Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Een taalcursus in de Verenigde Staten

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Een taalcursus in de Verenigde Staten

Bericht door Rob »

Voor NYC misschien een hotel zoeken in NJ net aan de andere kant van de Hudson, daar zijn ze een stukgoedkoper en voor $ 2,00 zit je met de bus in NYC.
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Ik heb een vlucht geboekt op American Airlines' 757 - naief als ik was zou dat toestel wel op de vlucht worden gezet. Nu staat er een 737-800 op het schema, met veel spijt van mijn boeking :( Helaas heb ik geen €200 om een nieuwe vlucht te boeken dus dan maar dit toestel.

Iemand ervaring met American Airlines' 738?

Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Wat is er zo erg aan een 737 dan? Daar heb ik al zo vaak mee gevlogen. Ik let eigenlijk op de kortere vluchten nooit zo op het type vliegtuig, tenzij het een propeller is.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Ik snap het probleem ook niet zo, maar misschien komt dat omdat ik zoveel vlieg dat het bepaald geen bijzonderheid meer is. Een 737 is verder een prima toestel en een die je zeer vaak voor een binnenlandse vlucht in de VS zult aantreffen. Een 757 of 767 wordt sowieso vrijwel alleen ingezet op kust-naar-kust vluchten en zelfs dat niet altijd. Het enige toestel waar ik geen liefhebber van ben is de MD-88 en dat ook alleen omdat de motoren achter naast het toestel zijn geplaatst en het dus achterin heel veel lawaai geeft. Maar ik zou er ook weer geen vlucht voor wijzigen, voor mij is vliegen gewoon een manier om zo snel mogelijk van A naar B te komen.
"Keep Georgia On Your Mind"
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Als ''luchtvaart/vliegtuig/vliegveld-freak'' vind ik het toestel waar ik in vlieg heel erg belangrijk :) Zo vlieg ik op de terugweg expres om via Madrid zodat ik met Iberia's A346 kan vliegen. De 757 was één van de vliegtuigen die ik in deze reis per sé wilde hebben en daarom heb ik er best veel voor betaald (Virgin America was veel goedkoper). Ik baal nu dat ik op de 737-800 zit wat ik zelf geen mooi vliegtuig vind (waarschijnlijk met redenen die anderen niks kan schelen) :(

Mogelijk kan ik nog de 757 vliegen op de vlucht van San Francisco naar San Diego of Los Angeles waar hij soms op wordt ingezet.. Voortaan maar later boeken voor wat meer zekerheid..

Derk

---Mark Twain
Bara
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Bara »

Ik moet zeggen dat dit helemaal fantastisch klinkt !
Kan me voorstellen dat je nu al eindeloos voorpret hebt.

Leuk om je stappen en regeleningen mee te lezen !
Ja! Weer netwerken, maar dan anders.... http://www.sky-match.net/
Blog http://baragoesusa.blogspot.com/
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Grandu schreef:Als ''luchtvaart/vliegtuig/vliegveld-freak'' vind ik het toestel waar ik in vlieg heel erg belangrijk :)

Derk
Ik ken het. Ben dan geen vliegtuigfreak maar als ik op een binnenlandse vlucht een bepaald type zie staan dan denk ik altijd "O god dat wordt weer zo'n oud vliegtuig dat met plakband aan elkaar vastzit". Heb een keer een vlucht gehad met een A318 volgens mij en ik zat naast de "nooduitgang" dat helemaal zat dichtgetaped(?) en toen gingen de motoren aan en het leek wel alsof die uit elkaar viel. :lol:

Maar goed, volgens mij ging het over een taalcursus. 8)
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ik snap het dus echt niet.....dat gedoe om een vliegtuig. Ik kan me voorstellen dat je een vliegtuigfreak bent maar je bent ook een student, een tiener. Ik snap niet dat je überhaupt zou overwegen om een flink bedrag extra neer te tellen voor een andere vlucht, althans vanuit financieel oogpunt gezien.
Kijk, als je nou een jaar of dertig was en een goede baan had dan kan ik me voorstellen dat je het je kunt veroorloven maar jij bent nog zo jong. Ik neem aan dat deze hele reis sowieso al een flinke bak geld gaat kosten waar je hard voor zal moeten sparen...toch? Of zit ik ernaast?
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

@ Rivercola: de vragen die stelt kan ik begrijpen :) Echter heb ik wel hard gespaard voor mijn reis en kan ik niet voor het duurste ticket gaan, maar ik heb wel een kleine speling. Gelukkig was het ticket dat ik wilde het goedkoopste!

Ik schop dit topic even omhoog in de lijst om een heel ander iets. Ik zal 6 augustus 2011 naar Los Angeles vliegen en kom dan uit San Francisco. Ik zal de dag erna, op 7 augustus 2011, naar Washington DC vliegen om 9am. Ik slaap in het Hilton LAX met een gratis shuttleservice naar alle terminals.
Het is aan mij om een vlucht te boeken maar ik zit met een dilemma. In San Francisco blijven en pas 's avonds naar Los Angeles vliegen? Vroeg vliegen en proberen iets mee te pakken van Los Angeles waar dat mogelijk is met het OV (ik zat te denken aan een strand - venice?). Ik heb nu een vlucht gezien die om 11:30 vertrekt en om 12:50 aankomt in Los Angeles maar toch zou ik graag jullie adviezen hierover horen.

Derk

---Mark Twain
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Ik zou zeker voor een middagje/avond Venice gaan! Je hebt tegen die tijd al genoeg tijd doorgebracht in SF dus waarom niet nog even een dagje LA meepikken?
Kun je niet een vroege ochtendvlucht vinden?

