Monument Valley naar Torrey rijden. De dag die je overhoudt zou je bij Zion of Yosemite goed kunnen gebruiken.
Ik zou in Johan zijn route Moab schrappen en vanuit Monument Valley naar Torrey rijden. De dag die je overhoudt zou je bij Zion of Yosemite goed kunnen gebruiken.
-
- Amerika-ontdekker
Inderdaad... Een dag Moab minder en een dag Yosemite meer denk ik! Ik ga dit weekend alles uitwerken en mij proberen inbeelden of het wel realistisch is en hetgene is dat we willen!
BEdankt voor jullie hulp en tot later waarschijnlijk
BEdankt voor jullie hulp en tot later waarschijnlijk

-
- Amerika-ontdekker
Nu m'n vliegtickets besteld zijn kan ik echt uitkijken naar de Verenigde Staten! Here we come!!
Ik vertrek op 22/07/2011 vanuit Brussel en kom diezelfde dag 's avonds aan in Phoenix. Terugvlucht 13/08/2011 in Los Angeles en aankomst in Brussel op 14/08/2011.
Hierbij m'n route. Wat denken jullie er van?
vrijdag 22 juli 2011 Brussels @ Phoenix (PHX)
vrijdag 22 juli 2011 Phoenix (PHX) @ Sheraton PHX Airport Hotel
zaterdag 23 juli 2011 Sheraton PHX Airport Hotel @ Grand Canyon Travelodge VISIT Grand Canyon
zondag 24 juli 2011 Grand Canyon Travelodge @ Page VISIT Antelope, Glen Canyon Dam, Horseshoe Bend
maandag 25 juli 2011 Page @ Page VISIT Glen Canyon,The Wave, Wahweap Hoodoos
dinsdag 26 juli 2011 Page @ Cortez VISIT US Scenic 163, Monument Valley, Mesa Verde, Four Corners
woensdag 27 juli 2011 Cortez @ Days Inn Moab VISIT Canyonlands
donderdag 28 juli 2011 Days Inn Moab @ Days Inn Moab VISIT Arches NP, Dead Horse Point State Park
vrijdag 29 juli 2011 Days Inn Moab @ Torrey VISIT Captiol Reef, Goblin Valley SP
zaterdag 30 juli 2011 Torrey @ Ceddar City VISIT Bryce Canyon
zondag 31 juli 2011 Ceddar City @ Ceasar's Palace VISIT Zion NP
maandag 1 augustus 2011 Ceasar's Palace @ Ceasar's Palace VISIT Las Vegas
dinsdag 2 augustus 2011 Ceasar's Palace @ Ceasar's Palace VISIT Las Vegas+Hoover Dam
woensdag 3 augustus 2011 Ceasar's Palace @ Beatty VISIT Mount Charleston
donderdag 4 augustus 2011 Beatty @ Mammoth Lakes VISIT Death Valley
vrijdag 5 augustus 2011 Mammoth Lakes @ Yosemite NP VISIT Mono lake + Yosemite NP
zaterdag 6 augustus 2011 Yosemite NP @ San Francisco VISIT Yosemite NP, Nappa Valley
zondag 7 augustus 2011 San Francisco @ San Francisco VISIT San Francisco
maandag 8 augustus 2011 San Francisco @ San Francisco VISIT San Francisco
dinsdag 9 augustus 2011 San Francisco @ San Luis Obispo VISIT California State Route 1
woensdag 10 augustus 2011 San Luis Obispo @ Los Angeles VISIT California State Route 1
donderdag 11 augustus 2011 Los Angeles @ Los Angeles VISIT Los Angeles
vrijdag 12 augustus 2011 Los Angeles @ LAX VISIT Los Angeles
zaterdag 13 augustus 2011 LAX
zondag 14 augustus 2011 @ Brussels
Ik hoop dat jullie er aan uit kunnen? "DATUM"+"HOTEL/STAD VERTREK"+"HOTEL/STAD AANKOMST"+"VISIT bezienswaardigheden".
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Ik vertrek op 22/07/2011 vanuit Brussel en kom diezelfde dag 's avonds aan in Phoenix. Terugvlucht 13/08/2011 in Los Angeles en aankomst in Brussel op 14/08/2011.
Hierbij m'n route. Wat denken jullie er van?
vrijdag 22 juli 2011 Brussels @ Phoenix (PHX)
vrijdag 22 juli 2011 Phoenix (PHX) @ Sheraton PHX Airport Hotel
zaterdag 23 juli 2011 Sheraton PHX Airport Hotel @ Grand Canyon Travelodge VISIT Grand Canyon
zondag 24 juli 2011 Grand Canyon Travelodge @ Page VISIT Antelope, Glen Canyon Dam, Horseshoe Bend
maandag 25 juli 2011 Page @ Page VISIT Glen Canyon,The Wave, Wahweap Hoodoos
dinsdag 26 juli 2011 Page @ Cortez VISIT US Scenic 163, Monument Valley, Mesa Verde, Four Corners
woensdag 27 juli 2011 Cortez @ Days Inn Moab VISIT Canyonlands
donderdag 28 juli 2011 Days Inn Moab @ Days Inn Moab VISIT Arches NP, Dead Horse Point State Park
vrijdag 29 juli 2011 Days Inn Moab @ Torrey VISIT Captiol Reef, Goblin Valley SP
zaterdag 30 juli 2011 Torrey @ Ceddar City VISIT Bryce Canyon
zondag 31 juli 2011 Ceddar City @ Ceasar's Palace VISIT Zion NP
maandag 1 augustus 2011 Ceasar's Palace @ Ceasar's Palace VISIT Las Vegas
dinsdag 2 augustus 2011 Ceasar's Palace @ Ceasar's Palace VISIT Las Vegas+Hoover Dam
woensdag 3 augustus 2011 Ceasar's Palace @ Beatty VISIT Mount Charleston
donderdag 4 augustus 2011 Beatty @ Mammoth Lakes VISIT Death Valley
vrijdag 5 augustus 2011 Mammoth Lakes @ Yosemite NP VISIT Mono lake + Yosemite NP
zaterdag 6 augustus 2011 Yosemite NP @ San Francisco VISIT Yosemite NP, Nappa Valley
zondag 7 augustus 2011 San Francisco @ San Francisco VISIT San Francisco
maandag 8 augustus 2011 San Francisco @ San Francisco VISIT San Francisco
dinsdag 9 augustus 2011 San Francisco @ San Luis Obispo VISIT California State Route 1
woensdag 10 augustus 2011 San Luis Obispo @ Los Angeles VISIT California State Route 1
donderdag 11 augustus 2011 Los Angeles @ Los Angeles VISIT Los Angeles
vrijdag 12 augustus 2011 Los Angeles @ LAX VISIT Los Angeles
zaterdag 13 augustus 2011 LAX
zondag 14 augustus 2011 @ Brussels
Ik hoop dat jullie er aan uit kunnen? "DATUM"+"HOTEL/STAD VERTREK"+"HOTEL/STAD AANKOMST"+"VISIT bezienswaardigheden".
Alvast bedankt voor jullie hulp!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nou, dit is een bijzonder onoverzichtelijk en erg vol geheel, ik blijf steken bij de Grand Canyon. Volgens mij ligt die Travelodge in Williams. Waarom ga je niet in het park zitten? Zijn de hotels ook al geboekt?
Marianne
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Marianne,
Jah, heb het momenteel in excel dus ik weet niet goed hoe ik het beste kan weergeven... :s
Ken jij een goede manier?
Hotels zijn nog niet geboekt... Inderdaad, de bedoeling is om bij de Gran Canyon te overnachten...
Jah, heb het momenteel in excel dus ik weet niet goed hoe ik het beste kan weergeven... :s

Hotels zijn nog niet geboekt... Inderdaad, de bedoeling is om bij de Gran Canyon te overnachten...
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een paar kolommen weglaten zou al helpen, of heb je alles in 1 kolom staan?
We hoeven niet alle details te weten, zeker als het nu alleen nog maar om de route gaat.
Als je bij de GC wilt overnachten, kijk dan op www.xanterra.com voor de mogelijkheden, of eventueel in Tusayan. Williams is veel te ver weg. Voor Yosemite kijk je op www.yosemitepakr.com als je in het park wilt overnachten.
Maar eerst de route eens uitwerken. Je hebt er nu veel en veel te veel ingepropt. Ik zie opeens Mesa verde en four corners (tourist trap die laatste) waar je geen tijd voor hebt, the Wave bij Page is niet iets wat je zomaar kunt doen en waar je zeker meer tijd vor uit meot trekken, Cedar City begrijp ik niet en voor Zion en Yosemite heb je nauwelijks tijd.
Marianne
We hoeven niet alle details te weten, zeker als het nu alleen nog maar om de route gaat.
Als je bij de GC wilt overnachten, kijk dan op www.xanterra.com voor de mogelijkheden, of eventueel in Tusayan. Williams is veel te ver weg. Voor Yosemite kijk je op www.yosemitepakr.com als je in het park wilt overnachten.
Maar eerst de route eens uitwerken. Je hebt er nu veel en veel te veel ingepropt. Ik zie opeens Mesa verde en four corners (tourist trap die laatste) waar je geen tijd voor hebt, the Wave bij Page is niet iets wat je zomaar kunt doen en waar je zeker meer tijd vor uit meot trekken, Cedar City begrijp ik niet en voor Zion en Yosemite heb je nauwelijks tijd.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht