Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Het goedkoopste model

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Cristobal
Amerikafan

Het goedkoopste model

Bericht door Cristobal »

Hoi,

als je een huurauto neemt en kiest voor het goedkoopste model:

- is dat comfortabel genoeg voor 2 personen
- is het makkelijk eventueel een upgrade te regelen bij aankomst, mocht je toch twijfelen (als ze zelf niets anders voorstellen)
- hoeveel moet je dan ruwgeschat rekenen voor een upgrade (21 dagen).

Bedankt voor jullie deskundige antwoord en kostbare tijd ...

Christophe
Chrisp
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Het goedkoopste model

Bericht door Chrisp »

Het lijkt mij erg krap voor zo'n lange tijd. Dan ga je beter voor de mid-size SUV, die voor een heel redelijke prijs te boeken valt bij usa-reisen. Daarbij vind ik persoonlijk ook dat een grote auto echt bij een Amerikaanse road trip hoort :P .
Afbeelding
ralfbosz
Amerikafan

Bericht door ralfbosz »

Het is wel een sport (of eigenlijk gok) een klein model te nemen, met wat geluk is dit model er niet en krijg je een gratis 'upgrade'. Al moet je dan wel oppassen dat je deze 'gratis' upgrade ervoor niet al gekocht hebt op aandringen van de persoon achter de balie. Die weten precies dat ze moeten upgraden, dus dan proberen ze je de upgrade te laten betalen door het komen met dat de huidige selectie wel klein is.

En op locatie een upgrade nemen is duurder dan het voor de tijd regelen.
Ineke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Ineke »

Wij hebben voor onze reis naar Florida in maart deze keer ook voor de goedkoopste huurauto gekozen.

Normaal gesproken doen we dit nooit maar omdat we niet van grote afstanden per dag zullen afleggen en omdat we "maar" 18 dagen onderweg zijn, hebben we nu voor de goedkoopste optie gekozen. Maar met in ons achterhoofd ook wel de gedachte dat er meestal maar heel weinig kleine autootjes beschikbaar zijn, waardoor er kans is een (gratis) upgrade . :lol:
En hebben we geen geluk, dan is het ook geen probleem.

gr, Ineke
http://www.ine1149.web-log.nl
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Ik zou de gok niet wagen.

En ik ben het ook met Chris eens dat een SUV toch wel een beetje bij een Amerika-reis hoort :). Verder zou ik me op de weg minder prettig voelen in een kleinere auto omdat veel weggebruikers wel erg groot zijn!
ralfbosz
Amerikafan

Bericht door ralfbosz »

tosca schreef:Ik zou de gok niet wagen.

En ik ben het ook met Chris eens dat een SUV toch wel een beetje bij een Amerika-reis hoort :). Verder zou ik me op de weg minder prettig voelen in een kleinere auto omdat veel weggebruikers wel erg groot zijn!
Een SUV is niet veiliger: http://www.safetyissues.com/magazine/2003/2/SUV/SUV.htm

Gewoon lekker op een gratis upgrade 'gokken' of de volgende keer via een Dollar-coupon een upgrade nemen ;) (helaas niet bij Economy mogelijk). Over 58 dagen zal ik zien of er Economy auto's in Houston staan :).
A3
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door A3 »

Weet je hoeveel mensen er in Nederland langer dan 21 dagen eigenaar zijn van 'een klein model' ?

Maw uiteraard is er prima te leven met een kleinere auto tijdens je USA-trip. Als je met z'n tweeen bent zet je lekker de stoelen in de uiterste stand, daar hebben de achterpassagiers dan toch geen last van. Airco e.d. zit er toch allemaal standaard op en je mist dus niets. Bovendien is het lekker voordelig, vind ikzelf ook altijd belangrijk.

Kortom, met een Fiat panda, Chevrolet Spark of VW Polo is helemaal niks mis. Integendeel!

MVG

A3
States visited: All except Alaska & Hawaii. Correction: all !
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ik vind het dus echt klinkklare onzin dat hier op het forum vaak gezegd wordt dat de kleinere auto's krap zijn en voor lange afstanden niet geschikt, en dat er dan gelijk bij gezegd wordt; neem beter een Mid-Size SUV (niet alleen omdat Chrisp dat zei hoor, dat wordt hier heel vaak geroepen!).
Wij hebben, hier in NL, jarenlang een Peugeot 106 gehad en daarmee reden we net zo makkelijk naar Berlijn of Parijs. En nu is die Peugeot vele malen kleiner dan de kleinste auto die ze in Amerika bij de verhuurders aanbieden.
Wij hebben 2 keer rondgereisd in een PT Cruiser (midsize) en 1 keer in een Dodge Charger (full-size). Ik heb geen moment het gevoel gehad dat een SUV beter zou zijn , of minder eng in relatie tot andere weggebruikers. Het verkeer in de VS is heel relaxt en bovendien mag je nergens echt hard rijden (zoals in Duitsland iedereen met gemak met 160 km/u over de snelweg scheurt).

En dan is er nog de volgende overweging; Een grotere auto is duurder qua huurprijs maar ook duurder qua benzineverbruik. En bovendien is een kleinere auto vriendelijker voor het milieu.

Als jij dus uit budgettaire overwegingen voor een kleine of een midsize auto gaat dan zou ik dat gewoon doen. Helemaal als je in NL ook al niet gewend bent om in een grote bak te rijden en je gewoon met zijn tweetjes op reis bent!

EDIT: @A3; eindelijke een gelijk gestemde! Ik geef mijn geld ook liever uit aan andere zaken dan een dure huurauto!
Ineke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Ineke »

RiverCola schreef:Wij hebben, hier in NL, jarenlang een Peugeot 106 gehad en daarmee reden we net zo makkelijk naar Berlijn of Parijs. En nu is die Peugeot vele malen kleiner dan de kleinste auto die ze in Amerika bij de verhuurders aanbieden.
LOL, wij zijn, heeel lang geleden zelfs 2x met een Dafje 33 naar Hongarije gereden, ging ook prima, alleen vrachtauto's inhalen konden we niet! :lol:

Moet wel zeggen dat wij niet de kleinste auto kiezen als we een grote 4-weekse rondreis maken met lange reisdagen. Ook dan kiezen we niet voor een echt grote auto, Chevrolet Cavalier (is die er nog?) of een Chevrolet Cobalt is dan voor ons al groot genoeg.

gr, Ineke
www.ine1149.web-log.nl
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Voor 2 personen is er niks mis mee.

Kijk ga je met 4-5 personen dan kan het nog wel krap worden met koffers ed. :lol:
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door pbuyse1 »

Als ik een auto huur in de VS, dan liefst een die hier bijna niet te vinden is, ik probeer meestal een Charger te huren en dat lukt meestal.
Als je gewoon bent met een kleine auto te rijden, dan lijkt het me logisch om dat ginds ook te doen. Maakt mijn inziens jouw vakantie niet minder met een kleinere auto, maar ik rij liever groter.
Vind een SUV helemaal niet nodig al moet ik wel zeggen dat de Ford Escape een leuke wagen was.
ralfbosz
Amerikafan

Bericht door ralfbosz »

DejaVu schreef:Voor 2 personen is er niks mis mee.

Kijk ga je met 4-5 personen dan kan het nog wel krap worden met koffers ed. :lol:
Maar de vrager had het over 2 personen dus dat was/is geen issue.
Cristobal
Amerikafan

Bericht door Cristobal »

Zoals het een goeie discussie past heb je altijd voor en tegenstanders ;-)

Op basis van de reacties, ga ik voor een "kleiner" model. Ik vraag geen upgrade en mochten de kleintjes niet in voorraad zijn, tja ... dan schik ik me wel. :-)
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

RiverCola schreef:Ik vind het dus echt klinkklare onzin dat hier op het forum vaak gezegd wordt dat de kleinere auto's krap zijn en voor lange afstanden niet geschikt, en dat er dan gelijk bij gezegd wordt; neem beter een Mid-Size SUV (niet alleen omdat Chrisp dat zei hoor, dat wordt hier heel vaak geroepen!).
Wij hebben, hier in NL, jarenlang een Peugeot 106 gehad en daarmee reden we net zo makkelijk naar Berlijn of Parijs. En nu is die Peugeot vele malen kleiner dan de kleinste auto die ze in Amerika bij de verhuurders aanbieden.
Leuk hoor, behalve als je bijna 2 meter lang bent, want dan is zo'n auto eigenlijk alleen geschikt voor de meest korte ritjes.

En qua rijcomfort is er echt verschil. Ik heb een tijdje geleden nog een snelwegritje van 500km gedaan in een C1 omdat mijn eigen auto bij de garage stond. Ik was bij aankomst bekaf en sowieso een wrak toen ik uit die auto kroop van het urenlang opgepropt zitten. Daar zijn die auto's gewoon niet voor gemaakt. Als tweede (boodschappen)-autotje natuurlijk prima, maar voor een vakantie waarin je lange afstanden rijdt lijkt het me niet echt prettig.

De kleinste auto bij amerikaanse verhuurders is zo'n Chevvy Aveo. Die dingen zijn echt niet groot. En ik heb zo'n idee dat ze ook erg zijwindgevoelig zijn gezien de hoogte/breedte verhoudingen (en de smalle bandjes).
Wij hebben 2 keer rondgereisd in een PT Cruiser (midsize) en 1 keer in een Dodge Charger (full-size). Ik heb geen moment het gevoel gehad dat een SUV beter zou zijn , of minder eng in relatie tot andere weggebruikers.
Een PT Cruiser of Dodge Charger zijn ook geen echte kleine auto's. Overigens rij ik zelf prive ook een sedan en geen SUV of MPV. Vind het veel mooier en prettiger rijden en ook nog eens milieuvriendelijker.

Echter, voor vakantie is er voor een Van of SUV wel wat te zeggen. Lekker makkelijk met bagage, je kunt ook onderweg even naar achteren in de auto om je koffer open te maken, je hebt meestal wat meer ruimte tussen de voorstoelen voor spullen, eten, etc, allemaal net wat meer praktisch als je gaat roadtrippen.
En dan is er nog de volgende overweging; Een grotere auto is duurder qua huurprijs maar ook duurder qua benzineverbruik. En bovendien is een kleinere auto vriendelijker voor het milieu.
Dat is zeker waar en daar is niets op af te dingen. Maar een gemiddelde "full-size" of een mid-size SUV of Van zullen elkaar niet veel ontlopen. Het ligt er ook maar net aan hoe diep je het pedaal intrapt natuurlijk. Kreeg in de VS ook een keer een V6 coupe benzine-slurper mee als full-size. Ik kan je vertellen, die was een stuk dorstiger dan de Sienna die we de twee weken ervoor hadden gereden.

Roel.
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Natuurlijk hoef je geen SUV te nemen. Op zich is er ruimte genoeg, al kan het zijn dat niet alles in de kofferbak past als je grote koffers bij je hebt, maar wij gooien er dan gewoon eentje op de achterbank. Voor in de bergen vind ik zelf een SUV een fijner idee, maar ook dat hoeft niet.

Bij Thrifty kan je een "wildcard" auto huren wat inhoudt dat je voor weinig geld een iets grotere auto huurt (midsize tot minivan), alleen krijg je pas bij aankomst te horen wat je meekrijgt. Ze geven je gewoon het soort auto (vanaf midsize) waar ze op dat moment het meest van hebben. Wij kregen een minivan, maar we vonden dat (met z'n 2tjes, 1 koffertje) te veel van het goede, dus voor $5pd. extra kregen we een midsize mee.
Afbeelding
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door pbuyse1 »

Hadden het makkelijker met 4 stuks bagage in een Charger te krijgen dan in de Ford Escape.
Thamar
Amerika-ontdekker

Bericht door Thamar »

Ag, een deel van de USA-reis is toch gewoon in een grote bak rijden? Dat hoort er nu eenmaal bij.

En wat de groene jongens betreft, ben je zo bezorgd over de CO, kampeer dan in je eigen tuin.
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Nog even in reactie op RiverCola:

Natuurlijk is het voor iedereen een persoonlijke afweging :) . Voor mij hoort een grote SUV nou eenmaal bij een rondreis door Amerika. Bijkomend voordeel is dat je hoger boven de weg zit, waardoor je meer van de omgeving ziet. Verder is een SUV een must indien je een beetje wilt off-roaden, en dirtroads zoals de Cathedral Valley Loop wilt gaan rijden, het geeft je wat extra flexibiliteit.

Ieder zo zijn ding, maar voor mij voegt de SUV echt wezenlijk wat toe aan de ervaring.
Afbeelding
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

En bedenk je ook dat er véél grote auto's hier rondrijden, waardoor je mogelijk als het je eerste keer rijden in de VS je een beetje geïntimideerd voelt als je daar in je kleine otootje tussen rijdt. Een vriend van ons die vorig jaar voor het eerst naar de VS kwam en een Dodge Caliber als huurauto had voelde zich al onwennig in het verkeer tussen al dat grote spul, en de Caliber is nu ook weer niet zo'n kleine auto.

Bovendien is het prijsverschil tussen een kleine economy en bijvoorbeeld de mid-size SUV klasse via usareisen.de bijvoorbeeld ook niet zo heel erg groot.

Daarbij is het altijd fijner rijden om iets hoger te zitten - vooral tussen die grote bakken - en je ziet ook nog meer.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Dento schreef:
Bovendien is het prijsverschil tussen een kleine economy en bijvoorbeeld de mid-size SUV klasse via usareisen.de bijvoorbeeld ook niet zo heel erg groot.
Ik heb even een een random periode van twee weken in de zomer ingevoerd bij usa-reisen. De kleinste auto kost voor die periode 376.48,- euro, terwijl een mid-size SUV voor dezelfde periode 424.44,- euro kost. Voor dat verschil van slechts 47.96,- euro zou ik gewoon voor dat extra comfort gaan :) .
Afbeelding
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer