Thanks . Ik snap hem. De klassieke foto hebben we vorig jaar al genomen, niet helemaal bij milemarker 13 omdat we ons steeds afvroegen of dit het nu was of niet. Nu dus de kans op herhaling en dan wel de goede foto maken Gooseneck zijn we ook vorig jaar geweest. Mexican hat niet, dus dat kan dit keer wel.
Ik was een beetje in de war omdat 163 naar Bluff gaat. Ik wist dat Moki dugway de 261 was. Maar ik had even niet gezien dat de 163 ook doorloopt naar Monument Valley
Vraag voor de campergaanders: Ik zie dat er veel campground rond en in de buurt van Flaming Gorge liggen. Welke zijn aan te bevelen? Mag een campground zonder faciliteiten zijn. Wij waarderen een mooie omgeving meer.
Wij zijn (vanuit Grand Teton) doorgereden naar Vernal voor de campground, dit omdat de campgrounds rond Flaming Gorge bijna allemaal al gesloten waren voor het seizoen.
Je zit daar flink hoog dus kan het er flink vriezen ook een reden om door te rijden als je eind september begin oktober in die hoek zit.
Zie: http://www.robenannie.nl/Reisverslag2009.html dag 19 en 20
Is Flaming Gorge de moeite waard om daar een hele dag te besteden?
We hebben Dinosaur NM nu niet opgenomen in de route omdat ik hier op het forum eigenlijk steeds lees dat het niet echt de moeite waard is. Is dit ook zo?
Zo mooi kan ik ze niet maken met mijn soort Agfa Clack Bart!
Dinosaur Quarry is nog steeds gesloten. Er is touwens nog heel watr te doen in de Vernal area: http://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g5 ... _Utah.html
Flaming Gorge in de omgeving van Dutch John is echt de moeite om er een dag te spenderen. Zeer mooi en zo rustig.
Er is een campground vlak aan de rim van de Flaming Gorge kortbij de Red Canyon Lodge waar wij gelogeerd hebben .
De hele dag Flaming Gorge blijft dus staan Helaas zijn inderdaad al veel campgrounds gesloten vanaf half september, maar ik heb er nog wel een paar gevonden die open zijn. Dus dat moet wel goed komen. We kunnen in ieder geval ook in Vernal terecht.
Hoi Marjan
Van SF naar Yosemite is ook goed in een dag te doen. Wij hebben met uitgebreid boodschappen doen en lunchen er een rustige dag over gedaan. OM half 10 weg en om 16 uur in de vallei. We stonden in Yosemite op Lower Pines aan de rivier erg mooi en net even wat lichter dan onder de bomen. Kan me wel vorostellen dat je met een jetlag het toch niet wilt doen.. Anderzijds heb je dan wel een dag extra in Yosemite om daar te genieten.
Voor Watchman kan ik je B044R als plek adviseren. Een gigia plek aan de rivier. Zou je na 15 setp nog moeten reserveren? Als je zeker wilt zijn dat je dáár kan staan wel.
Mon Valley hoef je denk ik niet te reserveren. Eind augustus waren er ook nog plekjes vrij op de camping. Mile marker 13 is inderdaad een mooi punt en 's morgens het beste licht ('s middags kijk je tegen de zon in). WIj zijn nog ff terug gereden..(13 mi heen en terug=26 mi) voor beter licht. Vlakbij milemarker 13 stond een verlaten verkooppunt...
In Yosemite gaan we zeker reserveren. Dat was vorig jaar in oktober ook nodig, binnen een kwartier waren alle plekken weg. In Zion ga ik weer proberen ons plekje van vorig jaar te bemachtigen. Toen stonden we ook vlak bij de rivier, op een rustig plekje. Met een fantastisch uitzicht
Het is afwachten hoe laat we de camper kunnen halen, om te zien hoe ver we komen. In ieder geval wil ik volgend jaar via Mariposa het park in. Vorig jaar zijn we via Oakhurst gereden, en moesten toen noodgedwongen vanwege sneeuwval via dezelfde weg terug.
SF - Yosemite:
Dat is wel een duidelijke reden. Ik wist niet dat je pas die ochtend de camper haalt. Dat scheelt behoorlijk... En via Mariposa naar binnen is ook wat verder dan via de 120. Kan me voorstellen dat je dan een tussenstopje neemt.
De route is weer wat verder uitgewerkt.
We denken zo een mooie route te hebben maar tips zijn altijd welkom.
11 sept - Amsterdam - San Francisco
12 sept- San Francisco (Baseball game, Alamo square enz)
13 sept - San Francisco richting Yosemite (camper ophalen, boodschappen en maar zien hoever we komen)
14 sept - Yosemite (Mariposa grove) campgound een van de pines
15 sept - Yosemite (Glacier point, panorama trail) Deze keer geen sneeuw aub!
16 sept - Yosemite richting Bishop (tioga pas, Mono lake)
17 sept - Bishop - Death valley (furnace creek campground)
18 sept - Death valley - Las Vegas
19 sept - Las Vegas - cedar City (kolob canyon, Valley of fire)
20 sept - Cedar city - cedar Breaks - Kanab (Coral pink sanddunes, Best friends)
21 sept - Kanab - Grand Canyon north rim
22 sept - Grand Canyon north rim
23 sept - Grand Canyon north rim - Lees ferry (Vermillion cliffs, Marble canyon)
24 sept - Lees Ferry - Page (we hebben weer stroom enz nodig) (Horse shoe bend, wat is het beste tijdstip hiervoor)
25 sept - Page - Monument valley (paardrijden) Gouldings
26 sept - Monument Valley - Capitol reef (via de moki dugway, over de ut95), White Canyon (wie heeft dit al eens bezocht?) Natural bridges.
27 sept - Capitol reef - Moab
28 sept - Moab (arches, canyonlands hebben we in 2009 gedaan)
29 sept - Moab - Grand Junction (wellicht weer naar Colorado nm)
30 sept - Grand junction - Vernal (Flaming gorge)
1 oktober - Flaming gorge (tips gevraagd, wat kunnen we hier gaan doen/zien?)
2 oktober - Vernal - Steamboat springs
3 oktober - Steamboat springs - Grand lake
4 oktober - Grand Lake - rocky mountain np
5 oktober - rocky mountain np
6 oktober - rocky moutain np - denver
7 oktober - Denver - amsterdam (camper inleveren eind van de middag vlucht naar huis)
Horse shoe bend... later in de ochtend. Wij kwamen er voor 11 uur en toen viel er nog behoorlijk wat schaduw op de rivier. Ik zou ook weer niet te laat komen omdat je dan kans hebt op tegenlicht.
Hoezo heb je trouwens stroom nodig? Als je een omvormertje (12-220) meeneemt kun je alle elektra zooi onderweg opladen. Dan ben je minder afhankelijk van stroom. NU vond ik een gewone douche na 6 dagen NP-en ook wel weer fijn hoor dus ik neem je niks kwalijk. maar op zich ben je zelfvoorzienend.
Euhhhh, wij hebben bij ons: 2 fotocamera's, 1 videorecorder, 1 laptop, 2 ipods, 2 e-readers, 2 mobile telefoons, 1 gps-tracker.... gaan we onderweg denk ik niet redden... O,ja en dan vergeet ik nog de nintendo ds en de psp...
Eigenlijk is het best wel erg
Mooiste route imo is van Moab langs 128 naar Cisco (even doorheen rijden...), dan naar I70 east en dan door west Colorado over 139 etc naar Vernal. Dinosaur Quarry is nog steeds gesloten. In het oostelijk gedeelte van Dinosaur NM is een weg naar Harpers Corner. Neemt nogal wat tijd vandaar dat we daar niet geweest zijn http://www.nps.gov/dino/planyourvisit/harperscorner.htm
Vernal is niets bizonders en het is nog een uurtje bergop rijden naar Flaming Gorge. Prachtig met al die kleuren. Rood, geel, blauw en groen. We hebben een niet te lang bezoek gebracht en hebben niet daar gelogeerd. Dat was een aantal jaren geleden in september maar ik weet niet hoe het in oktober is.
Ik ken wel iemand die in die buurt woont en je alle informatie voor dat gebied kan geven.
Yeehaw
Ik wilde eigenlijk Dinosaur nm overslaan omdat ik hier verschillende keren gelezen had, dat het niet zo bijzonder is. Maar nu ben ik weer aan het twijfelen. Harpers corner ziet er toch ook wel mooi uit.
We hebben een volle dag voor of Flaming gorge, of we kunnen naar Dinosaur gaan. Nu ben ik weer aan het twijfelen.
Flaming Gorge is een extra 100 miles heen en terug vanaf Dinosaur. Ik zou het van het weer laten afhangen en pas beslissen wat te doen als jullie in Moab zijn.
Daar heb ik ook wel aan gedacht. We hoeven de planning natuurlijk niet helemaal te volgen. Maar ik wil toch wel weten wat we eventueel kunnen gaan doen. Of in iedergeval een lijstje met diverse mogelijkheden hebben.
Sowieso wil ik aan het eind niets meer reserveren, zodat we de route altijd nog aan kunnen passen. Het is natuurlijk ook nog niet zeker of we de trail ridge road nog kunnen rijden.
Maar ik ben positief ingesteld, en hoop gewoon, net als vorig jaar weer op mooi weer.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.