Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis heesa: feedback West USA (Sept.2011)
Reis heesa: feedback West USA (Sept.2011)
Beste Amerika-kenners,
Ik ben nieuw op dit forum maar heb al verschillende topics gelezen. Ik heb het plan om samen met mijn vriendin (allebei 26 jr) een rondreis te doen in het westen. We hebben al besloten om de reis zelf te regelen, dus zelf het boeken van de tickets, huurauto en overnachtingen. We zijn van plan om begin september te vertrekken en ongeveer 19 a 20 dagen voor de reis uit te trekken.
Bij het doorlezen van verschillende topics op deze site en diverse boeken hebben we al een aardig beeld kunnen vormen van wat we willen zien. We hebben al een globale (standaard) route in ons hoofd die we willen afleggen: LA, SF, Yosemite, Death Valley, Las Vegas, Bryce, Zion, Grand Canyon, LA.
Dit rondje ben ik al vaker tegen gekomen op deze site, maar ook in andere boeken. Wat vinden jullie van LA om de rondreis te starten en te eindigen (ook qua prijs voor de vliegickets)? Zijn er wellicht betere routes om de "hotspots van het westen" te zien in de beschikbare tijd die wij hebben?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Groetjes!
Ik ben nieuw op dit forum maar heb al verschillende topics gelezen. Ik heb het plan om samen met mijn vriendin (allebei 26 jr) een rondreis te doen in het westen. We hebben al besloten om de reis zelf te regelen, dus zelf het boeken van de tickets, huurauto en overnachtingen. We zijn van plan om begin september te vertrekken en ongeveer 19 a 20 dagen voor de reis uit te trekken.
Bij het doorlezen van verschillende topics op deze site en diverse boeken hebben we al een aardig beeld kunnen vormen van wat we willen zien. We hebben al een globale (standaard) route in ons hoofd die we willen afleggen: LA, SF, Yosemite, Death Valley, Las Vegas, Bryce, Zion, Grand Canyon, LA.
Dit rondje ben ik al vaker tegen gekomen op deze site, maar ook in andere boeken. Wat vinden jullie van LA om de rondreis te starten en te eindigen (ook qua prijs voor de vliegickets)? Zijn er wellicht betere routes om de "hotspots van het westen" te zien in de beschikbare tijd die wij hebben?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Groetjes!
-
- Amerika-newbie
Re: Feedback West USA (Sept.2011)
Hallo mede Newbie,
Ook ik ben nog nieuw op het forum, maar heb nu al veel aan andere forum-leden gehad.
Om op je vraag terug tekomen betreft LA als beginstad. Ik ben op de forums en in eigen vriendenkringen veel mensen tegen gekomen die San Fransisco een leukere stad vinden dan LA. Ik heb daarom ook gekozen voor SF. (natuurlijk is dit volkomen smaak-afhankelijk, dus misschien heb je hier weinig aan). Verder maakt het voor de prijs denk ik weinig uit. Toen ik mijn tickets ging boeken was SF over het algemeen zelfs iets goedkoper als LA (zeer klein verschil), maar wellicht is dit nu al weer anders.
Misschien ook een optie om geen rondje te maken met de auto. (er zijn in california geen one-way kosten bij autoverhuurders).
Succes met uitzoeken...en wellicht to daar..ik vertrek 1 september
Jelle
Ook ik ben nog nieuw op het forum, maar heb nu al veel aan andere forum-leden gehad.
Om op je vraag terug tekomen betreft LA als beginstad. Ik ben op de forums en in eigen vriendenkringen veel mensen tegen gekomen die San Fransisco een leukere stad vinden dan LA. Ik heb daarom ook gekozen voor SF. (natuurlijk is dit volkomen smaak-afhankelijk, dus misschien heb je hier weinig aan). Verder maakt het voor de prijs denk ik weinig uit. Toen ik mijn tickets ging boeken was SF over het algemeen zelfs iets goedkoper als LA (zeer klein verschil), maar wellicht is dit nu al weer anders.
Misschien ook een optie om geen rondje te maken met de auto. (er zijn in california geen one-way kosten bij autoverhuurders).
Succes met uitzoeken...en wellicht to daar..ik vertrek 1 september
Jelle
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Je zou inplaats van een rondje ook kunnen starten of eindigen in Phoenix zo krijg je iets meer ruimte want in twintig dagen wordt het toch haasten denk ik.
Kwa prijs maakt het niet uit of is juist iets goedkoper.
Kwa prijs maakt het niet uit of is juist iets goedkoper.
- SonjaV
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Wellicht met vlucht KL0605 (AMS - SF)?jelle_bijl schreef:Ik heb daarom ook gekozen voor SF. ik vertrek 1 september
Houd rekening met het Labor Day weekend (2-5 september). Ik zou ook overwegen om Phoenix te vliegen en eindigen in LA (of omgekeerd). Als je op San Francisco vliegt kan je je een aantal dagen huurauto besparen omdat SF goed te doen is met het openbaar vervoer. Voor LA zou ik meteen een auto huren.
-
- Amerika-newbie
SonjaV schreef:Wellicht met vlucht KL0605 (AMS - SF)?jelle_bijl schreef:Ik heb daarom ook gekozen voor SF. ik vertrek 1 september
Haha, nee dat niet. Directe vlucht is dat? dat paste net niet in mijn budget. Ik vlieg met British Airways over London (geboekt bij American Airlines).
Vluchtnummer: BA0431 ams-londen en londen-sf: AA6190. Ik vertrek om om 11.40 en kom aan in SF om 16.40. Dus wellicht komen we elkaar nog tegen

De tip van Yeehaw betreft het niet hoeven huren van een auto in SF heb ik al ter harte genomen. Scheelde me toch een kleine honder euro. Zelfde geld voor het Labor Day weekend. Ik merkte met het boeken van hotels/motels dat sommige in dit weekend al een stuk duurder zijn dan normaal!!
Tip: tik eens in labor day en de bestemming waar je naar toe wil op die dag. Je zult zien dat het in sommige gevallen geen pretje wordt: voorbeeld yosemite NP.
Op Labor day zelf (maandag) is aankomen geen enkel probleem. Dan zijn ook de hotelprijzen back to normal of zelfs lager.
-
- Amerika-newbie
Dat komt dan gunstig uit, want die maandag heb ik nog niet geboekt. Dat ga ik dan lekker ter plaatse uitzoeken.Yeehaw schreef:Op Labor day zelf (maandag) is aankomen geen enkel probleem. Dan zijn ook de hotelprijzen back to normal of zelfs lager.
Dank.
Als je reis 19/20 dagen duurt, is het handiger om vanuit een andere plaats te vertrekken dan je aankomt. Je kunt dan een groter gebied bereiken.
En daar kom ik weer met mijn stokpaardje:
zelf autorijden in SF is weliswaar niet noodzakelijk, want het openbaar vervoer is er prima. Maar autorijden in SF is zó leuk ! Voor ons één van hoogtepunten van onze reizen.
De steile straten, de 49-mile drive, over de Golden Gate naar Sausolito, over de Bay Bridge onderdeks naar shopping mall in Emeryville en bovendeks terug, te veel om op te noemen.
En daar kom ik weer met mijn stokpaardje:
zelf autorijden in SF is weliswaar niet noodzakelijk, want het openbaar vervoer is er prima. Maar autorijden in SF is zó leuk ! Voor ons één van hoogtepunten van onze reizen.
De steile straten, de 49-mile drive, over de Golden Gate naar Sausolito, over de Bay Bridge onderdeks naar shopping mall in Emeryville en bovendeks terug, te veel om op te noemen.
Ik vertel altijd dat je openbaar vervoer in SF goed kan gebruiken maar ben het helemaal met Thebes eens. We hebben nog nooit van het openbaar vervoer (behalve de cable cars) in San Francisco gebruik gemaakt en het is echt een sensatie om in heuvels in SF te rijden, en naar GG etc etc. Hier dus nog een fan!
Yeehaw
Yeehaw
- Arlette
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Op Labor day zelf (maandag) is aankomen geen enkel probleem
Wat moet ik me daar bij voorstellen bij Labor Day? Onze planning is "maar pas" voor in 2013 waarschijnlijk (of er moest nog eerder veel geld uit de lucht vallen

Ik kan niet oordelen over een binnenlandse vlucht. Ik heb het over de vluchten van Europa. Labor Day is het eind van het vakantie seizoen en de families gaan weer naar huis. Misschien ook wel van Hawaii naar Las Vegas.
- SonjaV
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Yep, dat is de directe vlucht.jelle_bijl schreef:Haha, nee dat niet. Directe vlucht is dat? dat paste net niet in mijn budget. Ik vlieg met British Airways over London (geboekt bij American Airlines).
Vluchtnummer: BA0431 ams-londen en londen-sf: AA6190. Ik vertrek om om 11.40 en kom aan in SF om 16.40. Dus wellicht komen we elkaar nog tegen![]()
De tip van Yeehaw betreft het niet hoeven huren van een auto in SF heb ik al ter harte genomen. Scheelde me toch een kleine honder euro. Zelfde geld voor het Labor Day weekend. Ik merkte met het boeken van hotels/motels dat sommige in dit weekend al een stuk duurder zijn dan normaal!!
Tip: tik eens in labor day en de bestemming waar je naar toe wil op die dag. Je zult zien dat het in sommige gevallen geen pretje wordt: voorbeeld yosemite NP.
De prijs viel reuze mee want we hebben award tickets kunnen kopen met de frequent flyer miles.

Ik verwacht niet dat we elkaar op de vliegvelden zullen tegenkomen. Wij vertrekken om 9:50 uur en komen om 11:50 uur aan.
De nacht voor vertrek zitten we in het A4 motel van VanderValk. Daar kunnen we de auto 4 weken gratis parkeren.
Misschien lopen we elkaar in SF wel ergens tegen het lijf of houden we een minimeeting en gaan samen ergens een hapje eten.
Ik had er helemaal niet bij stilgestaan dat het dan labor day weekend is. Had ik moeten weten.
Dan valt de motelprijs van $80,99 per nacht nog mee.
Ik vond de motelprijzen ook al zo hoog in SF. Nu weet ik waarom.
Wij blijven 3 nachten in de Days In SF op Lombardstreet geboekt via Wyndham Rewards.
Ik zie nu dat de prijzen in een maand tijd al $15 omhoog zijn gegaan.
Als je nog moet boeken doe dat dan snel.
Boek een kamer die je eventueel nog kan cancelen als je een betere deal tegen zou komen.
Maar aan de prijzen nu te zien verwacht ik daar niet veel van.
Ik denk dat je met labor day beter in SF kan zitten dan in een NP.
Wellicht is er nog van alles te doen in SF.
-
- Amerika-ontdekker
Wij hebben een soortgelijke trip gemaakt in 2003 en een deel opnieuw gedaan in 2005.
Als ik je een tip mag geven, rij de Old Highway 1 van San francisco naar LA en niet andersom, het voordeel hiervan is namelijk dat je dan altijd aan de goede ( zee ) kant van de route zit en dus makkelijker kan stoppen voor een foto, ipv steeds de weg te moeten oversteken.
En inderdaad is het niet nodig een auto te huren in SF, alles is daar prima te doen met openbaar vervoer.
Misschien is dit ook wat, dat hebben wij in 2003 gedaan;
San Francisco
LA ( via old no.1 )
Kingman, Seligman ( Route 66 )
Flagstaff ( hier vandaan Grand Canyon bezoeken )
Zion
Bryce
Las Vegas
Death Valley
Lone Pine ( veel westernfilms opgenomen )
Yosemite
San Francisco
Dit is ongeveer 2000ml in totaal en dat is in 3 weken best te doen.
Have fun.
Richard
Als ik je een tip mag geven, rij de Old Highway 1 van San francisco naar LA en niet andersom, het voordeel hiervan is namelijk dat je dan altijd aan de goede ( zee ) kant van de route zit en dus makkelijker kan stoppen voor een foto, ipv steeds de weg te moeten oversteken.
En inderdaad is het niet nodig een auto te huren in SF, alles is daar prima te doen met openbaar vervoer.
Misschien is dit ook wat, dat hebben wij in 2003 gedaan;
San Francisco
LA ( via old no.1 )
Kingman, Seligman ( Route 66 )
Flagstaff ( hier vandaan Grand Canyon bezoeken )
Zion
Bryce
Las Vegas
Death Valley
Lone Pine ( veel westernfilms opgenomen )
Yosemite
San Francisco
Dit is ongeveer 2000ml in totaal en dat is in 3 weken best te doen.
Have fun.
Richard

Het voordeel van het rijden van hw1 van LA naar SF is het feit dat je dan met de zon achter je rijdt. Vind ik een groter voordeel dan dichterbij de kust te rijden maar zo veel maakt het ook niet uit.
De vorige poster noemde Flagstaff voor een bezoek aan GC. Dat zou ik zeker niet doen. Niet alleen is Flag een omweg naar GC maar je mist ook sunset en sunrise, hoogtepunten aan de rim, tenzij je in het donker wil rijden. Iets dat ik afraad. Donker is echt donker en een aanrijding met een dier zal je vakantie verpesten en het dier zal het niet overleven. Probeer zo dicht mogelijk bij de rim te overnachten hetzij in het NP zelf http://www.grandcanyonlodges.com of net daarbuiten in Tusayan http://www.tusayanhotels.com
Yeehaw
De vorige poster noemde Flagstaff voor een bezoek aan GC. Dat zou ik zeker niet doen. Niet alleen is Flag een omweg naar GC maar je mist ook sunset en sunrise, hoogtepunten aan de rim, tenzij je in het donker wil rijden. Iets dat ik afraad. Donker is echt donker en een aanrijding met een dier zal je vakantie verpesten en het dier zal het niet overleven. Probeer zo dicht mogelijk bij de rim te overnachten hetzij in het NP zelf http://www.grandcanyonlodges.com of net daarbuiten in Tusayan http://www.tusayanhotels.com
Yeehaw
Wij zijn reeds 3x op Labor Day in SF aangekomen. Was m.i. niet extra druk op vliegveld, de wegen en in de stad. Vond het gewoon een dag als alle andere.Arlette schreef:Op Labor day zelf (maandag) is aankomen geen enkel probleem
Wat moet ik me daar bij voorstellen bij Labor Day? Onze planning is "maar pas" voor in 2013 waarschijnlijk (of er moest nog eerder veel geld uit de lucht vallen) maar dan denk ik dat we ook rond deze periode zullen zitten. Het zou kunnen dat ik net die maandag (2/9/2013, het is nog lang ik weet het
) een vlucht boek van Honolulu naar Las Vegas. Is dit dan doenbaar om op die dag te vliegen of kan ik beter een dag later vliegen? Is er dan overal iets speciaal te doen of is het dan extra druk op luchthavens of misschien net niet?? En waar is het dan vooral druk? Ik heb dus totaal geen idee wat ik me hierbij moet voorstellen....
Dat klopt, de drukte zit in de vrijdag, zaterdag en zondag daarvoor.
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
SF en OV: voor $13 pp heb je een dagpass (te koop bij oa ferry building 1 maar vast ook op andere plekken) waarmee je het muni systeem in de hele binnenstad kunt gebruiken (niet de Golden Gate over). Het is een goed functionerend systeem, je hebt geen gedoe met parkeren en bussen rijden zeker om de 10 min vaak is de tussentijd korter. En je kunt zowel de bus, cable car als de metro gebruiken. Wij vonden het perfect voor een dag stad.
Ik sluit me wat betreft reizen tussen LA en SF aan bij Yeehaw. Tegen de zon inkijken is vrij vermoeiend. En je steekt de weg gemakkelijk over (de mooiste uitzichten zitten globaal tussen Cambria en Monterey). Om deze kustweg zou ik zelf wel besluiten een rondje te rijden. Het is echt de moeite waard. Of de keuze maken om in LA te starten dan gelijk op pad naar SF, in SF een dagje met de OV en de auto in LV of Phoenix inleveren als je toch een one way wilt doen.
En voor wat betreft de overnachtingen probeer in alle gevallen wat dichterbij de parken te zitten of erin. Dat scheelt onnodig heen en weer rijden en tijd.... bovendien zijn de vroege ochtend en late middag bijna avond het mooiste qua licht en sfeer. Dus SPringdale voor Zion (of Zion lodge maar das misschien wel duur) en nabij Bryce NP voor Bryce.
Veel plezier
Ik sluit me wat betreft reizen tussen LA en SF aan bij Yeehaw. Tegen de zon inkijken is vrij vermoeiend. En je steekt de weg gemakkelijk over (de mooiste uitzichten zitten globaal tussen Cambria en Monterey). Om deze kustweg zou ik zelf wel besluiten een rondje te rijden. Het is echt de moeite waard. Of de keuze maken om in LA te starten dan gelijk op pad naar SF, in SF een dagje met de OV en de auto in LV of Phoenix inleveren als je toch een one way wilt doen.
En voor wat betreft de overnachtingen probeer in alle gevallen wat dichterbij de parken te zitten of erin. Dat scheelt onnodig heen en weer rijden en tijd.... bovendien zijn de vroege ochtend en late middag bijna avond het mooiste qua licht en sfeer. Dus SPringdale voor Zion (of Zion lodge maar das misschien wel duur) en nabij Bryce NP voor Bryce.
Veel plezier
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Na een aantal dagen weg te zijn geweest ben ik erg blij met het aantal reacties! Hier zitten veel bruikbare tips tussen. Na nog wat verder onderzoek te hebben gedaan ben ik tot een globale indeling van de reis gekomen. Ik kom nu op 16 dagen en we willen 19 a 20 dagen. We hebben dus nog wat dagen "over" die we in de reis willen plannen.
Dag 1 Bru-LA
Dag 2 LA
Dag 3 LA-Monterey
Dag 4 Montery-SF
Dag 5 SF
Dag 6 SF-Yosemite
Dag 7 Yosemite-Death Valley
Dag 8 Death Valley-Las Vegas
Dag 9 Las Vegas
Dag 10 Las Vegas-Zion
Dag 11 Zion
Dag 12 Zion-Bryce Canyon
Dag 13 Bryce Canyon-Page
Dag 14 Page - Grand Canyon
Dag 15 Grand Canyon
Dag 16 Grand Canyon-Phoenix
Graag jullie reacties en opmerkingen over bovenstaande indeling.
Alvast weer hartelijk dank!
Dag 1 Bru-LA
Dag 2 LA
Dag 3 LA-Monterey
Dag 4 Montery-SF
Dag 5 SF
Dag 6 SF-Yosemite
Dag 7 Yosemite-Death Valley
Dag 8 Death Valley-Las Vegas
Dag 9 Las Vegas
Dag 10 Las Vegas-Zion
Dag 11 Zion
Dag 12 Zion-Bryce Canyon
Dag 13 Bryce Canyon-Page
Dag 14 Page - Grand Canyon
Dag 15 Grand Canyon
Dag 16 Grand Canyon-Phoenix
Graag jullie reacties en opmerkingen over bovenstaande indeling.
Alvast weer hartelijk dank!
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Sowieso een extra dag in Yosemite daar heb je nu veel te weinig tijd voor, ook SF zou wel een extra dagje verdienen, tussen Grand Canyon NP en Phoenix zou je een relax dag in kunnen nouwen in/rond het schitterende Sedona.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 28 Reacties
- 3197 Weergaves
-
Laatste bericht door WM-USA
-
- 19 Reacties