Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Camper versus autohuur

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Camper versus autohuur

Bericht door Annie »

Zo ook nog de vraag: mag je tijdens het rijden in een camper gewoon op je bed gaan liggen? Of is dat verboden in Amerika?
Is verboden.
Ik heb ook wel eens op bed gelegen, terwijl we reden, het is ook echt niet aan te raden, vond het doodeng, maar was te beroerd om toch maar op de stoel te gaan zitten.
Nu moesten we niet zover rijden maar na de eerste stop ben ik toch maar op de passagiersstoel gaan zitten.
Laatst gewijzigd door Annie op 23 jan 2011, 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Net als in Europa zijn alle passagiers verplicht om een veiligheidsgordel te dragen als het voertuig in beweging is, dus mag je niet op bed liggen want daar zitten geen veiligheidsgordels.
yvetter
Amerika-newbie

Bericht door yvetter »

Ha, dank...dat kunnen we in de beslissing mee nemen :D

We hebben morgen een afspraak met een Amerika fan(aat) die de reis in het westen al een aantal keren op verschillende manier heeft gedaan. We gaan goed luisteren en dan maken we onze beslissing. Hij neigt nu het meest naar het huren van een auto en in de kant en klare tentlodges kamperen.
Maar we willen de camper nog niet uit sluiten....
jullie gaan nog van ons horen :mrgreen:

Vooralsnog is dit forum natuurlijk voor een beginnend amerika reiziger een must en een heerlijk overzicht. Wat een prachtige verhalen! Dus bij deze wil ik namens mij, mijn lief en alle anderen die nog komen iedereen bedanken voor zijn of haar uitgebreide bijdrage op dit forum...fantastisch!

Hartelijke groetjes
Yvette
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hij neigt nu het meest naar het huren van een auto en in de kant en klare tentlodges kamperen.
Hou er wel rekening mee dat je die lang niet overal tegen zal komen, zeker in de parken zijn dit weinig voorkomende voorzieningen.
Joycee
Amerikakenner

Bericht door Joycee »

yvetter schreef:Wij gaan echt voor de natuur en niet voor de steden, dus zou je voor een camper kiezen. Maar we weten dat we s' avonds heerlijk vinden om even een stadje in te gaan, daar te eten en rond te wandelen, dus dan is een auto weer een voordeel.
Plaatsjes op loop- of rijafstand van parken kom je bijna niet tegen. In de parken koken we zelf en als we onderweg in een plaatsje uitkomen als tussenstop gaan we 's avonds uit eten of inderdaad zoals Isis zegt uitgebreid lunchen als onderweg bent en dan 's avonds lekker makkelijk.
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

In een stad rodnwandelen.. wel erg on-amerikaans :wink:
Koken moet je ruim zien. BBQ aanzetten en vlees erop, wat sla / salades en friet klaaarrrr.
Er zijn ook erg veel prima kant en klaar maaltijden als in park zit. Kan allemaal in de oven (gas dus ook in NP).
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Er zijn ook erg veel prima kant en klaar maaltijden als in park zit. Kan allemaal in de oven
Of in de magnatron maar daar moet je als je geen hook-up hebt wel even de generator voor starten :wink:
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Koken moet je ruim zien. BBQ aanzetten en vlees erop, wat sla / salades en friet klaaarrrr.
hmmm lekker, en dan daarna een paar blokken hout erop. Lekker in het vuur staren met een drankje erbij :clap:
yvetter
Amerika-newbie

Bericht door yvetter »

hihihihi....we zitten met ons allen al weer op de camping in Amerika, als ik het zo lees!

Wij hebben vandaag besloten om met de auto en de tent te gaan. We gaan in september en hopen dat we dan wel op de 'bonnevooi' kunnen gaan.
Misschien hebben jullie daar nog ervaring in? We willen graag helemaal vrij zijn en als we het ergens fantastisch vinden een dagje extra kunnen blijven.
Dit geeft ons alle vrijheid om overal heen te gaan waar we willen. Zijn we toch in de natuur, maar kunnen we ook door Death Valley crossen :wink:
Kunnen we gemakkelijk in de steden overal terecht, maar kunnen we in ons tentje ook van de BBQ genieten....

Deze keuze voelt goed voor ons en wellicht dat we dan volgend jaar ( als we het kunnen betalen) dezelfde rit nog eens met een camper gaan maken. Gewoon om het verschil te voelen!

Nu de route vast gaan stellen.... papieren in orde maken....navigatie aanvullen met West Amerika....en een creditcard aanschaffen. Vind ik niet erg, mijn lief vindt het wat minder...vooral als ik er mee rond ga lopen :mrgreen:
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Goede keuze!! Neem wel warme slaapzakken mee, In sommige parken kan het dan al best koud zijn hoor!

En credit cards...............heel gevaarlijk!! :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer