Liz schreef:De voorladers zijn heel erg modern voor Amerikaanse begrippen, want er wordt nog veel gebruik gemaakt van die vervelende bovenladers.
Voorladers zie je hier steeds meer maar ik vind het zulke ondingen! Moeilijk op je hurken ervoor zitten en grote dingen zoals dekbedhoezen (of is het hoesen?) slepen over de vloer enz. Ben blij dat we nu een bovenlader hebben, veel beter voor m'n rug!
Een vriendin heeft van haar man een nieuwe wasmachine gekregen en dat is zo'n mooie donkerrode voorlader en ze HAAT dat ding! Alles wordt prachtig schoon maar wat ze heeft al last van haar rug en moet nu elke keer moeilijk in de machine hangen. Het is ook een klein vrouwtje en als ik haar zo bezig zie moet ik altijd denken aan m'n zoontje van 11 maanden die half in de droger kruipt als hij me 'helpt'.
En helaas gaan die dingen toch minstens 10 jaar mee dus ze heeft nog even te gaan voor ze een nieuwe kan uitzoeken.
Liz schreef:De voorladers zijn heel erg modern voor Amerikaanse begrippen, want er wordt nog veel gebruik gemaakt van die vervelende bovenladers.
Nou "heel erg modern" is ook weer wat overdreven. Wij hebben al sinds meer dan twaalf jaar een voorlader van een Amerikaans merk. Ik vond van de bovenladers vooral, dat de kleding er zo snel in sleet.
Zou het niet makkelijker om naar een droogkuis te gaan en daar mijn kledij te laten wassen en strijken.
Ofwel via het hotel ofwel via een lokale droogkuis.
Maar de vraag is dan wel of de was de dag nadien al zal klaar zijn.
LittlePhoenix schreef:
Een vriendin heeft van haar man een nieuwe wasmachine gekregen en dat is zo'n mooie donkerrode voorlader en ze HAAT dat ding! Alles wordt prachtig schoon maar wat ze heeft al last van haar rug en moet nu elke keer moeilijk in de machine hangen. Het is ook een klein vrouwtje en als ik haar zo bezig zie moet ik altijd denken aan m'n zoontje van 11 maanden die half in de droger kruipt als hij me 'helpt'.
En helaas gaan die dingen toch minstens 10 jaar mee dus ze heeft nog even te gaan voor ze een nieuwe kan uitzoeken.
Wij hebben vorig jaar onze wasmachine (32 jaar) en droger (28 jaar) vervangen door een nieuwe combinatie; kost een paar centen, maar dan heb je ook wat.
Wij gaan er vanuit dat dit dus ook de laatste was- en droogcombinatie is die we gekocht hebben
Bizze schreef:Zou het niet makkelijker om naar een droogkuis te gaan en daar mijn kledij te laten wassen en strijken.
Ofwel via het hotel ofwel via een lokale droogkuis.
Maar de vraag is dan wel of de was de dag nadien al zal klaar zijn.
Die moest ik dus even opzoeken (droogkuis = stomerij) Mijn vlaams is niet op het niveau van mijn nederlands.
LittlePhoenix schreef:Voorladers zie je hier steeds meer maar ik vind het zulke ondingen! Moeilijk op je hurken ervoor zitten en grote dingen zoals dekbedhoezen (of is het hoesen?) slepen over de vloer enz. Ben blij dat we nu een bovenlader hebben, veel beter voor m'n rug!
Ik heb de wasmachine en de vaatwasser thuis op een verhoging gezet van 65 cm, gemaakt van Ytong gasbetonblokken.
(let niet op de rommel op en onder de wasmachine )
Hier zijn ook kant en klare metalen verhogers voor te koop.
Nooit meer last van je rug
Haal nog even dit tpic naar boven. Als je de was doet om campgrounds mag je dan eigen wasmiddel gebruiken of kun/moet je dit (afgepast) kopen op de camping? Als je eigen mag gebruiken kopen we wel een fles vloeibaar wasmiddel zodat we ook tussendoor een handwasje kan doen.
Je mag je eigen wasmiddel gebruiken, wij kopen altijd een grote fles vloeibare bij de Dollar Tree voor weinig $$, wat over is aan het eind van de reis geven we aan de buren of laten het in de laundry staan.
Ja hoor, je mag gewoon je eigen wasmiddel gebruiken. Vaak hangt er ook een machine aan de muur waar je wasmiddel uit kunt halen, tegen betaling. Dat is dan inderdaad afgepast voor 1x wassen. Maar wij kochten ook gewoon een fles vloeibaar wasmiddel aan het begin van de reis bij de Walmart of zo. Wel zo makkelijk. Ik had ook wat droogtrommel doekjes meegenomen, maar kun je eventueel ook daar kopen natuurlijk.
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
Dat is mooi dat dat kan. Zet een fles wasmiddel op het boodschappenlijstje. Maar ik lees ook iets over droogtrommeldoekjes.... (heb zelf geen droger). Moet je die hebben of kan het ook zo de droger in?
Hoeft niet hoor, maar de was wordt er heerlijk zacht van en het ruikt heerlijk! In Nederland gebruik ik ze zelden, in Spanje droog ik alles buiten, maar in Amerika is dat een soort 'vakantie-luxe' die ik heerlijk vind
Ik haal even dit topic naar boven; ik zag deze week reclame op TV van Ariël Excel Eco Tabs, van die 'zakjes' met vloeibaar wasmiddel erin die je zo in de trommel van de wasmachine gooit. Die dingen zijn jaren niet op de markt geweest maar nu zijn ze weer te koop. Ik vind ze zelf ideaal voor op vakantie. Je hoeft ter plekke geen grote flessen of dozen te kopen die je toch niet opmaakt, je krijgt geen vragen van de douane ("Mevrouw, waarom hebt u een bakje met wit poeder in uw koffer zitten?" ) en het is handiger dan poedertabs die je eerst nog moet verkruimelen. Ik had zelf speciaal voor de vakanties nog een doos met van die vloeibare tabs staan van de Lidl van een paar jaar geleden, maar daar hoef ik nu dus niet meer zuinig op te zijn.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.