Ik zou als ik jou was vanuit je hotel een taxi nemen naar Venice, is maar een klein stukje dus zoveel zal dat niet kosten. Aldaar kun je lekker wandelen, lunchen/eten, aan het strand liggen, beetje winkelen. Eventueel loop je helemaal langs de kust naar Santa Monica. En dan 's avonds gewoon weer een taxi terug naar je hotel. Dan weet ik zeker dat je een super dag gehad hebt!!
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Mijn gehele reis (behalve een weekend weg met Chris(Chrisp) ) is geboekt voor volgende zomer!

10 juli 2011
Vlucht Amsterdam-Londen-San Francisco

Ik verblijf tot en met 6 augustus 2011 in San Francisco, bij een gastgezin en volg een intensieve taalcursus Engels met les in de ochtenden.

6 augustus 2011
Vlucht San Francisco-Los Angeles (einde van de ochtend)

Ik verblijf in het Hilton LAX en hoop 's middags Venice Beach of iets in die buurt te kunnen bezichtigen.

7 augustus 2011
Vlucht Los Angeles-Washington DC

Ik kom aan het einde van de middag aan en zal daarna downtown gaan. Ik verblijf 3 dagen in het Hi Hostel en wil onder andere proberen een Witte Huis tour en/of een Pentagon tour te kunnen doen. Ik wil o.a. de Mall zien, het Ronald Reagan airport en Arlington.

10 augustus 2011
In de avond heb ik een Amtrakverbinding van Washington DC naar Philadelphia.

Ik verblijf in het Club Quarters hotel in downtown Philadelphia. Ik heb nog geen plannen voor wat ik wil zien.

11 augustus 2011
In de avond heb ik een Amtrakverbinding van Philadelphia naar New York's Pennsylvania Station.

Ik verblijf 6 nachten in het Gershwin hotel in een dormitory met 10 bedden. Niet schrikken ;) Ik ben er op voorbereid en het hostel krijgt hele goede reacties en schijnt schoon te zijn, wat ik belangrijk vind. Ik ben 18, dus nog jong en op deze manier is het ook leuk om contacten te leggen.

17 augustus 2011
Aan het begin van de avond vlieg ik van New York JFK naar Madrid Barajas.

18 augustus 2011
In het begin van de ochtend kom ik aan in Madrid en twee uur later vlieg ik van Madrid Barajas naar huis. Ik vlieg dan op Amsterdam.

Ik heb erg snel geboekt voor mijn reis. Enkele dingen die ik beter anders had kunnen doen:
* een week eerder boeken zodat ik 4th of july mee zou hebben gepikt
* de dagen in de laatste week verdelen. 6 Nachten in New York moet fantastisch zijn maar ik had beter één of twee van die nachten bij Philadelphia of Washington DC gestopt.

Ik ben blij dat nu eindelijk alles rond is, ook al valt er nu dus even een stil gat! :lol:

Derk
Laatst gewijzigd door Grandu op 19 jan 2011, 19:08, 2 keer totaal gewijzigd.

---Mark Twain
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

klinkt echt heel erg cool Derk! :thumbup: Echt knap dat je dit gaat doen, t wordt ongetwijfeld een fantastische ervaring waar je veel uit zal leren
Ga je een blog ofzo bijhouden? ben wel benieuwd naar je avonturen

k ben bijna jaloers :wink:
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Klinkt inderdaad heel vervelend allemaal ;)
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Strak gepland Derk! Echt Super :thumbup:
Bara
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Bara »

Zo spannend!
Ja! Weer netwerken, maar dan anders.... http://www.sky-match.net/
Blog http://baragoesusa.blogspot.com/
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

LeenG schreef:Ga je een blog ofzo bijhouden? ben wel benieuwd naar je avonturen
Natuurlijk ga ik een blog bijhouden! Kan niet wachten hem te openen, denk dat ik dat in juni ga doen. Tegen die tijd moet ik ook voor mijn familie alle informatie (hotel, vluchtnummers, etc. etc.) op papier zetten want ze weten dat ik heel veel heb geboekt maar zouden niet weten in welke volgorde ik alles zie en hoe en wat.

Een kleine aanpassing: ik vlieg niet aan het begin maar aan het einde van de ochtend naar LAX.

Heb er zin in!

Derk

---Mark Twain
Appeltree
Amerika-newbie

Bericht door Appeltree »

Hey Grandu!

Super leuk dat je deze reis gaat maken, ik wens je heel erg veel plezier en succes!

Groetjes, Appeltree :thumbup:
Laatst gewijzigd door Appeltree op 24 jan 2011, 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Ik heb jullie advies nodig! Ik zit eraan te denken om één van de dagen dat ik in New York ben een dagtrip te maken naar Boston. Het houdt in dat ik om 3:30AM vertrek per bus en om 7:00AM aankom. Ik heb er de hele dag en ga dan 's avonds om 7:00PM terug zodat ik om 1:00AM weer in New York ben. Dit alles kost $36 en geeft me de kans om nog een stad te zien. De bus heeft WIFI etc. dus dat moet goed te doen zijn.

Wat denken jullie?

Edit: Uit verlangen naar boeken toch maar geboekt ;)

Derk

---Mark Twain
Steffanie
Amerikafan

Bericht door Steffanie »

Very nice!

Gelijk heb je dat je nog naar Boston gaat. Wel jammer denk ik dat je zo kort in Philly en Washington bent, maar moet goed komen. Zo heb je zeker nog een keer een reden om terug te gaan.
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Ik zie dat ik al te laat ben, maar ik had zelf precies hetzelfde gedaan. Juist leuk zo'n uitstapje. 8)
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer