Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Het goedkoopste model

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
tosca
Amerika-expert

Re: Het goedkoopste model

Bericht door tosca »

ralfbosz schreef:Een SUV is niet veiliger: http://www.safetyissues.com/magazine/2003/2/SUV/SUV.htm
Ik heb nooit gezegd dat een grote auto veiliger is, alleen dat ik me in een kleinere auto minder prettig voel! Dat gevoel heb ik overigens ook al in NL, maar nog meer in de USA. Hier rijden toch grotere auto's rond op de wegen.

Buiten het feit dat je vaak toch wel wat km's maakt op zo'n reis, wat natuurlijk prima kan in een kleine auto, maar het vaak wel wat relaxter is in een grotere wagen :)
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Chrisp schreef:
Ik heb even een een random periode van twee weken in de zomer ingevoerd bij usa-reisen. De kleinste auto kost voor die periode 376.48,- euro, terwijl een mid-size SUV voor dezelfde periode 424.44,- euro kost. Voor dat verschil van slechts 47.96,- euro zou ik gewoon voor dat extra comfort gaan :) .
Maar dat is dan wel exclusief de extra kosten van benzine-verbruik.

Bovendien, als je een beetje een kleiner budget hebt dan kun je je niet veroorloven om telkens weer te denken; ach, die extra 50 euro maakt niet zoveel uit. Je moet ook nog al je overnachtingen betalen, de tickets, je entreekosten voor parken, attracties enzovoorts. Ik kan me voorstellen dat voor een hoop mensen een eurootje of 50 hier en daar extra niet zoveel uitmaakt maar bijvoorbeeld voor ons maakt het oplettend zijn dat zo'n reis mogelijk is (en er zullen vast meer mensen zijn voor wie dat geld).
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Voor het goedkoopste model zou ik niet gaan voor langere termijn. Kreeg laatst een vervangende auto mee (via avis) en dat was een aveo. Het zwabberde op de weg, moest continue plankgas geven om een beetje vooruit te komen en ergerde mij dus reeds groen en geel na de eerste kilometer. Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik sterke motoren gewend ben en dus miscchien teveel verwacht.
een stapje omhoog is de chevy cobalt en die is een stuk prettiger om te rijden en verbruikt ong hetzelfde. Neem in ieder geval dat formaat.
Voor mij is een Suv als huurauto niet belangrijk want daar rijd ik dagelijks in maar als je dat niet gewend bent is dat toch wel erg leuk rijden in Amerika. Voor mij is motorvermogen belangrijk. Snel kunnen inhalen, met normale snelheden de heuvel op etc
MaVi
Amerikafan

Bericht door MaVi »

In jullie geval zou ik de kleinste reserveren. Met een beetje geluk heb je een gratis upgrade en merk je onderweg dat het niet bevalt, kan je nog altijd omwisselen.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

MaVi schreef:In jullie geval zou ik de kleinste reserveren. Met een beetje geluk heb je een gratis upgrade en merk je onderweg dat het niet bevalt, kan je nog altijd omwisselen.
en met pech rijd je dus dan in dat koekblik. De besparing is dan dat je ieder elke dag een ijsco van je besparing kan nemen
Woohoo :roll:
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

RiverCola schreef:Maar dat is dan wel exclusief de extra kosten van benzine-verbruik.
Zoals al in een ander topic aangetoond is het totale verschil in het verbruik tussen de verschillende modellen een kwestie van een paar tientjes op een totaal van 5000 mijl; rij je minder, wordt ook het verschil minder.

Je moet jezelf dan afvragen of het je die €75 of €100 (prijsverschil huurkosten en prijsverschil verbruik) waard is om 3 weken in een grotere, meer comfortabele auto te zitten ja of nee.

Veel mensen zullen zeggen dat op het budget van de totale reis die €100 niet zo heel veel uitmaken, zeker niet gelet op het extra comfort en het "Amerika-gevoel" dat je ervoor terugkrijgt, anderen denken "hmmm dat is toch weer twee of drie keer uiteten".

Het is maar net waar je voorkeur ligt.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Cristobal schreef:- hoeveel moet je dan ruwgeschat rekenen voor een upgrade (21 dagen).
Het hangt ervan af hoeveel je wilt upgraden. Wil je één model hoger dan zal dat niet zoveel zijn. Maar ga je van het goedkoopste model naar bijv. midsize/standard SUV dan kan een upgrade wel eens duurder uitvallen dan nu al een midsize SUV te nemen. Zelf probeer ik niet meer dan $ 10 per dag extra te betalen. Ze zullen veel hoger inzetten maar dat wijs ik altijd af. Houd er wel rekening mee dat er ook nog tax overheen komt.

Verder ben ik het met anderen eens dat het prijsverschil tussen de kleinste auto en een fatsoenlijk model dusdanig klein is dat ik niet zou gokken op een upgrade. Als de auto er staat zul je 'm mee moeten nemen en wil je dan alsnog upgraden dan ben je vrijwel zeker duurder uit.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

tosca schreef:
ralfbosz schreef:Een SUV is niet veiliger: http://www.safetyissues.com/magazine/2003/2/SUV/SUV.htm
Ik heb nooit gezegd dat een grote auto veiliger is, alleen dat ik me in een kleinere auto minder prettig voel! Dat gevoel heb ik overigens ook al in NL, maar nog meer in de USA. Hier rijden toch grotere auto's rond op de wegen.

Buiten het feit dat je vaak toch wel wat km's maakt op zo'n reis, wat natuurlijk prima kan in een kleine auto, maar het vaak wel wat relaxter is in een grotere wagen :)
Sorry hoor. Niet zomaar alles geloven wat je leest.
Dat artikel stamt uit 2005 en ze hebben het over SUV's van 15-20 jaar oud :roll: DUH!

Nou heb je gelijk dat niet alle SUV's zoveilig zijn als hun uiterlijk doet vermoeden. Zo scoren grote SUV's vaak matig
Echter als het golf versus hummer is zit ik liever in de hummer'
Als het golf vs boom of hummer vs boom is zit ik liever in de golf

Overigens zijn er ook SUV's met hele goede ratings. De mijne Bijv. http://www.edmunds.com/volkswagen/touar ... tyle=&sub=
ralfbosz
Amerikafan

Bericht door ralfbosz »

Zelf ook eieren voor mijn geld gekozen en naar compact gegaan, was 'slechts' 14 euro extra. Naar midsize was 42 euro, maar daar heb ik een bon voor ;) (bij Dollar, geboekt via Expedia, via telefoon later aan te passen dus zo'n autohuur).
Elisa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Elisa »

Ik zou toch ook niet het goedkoopste model nemen...maar wel een midsize SUV of iets dergelijks (je zit dan ook wat hoger en automatisch comfortabeler)!
Ik vind ook dat een 'grotere' wagen bij het Amerika gevoel hoort! En ik rijd hier in België al met een klein autootje, dus ik wou persoonlijk wel eens iets groter :wink:
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
Overzicht van onze foto's
Flora83
Amerika-ontdekker

Bericht door Flora83 »

Vorig jaar hebben we wel de gok genomen. We hadden voor onze laatste week in Hawaii de kleinste auto genomen omdat we toch niet veel zouden rijden. Deze waren er niet meer en uiteindelijk zijn we in een Ford Mustang het terrein afgereden, zonder extra bij te betalen :lol: :lol: :lol:

Maar het is natuurlijk wel een grote gok, dus als je nu al weet dat je lange stukken gaat rijden zou ik toch een grotere auto nemen. De drie weken daarvoor hebben we in een Dodge Charger (fullsize) gereden en die was perfect.
Mrjn
Amerikafan

Bericht door Mrjn »

Voor de crisis durfde ik de gok wel te nemen, omdat verhuurstations maar weinig van die kleine autootjes hadden. Maar kleinere auto's zijn populairder (want goedkoper), dus als ik eigenlijk niet in zo'n kleine auto wilde rijden, zou ik toch gewoon voor een klasse hoger gaan en wat extra betalen.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer