Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hoe pakken we dit aan ?
- angelique100
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Hoe pakken we dit aan ?
Wij 2volw en 4 kinderen zijn van plan om in de zomer van 2012 voor de eerste maal naar Californie te gaan. (dan wel 6x in Florida geweest)
Het probleem is een beetje dat wij deze reis anders willen invullen dan de meeste mensen dit doen.
Dit komt deels doordat wij een wat groter gezin zijn dan gemiddeld en omdat wij eigenlijk niet met een camper willen reizen.
Ons plan
-Ruim 1 week villa huur op centraal punt.
-Dan een week gaan rijden (huurauto) en de leukste plaatsen en Nat Parken bezoeken.
Maar hoe vinden wij cabins en/of hotels die geschikt zijn voor 6 personen zonder dat wij moeten verspreiden over een hotel ?
-Dan nog een week ergens een villa huren waarvanuit wij van alles kunnen ondernemen.
Wij willen ongeveer 25 dagen.
Wie heeft er een idee in welke plaats we de 2 villas moeten huren (dus centraal gelegen zodat wij zoveel mogelijk kunnen zien)
En welke auto route kunnen wij dan het beste nemen zodat we zoveel mogelijk kunnen zien, en waar overnachten we dan, op een KAO camping/cabin ?
Wie heeft er tips ?
Het probleem is een beetje dat wij deze reis anders willen invullen dan de meeste mensen dit doen.
Dit komt deels doordat wij een wat groter gezin zijn dan gemiddeld en omdat wij eigenlijk niet met een camper willen reizen.
Ons plan
-Ruim 1 week villa huur op centraal punt.
-Dan een week gaan rijden (huurauto) en de leukste plaatsen en Nat Parken bezoeken.
Maar hoe vinden wij cabins en/of hotels die geschikt zijn voor 6 personen zonder dat wij moeten verspreiden over een hotel ?
-Dan nog een week ergens een villa huren waarvanuit wij van alles kunnen ondernemen.
Wij willen ongeveer 25 dagen.
Wie heeft er een idee in welke plaats we de 2 villas moeten huren (dus centraal gelegen zodat wij zoveel mogelijk kunnen zien)
En welke auto route kunnen wij dan het beste nemen zodat we zoveel mogelijk kunnen zien, en waar overnachten we dan, op een KAO camping/cabin ?
Wie heeft er tips ?
Laatst gewijzigd door angelique100 op 23 jan 2011, 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.
2006 Orlando 2007 Napels+Orlando 2008 Cape Coral+Orlando 2009 Keys+Orlando 2010 Orlando+Marco Island 2011 Keys+Cape Coral 2012 Orlando+Keys 2013 Keys 2014 Keys 2014 New York 2015 Las vegas+Anaheim 2016 Keys
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Re: Hoe pakken we dit aan ?
In de buurt van Las Vegas voor een villa te huren?
Je kan dan uitstappen onder nemen naar Death Valley, Valley of Fire, Hooverdam, desnoods zelfs Zion. En dan las vegas zelf natuurlijk
Je kan dan uitstappen onder nemen naar Death Valley, Valley of Fire, Hooverdam, desnoods zelfs Zion. En dan las vegas zelf natuurlijk

Het zuidwesten is niet zo compact als Florida waar je een week in Orlando kan zitten met al zijn pretparken en een paar dagen kan rondtrekken door een deel van Florida. De "attracties" zijn vooral natuur en de steden L.A. (met pretparken), Las Vegas, San Francisco en San Diego (Zoo, Seaworld). Maar alles ligt dus veel verder uit elkaar als dat je in Orlando/Florida gewend zult zijn. Volgens mij is het verhuren van villa's in dit deel van de USA ook niet zo normaal als in Orlando, maar dat is meer een aanname omdat ik er eigenlijk nog nooit iemand over gehoord heb. Maar wat wil je, een weekje in de woestijn bij Las Vegas zitten of een weekje aan de kust bij L.A. of San Diego? Qua rondreis zijn er volgens mij wel cabins ed. te huur voor 6 personen. In de parken zou je eens kunnen kijken via www.nps.gov en dan in het gewenste park bij lodging zoeken naar informatie en tips. Is een camper trouwens geen optie? Dan heb je je huis bij je en kun je op verschillende plekken 2-3 dagen blijven voor de rust die je zoekt.
- angelique100
- Amerikafan
In (de buurt van) Las vegas is zeker een optie !
@ jolanxyz Dit is inderdaad wat wij zoeken, bv weekje villa Las Vegas en een weekje villa kust en dan nog met de auto rondtrekken naar/door de Nationale parken.(kunnen ook 3 villa's zijn als we maar genoeg kunnen ondernemen)
Het is voor ons inderdaad even lastig omdat wij zo gewend zijn aan Florida en dit toch even een ander verhaal is,met name de afstanden. Ik denk niet dat wij mensen zijn voor een camper ben bang dat wij en de kinderen "ons" zwembad missen en de ruimte. Lijkt me heel wat om 24 uur per dag zo dicht op elkaar te zitten, maar misschien heb ik het mis hoor,....bedankt voor de website hier kan ik wel even mee vooruit.
@ jolanxyz Dit is inderdaad wat wij zoeken, bv weekje villa Las Vegas en een weekje villa kust en dan nog met de auto rondtrekken naar/door de Nationale parken.(kunnen ook 3 villa's zijn als we maar genoeg kunnen ondernemen)
Het is voor ons inderdaad even lastig omdat wij zo gewend zijn aan Florida en dit toch even een ander verhaal is,met name de afstanden. Ik denk niet dat wij mensen zijn voor een camper ben bang dat wij en de kinderen "ons" zwembad missen en de ruimte. Lijkt me heel wat om 24 uur per dag zo dicht op elkaar te zitten, maar misschien heb ik het mis hoor,....bedankt voor de website hier kan ik wel even mee vooruit.
2006 Orlando 2007 Napels+Orlando 2008 Cape Coral+Orlando 2009 Keys+Orlando 2010 Orlando+Marco Island 2011 Keys+Cape Coral 2012 Orlando+Keys 2013 Keys 2014 Keys 2014 New York 2015 Las vegas+Anaheim 2016 Keys
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
De meeste private campgrounds hebben een zwembad (die in de national parken niet) en je leeft heel veel buiten dus 24 uur op elkaars lip zitten zal wel meevallen. 

Waarom blijf je aan de westkust dan vasthouden aan de villa's voor 2 x een week? Kun je dit idee niet loslaten en er gewoon een rustige rondreis van maken, waarbij je bijvoorbeeld steeds minimaal 2 nachten op een plek blijft? Dan heb je ook rust in je route en ben je veel flexibeler in het samenstellen van je route, en kun je dus meer zien. Anders worden het denk ik heel veel compromissen sluiten (je zal dan veel moeten laten).
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik heb nog nooit zo gereisd (en ook niet met zoveel mensen) maar een huis/villa huren in Cali moet geen probleem zijn, lijkt me. Wij hebben eens voor een paar nachten een huis in LA gehuurd dat geschikt was voor 4 personen. Er zat wel een tuin bij maar geen zwembad. Het lag ook gewoon in een woonwijk. Wat dat betreft is California denk ik wel anders dan Florida. In Las Vegas zijn dan weer wel veel villa's met zwembar te huur.
Het huisje wat wij huurden was via homeaway.com.
Mijn tip zou zijn om inderdaad eerst een villa te huren in Vegas en van daaruit trips te maken naar bv Valley of Fire SP, Grand Canyon (eigenlijk iets te ver voor een dagtrip), eventueel Zion NP (maar is eigenlijk ook te ver voor 1 dag op en neer) en natuurlijk de Strip en de malls. Je komt daar je week wel door met de kids, denk ik zo!
Dan is het misschien leuk om een roadtrip te maken via Death Valley en Yosemite NP naar SF en dan richting LA (1 week misschien net iets te weinig maar je gaf 25 dagen aan
), om vervolgens een villa te huren ergens in de omgeving van LA. Ik denk dat het dan het leukst is om te zoeken naar een villa tussen LA en San Diego, bv in Newport Beach of Laguna Beach. Beiden zijn erg leuke stadjes maar je kunt ook uitstapjes maken naar LA (winkelen, Disney, Universal Studio's, Hollywood) en naar San Diego (Sea World, de prachtige Zoo, de boardwalk in het centrum). Newport Beach vond ik een erg leuk en levendig en bovendien erg mooi!
Het huisje wat wij huurden was via homeaway.com.
Mijn tip zou zijn om inderdaad eerst een villa te huren in Vegas en van daaruit trips te maken naar bv Valley of Fire SP, Grand Canyon (eigenlijk iets te ver voor een dagtrip), eventueel Zion NP (maar is eigenlijk ook te ver voor 1 dag op en neer) en natuurlijk de Strip en de malls. Je komt daar je week wel door met de kids, denk ik zo!
Dan is het misschien leuk om een roadtrip te maken via Death Valley en Yosemite NP naar SF en dan richting LA (1 week misschien net iets te weinig maar je gaf 25 dagen aan

Ik zou ook dan een week tussen Los Angeles en San Diego in gaan zitten, al zit je dan niet op 15 minuten van Disney en op 25 minuten van Universal zoals je in Orlando gewend zult zijn.
Over die week rond Las Vegas zou ik toch eens nadenken. Het is daar heet en Las Vegas is vooral een pretpark voor volwassenen. Kinderen onder de 21 mogen niet stil staan bij gokkasten. Ook zijn de afstanden net te ver naar de grote parken (grand canyon, zion, bryce) voor een dagtripje. Ik zou die week gebruiken voor je rondreis.
Bijvoorbeeld zo:
1: aankomst Phoenix
2: Phoenix - Sedona
3: Sedona (red rock sp)
4: Sedona - Grand Canyon
5: Grand Canyon - Page
6: Page (dagje relaxen bij lake powell)
7: Page - Monument Valley ('s ochtends tour naar Antelope Canyon)
8: Monument Valley - Gooseneck SP - Natural Bridges NM - Moab
9: Moab (arches NP)
10: Moab (canyonlands NP)
11: Moab - capitol reef NP - Torrey
12: Torrey - Bryce NP
13: Bryce - Zion
14: Zion NP
15: Zion - Valley of Fire SP - Las Vegas
16: Las Vegas (shoppen/sightseeing)
17: Las Vegas (shoppen/sightseeing)
18: Las Vegas - Newport Beach (bijvoorbeeld)
19 t/m 25 Newport Beach

Over die week rond Las Vegas zou ik toch eens nadenken. Het is daar heet en Las Vegas is vooral een pretpark voor volwassenen. Kinderen onder de 21 mogen niet stil staan bij gokkasten. Ook zijn de afstanden net te ver naar de grote parken (grand canyon, zion, bryce) voor een dagtripje. Ik zou die week gebruiken voor je rondreis.
Bijvoorbeeld zo:
1: aankomst Phoenix
2: Phoenix - Sedona
3: Sedona (red rock sp)
4: Sedona - Grand Canyon
5: Grand Canyon - Page
6: Page (dagje relaxen bij lake powell)
7: Page - Monument Valley ('s ochtends tour naar Antelope Canyon)
8: Monument Valley - Gooseneck SP - Natural Bridges NM - Moab
9: Moab (arches NP)
10: Moab (canyonlands NP)
11: Moab - capitol reef NP - Torrey
12: Torrey - Bryce NP
13: Bryce - Zion
14: Zion NP
15: Zion - Valley of Fire SP - Las Vegas
16: Las Vegas (shoppen/sightseeing)
17: Las Vegas (shoppen/sightseeing)
18: Las Vegas - Newport Beach (bijvoorbeeld)
19 t/m 25 Newport Beach
- angelique100
- Amerikafan
@kw 1984 het is niet zo dat we vasthouden aan 2x een villa aan de kust het gaat ons er juist om dat wij op een centrale plek verblijven zodat wij zoveel mogelijk kunnen ondernemen en zien. Onze eerste gedachte was inderdaad ook een rondreis maar daarbij liepen we toch tegen een aantal zaken aan zoals wat ik al eerder noemde het zwembad voor de kinderen (mag naturlijk ook een gedeeld zwembad zijn) wasmachine (iedere dag een flinke was voor 6 pers) normaal kook ik zelf nooit op vakantie, hoe ga je met zo een camper (hebben toch een hele flinke nodig) iedere avond op zoek naar een leuk restaurant. Ik zie mijzelf niet voor 6 pers koken in een camper (ik heb ook vakantie
) . We zullen inderdaad compromissen moeten sluiten doordat wij kiezen voor een vastpunt maar ik denk bv de optie villa Las vegas dat wij deze week genoeg kunnen ondernemen. Dus 1/3 van de reis staat wat ons betreft
Dan waarschijnlijk een weekje tussen LA en San Diego zoals Rivercola aangaf, hier vermaken we ons wel een weekje ook leuk voor de kinderen misschien dat hier ook het eindpunt moet liggen. Villa huren is hier ook geen probleem dus dat scheelt ook weer,.2/3 klaar
.
En alles daar tussen wordt moelijk, rondreis met de auto en verblijf op een camping/hotel of toch een camper huren of misschien nog een villa we komen er niet uit ,......
@jolanxyz dit ziet er ook super uit maar weer heel anders dan hierboven,het blijkt gewoon heel lastig te zijn om een slaapplaats te vinden voor 6 personen gelukkig hebben we nog 1,5 jaar (is florida toch maar simpel en snel geregeld haha)

Dan waarschijnlijk een weekje tussen LA en San Diego zoals Rivercola aangaf, hier vermaken we ons wel een weekje ook leuk voor de kinderen misschien dat hier ook het eindpunt moet liggen. Villa huren is hier ook geen probleem dus dat scheelt ook weer,.2/3 klaar

En alles daar tussen wordt moelijk, rondreis met de auto en verblijf op een camping/hotel of toch een camper huren of misschien nog een villa we komen er niet uit ,......
@jolanxyz dit ziet er ook super uit maar weer heel anders dan hierboven,het blijkt gewoon heel lastig te zijn om een slaapplaats te vinden voor 6 personen gelukkig hebben we nog 1,5 jaar (is florida toch maar simpel en snel geregeld haha)
Ik denk niet dat je moet proberen je stijl van vakantie vieren in Florida te kopiëren naar het zuidwesten. Orlando is gemaakt voor toeristen, het zuidwesten is gemaakt door de natuur. Het is een ander gebied, een ander soort reis. Maar hoe oud zijn de kinderen dan? 4 Kleuters is weer iets anders als 4 tieners. In de parken zijn juniorrangerprogramma's te doen met opdrachten ed. Erg leuk voor de kinderen.
En wat betreft de was... oud spul mee, daar laten wat je niet meer nodig hebt en in Las Vegas nieuwe shoppen. Scheelt ook weer was en je hebt meer ruimte in het koffer voor de aankopen.
Maar ik heb in verschillende hotels wasserettes gezien, kwestie van goed kijken voor je wat boekt als dat een must have is. Je zou in Las Vegas ook een suite kunnen huren, een striphotel geeft voordelen qua lokatie, sommige hebben een meer dan prima zwembad etc.
In de meeste hotels, ook onderweg, zijn trouwens kamers met 2 queens te boeken. In een queen kunnen 2 personen slapen dus met 2 van zuke kamers heb je 8 slaapplekken. Wellicht zouden dan 2 geschakelde kamers met tussendeur een oplossing zijn, maar cabins zijn ook heel leuk. Het overnachten in of bij de parken ipv er een paar uur rijden vanaf geeft zoveel meerwaarde dat je echt moet overwegen om open te staan voor een langere rondreis als 7 dagen ondanks de praktische kanten er van. Alles is oplosbaar.
En wat betreft de was... oud spul mee, daar laten wat je niet meer nodig hebt en in Las Vegas nieuwe shoppen. Scheelt ook weer was en je hebt meer ruimte in het koffer voor de aankopen.

In de meeste hotels, ook onderweg, zijn trouwens kamers met 2 queens te boeken. In een queen kunnen 2 personen slapen dus met 2 van zuke kamers heb je 8 slaapplekken. Wellicht zouden dan 2 geschakelde kamers met tussendeur een oplossing zijn, maar cabins zijn ook heel leuk. Het overnachten in of bij de parken ipv er een paar uur rijden vanaf geeft zoveel meerwaarde dat je echt moet overwegen om open te staan voor een langere rondreis als 7 dagen ondanks de praktische kanten er van. Alles is oplosbaar.
- angelique100
- Amerikafan
Je hebt gelijk ik probeer inderdaad Florida te kopieeren naar Californie maar dat lukt niet helemaal (maar dat hadden jullie waarschijnlijk al door).
We hebben juist een paar jaar gewacht tot de kinderen wat ouder zouden zijn (in 2012 16-13-11-8) opzich hebben we 4 weken de tijd voor deze reis.
Dus we kunnen bv 10 dagen rondtrekken het idee van een cabin staat me dan meer aan dan een hotel, het is alleen nog even lastig om deze te vinden.
We zouden dan natuurlijk steeds 2 dagen op dezelfde plek kunnen verblijven en dan verder kunnen rijden,..ik ben nu een beetje de routekaartjes aan het doornemen om te kijken welke kant we opmoeten en wat een beetje logisch is qua begin en eindpunt.
We hebben juist een paar jaar gewacht tot de kinderen wat ouder zouden zijn (in 2012 16-13-11-8) opzich hebben we 4 weken de tijd voor deze reis.
Dus we kunnen bv 10 dagen rondtrekken het idee van een cabin staat me dan meer aan dan een hotel, het is alleen nog even lastig om deze te vinden.
We zouden dan natuurlijk steeds 2 dagen op dezelfde plek kunnen verblijven en dan verder kunnen rijden,..ik ben nu een beetje de routekaartjes aan het doornemen om te kijken welke kant we opmoeten en wat een beetje logisch is qua begin en eindpunt.
- dimple
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Ik zou met dit aantal personen toch eens gaan orienteren voor een camper.
En inderdaad, hoe oud zijn de kinderen? Ik denk dat een camper voor zo'n groep vreselijk veel mogelijkheden biedt! Lekker de hele dag buiten als je een paar dagen ergens blijft. Kies een camping met goede faciliteiten zodat er er voor elk kind wat te doen is.
Koken hoef je niet te doen, zou ik ook niet doen
maar er zijn ook genoeg campings met op loopafstand een dorp oid. En vergeet niet dat de parkeerplaatsen in USA er veel meer op gericht zijn om met campers te reizen. Hier in NL hoef je je niet met een camper op parkeerterrein bij AH te begeven, maar daar kan dat prima.
In de ochtend en middag trek je de koelkast leeg en mik je de inhoud op tafel en smeert ieder zijn eigen brood. S'avonds lekker uit eten.
Maar de leeftijd van de kinderen is wel van belang dus daar wacht ik even op totdat ik verder klets
[edit: ik zie de leeftijden al staan
Zeker met deze leeftijd zou ik een camper kiezen. Kijk eens op de site van Tioga Tours om je te orienteren voor formaat camper en kosten. Vraag eens een offerte aan en vergelijk dit met huren van een villa of hotels.
Ga een relaxte rondreis maken en ik weet zeker dat je kinderen het geweldig zullen vinden! Kies gewoon het 'standaard' rondje en je gaat echt genieten!
En inderdaad, hoe oud zijn de kinderen? Ik denk dat een camper voor zo'n groep vreselijk veel mogelijkheden biedt! Lekker de hele dag buiten als je een paar dagen ergens blijft. Kies een camping met goede faciliteiten zodat er er voor elk kind wat te doen is.
Koken hoef je niet te doen, zou ik ook niet doen

In de ochtend en middag trek je de koelkast leeg en mik je de inhoud op tafel en smeert ieder zijn eigen brood. S'avonds lekker uit eten.

Maar de leeftijd van de kinderen is wel van belang dus daar wacht ik even op totdat ik verder klets

[edit: ik zie de leeftijden al staan
Zeker met deze leeftijd zou ik een camper kiezen. Kijk eens op de site van Tioga Tours om je te orienteren voor formaat camper en kosten. Vraag eens een offerte aan en vergelijk dit met huren van een villa of hotels.
Ga een relaxte rondreis maken en ik weet zeker dat je kinderen het geweldig zullen vinden! Kies gewoon het 'standaard' rondje en je gaat echt genieten!
Hallo,
Wij hebben ondertussen al enkele keren een rondreis gemaakt door het zuidwesten, ook met 4 kinderen die toen ongeveer de leeftijd hadden van jullie kinderen.
Wij hebben nooit een villa gehuurd, maar probeerden wel steeds een motel met zwembad te boeken, waarin we heel wat plezier beleefd hebben.
Wat het vinden van een motel/cabin voor 6 betreft : na wat zoekwerk is het voor ons meestal gelukt om 1 of soms 2 kamers met verbindingsdeur te vinden.
Sommige motels hebben kamers met 2 Queens en een sofabed, we hebben ook al overnacht in een kamer met 3 Queens.
In Las Vegas mag je maar met 4 op een kamer, dus daar hebben we wel 2 kamers gehuurd, o.a. in Circus Circus, wat een ietwat ouder, maar vrij goedkoop hotel is met leuke dingen voor de kinderen.
Het is niet altijd ideaal, maar meestal wel heel leuk om samen te slapen. We hebben al heel wat afgelachen . 's Morgens duurt het wel even eer iedereen klaar is om te vertrekken, natuurlijk. Maar de kamers zijn meestal vrij ruim.
We zorgden er ook voor om af en toe rustpauzes in te lassen, in een motel met leuk zwembad en de mogelijk om je was te doen. Dit hoeft echt niet iedere dag hoor, je moet zo een beetje kijken hoe ver je raakt met de kledij en dan, hup de machine in! Vaak heb je ook een strijkplank + strijkijzer op de kamer.
Het met 6 constant bij mekaar zitten, bv. in de auto, valt meestal wel mee. Af en toe was er wat gekibbel, maar dat was toch eerder uitzonderlijk.
Rondrijden in het zuidwesten is fantastisch en verveelt nooit. En de kinderen gebruikten de tijd in de wagen ook vaak om een dutje te doen.
Aangezien jullie nog ruim de tijd hebben om te zoeken, kan het niet echt een probleem zijn om geschikte accommodaties te vinden.
Veel succes met de voorbereiding!
Ria
Wij hebben ondertussen al enkele keren een rondreis gemaakt door het zuidwesten, ook met 4 kinderen die toen ongeveer de leeftijd hadden van jullie kinderen.
Wij hebben nooit een villa gehuurd, maar probeerden wel steeds een motel met zwembad te boeken, waarin we heel wat plezier beleefd hebben.
Wat het vinden van een motel/cabin voor 6 betreft : na wat zoekwerk is het voor ons meestal gelukt om 1 of soms 2 kamers met verbindingsdeur te vinden.
Sommige motels hebben kamers met 2 Queens en een sofabed, we hebben ook al overnacht in een kamer met 3 Queens.
In Las Vegas mag je maar met 4 op een kamer, dus daar hebben we wel 2 kamers gehuurd, o.a. in Circus Circus, wat een ietwat ouder, maar vrij goedkoop hotel is met leuke dingen voor de kinderen.
Het is niet altijd ideaal, maar meestal wel heel leuk om samen te slapen. We hebben al heel wat afgelachen . 's Morgens duurt het wel even eer iedereen klaar is om te vertrekken, natuurlijk. Maar de kamers zijn meestal vrij ruim.
We zorgden er ook voor om af en toe rustpauzes in te lassen, in een motel met leuk zwembad en de mogelijk om je was te doen. Dit hoeft echt niet iedere dag hoor, je moet zo een beetje kijken hoe ver je raakt met de kledij en dan, hup de machine in! Vaak heb je ook een strijkplank + strijkijzer op de kamer.
Het met 6 constant bij mekaar zitten, bv. in de auto, valt meestal wel mee. Af en toe was er wat gekibbel, maar dat was toch eerder uitzonderlijk.
Rondrijden in het zuidwesten is fantastisch en verveelt nooit. En de kinderen gebruikten de tijd in de wagen ook vaak om een dutje te doen.
Aangezien jullie nog ruim de tijd hebben om te zoeken, kan het niet echt een probleem zijn om geschikte accommodaties te vinden.
Veel succes met de voorbereiding!
Ria
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wij gaan altijd met z'n vijven. Ik kom toch regelmatig accomodaties tegen waar je met zessen kunt verblijven. Bijv. op de KOA-campings als je een 2-room cabin neemt. Of inderdaad een kamer in een hotel met 3 queenbedden.
Ik vind het vaak een leuke puzzel om mooie overnachtingsplaatsen te zoeken en kom dan ook soms verrassende dingen tegen zoals deze skihut: http://www.skihuts.com/Mountain%20Belle.htm of deze cabin: http://www.delacour-ranch.com/index.html
Kijk ook 'ns op de site van homeaway.com of vrbo.com.
Er zijn dus genoeg mogelijkheden maar je moet wel wat zoeken
Elly
Ik vind het vaak een leuke puzzel om mooie overnachtingsplaatsen te zoeken en kom dan ook soms verrassende dingen tegen zoals deze skihut: http://www.skihuts.com/Mountain%20Belle.htm of deze cabin: http://www.delacour-ranch.com/index.html
Kijk ook 'ns op de site van homeaway.com of vrbo.com.
Er zijn dus genoeg mogelijkheden maar je moet wel wat zoeken

Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Tja het is wel allemaal aanpassen maar dat geldt zowel voor met de auto reizen, allemaal op een stoel en in 2/ 3 hotelkamers, als in een camper (onderweg een boterham smeren). Je kunt het jezelf moeilijk maken of de mogelijkheden zien. De kids vermaakten zich onderweg met de nintendo en soms een tijdje met de laptop. Florida is heeeel wat anders maar daar was je inmiddels wel achter.
Met een grote camper 31ft kun je best met 6 pers reizen. Wij waren in 1990 met 6 volwassenen in 1 camper 27 ft en met een tentje erbij. Nou zijn wij in Europa ook kampeerders.. dat scheelt.
Met eten zou je ook onderweg kunnen eten je kont altijd wel wat tegen en dan 's avonds een boterham met gebakken ei / hot dog erin klaar. Ik kook eigenlijk wel elke dag met hulp. Vaak BBQ-en ( en friet in oven) op elke camping kan dat, of pasta makkelijk. Maar ik kan me voorstellen dat je dat niet wilt. Overigens koken de oudsten niet mee??? Dat scheelt ook al.
En wat betreft zwembad.. een rivier middenin de natuur is ook heerlijk (Zion, Capitol Reef en Yosemite).
Reizen daar is wel anders dan hier .. relaxter.
Succes met het leggen van het ei.
Met een grote camper 31ft kun je best met 6 pers reizen. Wij waren in 1990 met 6 volwassenen in 1 camper 27 ft en met een tentje erbij. Nou zijn wij in Europa ook kampeerders.. dat scheelt.
Met eten zou je ook onderweg kunnen eten je kont altijd wel wat tegen en dan 's avonds een boterham met gebakken ei / hot dog erin klaar. Ik kook eigenlijk wel elke dag met hulp. Vaak BBQ-en ( en friet in oven) op elke camping kan dat, of pasta makkelijk. Maar ik kan me voorstellen dat je dat niet wilt. Overigens koken de oudsten niet mee??? Dat scheelt ook al.
En wat betreft zwembad.. een rivier middenin de natuur is ook heerlijk (Zion, Capitol Reef en Yosemite).
Reizen daar is wel anders dan hier .. relaxter.
Succes met het leggen van het ei.

Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Rondreizen! Dat is echt het leukste om te oden. De KOA cabins zijn inderdaad handig maar het is in het zuidwesten wel de vraag of die een beetje op je route liggne. In Springdale (bij zion) heb je de prachtige Desert Pearl Inn, waar je met 6 man op een kamer kunt. In Sequoia/Kings Canyon hadden wij een cabin met 3 queens, en zo zijn er vel meer mogelijkheden. In de cabins bij Gouldings (Monument valley) kunnen ook 6 personen slapen - je hebt dan echter gen ruimte meer voor je bagage.
Voor het reizen met pubers (wij hebben er maar 2) heb je misschien iets aan onze reisverslagen. Hieronder de link naar het 2008-verslag, en daarin weer links naar de andere verslagen.
Kijk ook eens in dit topic.
Marianne
Voor het reizen met pubers (wij hebben er maar 2) heb je misschien iets aan onze reisverslagen. Hieronder de link naar het 2008-verslag, en daarin weer links naar de andere verslagen.
Kijk ook eens in dit topic.
Marianne
- angelique100
- Amerikafan
@ marianne, leuk om te lezen en mooie fotos.
Bedankt allemaal voor het meedenken.
Heb inmiddels al wel een aantal 6 personen cabins gevonden in en rondom de NP's !
Heb inmiddels al wel een aantal 6 personen cabins gevonden in en rondom de NP's !
Misschien haal je uit onze reisverslagen nog tips? Drie keer rondgereisd in de USA met 6 personen (ouders + vier volwassen kinderen). Zie onze website.
De tip om te gaan rondreizen die je in van veel van de vorige antwoorden hebt gehad beaam ik.angelique100 schreef:@ marianne, leuk om te lezen en mooie fotos.
Ik zou echter niet al te veel problemen maken van de accomodaties. Bij de meeste motels kun je altijd wel twee kamers naast elkaar krijgen en veel motels hebben ook connecting rooms, dus twee kamers met een tussendeur die je open kunt maken. Dan heb, zoals al eerder genoemd, vier tweepersoonsbedden en twee badkamers tot je beschikking. Met twee of drie telefoontjes moet je op een willekeurige locatie wel zo'n soort accomodatie kunnen vinden. In de national parks is het wat lastiger. Maar als je in de parken zelf niets kunt vinden dan is er altijd wel een cluster motels vlak bij het park.
Voor wat betreft het vervoer, een 8-seat minivan zou voor jullie perfect zijn. Dat is dus een grote MPV, dus met twee stoelrijen achter. Bijvoorbeeld een Toyota Sienna. Vaak kun je de middelste stoelen op beide rijen ook nog demonteren zodat je vrij door de auto kunt bewegen. En met de bagageruimte moet het ook wel lukken.
Voor wat betreft de was kan ik je ook geruststellen. Veel motels/hotels hebben een wasruimte waar je tegen een kleine vergoeding gebruik kunt maken van wasmachines en drogers. Maar elke dag wassen lijkt me wat overdreven. Een keer in de week zal wel voldoende zijn vermoed ik..
Veel plezier!.
Roel.
Tijdens de drieweekse rondreizen met ons gezin (6 pers) draaiden we eens per week een was. Soms in hotel of huisje, maar ook vaak maakten we gebruik van laundries met drop off service. Wel duurder, maar ook erg gemakkelijk. Meestal de ene dag brengen, de volgende dag halen. Soms ook op dezelfde dag klaar.