Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Gewonnen , maar ....... ????

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
analist
Amerika-ontdekker

Gewonnen , maar ....... ????

Bericht door analist »

Hallo iedereen,

Ten eerste ben ik hier nieuw, en heb ik me aangemeld voor wat vragen en hoop dat dit de juiste plek is! :thumbup:

Ik heb me vorige jaar aangemeld bij USAFIS, en ik heb vorige week een mail ontvangen dat ik heb gewonnen. Bij aanmelding waren er ook geen kosten aan verbonden. Maar ik heb begrepen dat je via USAFIS wel kan winnen, maar dan moet je hun wel betalen voor de overige processen die tot stand komen (bv. papierwerk). Ik heb ook een paar dagen geleden gelezen dat je, als je de winnaar bent via USAFIS, je gewoon de KCC moet bellen en je naam moet opgeven zodat je de code krijgt. Alleen weet ik dit allemaal niet zeker en wil ik hier meer duidelijk over krijgen en alle tips zijn welkom, want ik wil deze kans natuurlijk niet voorbij laten schieten! :wink:
Laatst gewijzigd door analist op 25 jan 2011, 17:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Ziva
Amerika-expert

Re: Gewonnen , maar ....... ????

Bericht door Ziva »

Hoe kun je nou gewonnen hebben wanneer de officiele trekking voor de DV2012 nog niet bekend is (is pas in mei 2011) en de winnaars van DV2011 (waaronder ikzelf) allang geselecteerd zijn en ook al bericht hebben gehad per post.

Het is al vaak gezegd, dit is pure geldklopperij. Ik zou geen cent betalen en je gelijk voor alle diensten afmelden. Zoek maar eens op dit forum op USAFIS.

Succes!

edit: heb ook nog even de link voor je erbij gezocht: http://www.allesamerika.nl/forum/search ... rds=USAFIS
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

De vraag is volgens mij als ze zou winnen.
analist
Amerika-ontdekker

Bericht door analist »

Ziva schreef:Hoe kun je nou gewonnen hebben wanneer de officiele trekking voor de DV2012 nog niet bekend is (is pas in mei 2011) en de winnaars van DV2011 (waaronder ikzelf) allang geselecteerd zijn en ook al bericht hebben gehad per post.

Het is al vaak gezegd, dit is pure geldklopperij. Ik zou geen cent betalen en je gelijk voor alle diensten afmelden. Zoek maar eens op dit forum op USAFIS.

Succes!

edit: heb ook nog even de link voor je erbij gezocht: http://www.allesamerika.nl/forum/search ... rds=USAFIS
Sorry, ik weet niet wanneer de uitslagen zijn. Maar ik vind het ook een beetje vreemd, want er staat ook dat ik moet wachten op de volgende bericht van 'U.S. Department of State'. Zelf ga ik ook geen cent betalen, alleen heb ik wel begrepen dat er mensen wel hebben gewonnen via USAFIS... alleen zij hebben de hulp uiteindelijk afgewezen en direct KCC gebeld voor de code en dat ze alles voor elkaar hebben gekregen.
analist
Amerika-ontdekker

Bericht door analist »

Ziva schreef:Hoe kun je nou gewonnen hebben wanneer de officiele trekking voor de DV2012 nog niet bekend is (is pas in mei 2011) en de winnaars van DV2011 (waaronder ikzelf) allang geselecteerd zijn en ook al bericht hebben gehad per post.

Succes!

Kijk dit is wat ik bedoel: viewtopic.php?f=12&t=9378&p=241194&hilit=USAFIS#p241194
Geld is natuurlijk scam, maar dat je kan winnen is wel mogelijk. En er is dus een mogelijkheid om afstand te nemen van de organisatie en KCC te bellen, maar ik wil eerst zekerheid hier over hebben. Dus kan iemand mij helpen?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Bel USAFIS en stel hun de vraag welke lottery je nu precies gewonnen hebt.
analist
Amerika-ontdekker

Bericht door analist »

Hockey schreef:Bel USAFIS en stel hun de vraag welke lottery je nu precies gewonnen hebt.
Lol, dus dat zou betekenen dat de uitslagen nog bekend moeten worden van dit jaar. Wanneer is dat dan?
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Zoals Ziva al zei zal dat in de periode mei-juni 2011 zijn. Inschrijving voor de loterij was mogelijk in oktober 2010.
analist
Amerika-ontdekker

Bericht door analist »

RiverCola schreef:Zoals Ziva al zei zal dat in de periode mei-juni 2011 zijn. Inschrijving voor de loterij was mogelijk in oktober 2010.
Klopt, ik heb me ook ingeschreven in oktober. Dat is dan heel vreemd dat ze nu al zeggen dat ik heb gewonnen. :?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Heel erg vreemd... Dus je hebt enkele maanden geleden voor de eerste keer meegedaan, via USAFIS?
En nu kreeg je bericht dat je al gewonnen hebt? Kwam dit per mail? Telefonisch? Per brief?
Zou je eventueel dat berichtje hier even neer kunnen zetten (maar vervang je naam en andere persoonlijke nummers of zo even door 'xyz'!). Kunnen we eens even mee kijken wat ze nou juist willen bedoelen...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
analist
Amerika-ontdekker

Bericht door analist »

kastelke schreef:Heel erg vreemd... Dus je hebt enkele maanden geleden voor de eerste keer meegedaan, via USAFIS?
En nu kreeg je bericht dat je al gewonnen hebt? Kwam dit per mail? Telefonisch? Per brief?
Zou je eventueel dat berichtje hier even neer kunnen zetten (maar vervang je naam en andere persoonlijke nummers of zo even door 'xyz'!). Kunnen we eens even mee kijken wat ze nou juist willen bedoelen...
Ja, en dit kwam via mail.
Hier het bericht:
****** , You accepted to receive messages from USAFIS Organization on the following date: ********* **********

We wish to notify you that you have been selected as one of the Diversity Visa (DV) Program winner for receiving a United States
Permanent Resident Card. It is also known as the Green Card Lottery. The lottery has been administered on an annual basis
by the Department of State and conducted under the terms of Section 203(c) of the Immigration and Nationality Act (INA).
Section 131 of the Immigration Act of 1990 (*******) amended INA 203 to provide for a new class of immigrants known
as "diversity immigrants" (DV immigrants).
As part of the agreement we will issue A FREE Airline ticket from your country to the USA to claim your Green Card under
the American Green Card Lottery Program. The ticket will be sent via post mail at your address registered with us once your visa
will be remitted by the U.S department of State.
The U.S Department of State will should contact you soon with visa processing information and how to proceed further.

If you have any question regarding the visa please contact the U.S Department of State directly as we do not have any competency to discuss further details with you.
What should you do now ?
Wait for the U.S Department of State to contact you and give you the information about visa processing and how to proceed further .

Best regards,
Costumer Service Team

The USAFIS Organization
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Heel vreemd bericht :scratch: . Ten eerste omdat de selectie nog niet heeft plaats gevonden, ten tweede vanwege dat FREE TICKET-verhaal (nog nooit van gehoord dat ze gratis vliegtickets weggeven) en ten slotte het bericht dat the U.S Department of State contact met jou opneemt....
analist
Amerika-ontdekker

Bericht door analist »

RiverCola schreef:Heel vreemd bericht :scratch: . Ten eerste omdat de selectie nog niet heeft plaats gevonden, ten tweede vanwege dat FREE TICKET-verhaal (nog nooit van gehoord dat ze gratis vliegtickets weggeven) en ten slotte het bericht dat the U.S Department of State contact met jou opneemt....
Dat FREE ticket geven ze je zogenaamd wanneer je gebruikt maakt van hun service en je hun in hulp schakelt bij alle procedures. Maar ik heb begrepen dat de winners hun hulp hebben genegeerd door direct KCC te bellen. Daarom zal de FREE ticket er later ook niet meer van te pas komen, dus die kan je eigenlijk met een korreltje zout nemen.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Lijkt op een scam van een scammer. Wellicht heeft iemand de computer van USAFIS gehackt en probeert nu op die manier mensen op te lichten. Engels is inderdaad niet vlekkeloos.

Dat het State Department contact met je zal opnemen klinkt inderdaad betrouwbaarder dan dat de directeur van de nationale bank van Burkina Faso dat zal doen, maar je geld krijgt dezelfde bestemming: de zakken van een oplichter.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Lijkt me inderdaad een scam. Ik zou in geen geval iets met geld overmaken, want klinkt alsof dat nooit goed terecht gaat komen.

Ik mag hopen dat zij jouw gegevens wel door hebben gegeven aan de KCC en dat je dit jaar dus wel kans maakt. Heb je iets van een confirmation nummer ontvangen? In dat geval kan je in mei gewoon zelf via de computer checken of je gewonnen hebt. Anders moet je proberen achter dat nummer te komen via de KCC. Dit jaar gaat het voor het eerst digitaal, dus je kunt niet wachten op de post meer.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Het gebrekkige Engels was ook het eerste wat mij opviel, waardoor ik sterk de indruk heb dat dit niet van welke officiële instantie dan ook afkomstig is, zelfs nog zonder de vraagtekens die je bij de datums kunt zetten. En als het wel iets echts en officieel is dan moeten ze zich schamen :wink:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

van het costumer team? :lol:
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

cos·tum·er /ˈkäst(y)o͞omər/
Noun: A person or company that makes or supplies theatrical or fancy-dress costumes.

:mrgreen:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

God ja, die spelling valt me nu pas op, even kijken haha (misschien doe ik dingen verkeerd of mis ik zaken dus vul gerust aan):

****** , You accepted to receive messages from USAFIS Organization on the following date: ********* **********

We wish to notify you that you have been selected as one of the Diversity Visa (DV) Program winners for receiving a United States
Permanent Resident Card. It is also known as the Green Card Lottery. The lottery has been administered on an annual basis by the Department of State and conducted under the terms of Section 203(c) of the Immigration and Nationality Act (INA).
Section 131 of the Immigration Act of 1990 (*******) amended INA 203 to provide for a new class of immigrants known
as "diversity immigrants" (DV immigrants).
As part of the agreement we will issue A FREE Airline ticket from your country to the USA to claim your Green Card under
the American Green Card Lottery Program. The ticket will be sent via post mail at your address registered with us once your visa
will be remitted by the U.S department of State.
The U.S Department of State will should contact you soon with visa processing information and how to proceed further.

If you have any questions regarding the visa please contact the U.S Department of State directly as we do not have any competency to discuss further details with you.
What should you do now ?
Wait for the U.S Department of State to contact you and give you the information about visa processing and how to proceed further .

Best regards,
Costumer Service Team

The USAFIS Organization

Echt klopt niets van dit mailtje. Ze noemen Amerika de ene keer United States en dan weer America en dan weer USA en dan weer U.S.... Ze gebruiken geen hoofdletters op plekken waar ze dat anders wel doen, verder regelt het KCC de afhandeling (wat is Department of State?) en wat ze zeggen is natuurlijk nog vreemder: ze weten wel dat je gewonnen hebt maar hebben geen mogelijkheid om details met je te bespreken. En eindigen met "Best regards, Costumer Service Team"? Tja..

Ik zou lekker niets doen en wachten tot mei en hopen dat ze je een winnend nummer sturen. Ik zou zelf echter eerder rekenen op een winnend lot in de Staatsloterij en in de toekomst je zelfstandig inschrijven voor de DV. Dan krijg je zelf je nummer en kun je kijken of je gewonnen hebt.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ziva schreef: (wat is Department of State?)
Het Ministerie van Buitenlandse Zaken :lol:. Duidelijk een Spam mailtje, dit.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer