Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Camperreis Svanke SF/LV/LA/SF - TIPS?!
Re: Camperreis Svanke SF/LV/LA/SF - TIPS?!
We willen misschien zelfs naar Malibu rijden vanaf Grand Canyon, indien dit niet haalbaar is willen we naar Anaheim.
We hebben nu 2 nachten in Zion, omdat dit een wandelpark zou zijn of zouden jullie dit niet doen?
We hebben nu 2 nachten in Zion, omdat dit een wandelpark zou zijn of zouden jullie dit niet doen?
??? Iemand 

- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Malibu is 9:11 uur rijden, Anaheim is 8:36 uur beide zonder fileleed.
Zion twee nachten = 1 dag is zeer zeker aan te raden er zijn genoeg schitterende trails te doen daar.
Zion twee nachten = 1 dag is zeer zeker aan te raden er zijn genoeg schitterende trails te doen daar.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Twee nachten Zion is mooi, maar het is jammer om geen overnachting in Bryce te doen als je er toch langs rijdt.
Daarom suggereerde ik om bijna een volle dag Zion te doen en tegen de avond naar Bryce te rijden. Als je daar op tijd bent kun je de zonsondergang nog meemaken. Of pak de zonsopgang mee. Je kunt in Bryce ook wandelen, maar het is wat zwaarder als je de canyon inloopt (en ik vind het altijd heel vervelend dat je eerst naar beneden loopt en dan op het laatst moet klimmen ).
Marianne
Daarom suggereerde ik om bijna een volle dag Zion te doen en tegen de avond naar Bryce te rijden. Als je daar op tijd bent kun je de zonsondergang nog meemaken. Of pak de zonsopgang mee. Je kunt in Bryce ook wandelen, maar het is wat zwaarder als je de canyon inloopt (en ik vind het altijd heel vervelend dat je eerst naar beneden loopt en dan op het laatst moet klimmen ).
Marianne
Ik had geen overnachting voor Bryce gepland staan, omdat we anders de volgende dag heel ver moeten rijden naar Momument Valley (of valt dit mee?)
We zouden meer rust kunnen creeeren door Monument Valley te laten vallen (je moet immers flink omrijden) of wordt dit echt afgeraden????
Monument Valley lijkt ons wel erg gaaf!
We zouden meer rust kunnen creeeren door Monument Valley te laten vallen (je moet immers flink omrijden) of wordt dit echt afgeraden????
Monument Valley lijkt ons wel erg gaaf!
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Ik denk dat dit zeer persoonlijk is. De een vindt er niets aan, de ander vindt het genoeg om een keer gezien te hebben terwijl weer een ander het geweldig vindt. Voor ons was het één van de hoogte punten van onze reis. Zo'n hoogte punt zelfs dat het dit jaar een must in onze route is. Je kunt onze foto's bekijken.
Zo'n reis blijft een kwestie van keuzes maken. Proberen om datgene er in te stoppen wat je zelf het mooiste lijkt.
Zo'n reis blijft een kwestie van keuzes maken. Proberen om datgene er in te stoppen wat je zelf het mooiste lijkt.
Laatst gewijzigd door Marenko op 19 jan 2011, 18:33, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mijn bedoeling was om in plaats van dit:sven11 schreef:Ik had geen overnachting voor Bryce gepland staan, omdat we anders de volgende dag heel ver moeten rijden naar Momument Valley (of valt dit mee?)
Dag 11: Las Vegas --> Zion NP (camping Watchman = geboekt)
Dag 12: Dag Zion
Dag 13: Zion --> Page (Via Bryce NP)
Dag 14: Page --> Monument Valley
Dag 15: Monument Valley
het als volgt te doen:
Dag 11: Las Vegas --> Zion NP (camping Watchman = geboekt)
Dag 12: Dag Zion - Bryce (hele dag Zion, en aan het eind van de dag naar Bryce)
Dag 13: Bryce --> Page
Dag 14: Page --> Monument Valley
Dag 15: Monument Valley
Dan verandert er toch niets aan de tijd om naar MV te rijden?
En het geeft je wat meer tijd voor Bryce en voor Page.
Je zou ook Bryce - MV in 1 dag kunnen rijden, maar dan hou je geen tijd over voor Page en MV. Wat heb je in Page gepland?
Marianne
In Page hebben we niets bijzonders gepland staan, dit hebben we vooral ingepland staan omdat van BRYCE naar Monument Valley volgens mij beste ver rijden is.
Ben je het daar mee eens?
Met een normale auto: makkelijk, 6 tot 7 uurtjes rijden.sven11 schreef: Belangrijkst: is het haalbaar --> Grand Canyon naar LA op 1 dag?
Met een camper: Ook wel, maar het zal wel voelen als een flinke rit. Max 55 denk ik in zo'n ding? Reken dan op 8 tot 9 uur rijtijd.
Roel.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Kan wel merken dat je geen ervaring hebt met een camper, die kan en gaat net zo hard als een auto op de interstate alleen kost dat flink meer brandstof.
In Texas mag je op de I-10 bij El Paso 80 m/u en dat hebben we er ook gereden met een 31ft.
In Texas mag je op de I-10 bij El Paso 80 m/u en dat hebben we er ook gereden met een 31ft.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Rond Page is genoeg te zien om een week of meer te vullen, Antelope Csnyon, Horseshoe bend, de Glen Canyon Dam of even relaxen aan Lake Powell kan allemaal wel met 1 overnachting.sven11 schreef:In Page hebben we niets bijzonders gepland staan, dit hebben we vooral ingepland staan omdat van BRYCE naar Monument Valley volgens mij beste ver rijden is.
Van Bryce naar MV is wel ver op 1 dag, dat zou ik niet doen.
Marianne
Dus eigenlijk is onze planning om dit moment wel ok en haalbaar...?
(monument valley willen we liever niet laten vallen)
(monument valley willen we liever niet laten vallen)
Nu definitief een moeilijke beslissing genomen... BRYCE komt te vervallen waardoor we meer kwaliteit overhouden.
DAG 11: Las Vegas - Zion NP
DAG 12: Trail Zion
DAG 13: Zion - Monument Vally = 241M (5 uur)
DAG 14: Paardrijtocht Monument Valley
DAG 15: Monument Valley - Grand Canyon Village = 180M (4 uur)
DAG 11: Las Vegas - Zion NP
DAG 12: Trail Zion
DAG 13: Zion - Monument Vally = 241M (5 uur)
DAG 14: Paardrijtocht Monument Valley
DAG 15: Monument Valley - Grand Canyon Village = 180M (4 uur)
Onze planning is bijna af....
Graag zouden wij jullie hulp nog gebruiken voor:
- Welke camping bij LA (liefst aan de kust) - Wij denken aan RV CAMPGROUND MALIBU.
- Waar overnachten tussen Grand Canyon en LA (via Route 66)?
DAG 1: San Fran 21.00 (Hotel: executive vintage court)
DAG 2: Halve dag San Fran (Hotel: EVC)
DAG 3: Dag San Fransico; Alcatraz/Rondrit tram (Hotel: EVC)
DAG 4: Camper ophalen --> Yosemite Valley (Camping Upper Pines)
DAG 5: Dag “kleine” Trail Yosemite (Camping Upper Pines)
DAG 6: Dag Trail Mariposa Grove (Camping Upper Pines)
DAG 7: Dag Trial Yosemite (Camping Upper Pines)
DAG 8: Yosemite --> Lone Pine via Tioga Road
DAG 9: Lone pine --> Las Vegas (Door Death Valley)
DAG 10: Dag Las Vegas; The Strip + avondshow
DAG 11: Las Vegas --> Zion NP (Camping Watchman)
DAG 12: Zion --> Bryce (Camping North Campground)
DAG 13: Bryce --> Monument Valley via Page (Camping Goulding Campground)
DAG 14: Monument Valley --> Grand Canyon Village Camping Mather Campground)
DAG 15: Grand Canyon Village --> Mojave???
DAG 16: Mojave??? --> Malibu??? via route 66
DAG 17: Dag LA; Walk of Fame; Stanford Uni; Hollywood; LA Dodgers
DAG 18: Universal Studio
DAG 19: MALIBU?? --> San Luis?? Rijden langs kust
DAG 20: San Luis?? --> Monterey? Walvissen; 17-mile-drive
DAG 21: Monterey? --> San Francisco
DAG 22: Camper inleveren SF tussen 8.00 en 11.00 uur (Hotel)
DAG 23: Dag San Francisco; fietstocht Golden State brug (Hotel)
DAG 24: Terugvliegen 14.00 uur
DAG 25: Aankomst Amsterdam 09.00 uur
Graag zouden wij jullie hulp nog gebruiken voor:
- Welke camping bij LA (liefst aan de kust) - Wij denken aan RV CAMPGROUND MALIBU.
- Waar overnachten tussen Grand Canyon en LA (via Route 66)?
DAG 1: San Fran 21.00 (Hotel: executive vintage court)
DAG 2: Halve dag San Fran (Hotel: EVC)
DAG 3: Dag San Fransico; Alcatraz/Rondrit tram (Hotel: EVC)
DAG 4: Camper ophalen --> Yosemite Valley (Camping Upper Pines)
DAG 5: Dag “kleine” Trail Yosemite (Camping Upper Pines)
DAG 6: Dag Trail Mariposa Grove (Camping Upper Pines)
DAG 7: Dag Trial Yosemite (Camping Upper Pines)
DAG 8: Yosemite --> Lone Pine via Tioga Road
DAG 9: Lone pine --> Las Vegas (Door Death Valley)
DAG 10: Dag Las Vegas; The Strip + avondshow
DAG 11: Las Vegas --> Zion NP (Camping Watchman)
DAG 12: Zion --> Bryce (Camping North Campground)
DAG 13: Bryce --> Monument Valley via Page (Camping Goulding Campground)
DAG 14: Monument Valley --> Grand Canyon Village Camping Mather Campground)
DAG 15: Grand Canyon Village --> Mojave???
DAG 16: Mojave??? --> Malibu??? via route 66
DAG 17: Dag LA; Walk of Fame; Stanford Uni; Hollywood; LA Dodgers
DAG 18: Universal Studio
DAG 19: MALIBU?? --> San Luis?? Rijden langs kust
DAG 20: San Luis?? --> Monterey? Walvissen; 17-mile-drive
DAG 21: Monterey? --> San Francisco
DAG 22: Camper inleveren SF tussen 8.00 en 11.00 uur (Hotel)
DAG 23: Dag San Francisco; fietstocht Golden State brug (Hotel)
DAG 24: Terugvliegen 14.00 uur
DAG 25: Aankomst Amsterdam 09.00 uur
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wat ben ik blij dat je toch in Bryce gaat zitten. Wij genoten er zo van. Het is zo bizar mooi!! Vanaf de campground kun je wandelen de Queens Garden trail en de Navajo met aan het einde Wall Street. Dan heb je het mooiste gezien in een ochtend. Ga in ieder geval ook bij Bryce Point kijken met een waanzinnig mooi overzicht. De rit naar achteren kun j emet de 25ft-er gewoon zelf doen en kun je misschien de middag doen dat je uit Zion komt? Zonsopgang zou ik proberen mee te pikken, bij ons regende het pijpenstelen ....
Welkom to Bryce Canyon; Queens trail head

Bijna in het midden zie je een pad daar lopen mensen (voor het perpsectief).

Tussen GCNP en LA kun je overnachten in Kingman, Needles of zelfs in Barstow. Wij hebben dat in Needles gedaan. Je kunt het wel in 1 dag rijden hoor,maar is wel een flinke tuf. En de drukte neemt toe naarmate je bij LA komt en je ook wat vermoeider bent. Je kunt het ook open houden en de keuze uiteindelijk pas die dag maken. Het is ook wel leuk om kalm aan te doen en ook nog in Seligman te kijken. Beetje toeristrap maar wel geinig met Rt 66 tentjes..

Welkom to Bryce Canyon; Queens trail head

Bijna in het midden zie je een pad daar lopen mensen (voor het perpsectief).

Tussen GCNP en LA kun je overnachten in Kingman, Needles of zelfs in Barstow. Wij hebben dat in Needles gedaan. Je kunt het wel in 1 dag rijden hoor,maar is wel een flinke tuf. En de drukte neemt toe naarmate je bij LA komt en je ook wat vermoeider bent. Je kunt het ook open houden en de keuze uiteindelijk pas die dag maken. Het is ook wel leuk om kalm aan te doen en ook nog in Seligman te kijken. Beetje toeristrap maar wel geinig met Rt 66 tentjes..
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor de kust kun je ook eens kijken naar State Parks die kampeergelegenheid hebben. Dat zijn over het algemeen wat rustiger plekken. De prive campings zijn vrij duur ($50-100en meer) en wat meer op elkaar geplakt. Wij stonden in Ventura (vlak langs snelweg...), Pismo (wel prima en rustig) en nabij Santa Cruz (Sunset Beach SP mooie rustige en heel donkere plek). De laatste plek kun je het sanitair beter niet bezoeken.. in camper heb je gelukkig genoeg.
Je kunt ook van Malibu naar San Simeon rijden volgens mij moet daar ook een State Park zijn. Dan van SS naar Monterey/ Santa Cruz. Vandara is het nog ongeveer 2 uur naar SF.
Waar ga je in SF staan en waar moet je inleveren?
Je kunt ook van Malibu naar San Simeon rijden volgens mij moet daar ook een State Park zijn. Dan van SS naar Monterey/ Santa Cruz. Vandara is het nog ongeveer 2 uur naar SF.
Waar ga je in SF staan en waar moet je inleveren?
Thnx ISIS 
In de buurt van LA staan wij het liefst aan zee (we hebben verhalen gehoord dat je daar dolfijnen kan zien zwemmen).
Hebben jullie met dat oogpunt een aantal aanraders...?
Wij willen idd tussen Grand Canyon en LA niets gaan boeken, we zien wel tot hoever we komen.
Maar mochten er 1 of 2 echte aanraders zijn om te overnachten, bijvoorbeeld mooie natuurplekken of leuke plaatsjes dan horen wij dit graag
De camper moeten wij in Dublin (SF) inleveren tussen 8.00 - 11.00 uur.

In de buurt van LA staan wij het liefst aan zee (we hebben verhalen gehoord dat je daar dolfijnen kan zien zwemmen).
Hebben jullie met dat oogpunt een aantal aanraders...?
Wij willen idd tussen Grand Canyon en LA niets gaan boeken, we zien wel tot hoever we komen.
Maar mochten er 1 of 2 echte aanraders zijn om te overnachten, bijvoorbeeld mooie natuurplekken of leuke plaatsjes dan horen wij dit graag

De camper moeten wij in Dublin (SF) inleveren tussen 8.00 - 11.00 uur.
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dolfijnen daar, oke dat wist ik niet. Het meeste wild in de oceaan zwemt bij Monterey Bay, omdat daar 1,5 km uit de kust een enorme kloof is een soort Grand Cayonin keer 2 (3 km diep). Daar zit veel kril, ergo voedsel, en dus ook veel leven, Walvissen en dolfijnen en van alles en nog wat. Bij LA weet ik daar niks van.
Malibu Beach RV park http://www.maliburv.com/ heeft een prachtig uitzicht op de oceaan. Je staat er hoog en soms met ocean view.
Verder hebben we niet zo heel veel ervaringen met de campings hoor. Moss Landing schijnt leuk te liggen (eten en stadje) maar ook met naast je een enorme fabriek, dat voelt niet zo lekker. Ik vond Sunset Beach SP erg lekker, rustig en even de grote duinen over en je was aan strand. Monterey heeft geen campings van betekenis... ik heb daar uren op gezocht. Wij reden wel af en toe langs SP waar het er mooi uitzag.

Ik heb destijds gegoogled en vond een website met campings in CA op een kaartje dat zoekt wel aardig. Je kunt ook gewoon de SP langs de kust eens bekijken. Er zijn er genoeg. Die geven ons altijd meer gevoel van vakantie USA. Op de prive plekken staan vaak de 'big tigs'.
Dublin ... Sf aha daar hebben we vlakbij boodschappen gedaan in Livermore. Wel handig als je naar Yosemite gaat. Terug wat minder... ik wilde het weten ivm kijken waar je hanidg kunt staan de dag ervoor. Half Moon Bay ligt op een uurtje rijden, zit je nog net aan kust... Dat heeft wel een aardige camping qua plaats, namelijk bijna aan de oceaan. Pelican Point ofzo..
Malibu Beach RV park http://www.maliburv.com/ heeft een prachtig uitzicht op de oceaan. Je staat er hoog en soms met ocean view.
Verder hebben we niet zo heel veel ervaringen met de campings hoor. Moss Landing schijnt leuk te liggen (eten en stadje) maar ook met naast je een enorme fabriek, dat voelt niet zo lekker. Ik vond Sunset Beach SP erg lekker, rustig en even de grote duinen over en je was aan strand. Monterey heeft geen campings van betekenis... ik heb daar uren op gezocht. Wij reden wel af en toe langs SP waar het er mooi uitzag.

Ik heb destijds gegoogled en vond een website met campings in CA op een kaartje dat zoekt wel aardig. Je kunt ook gewoon de SP langs de kust eens bekijken. Er zijn er genoeg. Die geven ons altijd meer gevoel van vakantie USA. Op de prive plekken staan vaak de 'big tigs'.
Dublin ... Sf aha daar hebben we vlakbij boodschappen gedaan in Livermore. Wel handig als je naar Yosemite gaat. Terug wat minder... ik wilde het weten ivm kijken waar je hanidg kunt staan de dag ervoor. Half Moon Bay ligt op een uurtje rijden, zit je nog net aan kust... Dat heeft wel een aardige camping qua plaats, namelijk bijna aan de oceaan. Pelican Point ofzo..
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties
- 1200 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 7 Reacties