Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
GPS huren of meenemen van thuis
GPS huren of meenemen van thuis
Ik twijfel of we een GPS meenemen van thuis of ter plaatse huren.
Ter plaatse huren kost € 150 voor onze reisduur. Als we een van hier meenemen kost de kaart van de VS € 40 ongeveer.
Als je dan alleen naar de kosten kijkt lijkt het makkelijk te beslissen maar ik heb niet veel zin om met nog een apparaat te sleuren (GSM, fototoestel, netbook).
Graag jullie ervaring en advies.
Mvg
Raf
Ter plaatse huren kost € 150 voor onze reisduur. Als we een van hier meenemen kost de kaart van de VS € 40 ongeveer.
Als je dan alleen naar de kosten kijkt lijkt het makkelijk te beslissen maar ik heb niet veel zin om met nog een apparaat te sleuren (GSM, fototoestel, netbook).
Graag jullie ervaring en advies.
Mvg
Raf
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Re: GPS huren of meenemen van thuis
Tja, wat is meesleuren....
In je koffer en klaar is Kees. Of denk ik nou te moeilijk?
Mooi zelf meenemen dus.
Roland
In je koffer en klaar is Kees. Of denk ik nou te moeilijk?

Mooi zelf meenemen dus.
Roland
GPS? Je bedoelt een navigatiesysteem neem ik aan.Aap894 schreef:Ik twijfel of we een GPS meenemen van thuis of ter plaatse huren.
Gewoon meenemen als je er een hebt met amerikaanse kaart. Heb je er geen dan zou ik adviseren om een Tomtom daar te kopen. Eventueel vooraf bestellen en in je hotel laten afleveren. Bij Amazon verkrijgbaar vanaf ca $80. In de schappen bij bv Wall Mart voor iets meer.
Huren is zonde. Veel te duur.
Roel.
- US-fanboy
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Als je niet veel zin hebt om hem mee te nemen in je koffer dan moet je hem gewoon huren daar.
Kost het "niet veel zin" je alleen 110 euro (plus tax waarschijnlijk) , waar je anders lekker voor kan eten, of wat je gewoon kan uitsparen.
Kost het "niet veel zin" je alleen 110 euro (plus tax waarschijnlijk) , waar je anders lekker voor kan eten, of wat je gewoon kan uitsparen.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Gewoon meenemen. Doe ik ook. Zelfs twee, eentje voor in de auto en een outdoor toestel.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Nati
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Wij hebben er vorige zomer eentje in een mall in Miami gekocht bij Radio Shack van het merk Mio voor ongeveer 90 dollar. Huren bij Alamo voor 3 weken was in ons geval duurder.
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ofwel eentje ginder kopen ofwel meenemen van hier
Kost je in beide gevallen veel minder én je kan die achteraf nog eens gebruiken!
Een voordeel om je huidige mee te nemen en gewoon een kaart te kopen om erop te zetten vind ik wel dat je er thuis op voorhand al je hotels bijvoorbeeld al kan inzetten. Dan hoef je ginder gewoon maar één van je favorieten te kiezen en weg ben je.

Een voordeel om je huidige mee te nemen en gewoon een kaart te kopen om erop te zetten vind ik wel dat je er thuis op voorhand al je hotels bijvoorbeeld al kan inzetten. Dan hoef je ginder gewoon maar één van je favorieten te kiezen en weg ben je.

Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
Dank je allemaal voor de reacties.
Heb ondertussen geboekt zonder. Neem er waarschijnlijk toch een mee van thuis. Kan inderdaad dan al de adressen erin zetten voor vertrek. De Rand McNally had ik al gekocht want ik bereid me graag goed voor ipv blind op navi te rijden. Dan ter plaatse nog de lokale maps gratis afhalen en we zijn optimaal gewapend!
Mvg
Raf
Heb ondertussen geboekt zonder. Neem er waarschijnlijk toch een mee van thuis. Kan inderdaad dan al de adressen erin zetten voor vertrek. De Rand McNally had ik al gekocht want ik bereid me graag goed voor ipv blind op navi te rijden. Dan ter plaatse nog de lokale maps gratis afhalen en we zijn optimaal gewapend!
Mvg
Raf
Nog een tip als aanvulling:
Als je toevallig een recente Nokia smartphone (N97, X6, 5800, 5230, E72, N8, N9) hebt dan heb je al een navigatiesysteem met kaart van de VS (of elk ander land)
Je moet wel voordat je weggaat zelf de kaarten erop zetten zodat je geen internet verbinding nodig hebt. Dat is niet al te moeilijk. Op je PC installeer je Ovi suite van Nokia (bijgeleverde CD of www.nokia.com) en je telefoon met USB aan de PC hangen (Bluetooth is echt veel te traag hiervoor). Via het tabje "Maps" selecteren van welke werelddelen/landen je de kaarten wilt downloaden en welke navigatiestemmen je op je telefoon wilt. Selecteren, naar je telefoon slepen, en iets anders gaan doen. Het duurt namelijk wel even.
Daarna heb je een volwaardig navigatiesysteem. Een klein houdertje met zuignap (en een laadsnoer voor de auto) is wel aan te raden.
Roel.
Als je toevallig een recente Nokia smartphone (N97, X6, 5800, 5230, E72, N8, N9) hebt dan heb je al een navigatiesysteem met kaart van de VS (of elk ander land)
Je moet wel voordat je weggaat zelf de kaarten erop zetten zodat je geen internet verbinding nodig hebt. Dat is niet al te moeilijk. Op je PC installeer je Ovi suite van Nokia (bijgeleverde CD of www.nokia.com) en je telefoon met USB aan de PC hangen (Bluetooth is echt veel te traag hiervoor). Via het tabje "Maps" selecteren van welke werelddelen/landen je de kaarten wilt downloaden en welke navigatiestemmen je op je telefoon wilt. Selecteren, naar je telefoon slepen, en iets anders gaan doen. Het duurt namelijk wel even.
Daarna heb je een volwaardig navigatiesysteem. Een klein houdertje met zuignap (en een laadsnoer voor de auto) is wel aan te raden.
Roel.
Van de week had ik bij TiogaTours een offerte gevraagd voor een camper en dit stond erbij :
Camper- & pers.inventaris + GPS (halve prijs): 58,00
Wij twijfelen of we voor die prijs onze eigen GPS wel zouden meenemen , want hun kaarten zullen wel up-to-date zijn zeker ?
Wij twijfelen of we voor die prijs onze eigen GPS wel zouden meenemen , want hun kaarten zullen wel up-to-date zijn zeker ?
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Bij Tom Tom kost een kaart voor VS en Canada nu 34.95
Ik vraag me af of ik een nieuwe zal kopen. Wij hebben de kaart in 2009 gekocht, zal het nodig zijn om een nieuwe te kopen, of zal dat niet zoveel uitmaken?
Ik vraag me af of ik een nieuwe zal kopen. Wij hebben de kaart in 2009 gekocht, zal het nodig zijn om een nieuwe te kopen, of zal dat niet zoveel uitmaken?
Ik kan me niet voorstellen dat dat nodig is. Ik rijd ook nog steeds vrolijk rond met een kaart van 2008, als het niet ouder is, en dat levert vrijwel geen problemen. Het is me een paar keer overkomen dat er iets verandert is, maar uiteraard berekent hij direct een nieuwe route voor je zodat je zonder veel om rijden op de plaats van bestemming komt.
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik denk niet dat er zoveel veranderd op zo'n korte tijd om daarvoor een nieuwe kaart te kopen. Ik zou het zelf toch niet doen. Tenzij de kaart die je toen kocht al een paar jaar oud is. Dan zou je het kunnen overwegen. 35€ is niet overdreven veel geld 
In de wagen van mijn man zit nog altijd zijn originele kaart van 2006 (of zelfs 2005 misschien).

In de wagen van mijn man zit nog altijd zijn originele kaart van 2006 (of zelfs 2005 misschien).

Laatst gewijzigd door Doockles op 21 jan 2011, 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Onze reisverslagen:
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ik had ook al gezien dat de kaarten nu goedkoop zijn en zit ook al te twijfelen of ik een nieuwe zal kopen. Verwacht overigens niet dat je met een 2009 versie tegen veel problemen aanloopt. Het zou natuurlijk kunnen zijn dat in grote steden bepaalde nieuwe wegen er niet op staan maar dat zal in de praktijk niet veel problemen opleveren. Zelf zou ik 'm dan ook niet zo snel kopen omdat er veel veranderd zou kunnen zijn maar omdat ik graag een recente versie wil hebben.
Het kan overigens best zo zijn dat er weer een nieuwe versie van Amerika aan zit te komen en dat deze kaart daarom nu goedkoop aangeboden wordt.
Roland

Het kan overigens best zo zijn dat er weer een nieuwe versie van Amerika aan zit te komen en dat deze kaart daarom nu goedkoop aangeboden wordt.

Roland
- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
Met name vorig jaar in New Mexico zat hij er nogal eens naast. een paar keer een walmart adres ingetypt en ons dan helemaal verkeerd zetten. En ook een paar keer ons met een omweg naar een campground gestuurd of ergens anders zeggen dat we er zijn. Op zich geen ramp uiteindelijk komen we er zonder ook wel, maar ik vroeg me af of dat met een andere kaart opgelost zou zijn. € 35 zijn nou ook de kosten niet.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Ik heb het gevoel dat sommige staten gewoon veel beter in de Tomtom gezet zijn dan anderen. In New Jersey heb ik drie maanden probleemloos rondgereden terwijl ik in 2 weken Florida ontelbaar vaak op de verkeerde plek heb gestaan en dat waren geen nieuwe wegen waardoor we fout gingen.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Vertrouw daar niet op, had bij Alamo in 2009 een GPS waar onze villa niet opstond (de straat) en dat is niet makkelijk sinds er in dat 'dorp' ook een straat met een bijna dezelfde naam.Gerd schreef:Van de week had ik bij TiogaTours een offerte gevraagd voor een camper en dit stond erbij :
Als ik dat geweten had, en dat ik een jaar later weer in de VS zou zitten had ik hem toen al gelijk gekocht, de 2e keer dus gewoon een TomTom voor 120 dollar gekocht, via laptop gelijk up-to-date in het hotel en lekker tuffen de hele week met dat ding. En in Nederland kun je er gewoon Europa opzetten, en in maart komt de VS er weer op voor een nieuwe rondrit.
- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bij ons zit ook de gps van roadbear erbij. Omdat we geen idee hebben wat voor gps dit is, en ik graag thuis alvast adressen erin zet, nemen we onze Tomtom toch ook gewoon weer mee.
Ik neem mijn Garmin mee van huis, in Canada & US lekker gebruiken en thuis weer lekker op de motor, heel makkelijk en vooral lekker licht voor op reis....
Alleen in zo'n "neverlost" systeem van de huurmaatschappij staan meer POI's..
Dus volgens mij wel ff goed kijken naar straatnamen, waar je moet zijn, ipv POI's.
Dus volgens mij wel ff goed kijken naar straatnamen, waar je moet zijn, ipv POI's.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 962 Weergaves
-
Laatste bericht door dutch_in_seattle
-
- 2 Reacties