Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Michiel en Sabine: Tips voor route NV-UT-CO-NM-AZ
-
- Amerika-newbie
Reis Michiel en Sabine: Tips voor route NV-UT-CO-NM-AZ
Eind mei vertrekken wij voor de 5e keer naar ons geliefde VS. Graag delen wij onze route, die we nog niet tegen zijn gekomen op het forum (tussen haakjes wat wij waarschijnlijk o.a. willen zien):
1 Aankomst LV en stukje noordelijk rijden (28/5)
2 Zion
3 Bryce
4 Rijden richting Moab (Capitol Reef NP, Goblin Valley SP, Little White Horse Canyon)
5 Moab (Arches)
6 Moab (Canyonlands NP, Dead Horse SP)
7 Moab - Taos? (Mesa Verde NP, hoe lang?)
8 Moab - Taos?
9 Taos (Enchanted Circle Scenic Drive, Taos Pueblo World Heritage Site)
10 Taos - Santa Fé (White Rock, Bandelier NM)
11 Santa Fé - Albuquerque (Kasha Katuwe Tent Rocks)
12 Albuquerque (wat te doen naast 66Diner?)
13 Albuquerque - Chinle (Red Rock State park, De-Na-Zin Wilderness Area, Window Rock, Bisti Wilderness)
14 Chinle - Monument Valley (Canyon de Chelley)
15 Monument Valley - Page
16 Page - Grand Canyon - LV (proberen mee te doen aan "The Wave"
17 LV
18 LV
19 LV
20 LV
21 LV
22 naar huis
Wij hebben 2 jaar geleden de 'standaard' route (SF-Yosemite-Death Valley-LV-Grand Canyon-Palm Springs-LA-SF) al gedaan, daarom ook Grand Canyon zo kort. We willen een auto huren, en de dagen niet vastzetten (onderweg boeken) dus eventueel wordt LV korter.
Graag jullie reactie en/of tips over onze route. Iemand nog ideeën over dag 7 en 8 en Albuquerque? Zijn er nog plekken waar het handig is in NL al overnachting te reserveren?
Groeten Michiel en Sabine
2 Zion
3 Bryce
4 Rijden richting Moab (Capitol Reef NP, Goblin Valley SP, Little White Horse Canyon)
5 Moab (Arches)
6 Moab (Canyonlands NP, Dead Horse SP)
7 Moab - Taos? (Mesa Verde NP, hoe lang?)
8 Moab - Taos?
9 Taos (Enchanted Circle Scenic Drive, Taos Pueblo World Heritage Site)
10 Taos - Santa Fé (White Rock, Bandelier NM)
11 Santa Fé - Albuquerque (Kasha Katuwe Tent Rocks)
12 Albuquerque (wat te doen naast 66Diner?)
13 Albuquerque - Chinle (Red Rock State park, De-Na-Zin Wilderness Area, Window Rock, Bisti Wilderness)
16 Page - Grand Canyon - LV (proberen mee te doen aan "The Wave"
17 LV
18 LV
19 LV
20 LV
21 LV
22 naar huis
Wij hebben 2 jaar geleden de 'standaard' route (SF-Yosemite-Death Valley-LV-Grand Canyon-Palm Springs-LA-SF) al gedaan, daarom ook Grand Canyon zo kort. We willen een auto huren, en de dagen niet vastzetten (onderweg boeken) dus eventueel wordt LV korter.
Graag jullie reactie en/of tips over onze route. Iemand nog ideeën over dag 7 en 8 en Albuquerque? Zijn er nog plekken waar het handig is in NL al overnachting te reserveren?
Groeten Michiel en Sabine

- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Tips voor route NV-UT-CO-NM-AZ
Eerljik gezegd, als je vorige keer Zion, Bryce en Page nog niet in je route had zou ik daar toch meer tijd aan proberen te besteden. Is er een reden waarom je zoveel tijd voor Taos, Santa Fé, Albuquerque en LV uittrekt? Waarschijnlijk wel 
Ik bedoel maar, je probeert eigenlijk op 3 dagen van LV naar Moab te rijden. De eerste dag, wanneer je aankomt, zal je toch niet zo ver rijden denk ik. Dat kan natuurlijk, maar dan rij je op dag 4 van Bryce helemaal naar Moab. Ik vrees dat je dan echt geen tijd hebt om Capitol Reef, Goblin Valley en LWHC te bezoeken. Maar dit kan natuurlijk een bewuste keuze zijn om zo snel mogelijk in die regio te geraken. De route van Bryce naar Moab is anders zéér mooi en verdient zeker meer tijd.
Dag 16 begrijp ik niet echt. Buiten het feit dat Page - GC - LV een serieuze route is, wanneer wil je dan nog The Wave inplannen? Je trekt hier toch best een dag extra in Page uit. En in de buurt van Page zijn er nog wel aardig wat dingen te doen: Horseshoe Bend, Antelope Canyon, Glen Canyon Dam,...

Ik bedoel maar, je probeert eigenlijk op 3 dagen van LV naar Moab te rijden. De eerste dag, wanneer je aankomt, zal je toch niet zo ver rijden denk ik. Dat kan natuurlijk, maar dan rij je op dag 4 van Bryce helemaal naar Moab. Ik vrees dat je dan echt geen tijd hebt om Capitol Reef, Goblin Valley en LWHC te bezoeken. Maar dit kan natuurlijk een bewuste keuze zijn om zo snel mogelijk in die regio te geraken. De route van Bryce naar Moab is anders zéér mooi en verdient zeker meer tijd.
Dag 16 begrijp ik niet echt. Buiten het feit dat Page - GC - LV een serieuze route is, wanneer wil je dan nog The Wave inplannen? Je trekt hier toch best een dag extra in Page uit. En in de buurt van Page zijn er nog wel aardig wat dingen te doen: Horseshoe Bend, Antelope Canyon, Glen Canyon Dam,...

Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Veel van de genoemde punten zitten in onze 2007 reis, zie: http://www.robenannie.nl/reisverslag2007.html
Voor de Wave heb je permits nodig die doormiddel van een lotery verloot worden onder de aanwezige mensen dat zijn er meestal tussen de 60 en 80 terwijl er maar 10 permit verloot worden, deze permits als je mocht winnen zijn voor de volgende dag je hebt dus minimaal twee dagen nodig in Page.
Loting vindt plaats om 09:00 am Utah-time dat is 08:00 Page-time
Voor de Wave heb je permits nodig die doormiddel van een lotery verloot worden onder de aanwezige mensen dat zijn er meestal tussen de 60 en 80 terwijl er maar 10 permit verloot worden, deze permits als je mocht winnen zijn voor de volgende dag je hebt dus minimaal twee dagen nodig in Page.
Loting vindt plaats om 09:00 am Utah-time dat is 08:00 Page-time
-
- Amerika-newbie
Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties! Wij hadden in gedachten niet een hele dag in Bryce door te brengen, maar die dag al een stukje richting Moab te gaan, zodat dit de dag erna niet meer zo'n end was. Eventueel kan je ook de dag in Moab nog een uurtje ernaartoe rijden bijv. Wij staan in een vakantie altijd uiterlijk 7.00h op, haha. Hierbij onze nieuwe route:
2 Zion
3 Bryce
5 Rijden richting Moab
6 Moab (Arches)
7 Moab (Canyonlands NP, Dead Horse SP)
9 Moab - Taos? (Mesa Verde NP, hoe lang?)
9 Moab - Taos?
10 Taos (Enchanted Circle Scenic Drive, Taos Pueblo World Heritage Site)
11 Taos - Santa Fé (White Rock, Bandelier NM)
12 Santa Fé - Albuquerque (Kasha Katuwe Tent Rocks, 66 Diner)
16 Page - Grand Canyon - LV (proberen mee te doen aan "The Wave")
17 Page - Grand Canyon - LV
18 LV
19 LV
20 LV
21 LV
22 naar huis
Nog even wat aanvullende info. Wij houden heel erg van het natuurschoon, maar wij lopen geen úúúrenlange trails zoals vele anderen dit wel doen. Onze trails zijn de wat kortere
.
Daarnaast zijn we gewend het einde van een reis een aantal daagjes te relaxen, en waar beter dan in LV met aan het zwembad hangen en shoppen
!
Maak ik uit jullie tekst trouwens op dat New Mexico niet zo interessant is? Het leek ons juist heel mooi en ook een hele ervaring met die Spaanse invloeden.
2 Zion
3 Bryce
5 Rijden richting Moab
6 Moab (Arches)
7 Moab (Canyonlands NP, Dead Horse SP)
9 Moab - Taos? (Mesa Verde NP, hoe lang?)
9 Moab - Taos?
10 Taos (Enchanted Circle Scenic Drive, Taos Pueblo World Heritage Site)
11 Taos - Santa Fé (White Rock, Bandelier NM)
12 Santa Fé - Albuquerque (Kasha Katuwe Tent Rocks, 66 Diner)
16 Page - Grand Canyon - LV (proberen mee te doen aan "The Wave")
17 Page - Grand Canyon - LV
18 LV
19 LV
20 LV
21 LV
22 naar huis
Nog even wat aanvullende info. Wij houden heel erg van het natuurschoon, maar wij lopen geen úúúrenlange trails zoals vele anderen dit wel doen. Onze trails zijn de wat kortere

Daarnaast zijn we gewend het einde van een reis een aantal daagjes te relaxen, en waar beter dan in LV met aan het zwembad hangen en shoppen

Maak ik uit jullie tekst trouwens op dat New Mexico niet zo interessant is? Het leek ons juist heel mooi en ook een hele ervaring met die Spaanse invloeden.

Houd er rekening mee dat het laatste weekend van mei met Memorial Day (maandag) is, dus raadzaam om te reserveren.
Tussen Bryce en Moab heb je sowieso een nacht nodig (Torrey) om op een redelijke manier iets langs UT-12 en UT-24 te kunnen doen. Devils Garden aan Hole-in-the-Rock Rd, http://www.kivakoffeehouse.com , een stuk van Burr Trail bij Boulder zijn toch wel het minimum aan UT-12, maar je kunt daar makkelijk een paar dagen vullen. Ik doe dat soort trajecten in veel kleinere etappes.
Moab doordeweeks hoef je misschien niet te reserveren, maar wanneer je zeker wil zijn van een betaalbare plekje (bijv Inca Inn, mijn favo.) dan zou ik wel reserveren.
Voor een bezoek aan Mesa Verde heb je een nacht in het park zelf of Cortez, Mancos, eventueel Durango nodig. Mesa Verde: minimaal een middag, maar nog mooier is om er nog een ochtend aan vast te plakken met een tour naar 1 v.d. cliff dwellings.
De indeling van dag 13 is vol en je hebt minimaal een nacht in Farmington of Grants nodig wanneer je dat allemaal wil doen. Heb je daar wel eens een routeplanner op losgelaten: http://www.mapquest.com
Van De-Na-Zin en Bisti zou ik bij een eerste reis in dat gebied 1 v.d. 2 kiezen (persoonlijk de laatste, ik ben bij beide wel geweest. Bisti 2 keer en zit ook weer in de komende route).
Voor The Wave zul je minsten 2 nachten in Page moeten zitten.
New Mexico is zeker interessant(!), en heel anders dan de andere staten. Meer Mexicaanse invloed en een andere architectuur.
Johan
Tussen Bryce en Moab heb je sowieso een nacht nodig (Torrey) om op een redelijke manier iets langs UT-12 en UT-24 te kunnen doen. Devils Garden aan Hole-in-the-Rock Rd, http://www.kivakoffeehouse.com , een stuk van Burr Trail bij Boulder zijn toch wel het minimum aan UT-12, maar je kunt daar makkelijk een paar dagen vullen. Ik doe dat soort trajecten in veel kleinere etappes.
Moab doordeweeks hoef je misschien niet te reserveren, maar wanneer je zeker wil zijn van een betaalbare plekje (bijv Inca Inn, mijn favo.) dan zou ik wel reserveren.
Voor een bezoek aan Mesa Verde heb je een nacht in het park zelf of Cortez, Mancos, eventueel Durango nodig. Mesa Verde: minimaal een middag, maar nog mooier is om er nog een ochtend aan vast te plakken met een tour naar 1 v.d. cliff dwellings.
De indeling van dag 13 is vol en je hebt minimaal een nacht in Farmington of Grants nodig wanneer je dat allemaal wil doen. Heb je daar wel eens een routeplanner op losgelaten: http://www.mapquest.com
Van De-Na-Zin en Bisti zou ik bij een eerste reis in dat gebied 1 v.d. 2 kiezen (persoonlijk de laatste, ik ben bij beide wel geweest. Bisti 2 keer en zit ook weer in de komende route).
Voor The Wave zul je minsten 2 nachten in Page moeten zitten.
New Mexico is zeker interessant(!), en heel anders dan de andere staten. Meer Mexicaanse invloed en een andere architectuur.
Johan
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Reis Michiel en Sabine: Tips voor route NV-UT-CO-NM-AZ
Santa fe is een erg leuk stadje ! New Mexico heeft zo z'n eigen charme, maar is erg uitgestrekt, white sands was een van de hoogtepunten van m'n vorige vakantie, dat had ik niet willen missen. In santa fe kan ik me altijd heel goed vermaken. Van moab naar taoslijkt me een aardig stukje rijden, zoek dit eens op op de kaart. Afgelopen zomer heb ik van moab naar Blackberry canyon of gunnison gereden en daarna door naar ouray waar we hebben gebadderd in de warmwaterbronnen en overnacht, de dag daarna doorgereden naar santa fe, onderweg nog even de wk finale gekeken. We kwamen uiteindelijk 16 u in santa fe aan, maar ik denk dat dit sneller had gekund zonder de twee of drie uur pauze. Volgens mij vertrokken we ook om 8 uur.
Hoe laat denk je aan te komen in las Vegas? Ik zou eerst overnachten voordat ik verde rging naar een vermoeide reis, door de jetlag ben je de volgende ochtend vroeg wakker en dus al bij tijds in zion, tenzij je de valley of fire eerst mee wil pakken.
Veel plezier !
En leuk met 4 dagen las Vegas tor slot, dat heb ik zelf vorige zomer ook gedaan en dat is heerlijk shoppen en relaxen.
Hoe laat denk je aan te komen in las Vegas? Ik zou eerst overnachten voordat ik verde rging naar een vermoeide reis, door de jetlag ben je de volgende ochtend vroeg wakker en dus al bij tijds in zion, tenzij je de valley of fire eerst mee wil pakken.
Veel plezier !
En leuk met 4 dagen las Vegas tor slot, dat heb ik zelf vorige zomer ook gedaan en dat is heerlijk shoppen en relaxen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 15 Reacties
- 2624 Weergaves
-
Laatste bericht door hemmie
-
- 4 Reacties