Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Zieltjes winnen
Re: Zieltjes winnen
En dan zit je zo te denken:
Dus die eerste mormoon zei tegen de rest "er kwam zojuist een engel naar beneden met een gouden plaat met allemaal zinnetjes, die heb ik maar overschreven want ze wilde de plaat zelf houden". Hoe reageerden de andere mensen?
"O ja joh?(waren het Rotterdammers misschien?) dat is interessant zeg, ik geloof je meteen!"
Dus die eerste mormoon zei tegen de rest "er kwam zojuist een engel naar beneden met een gouden plaat met allemaal zinnetjes, die heb ik maar overschreven want ze wilde de plaat zelf houden". Hoe reageerden de andere mensen?
"O ja joh?(waren het Rotterdammers misschien?) dat is interessant zeg, ik geloof je meteen!"
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar draait het daar niet bij elk geloof om? Het noemt tenslotte toch "geloof" (en niet: wetenschappelijk bewijs)...
Als je een charismatisch iemand hebt, en je hebt mensen die willen geloven, dan kan je altijd een 'godsdienst' stichten hoor! Volgelingen zal je altijd vinden, veel mensen zijn immers zoekend, om welke reden dan ook en naar wat dan ook.
Als je een charismatisch iemand hebt, en je hebt mensen die willen geloven, dan kan je altijd een 'godsdienst' stichten hoor! Volgelingen zal je altijd vinden, veel mensen zijn immers zoekend, om welke reden dan ook en naar wat dan ook.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- LeenG
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
De vraag is: heeft er zich ooit al iemand bekeerd tot één of ander geloof omdat iemand aan de deur daarover kwam praten....? In Europa zitten toch ook een hoop Amerikaanse missionarissen (welk geloof ontsnapt mij even, evangelisch, mormoons,...?) Hoeveel zieltjes zouden zij zo per jaar winnen?
Een aantal jaren terug was ik op reis in Afrika (Tanzania) en op een marktje liepen er ook een busvol Amerikanen. Erg maar ze voldeden aan de clichés van dik en luid. Ik hoorde één van die vrouwen heel patronising aan zo'n verkoopster vragen "would you like me to sing a song for you?" alsof het een 5-jarig meisje was.
Vol verbazing en ergernis keek ik dus even om. Die vrouw droeg een T-shirt met achterop in gouden letters "African crusade"
Brr, vind ik toch een griezelige woordkeuze.
Een aantal jaren terug was ik op reis in Afrika (Tanzania) en op een marktje liepen er ook een busvol Amerikanen. Erg maar ze voldeden aan de clichés van dik en luid. Ik hoorde één van die vrouwen heel patronising aan zo'n verkoopster vragen "would you like me to sing a song for you?" alsof het een 5-jarig meisje was.

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Heel wat. De volwassen kinderen van onze Mormoonse overburen (ze hebben er zeven, drie moeten nog gaan) zijn allemaal naar Europa geweest op missie. De jongens moeten dat een jaar doen na high school en de meisjes mogen het doen. Ze zijn in Zweden, Italie, Spanje en Engeland geweest. Het is wel goed voor hun algemene ontwikkeling trouwens, om zo een jaar buiten Amerika te wonen. Er mag vrijwel geen contact worden opgenomen met "thuis" gedurende dat jaar, maar onze overburen zijn naderhand wel iedere keer gaan kijken, waar hun kinderen zaten. Het doel van zo'n missie is natuurlijk wel helemaal zieltjes winnen en ik heb me laten vertellen, dat het Mormoonse geloof in Europa vrij snel groeit, maar of dat waar is, geen idee. Heb nu even geen tijd om naar gegevens daarover te zoeken.LeenG schreef:De vraag is: heeft er zich ooit al iemand bekeerd tot één of ander geloof omdat iemand aan de deur daarover kwam praten....? In Europa zitten toch ook een hoop Amerikaanse missionarissen (welk geloof ontsnapt mij even, evangelisch, mormoons,...?) Hoeveel zieltjes zouden zij zo per jaar winnen?
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Mijn opa had een nicht in Utrecht die was bekeerd door de mormonen, en alle generaties daarna waren gelovige mormonen. Die zijn bijna allemaal later naar California geemigreerd. De mormonen doen dit dus al heel lang, want dit gebeurde rond 1935.
Het grote voordeel van een missie doen is dat ze vloeiend een andere taal spreken.
Het grote voordeel van een missie doen is dat ze vloeiend een andere taal spreken.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
In mijn geboortestad liep er vroeger altijd een man rond met de bijbel in zijn hand die dan op de markt stond te "preken"; veel mensen zeiden dat hij niet helemaal 100% was, maar dat is nooit bewezen
Hij sprak ook altijd mensen aan om ze te ondervragen over hun geloof, en of ze naar de kerk gingen. Meestal ging dat op vrij luide toon zodat hij tegelijkertijd de mensen om hem heen kon bereiken.
Ook ik ben op een dag ondervraagd; ik liep over de markt en hoorde achter me ineens in een zachte, beleefde stem "Meneer, mag ik u iets vragen?", en terwijl ik me omdraai zeg ik al "Maar natuurlijk" - en zie dan pas dat hij het is...
Zijn vraag: "Meneer, gelooft u in God?" waarop ik eerlijk antwoordde, "Nee, maar..." - en verder kwam ik niet, want op dat moment begon hij met ontzettend luide stem te roepen "U gelooft niet in God? Zondaar! ZONDAAR!"
Op dat moment begon ik bij hem weg te lopen maar hij riep me achterna: "U dient te geloven in God en Jezus Onze Heer - u zult branden in de hel! BRANDEN IN DE HEL!"
En natuurlijk keek iedereen op dat moment mijn en zijn kant op...
Leuk, zieltjes winnen...

Hij sprak ook altijd mensen aan om ze te ondervragen over hun geloof, en of ze naar de kerk gingen. Meestal ging dat op vrij luide toon zodat hij tegelijkertijd de mensen om hem heen kon bereiken.
Ook ik ben op een dag ondervraagd; ik liep over de markt en hoorde achter me ineens in een zachte, beleefde stem "Meneer, mag ik u iets vragen?", en terwijl ik me omdraai zeg ik al "Maar natuurlijk" - en zie dan pas dat hij het is...
Zijn vraag: "Meneer, gelooft u in God?" waarop ik eerlijk antwoordde, "Nee, maar..." - en verder kwam ik niet, want op dat moment begon hij met ontzettend luide stem te roepen "U gelooft niet in God? Zondaar! ZONDAAR!"
Op dat moment begon ik bij hem weg te lopen maar hij riep me achterna: "U dient te geloven in God en Jezus Onze Heer - u zult branden in de hel! BRANDEN IN DE HEL!"
Leuk, zieltjes winnen...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
In Turnhout zat er ook een groep Mormonen die vanuit het buitenland zieltjes kwamen winnen. En eerlijk gezegd, denk ik wel dat zij het niet slecht deden... Als tiener vond ik het best iets hebben: een buitenlandse kerel die met een leuk accent Nederlands sprak, er heel netjes uit zag (ze waren altijd gekleed in een wit hemd en een geklede broek, en met bv. een wollen jas er over), en ze waren heel beleefd! Spijtig dat dat geloof zo belangrijk voor hen was, dat was voor mij een afknapper van formaat. 

Elke
- DixieChick
- Amerika-expert
Dento> ROTL! Branden in de hel zul je! Branden!! Ik denk dat ik op dat moment echt heel hard was gaan lachen 
Ik heb zelfs een keer een Mormoons vriendje gehad, toen ik in Texas studeerde. Die was ook op missie geweest, in Italie, en sprak inderdaad perfect Italiaans. Het is heel grappig om al die verhalen van de andere kant te horen, en ook om eens een kijkje in die kerk en hun levenstijl te krijgen. De regels waar zij zich aan moeten houden is echt ongelooflijk. Uiteindelijk is het dus ook niks geworden, vooral ook omdat het feit dat ik geen mormoon was nou niet echt goed lag bij zijn kerkgemeenschap.

Ik heb zelfs een keer een Mormoons vriendje gehad, toen ik in Texas studeerde. Die was ook op missie geweest, in Italie, en sprak inderdaad perfect Italiaans. Het is heel grappig om al die verhalen van de andere kant te horen, en ook om eens een kijkje in die kerk en hun levenstijl te krijgen. De regels waar zij zich aan moeten houden is echt ongelooflijk. Uiteindelijk is het dus ook niks geworden, vooral ook omdat het feit dat ik geen mormoon was nou niet echt goed lag bij zijn kerkgemeenschap.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
Een paar weken terug zag ik een meneer zieltjes winnen in een winkelstraat. Hij heeft mij ook al een paar keer aangesproken (do I look lost?) maar ik zeg altijd "nee, bedankt" en loop gewoon door.
Maar dit keer zag ik een tien meter verder ook een meneer stiekem staan met een camera en een telelens. Elke keer als meneer 1 met iemand stond te praten (al was het 2 seconden) dan stond meneer 2 als een idioot foto's te nemen. Toen hij zag dat ik hem doorhad, ging hij snel ergens anders staan.
Ik vond dat toch heel akelig: volgens mij mag je op straat niet zomaar foto's maken van mensen zonder toestemming. Als ik hem nog een keer zie, ga ik daar toch zeker wat van zeggen. Ik kan geen enkele reden bedenken waarom die foto's voor iets goeds gebruikt worden.
Maar dit keer zag ik een tien meter verder ook een meneer stiekem staan met een camera en een telelens. Elke keer als meneer 1 met iemand stond te praten (al was het 2 seconden) dan stond meneer 2 als een idioot foto's te nemen. Toen hij zag dat ik hem doorhad, ging hij snel ergens anders staan.
Ik vond dat toch heel akelig: volgens mij mag je op straat niet zomaar foto's maken van mensen zonder toestemming. Als ik hem nog een keer zie, ga ik daar toch zeker wat van zeggen. Ik kan geen enkele reden bedenken waarom die foto's voor iets goeds gebruikt worden.
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Die foto's worden in hun kerk opgehangen onder de titel: "De volgende personen zullen branden in de hel:" 

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ach Dennis, ik denk te weten over welke stad je hier schrijft en dan weet ik ook precies wie je bedoelt! Die man doet dat volgens mij al eeuwen....... Toen ik er op de Middelbare School zat liep hij er al rond. Ik vond die man altijd heel zielig, en ik dacht inderdaad ook dat hij niet alles op een rijtje had. Maar ik heb deze schandpaal dan ook nog nooit meegemaakt. Lijkt me vreselijk trouwens...Dento schreef:In mijn geboortestad liep er vroeger altijd een man rond met de bijbel in zijn hand die dan op de markt stond te "preken"; veel mensen zeiden dat hij niet helemaal 100% was, maar dat is nooit bewezen![]()
Leuk, zieltjes winnen...
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
- goldenhills
- Amerika-expert
In openbare ruimtes mag je in principe van alles en iedereen foto's maken. Hoe je die foto's gebruikt zijn wel regels voor (privacy respecteren, geen gebruik voor commerciele activiteiten, etc.).Mack schreef:Ik vond dat toch heel akelig: volgens mij mag je op straat niet zomaar foto's maken van mensen zonder toestemming. Als ik hem nog een keer zie, ga ik daar toch zeker wat van zeggen. Ik kan geen enkele reden bedenken waarom die foto's voor iets goeds gebruikt worden.
Maar ik ben het met je eens dat dit een beetje verdachte situatie is... zo'n Joop van Tellingen achter een struik.
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Tja misschien niet netjes maar als ze blijven aandringen... een smoes bedenken is ook niet helemaal koosher of wel. Ik meld altijd netjes dat ik geen belangstelling heb, hartelijk dank en nog een heel prettige dag.Georgie schreef:Ik vind het alleen zo ontzettend onbeschoft om de deur dicht te doen. Ik heb echter ook geen behoefte aan een gesprek aan de deur. Ik kan dat dus echt zelf alleen oplossen door met de smoes te komen dat ik weg moet, maar die heb ik nu al drie keer gebruikt. Nu komt ie niet meer hoor, denk ik, maar jeetje.. Dan is dat briefje van Mark toch iets minder opdringerig.
Mijn ouders hebben in de jaren 60- begin 70 een keer 2 Jehova's over de vloer gehad. Het enige dat ze deden is met bijbel teksten smijten, die ze regelmatig uit hun verband rukten. Dat heeft de deur toch letterlijk dichtgedaan na 2 avonden was mijn moeder het zat. Ze kennen dus wel de bijbel van kaft tot kaft.
Ik heb in E'hoven ook wel zo'n man (grote vent in wat verlopen kleding) zien lopen die roept echt 'het woord'. Maar ook in R'knor heb ik er wel eens een zien lopen.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Ach schei uit...kastelke schreef:Maar draait het daar niet bij elk geloof om? Het noemt tenslotte toch "geloof" (en niet: wetenschappelijk bewijs)...

Enorme discussies gehad met mijn godsdienstleraar over Mozes(dat kan niet meneer, heb ik het vorige uur bij natuurkunde geleerd), Ark van Noach (Dat kan nooit meneer) etc.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
recent nog rondgekeken in Australie? Of Brazilie?DejaVu schreef:Enorme discussies gehad met mijn godsdienstleraar over Mozes(dat kan niet meneer, heb ik het vorige uur bij natuurkunde geleerd), Ark van Noach (Dat kan nooit meneer) etc.]

of zoals vandaag?http://www.telegraaf.nl/buitenland/8762 ... html?p=2,3
En dan dit nog op Cnn vandaag:
A group of more than 100 scientists and experts say in a new report that California faces the risk of a massive "superstorm" that could flood a quarter of the state's homes and cause $300 billion to $400 billion in damage. Researchers point out that the potential scale of destruction in this storm scenario is four or five times the amount of damage that could be wrought by a major earthquake.
It sounds like the plot of an apocalyptic action movie, but scientists with the U.S. Geological Survey warned federal and state emergency officials that California's geological history shows such "superstorms" have happened in the past, and should be added to the long list of natural disasters to worry about in the Golden State.
The threat of a cataclysmic California storm has been dormant for the past 150 years. Geological Survey director Marcia K. McNutt told the New York Times that a 300-mile stretch of the Central Valley was inundated from 1861-62. The floods were so bad that the state capital had to be moved to San Francisco, and Governor Leland Stanford had to take a rowboat to his own inauguration, the report notes. Even larger storms happened in past centuries, over the dates 212, 440, 603, 1029, 1418, and 1605, according to geological evidence.
The risk is gathering momentum now, scientists say, due to rising temperatures in the atmosphere, which has generally made weather patterns more volatile.
The scientists built a model that showed a storm could last for more than 40 days and dump 10 feet of water on the state. The storm would be goaded on by an "atmospheric river" that would move water "at the same rate as 50 Mississippis discharging water into the Gulf of Mexico," according to the AP. Winds could reach 125 miles per hour, and landslides could compound the damage, the report notes.
Such a superstorm is hypothetical but not improbable, climate researchers warn. "We think this event happens once every 100 or 200 years or so, which puts it in the same category as our big San Andreas earthquakes," Geological Survey scientist Lucy Jones said in a press release.
Federal and state emergency management officials convened a conference about emergency preparations for possible superstorms last week. You can read the whole report here.
(A 2005 California storm: AP)
- goldenhills
- Amerika-expert
Och, dat kunnen we er ook nog wel bij hebben. USGS heeft er trouwens een snel en hip fimpje over gemaakt. Vast erg goed voor de funding...
http://urbanearth.gps.caltech.edu/winter-storm/
De verzekering noemen dit soort zaken 'acts of God'. Je daartegen verzekeren is duur. Misschien toch maar mijn ziel verkopen aan een straatventer van het Ware Geloof
http://urbanearth.gps.caltech.edu/winter-storm/
De verzekering noemen dit soort zaken 'acts of God'. Je daartegen verzekeren is duur. Misschien toch maar mijn ziel verkopen aan een straatventer van het Ware Geloof

- LeenG
- Amerika-expert
Sjonges, die verzekeraars zijn toch schaamteloze wezensgoldenhills schreef:De verzekering noemen dit soort zaken 'acts of God'.

Mijn vriend komt uit Turkije en is van geboorte moslim (maar totaal niet praktiserend, doet niets met geloof) en is 4 en een half jaar naar Nederland gekomen (om bij mij te wonen). In het begin mocht hij nog niet werken (in afwachting van definitieve beslissing) en was dus veel thuis. Zegt hij op een gegeven moment: er komen hier elke week twee vrouwen met mij praten en ik heb allerlei folders gekregen om over na te denken. Hij begreep het nog niet zo erg want zijn Nederlands was nog zeer beperkt. Ik die folders bekijken, bleken het jehova's te zijn.
Ik heb hem toen gezegd dat hij moet zeggen dat hij moslim is, want dan ben je er wel vanaf. Dat wilde hij niet want hij was niet praktiserend en dat was niet eerlijk. Ik vroeg hem of hij dan JG wilde worden, maar dat wilde hij ook niet
De week daarna trof ik de dames aan. Ze zetten netjes de fiets tegen de muur en wilden al binnenkomen. Ik naar de voordeur "nee sorry we zijn moslim". Ze waren helemaal overdonderd (geloofden het eerst ook niet omdat mijn vriend ook nog eens blond is) maar zijn nooit meer langsgekomen
Toen we in september 2008 naar Amerika gingen en de eerste dag na aankomst in San Francisco rondliepen....kwam er meteen een Jehova naar mijn vriend toe
Ik heb hem toen gezegd dat hij moet zeggen dat hij moslim is, want dan ben je er wel vanaf. Dat wilde hij niet want hij was niet praktiserend en dat was niet eerlijk. Ik vroeg hem of hij dan JG wilde worden, maar dat wilde hij ook niet

De week daarna trof ik de dames aan. Ze zetten netjes de fiets tegen de muur en wilden al binnenkomen. Ik naar de voordeur "nee sorry we zijn moslim". Ze waren helemaal overdonderd (geloofden het eerst ook niet omdat mijn vriend ook nog eens blond is) maar zijn nooit meer langsgekomen

Toen we in september 2008 naar Amerika gingen en de eerste dag na aankomst in San Francisco rondliepen....kwam er meteen een Jehova naar mijn vriend toe

Wat mooi zeg, zo een brief !
Een eng iets :
Ik was dit topic aan het lezen, en toen ging mijn deurbel.
Drie keer raden wie er voor de deur stonden ? Jehova getuiges...
Spooky
Een eng iets :
Ik was dit topic aan het lezen, en toen ging mijn deurbel.
Drie keer raden wie er voor de deur stonden ? Jehova getuiges...

Ja! Weer netwerken, maar dan anders.... http://www.sky-match.net/
Blog http://baragoesusa.blogspot.com/
Blog http://baragoesusa.blogspot.com/
- LeenG
- Amerika-expert
wooow, da's zeker geen toeval