Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tips rondreis gedeelte Florida
Tips rondreis gedeelte Florida
Hallo Mede-Amerikaliefhebbers!
Eind 2011 is het eindelijk zo ver... samen met mijn vriendin ga ik per auto zowel West als Oost Amerika bereizen en ik zou graag wat gerichte feedback krijgen over het gedeelte in Florida. De getallen achter sommige plaatsen is het aantal mijl dat we ervoor moeten reizen.
We komen niet naar Florida voor de rust/strand/zon aangezien we vanuit Miami nog 2 weken naar Curacao gaan. Nieuwjaar willen we het liefst op een spectaculaire plek vieren en vandaar dat ik meteen dacht aan Key West, is dit aan te raden of is Miami een betere optie?
Verder zouden we graag 1 park in Orlando bezoeken. Uit alle keuze die we hebben... wat raden jullie ons aan (ook gezien de tijd van het jaar, net voor kerst)?
De route in Florida is dikgedrukt: (mocht je tips hebben over de rest van de reis... dit is ook zeer welkom!)
12-nov dag 38 ? - Chicago
13-nov dag 39 Chicago
14-nov dag 40 Chicago
15-nov dag 41 tussenstop in Michigan (Holland? Ann Arbor? Battle Creek? Kalamazoo?)
16-nov dag 42 Toronto 520
17-nov dag 43 Toronto
18-nov dag 44 Toronto/Niagara Falls 80
19-nov dag 45 tussenstop onderweg
20-nov dag 46 Boston (? Overslaan ?) 470
21-nov dag 47 Boston (? Overslaan ?)
22-nov dag 48 Tussenstop in Connecticut (Hartford?)
23-nov dag 49 New York (net buiten de stad overnachten) 220
24-nov dag 50 New York
25-nov dag 51 New York
26-nov dag 52 New York
27-nov dag 53 Philadelphia (? Overslaan ?) 100
28-nov dag 54 Philadelphia (? Overslaan ?)
29-nov dag 55 Lancaster County (Amish) 70
30-nov dag 56 Washington DC 125
1-dec dag 57 Washington DC
2-dec dag 58 Washington DC (? Shenandoah NP ?)
3-dec dag 59 Williamsburg 150
4-dec dag 60 Virginia Beach (? Overslaan ?)
5-dec dag 61 Tussenstop (Roanoke?)
6-dec dag 62 Gatlinburg (Great Smoky Mountains NP) 480
7-dec dag 63 Gatlinburg (Great Smoky Mountains NP)
8-dec dag 64 Nashville 220
9-dec dag 65 Nashville
10-dec dag 66 Memphis 220
11-dec dag 67 Memphis
12-dec dag 68 Memphis
13-dec dag 69 Vicksburg (? Overslaan ?) 220
14-dec dag 70 Natchez 80
15-dec dag 71 Natchez
16-dec dag 72 New Orleans 180
17-dec dag 73 New Orleans
18-dec dag 74 New Orleans / Gulfport/ Biloxi 100
19-dec dag 75 Panama City Beach 240
20-dec dag 76 Apalachicola / st George Island
21-dec dag 77 Orlando 300
22-dec dag 78 Orlando
23-dec dag 79 Orlando
24-dec dag 80 Tampa 90
25-dec dag 81 Tampa / Fort Myers 130
26-dec dag 82 Fort Myers
27-dec dag 83 Naples 40
28-dec dag 84 Naples / Everglades 85
29-dec dag 85 Miami 80
30-dec dag 86 Miami
31-dec dag 87 Key west (nieuwjaar vieren) 160
1-jan dag 88 Miami 160
2-jan dag 89 Miami - vertrekdag
Alvast bedankt voor jullie hulp en tips!
Eind 2011 is het eindelijk zo ver... samen met mijn vriendin ga ik per auto zowel West als Oost Amerika bereizen en ik zou graag wat gerichte feedback krijgen over het gedeelte in Florida. De getallen achter sommige plaatsen is het aantal mijl dat we ervoor moeten reizen.
We komen niet naar Florida voor de rust/strand/zon aangezien we vanuit Miami nog 2 weken naar Curacao gaan. Nieuwjaar willen we het liefst op een spectaculaire plek vieren en vandaar dat ik meteen dacht aan Key West, is dit aan te raden of is Miami een betere optie?
Verder zouden we graag 1 park in Orlando bezoeken. Uit alle keuze die we hebben... wat raden jullie ons aan (ook gezien de tijd van het jaar, net voor kerst)?
De route in Florida is dikgedrukt: (mocht je tips hebben over de rest van de reis... dit is ook zeer welkom!)
12-nov dag 38 ? - Chicago
13-nov dag 39 Chicago
14-nov dag 40 Chicago
15-nov dag 41 tussenstop in Michigan (Holland? Ann Arbor? Battle Creek? Kalamazoo?)
16-nov dag 42 Toronto 520
17-nov dag 43 Toronto
18-nov dag 44 Toronto/Niagara Falls 80
19-nov dag 45 tussenstop onderweg
20-nov dag 46 Boston (? Overslaan ?) 470
21-nov dag 47 Boston (? Overslaan ?)
22-nov dag 48 Tussenstop in Connecticut (Hartford?)
23-nov dag 49 New York (net buiten de stad overnachten) 220
24-nov dag 50 New York
25-nov dag 51 New York
26-nov dag 52 New York
27-nov dag 53 Philadelphia (? Overslaan ?) 100
28-nov dag 54 Philadelphia (? Overslaan ?)
29-nov dag 55 Lancaster County (Amish) 70
30-nov dag 56 Washington DC 125
1-dec dag 57 Washington DC
2-dec dag 58 Washington DC (? Shenandoah NP ?)
3-dec dag 59 Williamsburg 150
4-dec dag 60 Virginia Beach (? Overslaan ?)
5-dec dag 61 Tussenstop (Roanoke?)
6-dec dag 62 Gatlinburg (Great Smoky Mountains NP) 480
7-dec dag 63 Gatlinburg (Great Smoky Mountains NP)
8-dec dag 64 Nashville 220
9-dec dag 65 Nashville
10-dec dag 66 Memphis 220
11-dec dag 67 Memphis
12-dec dag 68 Memphis
13-dec dag 69 Vicksburg (? Overslaan ?) 220
14-dec dag 70 Natchez 80
15-dec dag 71 Natchez
16-dec dag 72 New Orleans 180
17-dec dag 73 New Orleans
18-dec dag 74 New Orleans / Gulfport/ Biloxi 100
19-dec dag 75 Panama City Beach 240
20-dec dag 76 Apalachicola / st George Island
21-dec dag 77 Orlando 300
22-dec dag 78 Orlando
23-dec dag 79 Orlando
24-dec dag 80 Tampa 90
25-dec dag 81 Tampa / Fort Myers 130
26-dec dag 82 Fort Myers
27-dec dag 83 Naples 40
28-dec dag 84 Naples / Everglades 85
29-dec dag 85 Miami 80
30-dec dag 86 Miami
31-dec dag 87 Key west (nieuwjaar vieren) 160
1-jan dag 88 Miami 160
2-jan dag 89 Miami - vertrekdag
Alvast bedankt voor jullie hulp en tips!
6-10-2011 t/m 2-01-2012: rondje Zuidwest + Chicago - Miami
http://goingusa2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://goingusa2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Figment
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 60
- Contacteer:
Re: Tips rondreis gedeelte Florida
Oud en Niew vieren in Miami is erg leuk en ook zeker aan te raden. Op Bayside is er de 'big orange drop', wat gepaard gaat met swingende live muziek en vuurwek om middernacht. Bayside is wel gigantisch druk, dus zorg ervoor dat je erg vroeg aanwezig bent, of hou rekening met lange file en parkeerkosten die kunnen oplopen tot zo'n $60.-
Het is geloof ik ook erg leuk om Oud en Nieuw te vieren op Ocean Drive in South Beach. Daar wordt ook vuurwek afgestoken en zijn er vele leuke feesten. Verder is er niet zo gek veel te doen, eerlijk gezegd. Ik heb afgelopen jaarwisseling in Miami gevierd en heb samen met mijn lief, een fles champagne en wat vuurwek op het strand in Sunny Isles Beach gezeten. Niet zo spectaculair, maar ik had het niet anders willen doen. Key West schijnt ook reuze leuk te zijn, maar ik vraag me af of dat wel te doen is voor 1 nacht. Het is een aardig eind rijden van Miami naar Key West en je hebt kans dat je het hotel op Key West voor minimaal 2 nachten moet boeken.
Voorkeur voor een park in Orlando.... Alle parken zijn enorm sfeervol in deze periode, maar als je er echt maar 1 wil doen, dan zou ik kiezen tussen Magic Kingdom en Epcot. Op bepaalde dagen kan je in het Magic Kingdom naar Mickey's Very Merry Christmas Party en gaat het park voor 'gewone' gasten wat eerder dicht. Wel kan je op deze dagen nog genieten van de 'sneeuw' op Main Street en Cinderella's Castle dat op spectaculaire wijze wordt verlicht. In Epcot kan je in deze periode naar de Candlelight Procession. Dit is het kerstverhaal dat door een bekende celebrity wordt verteld (bij mij was het Whoopi Goldberg) onder begeleiding van een geweldig gospelkoor en orkest.
Verder zou ik willen aanraden om een nacht langer in New Orleans te verblijven. Natchez is een erg mooie stad, maar hier is niet zo heel veel te doen. Je zou van Vicksburg naar Natchez kunnen rijden en dan de volgende dag meteen door naar NOLA. Ook denk ik dat je wel een dagje langer in Washington kan spenderen.
Veel plezier met alle voorbereidingen en voorpret!
Het is geloof ik ook erg leuk om Oud en Nieuw te vieren op Ocean Drive in South Beach. Daar wordt ook vuurwek afgestoken en zijn er vele leuke feesten. Verder is er niet zo gek veel te doen, eerlijk gezegd. Ik heb afgelopen jaarwisseling in Miami gevierd en heb samen met mijn lief, een fles champagne en wat vuurwek op het strand in Sunny Isles Beach gezeten. Niet zo spectaculair, maar ik had het niet anders willen doen. Key West schijnt ook reuze leuk te zijn, maar ik vraag me af of dat wel te doen is voor 1 nacht. Het is een aardig eind rijden van Miami naar Key West en je hebt kans dat je het hotel op Key West voor minimaal 2 nachten moet boeken.
Voorkeur voor een park in Orlando.... Alle parken zijn enorm sfeervol in deze periode, maar als je er echt maar 1 wil doen, dan zou ik kiezen tussen Magic Kingdom en Epcot. Op bepaalde dagen kan je in het Magic Kingdom naar Mickey's Very Merry Christmas Party en gaat het park voor 'gewone' gasten wat eerder dicht. Wel kan je op deze dagen nog genieten van de 'sneeuw' op Main Street en Cinderella's Castle dat op spectaculaire wijze wordt verlicht. In Epcot kan je in deze periode naar de Candlelight Procession. Dit is het kerstverhaal dat door een bekende celebrity wordt verteld (bij mij was het Whoopi Goldberg) onder begeleiding van een geweldig gospelkoor en orkest.
Verder zou ik willen aanraden om een nacht langer in New Orleans te verblijven. Natchez is een erg mooie stad, maar hier is niet zo heel veel te doen. Je zou van Vicksburg naar Natchez kunnen rijden en dan de volgende dag meteen door naar NOLA. Ook denk ik dat je wel een dagje langer in Washington kan spenderen.
Veel plezier met alle voorbereidingen en voorpret!
Traveling to the USA since 1981
Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
- Airmiles
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Apalachicola is best een aardig dorp voor een paar uurtjes. Echte Amerikaanse huizen die goed zijn voor wat mooie plaatjes. Bars/restaurants/toeristenwinkels maken het geheel compleet. En de wilde schildpadden lopen er zo los over de weg.... Dat geluk had ik tenminste.
Verder is het stuk tussen Panama City en Orlando weinig boeiend, afgezien van misschien wat stranden. Je ziet op sommige plekken aan het strand (oostelijk van Apalachicola) goed wat al die orkanen in het verleden hebben aangericht met alle omgewaaide bomen als gevolg. Landschappelijk heeft het wel iets.
Verder het binnenland in zie je de heuvels van Noord-Florida waar strenggelovige gemeenschappen wonen. Ook wel weer apart en een heel ander beeld dan zon/zee/strand.
Verder is het stuk tussen Panama City en Orlando weinig boeiend, afgezien van misschien wat stranden. Je ziet op sommige plekken aan het strand (oostelijk van Apalachicola) goed wat al die orkanen in het verleden hebben aangericht met alle omgewaaide bomen als gevolg. Landschappelijk heeft het wel iets.
Verder het binnenland in zie je de heuvels van Noord-Florida waar strenggelovige gemeenschappen wonen. Ook wel weer apart en een heel ander beeld dan zon/zee/strand.
Bedankt voor de tips en opmerkingen! Zeer bruikbaar! Ik heb in de tussentijd idd ook van andere vernomen dat Key West niet aan te raden is met Nieuwjaar ivm de torenhoge kosten en het minimum aantal te boeken nachten. Het hoeft van ons ook niet heel spectaculair maar ik denk dat het bij het strand wel wat extra's met zich meebrengt.
Welke plaatsen zijn het meest typerend in Noord Florida, Airmiles?
Welke plaatsen zijn het meest typerend in Noord Florida, Airmiles?
6-10-2011 t/m 2-01-2012: rondje Zuidwest + Chicago - Miami
- Figment
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 60
- Contacteer:
Langs de Emerlad Coast in Florida liggen een aantal charmante badplaatsen als Destin en Ft. Walton Beach. Mooie stranden en schattige huizen. Zelf ben ik helemaal weg van het plaatsje Seaside. Ken je de film 'The Truman Show'? Deze is gedeeltelijk opgenomen in Seaside. Dat idyllische nep stadje waar Jim Carrey woonde, bestaat dus echt!
In de buurt van Orlando ligt Mount Dora, ook een erg leuke stad, het soort dat je niet meteen verwacht in dit gedeelte van Florida. En nabij Tampa kan ik Tarpon Springs aanraden.
Als jullie inderdaad Oud en Nieuw op het strand in Miami gaan vieren, kunnen we wellicht wat afspreken. Mijn vriend woont in North Miami Beach en evenals afgelopen jaar, zal ik daar komende jaarwisseling ook weer te vinden zijn.
In de buurt van Orlando ligt Mount Dora, ook een erg leuke stad, het soort dat je niet meteen verwacht in dit gedeelte van Florida. En nabij Tampa kan ik Tarpon Springs aanraden.
Als jullie inderdaad Oud en Nieuw op het strand in Miami gaan vieren, kunnen we wellicht wat afspreken. Mijn vriend woont in North Miami Beach en evenals afgelopen jaar, zal ik daar komende jaarwisseling ook weer te vinden zijn.
Traveling to the USA since 1981
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht