Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis ebber: Seattle - Vancouver Island - Vancouver - Calgary

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
ebber
Amerika-ontdekker

Reis ebber: Seattle - Vancouver Island - Vancouver - Calgary

Bericht door ebber »

Hallo allemaal,

Al veel nuttige informatie van dit forum gehaald, maar eigenlijk nog nooit iets gepost ... tot nu dan. :wink:
We zijn nu 5x in Amerika geweest en willen volgend jaar (eind juni / begin juli) weer de grote plas over. Nu niet alleen Amerika, maar ook een deel Canada. (Het is dan wel een Amerikaforum, maar zag dat er genoeg mensen zijn met ervaringen over Canada, dus vandaar dat ik het hier toch maar post).
We zitten nu aan onderstaande route te denken.
  1. Vancouver -> Seattle
  2. Seattle
  3. Seattle
  4. Seattle -> Forks
  5. Forks
  6. Forks -> Victoria
  7. Victoria -> Tofino
  8. Tofino
  9. Tofino -> Powell River
  10. Powell River -> Vancouver
  11. Vancouver
  12. Vancouver
  13. Vancouver -> Whistler
  14. Whistler -> Clearwater
  15. Clearwater
  16. Clearwater -> Jasper
  17. Jasper
  18. Jasper -> Banff / Field
  19. Banff / Field
  20. Banff / Field
  21. Banff / Field
  22. Banff / Field -> Calgary
  23. Calgary
  24. Calgary -> Naar huis
De bedoeling is nu om op Vancouver te vliegen, daar de huurauto op te halen en daarna meteen de grens over te steken naar Seattle, zodat we de huurauto in Calgary kunnen inlveren.
Is dit een beetje een logische en haalbare route of hebben jullie hier andere ideen over?

Verder hebben we nog enkele vraagjes, namelijk;
  1. In bovenstaande route hebben we Mount Rainier NP of Mount St. Helens niet opgenomen. Heb je in deze parken alleen uitzichtpunten op de vulkanen of ook nog andere dingen en zijn ze eventueel een omweg waard?
  2. In welke plaatsen op Vancouver Island kun je orka's spotten en in welke plaatsen walvissen? En welke organisatie en plaats kunnen jullie aanbevelen?
Andere tips en opmerkingen zijn natuurlijk ook welkom.

Groet,
Daniel
Jan & Wilma
Amerikafan

Re: Seattle - Vancouver Island - Vancouver - Calgary

Bericht door Jan & Wilma »

Hallo,
Welkom op dit forum.
Een aantal plaatsen waar jullie naar toe willen, hebben wij in 2006 en 2010 bezocht.
Kijk eens in onze reisverslagen van 2006 en 2010( zie de link onderaan dit bericht)
Ik denk dat je daar wel tips uit kunt halen.
Je hebt erg weinig tijd in Victoria. De afstand van Forks naar Victoria is redelijk groot( je moet ook nog met de veerboot) en vergis je niet in de afstand tussen Victoria en Tofino.
Daar is onderweg veel te zien ( Chemainus, Duncan, Pacific Grove) en de weg van Parksville naar Tofino is erg bochtig. Je kunt dus niet echt opschieten.
Ik vind dat je op bepaalde dagen wel erg veel km maakt .
Misschien kun je voor info ook eens kijken op het canada forum http://canada.startpagina.nl/prikbord/ voor specifieke info over Canada.
Groeten Wilma.
Dreamz
Amerikafan

Bericht door Dreamz »

Ik zelf heb bij Vancouver Whale Watch Vancouver http://www.vancouverwhalewatch.com/index.html een tripje gepland om de Whales te gaan bekijken.
Misschien is dit iets voor jullie?
Groetjes,
Jolanda

Onze website: http://www.onzeavonturen.nl met onze reisavonturen!
renejansen111
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door renejansen111 »

Welkom hier!

Wij zijn dit jaar van Vancouver via Whistler, Pemberton, Lilloet, Kamloops en Valemount naar de Rocky's gegaan. Vervolgens zijn wij langs de Grens naar Vancouver Island gegaan. Hier zijn we vanaf Sydney naar Parksville gegaan en vervolgens verder naar Tofino en Uclulet gegaan. En in 2008 richting seattle.

Seattle vonden we eigenlijk niet echt leuk. Je kan er shoppen, maar wij vonden het een gehaaste stad en hebben er daardoor niet veel van gezien.

Vancouver Island was echt geweldig! Je kan er tot aan Parksville goed rijden en het schiet goed op. Vanaf Parksville word het een bochtige weg tot aan Tofino. Deze weg is echt super gaaf om te rijden. Wij zijn er een aantal beren tegen gekomen en nog veel meer wild ( Meer dan in de rocky's!). Je hebt er de Pacific Rim waar je kans hebt om Cougars tegen te komen. Als je de tijd hebt zou ik hier zeker een tijdje door brengen. Het overnachten in Tofino is vrij aan de prijs, maar je krijgt er wel wat speciaals voor! Uclulet zou ik ook zeker gaan bezoeken. Vooral wanneer het mooi weer is. Het liggen dan de zeeleeuwen onder aan de pier.

In Vancouver zijn veel bijzondere dingen te zien en te doen. Wij hebben een hotel aan de rand van de stad genomen en zijn gewoon met het openbaar vervoer naar de stad gegaan. voor 9 dollar p.p. kan je de hele dag van al het openbaar vervoer gebruik maken. Wij zijn naar Capilano park geweest en dit is echt een aanrader!

Als je van Whistler richting Clearwater gaat zou ik er voor kiezen om de "1" te mijden maar om via Pemberton, Lilloet, Cache Creek naar Kamloops te gaan. Dit is een hele mooie weg! en het is vanaf Whistler goed te doen om in 1 dag naar Kamloops te rijden. De volgende dag kan je dan bijvoorbeeld van Kamloops via Mount Robson naar Jasper. Ik zou alleen zorgen dat ik nog 1 dag extra heb in Jasper. Je kan hier (wanneer het geopend is) Mount Edith Cavel zien, de meren om Jasper heen en de Jasper tramway omhoog nemen. Patricia Lake is ook echt leuk om een halve dag rond te lopen.

Banff is ook genoeg te zien. Wij zijn er helaas maar 1 dag geweest om het in eens noodweer werd. Wel hebben we nog de Banff skywalk gedaan. Hier heb je echt een adembenemend uitzicht over de Rocky's!

Calgary hebben we bewust over geslagen. Aangezien mijn broer in Vancouver woont en geregeld die kant opgaat. Hij had het ons afgeraden omdat het niet veel bijzonders was.

Hopelijk heb je wat aan de info.

Rene
1995: Ontario-Quebec-New York
2008: British Columbia
2008: Florida
2010: British Columbia - Alberta
2011: California - Utah - Arizona - Nevada
2012: Florida
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

renejansen111 schreef:Seattle vonden we eigenlijk niet echt leuk. Je kan er shoppen, maar wij vonden het een gehaaste stad en hebben er daardoor niet veel van gezien.
:shock: :wtf: :crazy: :confused2: :protest:

Seattle een gehaaste stad? Die heb ik echt nog nooit gehoord! Ik vind het er juist heel gezellig! Er is in en rond Seattle enorm veel te zien en te doen, ik vind het één van de leukste steden in Amerika. Ik zou het zeker niet overslaan, en een bezoekje brengen aan de Pike Place Market (wereldberoemd!), de Space Needle en de binnenstad met verschillende interessante gebouwen, zoals o.a. de Public Library naar een ontwerp van de Nederlandse architect Rem Koolhaas. Verder is in het zuiden van de stad Museum of Flight een grote aanrader, en in het noorden (in Everett) de Boeing fabrieken. En vergeet niet om 's avonds een bezoekje te brengen aan Kerry Park voor een prachtig uitzicht over één van de mooiste skylines ter wereld. Verder zijn er verschillende watervallen in de omgeving, en is ook een bezoekje aan Alki Beach met de bijbehorende vuurtoren een leuk uitje. Je kunt er gemakkelijk een week omkrijgen!

Niet overslaan dus.

En René, volgens mij heb je echt geen goede indruk gekregen van de stad. Zeker niet als je schrijft dat je Vancouver een leuke stad vind. Is ook zo, trouwens! Maar veel drukker dan Seattle. Daarom begrijp ik je opmerking niet zo goed.

Wij zijn in Seattle 4 dagen geweest en hebben er een heerlijke tijd gehad! Be
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

ebber schreef:[*]In bovenstaande route hebben we Mount Rainier NP of Mount St. Helens niet opgenomen. Heb je in deze parken alleen uitzichtpunten op de vulkanen of ook nog andere dingen en zijn ze eventueel een omweg waard?
Mount St Helens ken ik (nog) niet. In Mount Raimier N.P. heb je een aantal prachtige uitzichtpunten, maar het is ook een park om mooie wandelingen te maken. Je moet er wel rekening mee houden dat eind juni de kans groot is dat de hoger gelegen wandelpaden nog met sneeuw bedekt zijn. Wij hadden daar op 10 juli 2008 nog last van. Reflection Lake was bijvoorbeeld nog bevroren en lag vol met sneeuw.
Groet,

Old Faithful
Jan & Wilma
Amerikafan

Ik ben het met Jasmino eens. Seattle is heel relaxed en verre van gehaast.
Pike market is een belevenis. Er is werkelijk van alles te koop en er zijn allerlei kruipdoor- sluipdoor winkeltjes.
Ook het Sea Aquarium is zeker een bezoek waard. je kunt er zelfs zeesterren aaien.
Mount St Helens vonden wij erg indrukwekkend. Al die hellingen met kale boomstammen, een overblijfsel van de uitbarsting, en natuurlijk Spirit Lake, een meer waarin duizenden boomstammen liggen.
Persoonlijk vond ik Banff helemaal niks. Veel te toeristisch. Maar ja, ieder zijn meug.
Wilma.
ebber
Amerika-ontdekker

Bericht door ebber »

Allemaal al bedankt voor de tips en opmerkingen. Hebben we weer even wat huiswerk :wink:

Wilma,
Welke dagen vind je te lang? We vinden het op zich niet erg om af en toe een reisdag te hebben, maar het moet natuurlijk ook niet te gek worden. Ik had gekeken met google maps en die gaf aan dat het van Forks naar Port Angeles iets meer dan een uur rijden was, vandaar dat het me wel mogelijk leek om van Forks naar Victoria te gaan. Maar inderdaad blijft er dan weinig tijd over voor Victoria, want 's morgen zullen we dan ook alweer op tijd aan moeten rijden richting Tofino. Het stuk op Vancouver Island toch nog maar eens herzien. Als er iemand nog tips heeft vanuit welke plaats Orka's te gaan spotten, graag, want dan kunnen we hier ook rekening mee houden. Misschien is het iets om de veerboot van Nanaimo naar Vancouver te nemen, of mogen we de route tussen Powell River en Vancouver niet missen?

Mount st Helens en Mount Rainier zijn dus de moeite waard, maar toch ook weer enkele kilometers rijden. Wordt dus weer keuzes maken.

Groet,
Daniel
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Misschien heb je nog iets aan mijn reisverslag?

Marjon
Jan & Wilma
Amerikafan

De volgende dagen vind ik vrij lang:
dag 4: Seattle - Forks: Ga je met de ferry of met de auto? Als je met de auto gaat, dan moet je óf bovenlangs via Tacoma, Bremerton, Poulsbo, Port Angeles, óf je moet onderlangs via Tacoma, Olympia, Aberdeen,Lake Quinault. Je kunt nl niet door Olympic NP maar je moet er omheen. Je zou kunnen overwegen om te overnachten in Port Angeles of Lake Quinault en de volgende dag door te rijden naar Forks.
Je zou ook Forks kunnen laten vallen.
dag 6: Forks- Victoria: Je moet met de ferry en dat houdt nogal op.
dag 7: Victoria- Tofino: zie mijn vorige mail.
dag 9: Tofino- Powell River: Je moet weer met de ferry. Misschien kun je Powell River laten vallen en vanuit Tofino rechtsstreeks naar Vancouver gaan. De dag die je dan overhebt, zou je kunnen besteden in Victoria.
dag 16: Clearwater - Jasper: 320 km.
Ik moet er wel bij zeggen dat wij niet houden van grote afstanden. Wij hebben ons daar dit jaar wéér op verkeken , ook al omdat je in Canada op de meeste wegen maar 80 km mag rijden.
Bovendien is er zoveel moois te zien onderweg dat je overal wel wilt stoppen.
Maar goed, dat is puur persoonlijk.
Succes met de verdere planning.
Wilma.
ebber
Amerika-ontdekker

Bericht door ebber »

Marjon,
Ik zag in je reisverslag dat jullie ook in 1 dag vanuit Forks naar Victoria zijn gereisd. Heb je onderweg nog wel wat kunnen zien of was het een te drukke dag? Heb je verder plekken die jullie bezocht hebben, waar je achteraf langer had willen blijven?

Wilma,
Ik zag in je reisverslag dat jullie in 1 dag van Jasper naar Wells Gray zijn gereisd, maar achteraf vond je dat dus te lang? Op het Canada prikbord heb ik allerlei informatie kunnen vinden over de orka's, bedankt nog voor deze tip.

Is het noorden van Vancouver Island een mooi gebied, of heb je hier eigenlijk alleen orka- en beertochten?

Groet,
Daniel
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik vond het prima te doen om in één dag van Forks naar Victoria te rijden.
Ik zou je aanraden om de ferry wel van tevoren te reserveren en dan voor zo laat mogelijk in de middag. Wij hadden die van 17.15 en hadden daardoor, hoewel we pas om half 11 uit Forks vertrokken alle tijd. Wij hebben bij Lake Crescent niets bekeken, daar hadden we niet zo'n behoefte aan. We zijn alleen langs het meer gereden.
Als je vroeg vertrekt uit Forks heb je ook nog ruim de tijd om een stukje te wandelen bij Hurricane Ridge. Het is echt prachtig daarboven.

Marjon
Jan & Wilma
Amerikafan

Hoy Daniel,
Op zich is het wel te doen om in één dag van Forks naar Victoria te gaan maar ik zag in jouw reisschema dat je de volgende dag al weer van Victoria naar Tofino wilt rijden.
Op die manier vind ik dat je te weinig tijd hebt in Victoria en dat is jammer want er is veel te zien.
De ferry zou ik reserveren want die gaat niet al te vaak en is vrij klein.
Kijk eens op hun site ( http://www.cohoferry.com ) Daar kun je alle info vinden.
Hetzelfde geldt voor de route Clearwater- Jasper. Is ook wel te doen maar je hebt dan ook weinig tijd in Jasper.
Als je hier geen goede info krijgt over het noorden van Vancouver Island ( ik ben er zelf nog nooit geweest) drop dan je vraag op het Canadaforum. Daar heeft mn John heel veel goede info over deze streek.
Groet en succes,
Wilma.
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

ik vond het prima te doen hoor Clearwater- Jasper. Wij vertrokken om 9 uur uit Clearwater. Om 11.30 waren we in Blue River waar we gegeten hebben.
Om 13.00 kwamen we aan bij Mount Robson Park. Om 14.40 passeerden we de staatsgrens van Alberta (vlakbij Jasper) De klok ging hier een uur vooruit naar 15.40.
We zijn die dag ook nog even naar Pyramid lake en Patricia Lake geweest.

Je hebt verder nog een hele dag in Jasper dus je kunt nog best het één en ander bekijken daar.

Marjon
ebber
Amerika-ontdekker

Re: Reis ebber: Seattle - Vancouver Island - Vancouver - Cal

Bericht door ebber »

Bedankt voor jullie ervaringen. We gaan nog eens puzzelen met de reis.

Groet,
Daniel
ebber
Amerika-ontdekker

Reis ebber: Seattle - Vancouver Island - Rocky's - Vancouver

Bericht door ebber »

Hallo allemaal,

We zijn nog even met onze route beziggeweest. In eerste instantie was het de bedoeling om van Vancouver naar Calgary te reizen, maar nu maken we een rondje vanuit Seattle. Tickets zijn inmiddels geboekt. Hieronder onze geplande route. Enkele reisdagen, maar dan kunnen we langer op een plaats zijn.
  1. Naar Seattle
  2. Seattle
  3. Seattle
  4. Seattle -> Lake Quinault -> Forks
  5. Forks
  6. Forks -> Port Angeles
  7. Port Angeles -> Victoria
  8. Victoria -> Parksville
  9. Parksville -> Tofino / Ucluelet
  10. Tofino / Ucluelet
  11. Tofino / Ucluelet -> Departure Bay -> Whistler
  12. Whistler
  13. Whistler -> Clearwater
  14. Clearwater
  15. Clearwater -> Jasper
  16. Jasper
  17. Jasper
  18. Jasper -> Lake Louise, Field, Banff
  19. Lake Louise, Field, Banff
  20. Lake Louise, Field, Banff
  21. Lake Louise, Field, Banff
  22. Lake Louise, Field, Banff -> Revelstoke
  23. Revelstoke -> ??
  24. ?? -> Vancouver
  25. Vancouver
  26. Vancouver
  27. Vancouver
  28. Vancouver -> Seattle -> naar huis
Enkele vraagjes weer:
  1. We weten nog niet precies hoe we vanuit Revelstoke terug willen rijden naar Vancouver. Heeft hier iemand suggesties voor?
  2. Op het forum blijkt dat we eigenlijk zeker moeten proberen om Lake O'Hara te bezoeken, maar is dit ook toegestaan en te doen met een manneke van 2,5?
  3. Iemand goede en betaalbare suggesties voor overnachtingen in de Rocky's? In Jasper wordt Pine Bungalows aangeraden, misschien iemand anders nog een aanrader? In Lake louise, Field of Banff willen we eigenlijk een paar nachten op dezelfde centrale plek blijven, heeft iemand hier een goede en betaalbare suggestie, want het is redelijk prijzig in die regio.
  4. Andere op- en aanmerkingen op deze route zijn zeer welkom
Jan & Wilma
Amerikafan

Hallo Daniél,
Wij hebben afgelopen jaar een appartement in Field gehuurd met een aparte woonkamer/slaapkamer en badkamer voor CAD 100 per nacht incl. belasting.
Misschien is dat een optie?
Website: http://thebuglingelk.com.
Als je meer info wilt hebben dan hoor ik het wel.
Groeten Wilma.
ebber
Amerika-ontdekker

Bericht door ebber »

Ziet er op zich netjes uit, alleen is het dit jaar 150 CAD :cry:
Is het in Canada eigenlijk gebruikelijk dat de getoonde prijzen inclusief belastingen zijn?
Jan & Wilma
Amerikafan

Is niet gebruikelijk maar particulieren doen het wel vaker.
Jammer dat ze de prijs zoveel verhoogd hebben.
Misschien omdat het in de vakantieperiode is?
Wij waren er in september.
Wilma.
ebber
Amerika-ontdekker

Bericht door ebber »

Dit jaar is het van half juni tot eind september 150 CAD, flinke verhoging in ieder geval.

Misschien nog iemand opmerkingen over onze route en suggesties voor overnachtingen?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer