Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis silverbluenl: route 22 nachten Jan Doets September

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
silverbluenl
Amerika-ontdekker

Reis silverbluenl: route 22 nachten Jan Doets September

Bericht door silverbluenl »

Beste,

Wij gaan 2 september een rondreis met de MIDSIZE Hertz auto door ZW-USA maken.
Bij deze het schema met overnachtingen en tours.

Hebben jullie nog tips, do's and don'ts? Denk bijvoorbeeld aan 2x halve dag ZION, de route van Page naar Bryce, Las Vegas via Hooverdam naar Zion etc. etc.
Alles ligt in principe al vast. Wordt dit een mooie reis? Commentaar is altijd welkom ;-).

02-sep-11 04-sep-11 Hotel Metropolis San Francisco (2 nachten) --> Aankomst 09:30uur LT

04-sep-11 07-sep-11 Cedar Lodge El Portal (3 nachten)

07-sep-11 08-sep-11 Hofsas House Carmel (1 nacht)

08-sep-11 09-sep-11 Ventura Clocktower Ventura (1 nacht)

09-sep-11 10-sep-11 Best Western Town & Country Tulare (1 nacht)

10-sep-11 11-sep-11 Furnace Creek Ranch Death Valley (1 nacht)

11-sep-11 12-sep-11 Best Western Mardi Gras Hotel Las Vegas (1 nacht)

12-sep-11 13-sep-11 Best Western Zion Park Inn Springdale (1 nacht)

13-sep-11 14-sep-11 Grand Canyon N.R Lodge Grand Canyon (North Rim) (1 nacht)

14-sep-11 15-sep-11 Best Western at Lake Powell Page (1 nacht)
15-sep: Navajo Phototour 11:30 (Antelope Canyon Tours)

15-sep-11 16-sep-11 Bryce View Lodge Bryce (1 nacht)

16-sep-11 18-sep-11 Moab Valley Inn Moab (2 nachten)
17-sep: Comb.4x4 Arches NP & Canyon NP 4x4(H10/Arch)

18-sep-11 19-sep-11 Bluff (1 nacht)
19 sep: Monument Valley Jeeptour 1 2 1/2 H 0930 AM Monument Valley Jeeptour

19-sep-11 20-sep-11 Best Western Arizonian Inn Holbrook (1 nacht)

20-sep-11 22-sep-11 Double Tree Tucson Reid Park Tucson (2 nachten)

22-sep-11 24-sep-11 Holiday Inn Carlsbad Carlsbad (2 nachten)
Laatst gewijzigd door silverbluenl op 02 feb 2011, 00:56, 1 keer totaal gewijzigd.
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Reis silverbluenl: route 22 nachten Jan Doets September

Bericht door johan1973 »

Je krijgt mogelijk geen reacties omdat het niet zo leuk is wanneer alles al vast ligt.

2 nachten SF is kort.
3 nachten El Portal: daar had ik zelf de laatste nacht van in Oakhurst doorgebracht (vanwege Mariposa Grove) en misschien de middelste nacht in Lee Vining (Tioga Pass, 2x).
Het is een rare kronkel om vanaf Ventura pas naar Sequoia te gaan. Ik was hooguit tot San Luis Obispo gereden. Dan heb je het mooiste stuk van de kust gehad. Houd er rekening mee dat je in Tulare op nog wel 2 uur rijden van Sequoia zit. Vandaar dat het park zelf of Three Rivers vaak geadviseerd wordt om te overnachten.
Nee, niet via de Hoover Dam rijden. Dat kost je alleen maar tijd die je goed in Zion kunt gebruiken. Bij Page heb je de mooier gelegen Glen Canyon Dam.
Van Page naar Bryce ga je pas na het bezoek aan Antelope Canyon, dus zorg dat je op tijd in Bryce bent. Geen lange stops onderweg.
Van Bryce naar Moab in 1 dag is erg krap. Je vliegt aan heel veel moois voorbij. Misschien kun je je daar beter niet te veel in verdiepen (...). UT-12 en UT-24 hebben namelijk veel te bieden. Probeer minimaal een paar stops, zoals Devils Garden (via Hole-in-the-Rock-Road, even voorbij Escalante), Capitol Reef en Goblin Valley SP (noord van Hanksville).
2 nachten Moab is wel het minimum.
Bluff ligt nog op ongeveer een uur rijden van Monument Valley. MV is op de namiddag het mooiste. En na MV nog naar Holbrook... Dan blijft er weinig tijd over voor nog iets anders.
Van Tucson naar Carlsbad is een behoorlijke rit en dan sla je eigenlijk veel mooie plekken in New Mexico over. Die Staat had ik voor een volgende reis bewaard.

Over het algemeen te gehaast en een paar (te) grote afstanden. Maar er zitten voor een reis via een reisbureau goede punten in en op zich is het wel een mooie en gevarieerde reis.
De volgende keer gewoon zelf een route uitstippelen en zelf motels/hotels boeken. Dan ben je waarschijnlijk ook flink wat goedkoper uit.
Succes!
Johan
Laatst gewijzigd door johan1973 op 01 feb 2011, 20:46, 2 keer totaal gewijzigd.
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Wat een rare kronkels zitten hier in.

Waarom eerst naar Yosemite dan terug naar de kust (Carmel-Ventura) en dan weer naar Sequoia? Het was logischer geweest om eerst naar de kust te gaan en dan vanaf Cambria naar Yosemite te gaan. Je hebt dan het mooiste deel van de kust gehad. Je hebt in jouw route ook amper tijd voor L.A., is dat trouwens bewust? Ook voor Sequoia heb je maar weinig tijd, het is nog een aardig stukje naar Death Valley.

Zijn jullie ooit in de VS geweest, trouwens? Want de North Rim is erg mooi, maar de South Rim biedt meer mogelijkheden en voorzieningen en zou ik op een eerste reis toch eerder aanbevelen als de North Rim. Ik ben het met de vorige schrijver eens dat je te snel gaat tussen Bryce en Moab. Je gaat over www.scenicbyway12.com en door Capitol Reef NP. Een volle dag Moab kan, maar je gaat nu een tour doen, wat dus inhoudt dat je overal langs gereden wordt. Je hebt geen tijd om zelf je tijd in te delen of naderhand nog eens terug te gaan. En ik had na Las Vegas misschien voor een andere volgorde gekozen: Zion-Bryce-(Torrey)-Moab-Monument Valley-Page-Grand Canyon-tussenstop-Tucson . Maar wat ga je na Carlsbad doen? En bedoel je Carlsbad NM om een bezoek aan de grotten te brengen of Carlsbad CA bij San Diego voor een bezoekje aan Legoland?

Al met al, voor een touroperator geen slechte reis maar wel een onlogische volgorde waardoor de route voller is als nodig.
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Ach ja, dat is natuurlijk Carlsbad CA.
En terugvliegen vanaf San Diego.

Johan
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

We komen er wel uit, Johan ;-) ik vond het al raar om in de grot te eindigen. :lol:
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Ja vreemde kronkels in de route, ondanks dat ga je wel mooie dingen zien en zit je op een paar mooie plekken.
Leuk dat je 3 nachten bij Yosemite zit. Houd er wel rekening mee dat El Portal nog niet in Yosemite zit! Dat is een half uur rijden dor de bergen. Niet 's avonds doen hoor het is er stik donker en geen verlichting. Er lopen beren en veel ander wild. Dat is niet lollig.
De kronkel onder de loep; ik zou eens vragen of er wat gedraaid kan worden bij Doets.
Las VEgas Zion
Zion Grand Canyon
Grand canyon- Lak Powell
lake Powell - Bryce
Bryce Moab
Moab - Mon Valley

Kan dat echt niet meer anders?
Ik zou vragen om
LV - ZIon
Zion -Bryce
Bryce -Moab
Moab -Mon Valley
Mon Valley - Grand Canyon etc

Overigens ken ik Tucson niet... is dat een leuke plaats?
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Tucson is zeker leuk, maar wel een flinke rit naar Carlsbad de volgende dag.
Afbeelding
silverbluenl
Amerika-ontdekker

Beste,

Heel verhaal getypt en bericht weg dus even overnieuw.
Ten eerste, sorry voor mijn late reactie, ik ontving geen e-mail omdat ik "Breng mij op de hoogte..." niet had aangevinkt.

De reis is gebaseerd op http://www.jandoets.nl/autotrips/west-a ... kaart.html. Wel hebben wij Page opgenomen en een extra nacht "in" Yosemite.
Dit is inderdaad onze eerste keer naar de USA en onze eerste "echte" reis na met de auto Frankrijk, Zuid-Spanje etc. etc. aangedaan te hebben (KM rijden dus geen probleem).
Maar dat hadden jullie al gezien aan deze "maffe" reis.

Achteraf had ik (wij) misschien toch wel wat dingen anders gedaan zoals misschien maar de reis qua afstanden met 1/3 in te korten en vervolgens op sommige plaatsen wat extra dagen langer te blijven (Grand Canyon, Zion, Bryce etc).

We slapen inderdaad in Carlsbad CA. Hier nog een volle dag relaxen en dan naar huis.

Ondanks jullie puntjes hoop ik toch dat het nog een mooie reis wordt en dat we deze nooit zullen vergeten (positief).
Wat denken jullie?

Groetjes
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Natuurlijk wordt het nog steeds een onvergetelijke vakantie! Je bent lang niet de enige die op deze manier de VS verkent. Het is een beetje onlogisch en druk, maar toch een mooie orientatie reis voor het zuid-westen. Als je ergens te weinig tijd hebt, heb je gelijk weer een excuus om terug te komen! :lol:

Pas op de lange reisdagen op dat je al vroeg op pad gaat, zodat je niet in het donker hoeft te rijden. Dat is op sommige plaatsen erg link (ivm loslopend vee, wild, en diepe afgronden).
Afbeelding
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Als ik de volgorde van Jantje Doets lees dan eindigt de route ook weer in S.F. en doet hij de kust op het eind. Zoals jij het nu opschrijft eindig je in San Diego waardoor je dus met die kustroute aan het rommelen bent gegaan. Had de kust dan weggelaten en die dagen ergens bij gestopt... maar ja als je alles van te voren weet, had je de lotto ook gewonnen.

De reis wordt zeker mooi, maar ik vermoed dat je last gaat krijgen van parkenmoeheid aan het eind vanwege de hoeveelheid en de snelheid.
silverbluenl
Amerika-ontdekker

jolanxyz schreef:Als ik de volgorde van Jantje Doets lees dan eindigt de route ook weer in S.F. en doet hij de kust op het eind. Zoals jij het nu opschrijft eindig je in San Diego waardoor je dus met die kustroute aan het rommelen bent gegaan. Had de kust dan weggelaten en die dagen ergens bij gestopt... maar ja als je alles van te voren weet, had je de lotto ook gewonnen.

De reis wordt zeker mooi, maar ik vermoed dat je last gaat krijgen van parkenmoeheid aan het eind vanwege de hoeveelheid en de snelheid.
Ah dat hebben ze de website nog niet bijgewerkt. Deze link http://www.jandoets.nl/autotrips/west-a ... etail.html is de route wel zichtbaar.

Dat is ook zo, stel dat alles van de eerste keer goed gaat ;-).
Omdat dit onze eerste echte reis wordt en ik ZuidWest globaal ken heb / had ik ook alle vertrouwen in Jan Doets. We hebben wel gekeken wat we wilden doen maar hadden dit beter moeten uitwerken.
Als we nog eens zo'n reis maken dan gaan we zeker de route helemaal zelf in elkaar steken en alles zelf boeken. Echt moeilijk kan het niet zijn en je bent nog beter op de hoogte.

Arne
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Precies volgende keer dan roep je eerst hulp in op forum als je eerste plannen klaar hebt en dan ga je pas naar Jan Doets.. of beter nog regel je het zelf. :mrgreen:
Overigens ben ik er zeker van dat je ervan gaat genieten. Maar de kronkels zorgen voor de wat langere afstanden zonder dat dat echt nodig is. Daarom onze tips hiervoor. Het Zuidwesten heeft veel moois te bieden en veel ga je zien!
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
silverbluenl
Amerika-ontdekker

Beste,

Wij kijken nog eens naar onze route en we willen graag een extra dag in ZION NP. We willen Tulare eigenlijk wel skippen.

Eerst dacht ik, we rijden door van Tulare naar Las Vegas alleen dan heb je niets aan de dag Tulare en ook niet aan Death Valley dus dat slaat nergens op.
Wat vinden jullie van het idee om van Ventura naar Furnace Creek te rijden en Tulare over te slaan? Van Ventura naar Tulare is eigenlijk helemaal niet logisch. We gaan toch al twee volle dagen in Yosemite en daar kun je ook "hoge bomen" bekijken. Op deze manier kunnen we een extra dag in Zion blijven.

Wat vinden jullie? In principe ligt de reis vast alleen een paar aanpassingen kan nog wel, over de "extra"-kosten i.v.m. de aanpassing zal ik wel een mooi verhaal verzinnen ;-).

Dus "extra nacht" in ZION zeker doen? Suggesties zijn welkom hé. Hopelijk kan ik het maandag dan met Jan Doets opnemen.

Groetjes,
Arne en Evelien.
silverbluenl
Amerika-ontdekker

Iemand al een idee op deze vroege zondag ochtend?
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Goed idee. Zorg dat je op tijd uit Ventura vertrekt, zodat je nog van een mooie namiddag en sunset in Death Valley kunt genieten.

Vooral Mosaic Canyon, Mustard Canyon, Artists Drive, Golden Canyon, Zabriskie Point (en bijgelegen 20 Mule Canyon Road, one-way), Sand Dunes zijn op de namiddag mooi.
Uiteraard ook even naar Devil's Golf Course, Badwater en Golden Canyon gaan.
Sand Dunes en Zabriskie Point zijn mijn favoriete plekken voor sunset.
http://www.nps.gov/deva/planyourvisit/u ... Amap1a.pdf

Johan
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

jolanxyz schreef:Zijn jullie ooit in de VS geweest, trouwens? Want de North Rim is erg mooi, maar de South Rim biedt meer mogelijkheden en voorzieningen en zou ik op een eerste reis toch eerder aanbevelen als de North Rim.
Volledig mee eens, maar ik denk dat Jan Doets in deze route voor North Rim heeft gekozen omdat er anders nog een kronkel tussen Monument Valley en Tucson naar Grand Canyon Village moet worden gemaakt.

Ze halen argumenten aan die de samensteller van de folder mogelijk nooit zelf heeft ervaren: "noordkant van Grand Canyon NP. Deze kant is minder druk, maar veel indrukwekkender."
En dan ook nog voorzien van een foto van Grand Canyon West Rim- Skywalk (de beruchte tourist trap). Foei Jan Doets!

Bij een andere reis van Doets beschrijven ze north rim: "Deze kant is minder druk, maar zeker niet minder mooi." In die zelfde reis zit overigens de Souht Rim eerder in de route.

Johan
silverbluenl
Amerika-ontdekker

Bedankt voor je reactie.

Tja, Jantje Doets... wat dat betreft zit hun website zeer slecht in elkaar. Verkeerde route's, verkeerde afbeeldingen, video's etc. Tot nu toe vinden we het echt niet erg dat we de North Rim aandoen.
We gaan toch niet afdalen in de Grand Canyon en ik denk als we een paar views hebben gezien dat we het dan wel geloven. Liever een extra dag in Zion ;-).

Grtz.
silverbluenl
Amerika-ontdekker

johan1973 schreef:Goed idee. Zorg dat je op tijd uit Ventura vertrekt, zodat je nog van een mooie namiddag en sunset in Death Valley kunt genieten.

Vooral Mosaic Canyon, Mustard Canyon, Artists Drive, Golden Canyon, Zabriskie Point (en bijgelegen 20 Mule Canyon Road, one-way), Sand Dunes zijn op de namiddag mooi.
Uiteraard ook even naar Devil's Golf Course, Badwater en Golden Canyon gaan.
Sand Dunes en Zabriskie Point zijn mijn favoriete plekken voor sunset.
http://www.nps.gov/deva/planyourvisit/u ... Amap1a.pdf

Johan
Thanks voor je reactie.
Dat gaan we dat zeker doen en bedankt voor de tips. Ik vind www.nps.gov echt helemaal geweldig. In Nederland kunnen ze nog aan veel dingen een puntje zuigen ;-).
silverbluenl
Amerika-ontdekker

Beste,

Bij Jan Doets zeggen ze het volgende:

Wij kunnen de wijzigingen voor u doen. Het is alleen niet ons advies om van Ventura in 1 keer naar Death valley te gaan. Dit zal een rit zijn van 7 uur.
Wanneer u dit toch wenst zullen de wijzigingskosten totaal 209,55 euro bedragen.
. Ook zal de overnachting niet in ZION zelf zijn maar ergens aan de rand. Ze laten me straks weten waar precies dan wel.

Ik ben het daar niet mee eens. Van Ventura naar FC is 5:29 uur en van Tulare naar FC 5:21 uur of heb ik het helemaal mis?

Ben benieuwd naar jullie reactie, ik kan het vandaag dan nog allemaal regelen ;-).
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Met http://mapquest.com slechts een verschil van 1 kwartier.
Ventura - DV: 5 hrs 3 mins / 296.66 miles
Tulare - DV: 4 hrs 48 mins / 293.24 miles

Let wel dat het non-stop is en je ook tijd nodig hebt voor o.a. lunch en tanken (doe dat nog een keer buiten het park in bijv. Ridgecrest)

Een extra nacht Springdale zal wel wat meer kosten. Ik denk dat ze je in Hurricane of St.George willen hebben (daar heb je al kamers rond $40, wanneer je zelf boekt...).
Johan
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer