Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Moab - Arches - Canyonlands

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Heideke
Amerika-ontdekker

Moab - Arches - Canyonlands

Bericht door Heideke »

Hoi,
wij gaan eind mei o.a. twee dagen naar Moab. Voor de eerste dag hebben we Arches NP gepland, voor de tweede dag zijn we er nog niet uit

Is Canyonlands de moeite en kunnen we dat ook met een gewone auto doen? Hebben jullie nog andere tips? Hebben jullie ervaringen met Dead Horse NP?

alle tips zijn welkom, alvast bedankt! :)
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Canyonlands is zeker de moeite waard, Heideke! De verschillende delen van Canyonlands liggen wel ver uit elkaar, dus als je maar een dag hebt zal je een keuze moeten maken.

De toegangsweg naar het Island in the Sky District ligt ten noorden van Moab, je kan daar gewoon met de eigen auto naar toe en naar verschillende uitkijkpunten rijden. De Green River Overlook is erg mooi, Grand View ook. En je kan ook erg mooi naar beneden kijken naar de Shafer Trail, een bochtige weg die met haarspeldbochten naar beneden loopt. Als je een 4x4 auto hebt, kan je hier zelfs naar beneden rijden, wij willen dit binnenkort zelf gaan doen :D
Een mooie korte wandeling is die naar de Mesa Arch Trail, vooral 's ochtends heel vroeg erg de moeite waard (dan is het licht het mooist om te fotograferen).

Dead Horse Point State Park kan je combineren met een bezoek aan het Island in the Sky District. Je rijdt dan ook met je eigen auto naar een erg mooi uitkijkpunt, wij hebben er erg van genoten!

Het andere deel van Canyonlands National Park heet The Needles, en ligt ten zuiden van Moab. Ook hier hebben we een prachtige wandeling gemaakt, de Cave Spring Trail, en hebben we een onverharde weg gereden die Elephant Hill Road heet. Met een gewone auto! De rotsformaties in The Needles zijn erg mooi. Als je van stevige wandelingen houdt zijn hier ook een paar goede mogelijkheden.

Op onze site http://www.case23.com kan je foto's bekijken en onze reisverslagen lezen. Veel plezier verder met je voorbereidingen!

Groeten van Henriëtte
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Hoi Heideke,

Canyonlands en Dead Horse State Park zijn absoluut de moeite waard om te bezoeken. Vooral Shafer Canyon Overlook en Grand View Point Overlook in Canyonlands vond ik twee prachtige uitkijkpunten. (Zie ook dit overzichtskaartje. Dit is een PDF-bestand dus Adobe Acrobat is vereist). Op de terugweg kun je Dead Horse State Park meenemen. Ook hier heb je een prachtig uitzicht.

Je hebt misschien niet een hele dag nodig voor deze 2 parken en je zou nog een tocht kunnen maken over de SR-128, even ten noorden van Moab. Dit is een hele mooie weg om te rijden. Vorig jaar vond ik dit één van de mooiste wegen tijdens mijn 4-weekse vakantie.

Ook ik zit dit jaar 2 dagen in Moab en heb Canyonlands en Dead Horse State Park in de planning opgenomen.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Erika
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Erika »

@ Roland.
Wat is zo mooi aan de sr-128 dat je dat een van de mooiste wegen vind. Zijn daar ook nog nog mooie punten om te bezoeken of is het meer de route zelf die echt het rijden waard is.
We zitten in de buurt en zoeken nog een paar plekken om lekker te kunnen vertoeven.
We proberen van de omgeving zoveel mogelijk te zien maar alleen op een landkaart kijken levert niet altijd de mooiste weg op,vandaar dat ik de tips van reizigers ter harte neem.
Groetjes Erika
Heideke
Amerika-ontdekker

Bericht door Heideke »

eerst en vooral Henriëtte: jullie hebben echt een fantastische website! ik heb er al heel wat gelezen en informatie opgedaan!

we gaan Canyonlands zeker opnemen in de planning, we zouden naar Island in the sky gaan, daar de weg rijden vanaf het visitor centre naar Shafer Canyon overlook, Green river overlook en Grand view point overlook

dan zouden we ook nog graag de Mesa Arch trail doen en eventueel de Grand view point trail, ik heb gelezen dat dit niet zo'n heel lange trails zijn, en ik denk wel dat we hier voldoende tijd voor zullen hebben

voilà! weer een dagje gepland!

wat Dead horse betreft: daar vind ik niet zoveel duidelijke informatie over, heeft iemand misschien een tip voor een website ofzo?

Roland, die SR-128: dat ga ik ook nog eens bekijken, in principe hebben we wel redelijk wat tijd, we zijn een avond en twee volle dagen in Moab (drie nachten dus)

maar ik wil ook niet alles te vol plannen, best wel moeilijk hoor!
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Erika schreef:@ Roland.
Wat is zo mooi aan de sr-128 dat je dat een van de mooiste wegen vind. Zijn daar ook nog nog mooie punten om te bezoeken of is het meer de route zelf die echt het rijden waard is.
Erika,

Ik vond de SR-128 juist zo mooi vanwege de rode rotsen waar je doorheen rijdt en enkele fantastische uitzichten. Ik heb geen trails gelopen maar ben wel diverse malen gestopt om van het uitzicht te genieten.

Vorig jaar kwam ik vanuit het noorden de SR-128 op en heb die tot Moab gereden. Je kunt ook de zgn. Castle Valley Loop rijden, die gaat ook via de SR-128. Zelf heb ik die loop (nog) niet gereden. Marjan wel en die kan je er vast meer over vertellen. Dit jaar wil ik die loop ook rijden.

Hieronder heb ik enkele foto's geplaatst die ik tijdens mijn rit over de SR-128 heb gemaakt. Kun je alvast een beetje een indruk opdoen. :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Roland

Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Bedankt voor de prachtige foto's Roland. Wij zijn al twee keer eerder in Moab geweest, maar deze weg hebben we nog niet gereden. Maar voor dit jaar staat ie zeker op het programma. Misschien gecombineerd met de Castle Valley Loop, dat hangt er een beetje vanaf hoeveel tijd en energie we op dat moment hebben.

Heideke, misschien nog een mooie tip voor Arches NP. Daar kan je onder begeleiding van een Ranger een wandeling maken door een rotsachtig doolhof, de Fiery Furnace Loop. Ook een van onze plannen voor de komende reis, ik heb daar heel veel zin in want de foto's zien er schitterend uit. Je moet wel wat geluk hebben, want de tour zit vaak al snel volgeboekt.
Op onze site staat ook wat info opgenomen over Dead Horse Point, bij het onderdeel 'bezienswaardigheden'.

Groeten,
Henriëtte
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Erika
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Erika »

Bedankt voor de foto's. die zeggen meer dan duizend woorden.
Het heeft ook wel iets weg van de omgeving van Sedona al die rode rotsformaties.
Ook deze weg staat nu op ons to do list.
Zo kunnen de plannen dagelijks veranderen ook zijn wij er nu grotendeels uit,elke keer zie je weer dingen waarvan je zegt verdorie dat had ik eerder moeten weten.
Zo hebben we nu al een aantal bijstellingen gedaan en ik denk dat we geleidelijk aan wel op de ideale reis aan zijn gekomen.
Of moet ik zeggen wat ongeveer nog haalbaar is.
Ik heb wel het idee dat ik na deze trip maar een week kalm aan ga doen bij de baas om bij te komen,want veel rust hebben we niet ingebouwd.
Groetjes Erika
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Vorig jaar kwam ik vanuit het noorden de SR-128 op en heb die tot Moab gereden. Je kunt ook de zgn. Castle Valley Loop rijden, die gaat ook via de SR-128. Zelf heb ik die loop (nog) niet gereden. Marjan wel en die kan je er vast meer over vertellen. Dit jaar wil ik die loop ook rijden.
Heideke en Erika,

Persoonlijk vind ik dus de SR 128 een van de mooiste scenic roads die ik ken. Hij loopt vanuit Moab naar het oosten langs de Coloradoriver (op dit stuk vinden de raftings plaats), tussen de rode rotsen en als het ware "onderlangs" het Arches Park.

Na zo'n 15 mile heb je rechts de afslag van de Castle Valley Loop, waar Roland het over had. Rij je nog een aantal mijlen door, kom je bij de Fisher Towers. Ook een prachtig stukje natuur waar je een mooie hike kunt doen, vooral tegen zonsondergang erg mooi. Aan de overkant van de rivier heb je een lodge voor overnachtingen, met een restaurant waar je fantastisch romantisch kunt dineren 's avonds op het terras tegen dat geweldige decor.

De Castle Valley loop is ook geweldig mooi. Vanaf de SR 128 rijd je steeds verder omhoog richting La Sal Mountains en uiteindelijk kom je weer aan de zuidzijde van Moab uit. Het mooiste is om deze loop in de namiddag te rijden (vanwege het licht) en dan in omgekeerde richting. Dus aan de zuidkant Moab verlaten richting Sal Mountains en dan afdalen naar de SR 128. Op deze manier kijk je steeds in de valley en heb je dat prachtige gezicht op de rode rotsen. Ik plaats hier ook een aantal foto's van, dan hebben jullie een idee. De totale loop doe je zo'n 1,5 uur over.

Zicht op Castle Valley tegen de avond (bij dreigend onweer)
Afbeelding

Afbeelding

De SR 128

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Wat een schitterende foto´s Roland en Marjan. Die route gaan we absoluut rijden!
Kunnen we eventueel ook deze weg meenemen op de route Moab Rocky Mountain NP? Dus m.a.w. kunnen we vanaf de 128 direct doorrijden naar de I 70? (Ik kan het niet zo goed zien op Streets and trips)

Marjon
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Wat de UT-128 aan gaat kan ik me volledig bij Marjan en Roland aansluiten 1 van de mooiste wegen de UT-12 staat bij ons op 1 en de UT-128 op 2.
Marjon je kan doorrijden tot de I-70 wij hebben hem andersom gereden we kwamen vanuit Grand Junction CO je kan er op 2 manieren de I-70 bereiken,via exit 202 of via exit 212 dan moet je richting Cisco aanhouden (zie reisverslag 2003).
Dead Horse Point is een leuke plek om van het uitzicht te genieten, voor de rest is het park helemaal verpest ten behoeve van het toerisme, al paden zijn nu in asfalt en ze hebben er een paar foei lelijke stalen pergola's neer gezet.
Wij zijn er 2 X geweest in 1999 wat het nog heel natuurlijk met mooie wandelpaden en veel groen en dieren, in 2003 was het een lelijke grotendeels geasfalteerde plek met weinig groen en bijna geen dieren meer.
Voor ons is het de $ 7,00 (in 2003) niet waard.
Rob
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

vana schreef:Wat een schitterende foto´s Roland en Marjan. Die route gaan we absoluut rijden!
Kunnen we eventueel ook deze weg meenemen op de route Moab Rocky Mountain NP? Dus m.a.w. kunnen we vanaf de 128 direct doorrijden naar de I 70? (Ik kan het niet zo goed zien op Streets and trips)

Marjon
Hallo Marjon,

Dat is een uitstekend idee. Wij hebben in 2004 dat precies net zo gedaan. 's Morgens uit Moab vertrokken en via de SR 128 naar de I 70 en daarna door naar Rocky Mountain NP.

Als je het rode rotsen-gedeelte voorbij bent, let dan even op. Aan je rechterhand heb je (in de middle of nowhere) een hele oude vervallen benzinepomp, inclusief de "Tien Geboden"...... Leuk voor een foto. Een eindje verder kom je over de nieuwe brug over de Coloradoriver. Vanaf hier kun je evt. nog een foto'tje maken van de oude historische brug.

Hier een paar foto's van de pomp en de "Ten Commandments"......

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Rob schreef:Wat de UT-128 aan gaat kan ik me volledig bij Marjan en Roland aansluiten 1 van de mooiste wegen de UT-12 staat bij ons op 1 en de UT-128 op 2.
En laat ik beide wegen voor mijn komende trip nu allebei op het programma hebben staan! :lol:

Verheug me nu al op dit gedeelte van de reis. :D

Roland 8)

hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Coyote schreef:
Rob schreef:Wat de UT-128 aan gaat kan ik me volledig bij Marjan en Roland aansluiten 1 van de mooiste wegen de UT-12 staat bij ons op 1 en de UT-128 op 2.
En laat ik beide wegen voor mijn komende trip nu allebei op het programma hebben staan! :lol:
Roland,

Hier dan alvast een voorproefje van wat je te zien krijgt op de UT-12.

Deze foto is vanaf de UT-12 genomen en je ziet hier de Calf Creek Canyon. Door deze canyon loop je in ongeveer 2 uurtjes naar die prachtige waterval.

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ha,

krijg helemaal zin om even onder die waterval te gaan staan! :D

Lijkt me geweldig na de lange tocht er naartoe. Heerlijk even afkoelen.

Roland

hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Coyote schreef:Ha,

krijg helemaal zin om even onder die waterval te gaan staan! :D

Lijkt me geweldig na de lange tocht er naartoe. Heerlijk even afkoelen.

Roland

Bedoel je zoiets?

Afbeelding
Laatst gewijzigd door hekkie op 02 apr 2006, 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Erika
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Erika »

Net als Roland gaan we allebeide routes rijden. ben ik even blij dat deze vraag hier gesteld is omdat we er nu weer een hele mooie dag bij hebben gevonden.
Zo hebben we volgens ons een leuke trip samen kunnen stellen,vooral omdat dit de eerste keer met eigen auto is ,na eerst een verzorgde busreis in het gebied te hebben gemaakt jaren geleden.
Zo hoop ik nog meer leuke tips op te doen en vooral met foto's want die laten toch gelijk zien of het mooi is.
Groetjes Erika
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

In de omgeving van Moab, UT is zo veel moois te zien en er zijn prachtige wandelingen te maken. Wij waren er afgelopen jaar ook en voor de geïnteresseerden verwijs ik, misschien ten overvloede, naar ons reisverslag en fotoalbum http://menramerika2005.web-log.nl/ .
Op dag 22 komen wij in Moab aan, vanuit het zuiden.
Highway 128 rijden wij in slecht weer op dag 24.
Wederom een deel van highway 128 en de La Sal Mountain Loop Tour via de Castle Valley op dag 25.
Op dag 26 verlaten wij Moab naar het noorden, rijden weer via highway 128 naar Interstate 70. Voordat wij de interstate opgaan, rijden wij nog even door het spookstadje Cisco.
Bovenaan iedere dag in het reisverslag zit een knop en als je daar met de muis op klikt kom je in ons Webshots fotoalbum met een aantal foto's van de desbetreffende dag.

Marjan, jammer, die vervallen benzinepomp hebben wij niet gezien, anders had ik hem ook zeker gefotografeerd.

De wandeling naar de Calf Creek waterval bij Escalante is prachtig mooi en erg de moeite waard. Een aanrader.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Heideke
Amerika-ontdekker

Bericht door Heideke »

hekkie schreef:
De Castle Valley loop is ook geweldig mooi. Vanaf de SR 128 rijd je steeds verder omhoog richting La Sal Mountains en uiteindelijk kom je weer aan de zuidzijde van Moab uit. Het mooiste is om deze loop in de namiddag te rijden (vanwege het licht) en dan in omgekeerde richting. Dus aan de zuidkant Moab verlaten richting Sal Mountains en dan afdalen naar de SR 128. Op deze manier kijk je steeds in de valley en heb je dat prachtige gezicht op de rode rotsen. Ik plaats hier ook een aantal foto's van, dan hebben jullie een idee. De totale loop doe je zo'n 1,5 uur over.
dit gaan we zeker doen! ziet er prachtig uit! dankjewel voor de tips! :)
Heideke
Amerika-ontdekker

Bericht door Heideke »

Henriëtte schreef:
Heideke, misschien nog een mooie tip voor Arches NP. Daar kan je onder begeleiding van een Ranger een wandeling maken door een rotsachtig doolhof, de Fiery Furnace Loop. Ook een van onze plannen voor de komende reis, ik heb daar heel veel zin in want de foto's zien er schitterend uit. Je moet wel wat geluk hebben, want de tour zit vaak al snel volgeboekt.

Groeten,
Henriëtte
Henriëtte, dit heb ik ook gelezen, maar heb ook gehoord dat het snel vol is
we hebben voorlopig Delicate Arch trail, Landscape Arch trail en Double arch trail aangestipt, hangt er ook vanaf hoe warm het is
wat is het toch moeilijk kiezen, he!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer