Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Onrustwekkend krantenbericht vulkaanuitbarsting ?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Onrustwekkend krantenbericht vulkaanuitbarsting ?

Bericht door Dento »

Bara schreef:Ik dacht dat het 21 october was?
Nope, 21 december:

http://en.wikipedia.org/wiki/2012_phenomenon

Hier is je Official Survival Guide :wink: : http://www.december212012.com/
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Tja Yellowstone zal wel een keer gaan verdwijnen. Als ze nog maar een paar jaar wachten. Anderzijds wat zouden we eraan moeten doen?? :mrgreen:
Ik denk trouwens dat neit alleen de USA er last van zal hebben :(
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
MainOffender
Amerika-ontdekker

Bericht door MainOffender »

Had dit vorige week al gelezen op National Geographic.
Het betreft hier metingen vanaf 2004.
Het is dus niet zo dat de grond in Yellowstone nu plots fel bewogen heeft.
De stijging van de grond is zelfs vertraagd sinds 2007.
http://news.nationalgeographic.com/news ... a-science/

Niks om ons direct zorgen over te maken. En moest het toch zover komen, we kunnen er toch niks aan veranderen...
Wij gaan deze zomer voor het eerst naar Yellowstone! :)
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Yellowstone is altijd in beweging, wij zijn er al verschillende keren geweest en iedere keer is er weer een ander deel van de paden tussen de geysers bij Norris afgesloten omdat er weer een paar aktiever geworden zijn terwijl andere juist minder aktief worden, niets om over in paniek te raken volgens mij, wij gaan er in juni in ieder geval weer naar toe om er van te genieten
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Grandu schreef: het lijkt wel alsof het ergens heeft gestaan en nu alle media hierop duikt. Er wordt niet eens duidelijk gesproken over wat 'rand van de afgrond is'. Dagen, weken, jaren?

Derk
Dat is het belachelijke. Een Belgische krant komt met een artikel met halve info, en de Telegraaf springt hierop door ook een niet-onderbouwt artikel te plaatsen vol met paniektermen.

En ineens denkt half Nederland dat ze morgen doodgaan. Wat een ongelooflijk domme reacties (in de Telegraaf maar ook sommige hier) en wat laten mensen zich toch opjutten door onbetrouwbare media zonder zelf ergens over na te denken. Verschrikkelijk.

We gaan met z'n allen naar Yellowstone en niemand die zich afvraagt hoe dat ontstaat? Niemand die bedenkt dat er een vulkaan onder al die geysers moet zitten? Hoe zou het water anders zo warm komen? En we geloven dat de aarde zomaar "overnight" 25 cm omhoog komt en dat de TELEGRAAF de eerste is die dat bericht? De aarde, het klimaat: alles is constant in beweging, hebben we dat nu nog niet door?
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Tja maar ja wie geloofd de Telegraaf nog ... als het nu ook in NRC en Trouw voorop staat dan wordt het wat anders. Telegraaf vond het nu soort komkommertijd. De rellen in Tunesie zijn niet erg genoeg oid.
Al jaren staan daar DE koppen in.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Het heet ook niet voor niets "de Televaag" :lol:
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Isis schreef:Tja maar ja wie geloofd de Telegraaf nog ...
Als niemand de Telegraaf geloofde, waarom zijn er dan de afgelopen 24u minstens 3 "verontruste" topics geopend op dit forum? En zitten we nu op pagina 3 van de reacties?

Blijkbaar zijn er dus een heleboel mensen die zich gewoon gek laten maken en geloven wat de Telegraaf zegt. Niet iedereen in dit topic hoor, maar een heleboel. En dit zijn nota bene Amerika-gangers. Dan heb ik het nog niet over de reacties van de Telegraaf-lezers... Ik kan het gewoon bijna niet geloven dat zoveel mensen dit klakkeloos aannemen en zich zorgen gaan maken zonder er ook maar een seconde over na te denken.
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Zelfs Petra maakt zich toch druk want die gaat pas vanaf komende september bij de dag leven
Na 11 september 2011
:wink:
rene_ursula
Amerikafan

Bericht door rene_ursula »

Moeder aarde laat inmiddels in Japan ook al boertje

http://www.dumpert.nl/mediabase/1322161 ... japan.html
Hoe verder je steeds van huis gaat, hoe dichterbij je steeds komt
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Zijn we al dood?

Is dit forum ook bereikbaar in de hemel?
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

@Mack, ik denk dat het ook een stukje sensatie is om over te praten. Omdat je er ook bent geweest.

En ik denk dat er heus wel een kans is dat die vulkaan ooit uitbarst. Of wij er dan nog zijn, geen idee. Maar het idée dat zoiets kan gebeuren kan natuurlijk wel wat ontzagwekkend en angstig zijn.

Ik denk dat het wel kort door de bocht is om te zeggen dat mensen zich aanstellen of hoe je dat ook formuleert. Ieder beleefd dingen anders. De een is nuchterder dan de ander en ga zo nog maar even door...........
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

dimple schreef:En ik denk dat er heus wel een kans is dat die vulkaan ooit uitbarst.
Veel wetenschappers zeggen dat er geen sprake is van óf maar van wannéér 'ie uitbarst - m.a.w. de kans dat het gebeurt is 100%, alleen weet niemand wanneer.

Het is hetzelfde met de aarde worden geraakt door een grote meteoriet - het is al vele malen eerder gebeurd, en de kans dat het nog eens gebeurt is 100%, alleen kan het nog honderdduizenden of miljoenen jaren duren voordat het weer gebeurt.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
JKG
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door JKG »

Bangmakerij, Yellowstone is altijd al een supervulkaan geweest en het is altijd al afwachten wanneer ie weer eens gaat.
Valt me nog mee dat ze niet gaan lopen mekkeren over de Katla vulkaan op IJsland. Dan kan je voorlopig ook niet naar Amerika en gaan er ook redelijk wat mensen sterven en oogsten mislukken.. en niet te vergeten de gemiddelde temperatuur omlaag.

Maargoed, laat het dan wel na 2011 zijn als er een caldera komt genaamd 'Amerika'. Laten we het eerst nog maar even bij de caldera 'Yellowstone' houden. :)
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

thuul schreef:Zelfs Petra maakt zich toch druk want die gaat pas vanaf komende september bij de dag leven
Na 11 september 2011
:wink:

:lol: Oeps, te vaak al 2011 getypt, kennelijk :oops:. Ik zal het gauw verbeteren. En nee, om Yellowstone maak ik me echt niet druk, dat zou ik pas doen, als de USGS berichten anders waren. Feitelijk is het artikel gewoon een leugen, want de activiteit lijkt juist weer af te nemen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zit met enige verbazing naar de krantenberichten en de berichten in dit draadje te kijken. Van het begin van deze eeuw tot ongeveer 2007 / 2008 begon op sommige plekken de grond in Yellowstone relatief gezien behoorlijk te stijgen (we spreken nog wel steeeds over centimeters). Daar is in 2007 een rapport over verschenen en blijkbaar is het komkommertijd want opeens heeft iemand in 2011 dit rapport opgediept en begint hier over te schrijven zonder te kijken naar de ontwikkeling van de laatste paar jaar. Vervolgens neemt de een na de andere krant het bericht over. Verbazingwekkend :? .

Wat is er na het verschijnen van het rapport gebeurd? In 2008, 2009 en vooral in 2010 nam de stijging van de grond af en is nu vrijwel gestopt. Er is dus nu eigenlijk helemaal niks aan de hand. Nada, nothing, rien, niets. Ook het aantal aardbevingen :wav: is de laatste maanden historisch gezien erg laag. Dus je kunt rustig naar Yellowstone. De kans dat de supervulkaan morgen uitbarst is even groot als de kans dat hij overmorgen uitbarst en is even groot als de kans dat hij over-overmorgen uitbarst en om het bericht niet te groot te maken, stop ik hier mee, want ik zou het voor elke dag van de komende 40.000 jaar moeten typen.

Wie meer wil weten over dit soort zaken, zou ter plekke eens met een rangerwandeling bij Yellowstone Lake mee moeten gaan. Toen wij dit deden wist de ranger al heel veel over het stijgen van de grond te vertellen (en dat was in 1991 :P ). Ook liet hij ons ergens een stukje in het zand graven. Na twintig centimeter brandde je je handen al bijna, zo warm was de grond daar. :angryfire:

Martin
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

Martin & Marianne schreef: Ook het aantal aardbevingen :wav: is de laatste maanden historisch gezien erg laag. Dus je kunt rustig naar Yellowstone.
Stilte voor de storm!?!?! :? :mumum: *begint Homer Simpson-gewijs te panikeren" aaa we're all gonna die!

:lol:
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Oh ik dacht dat ze bedoelden dat de grond van 2004 tot 2007 met 7cm per jaar omhoog ging, en van 2007-2010 bijna niet en nu ineens 25cm. Ze bedoelen dus van 2004 tot 2007? Dat was me uit dat artikel van het AD niet helemaal duidelijk, maar begrijpend lezen is sowieso nooit mijn sterkste punt geweest. :oops:
Afbeelding
JKG
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door JKG »

guinevere schreef:Oh ik dacht dat ze bedoelden dat de grond van 2004 tot 2007 met 7cm per jaar omhoog ging, en van 2007-2010 bijna niet en nu ineens 25cm. Ze bedoelen dus van 2004 tot 2007? Dat was me uit dat artikel van het AD niet helemaal duidelijk, maar begrijpend lezen is sowieso nooit mijn sterkste punt geweest. :oops:
7cm per jaar vanaf 2004... alhoewel, ze zeggen dat het in 2007 tot stilstand kwam en nu ineens 25cm er bovenop. Oh well, het zal allemaal wel. Knallen doet ie nog lang niet, net zoals ze ook in het nieuws nu zijn met een 2e zon in 2012... de ster Betelgeuze zou supernova gaan.. ja tuurlijk. MIsschien is dat al gebeurd en misschien zien we dat over 10.000 jaar. En dan nog, het moment van supernova gaan en zien op aarde duurt 640 jaar.
corien
Amerika-ontdekker

Bericht door corien »

Martin & Marianne schreef:Ik zit met enige verbazing naar de krantenberichten en de berichten in dit draadje te kijken. Van het begin van deze eeuw tot ongeveer 2007 / 2008 begon op sommige plekken de grond in Yellowstone relatief gezien behoorlijk te stijgen (we spreken nog wel steeeds over centimeters). Daar is in 2007 een rapport over verschenen en blijkbaar is het komkommertijd want opeens heeft iemand in 2011 dit rapport opgediept en begint hier over te schrijven zonder te kijken naar de ontwikkeling van de laatste paar jaar. Vervolgens neemt de een na de andere krant het bericht over. Verbazingwekkend :? .

Wat is er na het verschijnen van het rapport gebeurd? In 2008, 2009 en vooral in 2010 nam de stijging van de grond af en is nu vrijwel gestopt. Er is dus nu eigenlijk helemaal niks aan de hand. Nada, nothing, rien, niets. Ook het aantal aardbevingen :wav: is de laatste maanden historisch gezien erg laag. Dus je kunt rustig naar Yellowstone. De kans dat de supervulkaan morgen uitbarst is even groot als de kans dat hij overmorgen uitbarst en is even groot als de kans dat hij over-overmorgen uitbarst en om het bericht niet te groot te maken, stop ik hier mee, want ik zou het voor elke dag van de komende 40.000 jaar moeten typen.

Wie meer wil weten over dit soort zaken, zou ter plekke eens met een rangerwandeling bij Yellowstone Lake mee moeten gaan. Toen wij dit deden wist de ranger al heel veel over het stijgen van de grond te vertellen (en dat was in 1991 :P ). Ook liet hij ons ergens een stukje in het zand graven. Na twintig centimeter brandde je je handen al bijna, zo warm was de grond daar. :angryfire:

Martin

Die rangerwandeling hou ik in gedachte, wij gaan in juni naar Yellowstone, ik kan bijna niet wachten tot het zover is.....
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer