Nadat we op 15 oktober 2009 het K1 proces zijn gestart, kreeg ik vandaag een emailtje dat de greencard eindelijk in productie is! Goedgekeurd voor de AOS, wel met een initiële RFE, maar zonder een interview te hoeven doen!
Voor de komende 3 jaar zijn we er weer even van af dus, daarna begint het naturalisatie proces!
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Ja, ik ga er vanuit dat ik hier permanent of in ieder geval voor zeer lange tijd ga wonen. Ik zou graag het recht willen hebben om te stemmen in het land waar ik woon. Bovendien kan ik dan mijn achternaam ook wat aanpassen naar een combinatie van die van mij en mijn vrouw. Mijn huidige achternaam is spaans/nederlands en bestaat uit twee delen met een y er tussen. Twee spaties is iets waar veel systemen hier problemen mee hebben. De naamswijziging zal dus een hoop gezeur voorkomen met credit reports en allerlei ander systemen
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Ik weet dat je als onderdeel van het naturalisatieproces van naam kan/mag veranderen (mij werd dat tenminste gevraagd bij het interview over wat je over het land weet en hoe je Engels is). Maar hoe gaat dat in Nederland? Kan je daar ook zo makkelijk je naam veranderen? Als je tenminste Nederlander blijft.
Vergeet je niet dat je eerste groene kaart maar 2 jaar geldig is en je dus voor je kunt naturaliseren, eerst nog je 10 jarige groene kaart moet aanvragen?
Pe schreef:Vergeet je niet dat je eerste groene kaart maar 2 jaar geldig is en je dus voor je kunt naturaliseren, eerst nog je 10 jarige groene kaart moet aanvragen?
Heb je helemaal gelijk in, de eerste is conditional. In m'n gedachten ging ik net wat te snel
Absoluut een fijn gevoel! Eentje die jij binnen niet al te lange tijd ook zal voelen
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.