Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Mieksje: Advies gevraagd over route 2011
Re: Hulp gevraagd voor route SD via LV naar SLC
@ thuul: We hebben nog geen tickets. We zouden een auto huren, geen camper. We zijn geen wandelaars.
@ marianne: Ik weet het maar onze route is nog maar eens volledig veranderd, vandaar...
@ marianne: Ik weet het maar onze route is nog maar eens volledig veranderd, vandaar...
Re: Hulp gevraagd voor route SD via LV naar SLC
Ik begrijp het probleem niet zo want je verbindt de plaatsen en je krijgt een route? En dan kijk je waar je tijd over of te kort hebt?
En of je tickets kunt krijgen. Daar maar mee beginnen lijkt me.
Het wordt kort en krachtig, maar dat vinden jullie niet erg zeiden jullie. De Grand Canyon er niet in kom ik op een volgende reeks. Maar daar kan ongetwijfeld in geschoven worden. Of andersom?
1 vertrek -LV
2 LV – Zion ( via Valley of Fire)
3 Zion – Bryce
4 Bryce- CR ( via scenic 12 en of dirtroads)
5 CR – Moab ( via goblin Valley)
6 Moab
7 Moab – MV ( via Moki Dugway, Gooseneck en Valley of Gods)
8 MV- Page
9 Page – Sedona ( via Coal Mine Canyon, Winslow)
10 Sedona - PS ( via Joshua Tree)
11 Palm Springs- SD
121314 SD
15 SD-LA
16 LA vertrek
begreep dat one way tussen Ca en Nevada niet zo duru hoefde te zijn wat betreft kosten auto??
Wel je hebt nu binnen een paar dagen een heleboel reeksen gekregen, ben benieuwd wat het nu wordt
En of je tickets kunt krijgen. Daar maar mee beginnen lijkt me.
Het wordt kort en krachtig, maar dat vinden jullie niet erg zeiden jullie. De Grand Canyon er niet in kom ik op een volgende reeks. Maar daar kan ongetwijfeld in geschoven worden. Of andersom?
1 vertrek -LV
2 LV – Zion ( via Valley of Fire)
3 Zion – Bryce
4 Bryce- CR ( via scenic 12 en of dirtroads)
5 CR – Moab ( via goblin Valley)
6 Moab
7 Moab – MV ( via Moki Dugway, Gooseneck en Valley of Gods)
8 MV- Page
9 Page – Sedona ( via Coal Mine Canyon, Winslow)
10 Sedona - PS ( via Joshua Tree)
11 Palm Springs- SD
121314 SD
15 SD-LA
16 LA vertrek
begreep dat one way tussen Ca en Nevada niet zo duru hoefde te zijn wat betreft kosten auto??
Wel je hebt nu binnen een paar dagen een heleboel reeksen gekregen, ben benieuwd wat het nu wordt

Re: Reis Mieksje: Advies gevraagd over route 2011
Bedankt thuul!
Ik hou jullie op de hoogte welke route het zal worden.
Ik hou jullie op de hoogte welke route het zal worden.
Wat vinden jullie hiervan?
1: vlucht Brussel-San Diego
2: San Diego (strand)
3: San Diego (strand)
4: San Diego (strand)
5: San Diego-Las Vegas
6: Las Vegas
7: Las Vegas-Bryce
8: Bryce-Zion
9: Zion-Torrey (via UT 12)
10: Torrey-Moab
11: Moab-Monument Valley
12: Monument Valley-Page
13: Page
14: Page-Las Vegas
15: vlucht Las Vegas-Brussel
1: vlucht Brussel-San Diego
2: San Diego (strand)
3: San Diego (strand)
4: San Diego (strand)
5: San Diego-Las Vegas
6: Las Vegas
7: Las Vegas-Bryce
8: Bryce-Zion
9: Zion-Torrey (via UT 12)
10: Torrey-Moab
11: Moab-Monument Valley
12: Monument Valley-Page
13: Page
14: Page-Las Vegas
15: vlucht Las Vegas-Brussel
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zet de route eens in googlemaps om een idee te krijgen hoe het er uit ziet.
Je zult zien dat San Diego op zijn minst een beetje ongewoon is met zo'n route.
Ik weet niet hoe je van Page naar Las vegas wilt gaan, bovenlangs is het snelste, maar dat betekent wel deels een stuk langs dezelfde route. Als je onderlangs gaat en SD is echt een must, dan zou je ook vanuit San Diego via de GC naar PAge kunnen rijden.
Moab met maar 1 overnachting heeft niet zoveel zin. Zelfs als je niet de uato uitgaat zul je toch naar Arches en Canyonlands wilen rijden. Het lijtk me dat je dan daar beter die extra overnachting kunt plannenn dan in Page.
Als je die 3 stranddagen schrapt heb je veel meer mogelijkheden.
Marianne
Je zult zien dat San Diego op zijn minst een beetje ongewoon is met zo'n route.
Ik weet niet hoe je van Page naar Las vegas wilt gaan, bovenlangs is het snelste, maar dat betekent wel deels een stuk langs dezelfde route. Als je onderlangs gaat en SD is echt een must, dan zou je ook vanuit San Diego via de GC naar PAge kunnen rijden.
Moab met maar 1 overnachting heeft niet zoveel zin. Zelfs als je niet de uato uitgaat zul je toch naar Arches en Canyonlands wilen rijden. Het lijtk me dat je dan daar beter die extra overnachting kunt plannenn dan in Page.
Als je die 3 stranddagen schrapt heb je veel meer mogelijkheden.
Marianne
Ik had 2 dagen Page in de route omdat ik graag naar Lake Powell wilde gaan.
San Diego had ik er toch liefst in gehouden omdat we ook wel graag eens enkele stranddagjes wilden op reis. Eventueel kan een stranddag wel, dus 2 dagen in plaats van 3 zodat ik deze extra dag kan inplannen bij Moab.
San Diego had ik er toch liefst in gehouden omdat we ook wel graag eens enkele stranddagjes wilden op reis. Eventueel kan een stranddag wel, dus 2 dagen in plaats van 3 zodat ik deze extra dag kan inplannen bij Moab.
Dat is heen en terug totaal 660 miles (1050 km )voor drie stranddagen. Oke dat rijdt men ook wel naar Parijs op en neer. Al doe je daar meer dan drie dagen op strand liggen.

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, een mooie lollipop.
Als je voor Lake Powell naar Page gaat, kun je ook daar aan het strand zitten, is dat geen optie? En misschien een boottochtje op het meer, of raften op de Colorado river. Ik wist het wel, SD laten vallen en 3 of 4 dagen in Page zitten!
Marianne
Als je voor Lake Powell naar Page gaat, kun je ook daar aan het strand zitten, is dat geen optie? En misschien een boottochtje op het meer, of raften op de Colorado river. Ik wist het wel, SD laten vallen en 3 of 4 dagen in Page zitten!
Marianne
Ik weet niet wat je in Florida hoopt te vinden, maar Fort Myers vond ik persoonlijk nogal tegenvallen.
Edison museum leuk als je toch in de buurt bent, maar geen echte rit waard. Idem Fort Myers zelf.
Als je keuzes moet maken...
Edison museum leuk als je toch in de buurt bent, maar geen echte rit waard. Idem Fort Myers zelf.
Als je keuzes moet maken...
Waarom begin je niet in Denver en eindig je in San Diego? Tussen Colorado en Californie zijn via www.usareisen.de geen drop-off kosten. Je hoeft dan geen rare lussen te rijden:
1: Aankomst Denver
2: Denver - Colorado NM - Moab
3: Moab (Arches NP)
4: Moab (Canyonlands NP) - Monument Valley
5: Monument Valley - Gooseneck SP - Moki Dugway - Natural Bridges - Torrey
6: Torrey - Scenic Byway 12 - Bryce
7: Bryce - Zion
8: Zion - Page
9: Page
10: Page - Grand Canyon
11: Grand Canyon - Las Vegas
12: Las Vegas
13: Las Vegas - San Diego
14: San Diego
15: San Diego -huis
Wil je meer tijd in San Diego dan zou je Monument Valley kunnen schrappen en vanuit Moab gelijk naar Torrey kunnen rijden. Of je schrapt de slinger Page-Grand Canyon en gaat gelijk vanuit Zion naar Las Vegas en aan Lake Mead relaxen. Variaties te over. Torrey-Bryce (of andersom) is logischer dan Torrey - Zion. Moab zou ik toch 2 nachten in blijven zodat je tijd hebt voor Arches, Canyonlands en Dead Horse SP. Je kan ook tochten boeken met een boot of jeep vanuit Moab.
1: Aankomst Denver
2: Denver - Colorado NM - Moab
3: Moab (Arches NP)
4: Moab (Canyonlands NP) - Monument Valley
5: Monument Valley - Gooseneck SP - Moki Dugway - Natural Bridges - Torrey
6: Torrey - Scenic Byway 12 - Bryce
7: Bryce - Zion
8: Zion - Page
9: Page
10: Page - Grand Canyon
11: Grand Canyon - Las Vegas
12: Las Vegas
13: Las Vegas - San Diego
14: San Diego
15: San Diego -huis
Wil je meer tijd in San Diego dan zou je Monument Valley kunnen schrappen en vanuit Moab gelijk naar Torrey kunnen rijden. Of je schrapt de slinger Page-Grand Canyon en gaat gelijk vanuit Zion naar Las Vegas en aan Lake Mead relaxen. Variaties te over. Torrey-Bryce (of andersom) is logischer dan Torrey - Zion. Moab zou ik toch 2 nachten in blijven zodat je tijd hebt voor Arches, Canyonlands en Dead Horse SP. Je kan ook tochten boeken met een boot of jeep vanuit Moab.
Bedankt voor jullie voorstellen!
We zouden wel liefst de paar stranddagen redelijk in het begin van de reis doen in plaats van op het einde.
Ik begin meer en meer te denken dat ik het voorstel van Marianne zal volgen. Geen San Diego en in plaats daarvan enkele dagen meer Page (Lake Powell). San Diego was opgenomen in de route omdat het een gezellige badstad is en leuk om lekker uit te rusten en een boottochtje op zo te maken. Maar dit kunnen we eigenlijk ook in Page en dat zou de route wel wat rustiger maken.
De route zou er dan als volgt uitzien:
1: vlucht Las Vegas
2: LV
3: LV - Grand Canyon
4: Grand Canyon - Page
5: Page
6: Page
7: Page
8: Page - Zion
9: Zion - Bryce
10: Bryce - UT12 - Torrey
11: Torrey - Monument Valley
12: Monument Valley - Moab (Canyonlands)
13: Moab (Arches)
14: Moab - Denver
15: vlucht Denver
Wat denken jullie ervan?
We zouden wel liefst de paar stranddagen redelijk in het begin van de reis doen in plaats van op het einde.
Ik begin meer en meer te denken dat ik het voorstel van Marianne zal volgen. Geen San Diego en in plaats daarvan enkele dagen meer Page (Lake Powell). San Diego was opgenomen in de route omdat het een gezellige badstad is en leuk om lekker uit te rusten en een boottochtje op zo te maken. Maar dit kunnen we eigenlijk ook in Page en dat zou de route wel wat rustiger maken.
De route zou er dan als volgt uitzien:
1: vlucht Las Vegas
2: LV
3: LV - Grand Canyon
4: Grand Canyon - Page
6: Page
7: Page
8: Page - Zion
9: Zion - Bryce
10: Bryce - UT12 - Torrey
11: Torrey - Monument Valley
12: Monument Valley - Moab (Canyonlands)
13: Moab (Arches)
14: Moab - Denver
15: vlucht Denver
Wat denken jullie ervan?
dit lijkt er meer op.
In Page kun je echt mooi op en aan het meer verblijven, bootje huren, tochtje maken naar Rainbowbridge. En....mocht het niet zo warm zijn dan heb je daar zo veel uitwijkmogelijkheden om andere dingen te doen.

In Page kun je echt mooi op en aan het meer verblijven, bootje huren, tochtje maken naar Rainbowbridge. En....mocht het niet zo warm zijn dan heb je daar zo veel uitwijkmogelijkheden om andere dingen te doen.
Een nacht minder Page en een nacht extra Moab zou nog mooier zijn.
Johan
Johan
Yep, Moab verdient ten minste 1 nacht meer: Je kan daar ook raften, jeeptours maken ed. Maar vooral genieten van Arches én Canyonlands/Dead Horse Point SP.
Wat vind je hiervan:
1: Aankomst Las Vegas
2: Las Vegas - Grand Canyon
3: Grand Canyon - Page
4: Page
6: Page - Monument Valley
7: Monument Valley - Moab
8: Moab
9: Moab
10: Moab - Torrey
11: Torrey - Bryce
12: Bryce - Zion
13: Zion - Las Vegas
14: Las Vegas
15: Las Vegas - huis
Je hebt dan niet de drop-off kosten die je anders wel hebt tussen Las Vegas en Denver.
Wat vind je hiervan:
1: Aankomst Las Vegas
2: Las Vegas - Grand Canyon
3: Grand Canyon - Page
4: Page
6: Page - Monument Valley
7: Monument Valley - Moab
8: Moab
9: Moab
10: Moab - Torrey
11: Torrey - Bryce
12: Bryce - Zion
13: Zion - Las Vegas
14: Las Vegas
15: Las Vegas - huis
Je hebt dan niet de drop-off kosten die je anders wel hebt tussen Las Vegas en Denver.
Na wikken en wegen zouden we toch graag San Diego in de route houden. Ik heb zitten denken om Moab te laten vallen zodat de route wat rustiger wordt. Het zou dan zoiets worden:
dag 1: vlucht Zaventem-San Diego
dag 2: San Diego
dag 3: San Diego
dag 4: San Diego
dag 5: San Diego-Las Vegas
dag 6: Las Vegas
dag 7: Las Vegas-Zion
dag 8: Zion-Bryce
dag 9: Bryce-Torrey
dag 10: Torrey-Monument Valley
dag 11: Monument Valley-Lake Powell
dag 12: Lake Powell
dag 13: Lake Powell-Page
dag 14: Page-Las Vegas
dag 15: vlucht Las Vegas-Zaventem
Wat denken jullie ervan?
dag 1: vlucht Zaventem-San Diego
dag 2: San Diego
dag 3: San Diego
dag 4: San Diego
dag 5: San Diego-Las Vegas
dag 6: Las Vegas
dag 7: Las Vegas-Zion
dag 8: Zion-Bryce
dag 9: Bryce-Torrey
dag 10: Torrey-Monument Valley
dag 11: Monument Valley-Lake Powell
dag 12: Lake Powell
dag 13: Lake Powell-Page
dag 14: Page-Las Vegas
dag 15: vlucht Las Vegas-Zaventem
Wat denken jullie ervan?
Lake Powell - Page begrijp ik even niet, dat is niet hezelfde maar Page ligt wel aan Lake Powell.
Verder ziet het er rustig uit. Andere keer dus Moab??
Verder ziet het er rustig uit. Andere keer dus Moab??
Inderdaad een rustige route. Moab zouden we dan voor een andere keer houden. Het was Moab of San Diego...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 2136 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 41 Reacties