Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Gezocht: Leuke tips!

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
AU-pairFlorida
Amerika-newbie

Gezocht: Leuke tips!

Bericht door AU-pairFlorida »

Hallo Mensen,
Mijn gebruikersnaam zegt het al maar ik ben een Au-pair hier in Florida!
Ik ben met een nederlands gezin mee en we zijn hier nu vanaf 3jan 2011. De eerst 2 weken verbleven we in Miami (South Beach)
En we zijn gisteren 18jan aangekomen in (west) Palm Beach waar we de aankomende 5weken zullen verblijven. :thumbup:
Ik blijf tot 22/ 24 febr. bij dit gezin hier in Palm Beach en vanaf dan heb ik nog anderhalve week om zelf op pad te gaan.
Ik zou gezeldschap krijgen van een vriendin maar dat kan helaas niet doorgaan. Mijn planning was eerst om naar Orlando, de pretparken bij langs te gaan...
Maar ik vraag mij af of dat wel zo leuk is in je 1tje.. Moet ik al aan Pluto vragen of hij een foto van mij en Mickey wil maken.. :lol:
Ik heb ook al nagedacht om misschien een cruise te doen. Is er nog iemand met een leuk idee?
En misschien zijn er meer nederlanders in deze periode hier in Florida! Lijkt me ook leuk om dan wat contact te hebben!

Ik lees graag reacties!

Groetjes Jolien.
Laatst gewijzigd door markro op 20 jan 2011, 08:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Tekstkleur in zwart veranderd, hetgeen de gebruikelijke kleur is op het forum.
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Gezocht: Leuke tips!

Bericht door MichelH »

Een cruise is echt fantastisch en meestal niet zo heel duur.
Wij zijn in 2009 op cruise geweest met Royal Caribbean, deze vertrok uit Miami en ging langs de Bahamas, Coco Cay en Key West en dit was echt super, al is het in je eentje natuurlijk anders. Je zou natuurlijk ook 10 dagen kunnen rondrijden in een huurauto langs de kust en de Florida Keys kunnen bezoeken.
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

Jolien, wat een leuke ervaring! Hoe oud ben je?

ik heb één keer gecruist en persoonlijk vind ik een cruise helemaal niks maar zie wel een voordeel als je alleen, jong, en vrouw bent. En wat betreft de parken: ik heb een vrouwelijke collega die lid is van de Disney Club en een paar keer per jaar alleen naar verschillende Disney parken gaat waar ze geniet.
Quta
Amerika-newbie

Bericht door Quta »

Op een hovercraft naar de caymannen kijken is echt helemaal te gek! Wij hadden het "geluk" dat er net een biggetje werd opgegeten door een cayman;)
Essepes
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Essepes »

In je eentje is het natuurlijk nooit zo leuk als met een partner, een vriendin of een groepje vrienden..
Maar mijn ervaring is toch dat je heel snel aanspraak hebt (zelfs als je in de rij bij Disney staat te wachten voor een attractie). Ik reis altijd met mijn zoon. Inmiddels is hij wel 12 en heb ik er ook meer gezelschap aan maar toen hij nog jonger was, moest ik het voor de volwassen gesprekjes ook hebben van de mensen die ik onderweg ontmoette.
Wat leuk trouwens dat je aupair in Florida bent. Ik heb dat eind jaren negentig ook gedaan maar bleef toen een jaar. Via een taalcursus (soort volksuniversiteit achtige cursus) heb ik toen ook andere au-pairs ontmoet. Maar ik lees dat je nog maar een maandje in het gezin verblijft, dus daar is te weinig tijd voor, denk ik. Ik ging ook altijd veel wandelen met de kinderen en dan kwam je ook wel eens andere nanny's tegen - vooral als er een parkje was waar de kinderen konden spelen. Wel heet om te wandelen in Florida maar misschien valt het nu in januari mee :wink:
In ieder geval nog heel veel plezier gewenst,
Groetjes Esther
Figment
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 60
Contacteer:

Bericht door Figment »

Oh, wat jammer. Ik ben zelf net terug uit Miami en ga er eind maart/begin april pas weer naartoe. Anders hadden we ergens in Fort Lauderdale ofzo kunnen afspreken om wat te gaan drinken!

De pretparken zijn goed te doen in je eentje. Ik ga er zelf ieder jaar in m'n uppie naartoe en verveel me nooit! Je ontmoet altijd wel mensen en als je alleen bent heb je binnen no time aanspraak met anderen. Ik vind het altijd wel lekker, omdat je in je eentje geen rekening hoeft te houden met anderen en je alle attracties kan doen en laten wanneer jij wilt. Ook zijn er voor een aantal attracties 'single rider lines', wat inhoudt dat je maar heel kort hoeft te wachten. Ook zijn er bij vele photopass fotografen die je graag op de foto zetten, en bij iedere character staat een cast member die de foto van jou met Pluto en Mickey kan maken. Een cruise zou ik niet snel voor kiezen, maar dat komt omdat dat soort reizen mij persoonlijk niet trekken. Ik denk wel dat je snel aanspraak met anderen zal hebben op een cruise. Hoe dan ook, je zal je zeker niet vervelen!

Geniet van de komende weken als au pair en je vakantie daarna!
Traveling to the USA since 1981

Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
rosanna25
Amerika-newbie

Bericht door rosanna25 »

Hoiii,

Ben jij mee met de familie Davidson :):)??

Volgens mij wel !
AU-pairFlorida
Amerika-newbie

Bericht door AU-pairFlorida »

Hoiii!!
Sorry voor de late reactie op jullie berichtjes.. Inloggen ging niet goed en heb het enorm druk gehad!!
Zins VANDAAAG ben ik alleen op pad!! Uitslag van mn trip: 6 dagen Orlando en daarna nog 3 in Miami!
Morgen ga ik naar Sea world!!!! :clap:
Ik was eerst van plan een Cruise te boeken maar ik moest voor 2 pers betalen ookal ben ik alleen... :?
Jammer dat er niet meer Nl'ers in de buurt zijn maar het klopt inderdaad dat je snel aanspraak hebt!
Ik ben trouwens 25 voor degene die het vroeg en het klopt inderdaad dat ik met de fam. davidson mee was!!! :thumbup:
Ben een enorm geweldige ervaring rijker!!
Ome Werner
Amerika-ontdekker

Bericht door Ome Werner »

Ga in Crystal River zwemmen met zeekoeien. Dat is echt fantastisch!
Ik kan Native Vacations sterk aanraden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer