Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Top 3 Tourist Traps

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Top 3 Tourist Traps

Bericht door MichelH »

Wellicht al eerder langs gekomen, maar ik dacht: Misschien weet iemand hier nog echte tourist traps, je kent ze wel, van die plaatsen waar je bent geweest en denkt, eigenlijk is het heel kunstmatig in elkaar gezet en is het gewoon geldklopperij of valt het gewoon tegen. Uiteraard in het zuidwesten gelegen...

Hier mijn persoonlijke top 3:
- Skywalk Grand Canyon
- Hearst Castle
- Walk of Fame

Edit: Over smaak valt niet te twisten, dus laten we elkaars mening respecteren en niet ingaan op de vraag waarom iemand het wel of niet vindt, ben gewoon benieuwd naar de meningen en hoop voor nieuwelingen ook wat inside informatie mee te geven over toeristische attracties die ze wellicht beter links kunnen laten liggen als ze moeten kiezen tussen A of B.
Laatst gewijzigd door MichelH op 04 feb 2011, 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Top 3 Tourist Traps

Bericht door Jostravels »

Smaken verschillen, dus er zijn vast mensen die het hier helemaal niet mee eens zijn, maar mijn persoonlijke top 3 in het zuidwesten:

1. Calico Ghost Town (want een ghosttown op de attractieparkmanier: nep)
2. 17-mile drive (want waarom zou je betalen voor een stukje kust dat veel minder mooi is dan de gratis toegankelijke stukken)
3. Fisherman's Warf (want alleen leuk omdat hiervandaan boten naar interessantere plekken gaan, nepwijk voor de toeristen)
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

MichelH schreef:Wellicht al eerder langs gekomen, maar ik dacht: Misschien weet iemand hier nog echte tourist traps, je kent ze wel, van die plaatsen waar je bent geweest en denkt, eigenlijk is het heel kunstmatig in elkaar gezet en is het gewoon geldklopperij of valt het gewoon tegen.

Hier mijn persoonlijke top 3:
- Skywalk Grand Canyon
Nooit geweest, maar na alles wat ik heb gezien en gehoord volmondig mee eens. Het zou wel een leuke extra zijn geweest in het national park, gewoon gratis. Wie weet, als die indianen ooit failliet gaan dat de NPS het ding voor een habbekrats kan opkopen :-).
MichelH schreef: - Hearst Castle
- Walk of Fame
Hearst Castle ben ik niet met je eens. De Walk of Fame kost niets, en de term tourist trap kan ik in die context dan ook moeilijk plaatsen.

Om mijn dingen toe te voegen:

- Kennedy Space Center, met name de ridicuul dure "special bustours". De exhibition is op zich wel grappig als je kinderen hebt, maar anders is ook dat echt zonde van je geld en tijd.
- De commerciele parkeermannetjes in hesjes in Niagara Falls, NY die je onder valse voorwendselen meelokken naar shabby parkeerplaatsjes
- De diverse city passes. Bijna in alle gevallen ben je er duurder mee uit.

Roel.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Een paar kan ik me wel in vinden

Calico (van 20 jaar geleden)
Fishermans Wharf erg veel t-shirt shops enzo.. hoe wel ik de pier 39 wel weer leuk vond. Iets minder volk.

Toevoeging van mij

Route 66 ook wel een beetje toerist trap, er is van allerlei ouwe zooi neergezet en dat is dan authentiek. Ja me hoela. Dat wil trouwens niet zeggen dat ik het niet grappig vond om even te zien.
De hoge prijzen van Antelope Canyon!
En soms het tempo waarmee ze erdoor gejaagd werden. (ik zag ze langslopen met mijn foto pass) En de gids die iets verteld terwijl ze al verder loopt en niemand het kan verstaan.... zonnebril op enzo. HEt is een prachtige plek maar als zij vinden dat het heilig is en dat wij er respect voormoeten hebben dan vind ik ook dat ze ons met respect moeten behandelen. En dat was niet steeds het geval. Enfin beetje fel misschien maar dan is het wel duidelijk wat ik bedoel.
Nogmaals ik vind het een super plek maar de manier waarop ze het exploiteren -------
Dat geldt ook voor Mon Valley bij Gouldings erg shaby. Er ordt veel aan toeristen verdient maar het ziet er allemaal niet uit. Rommel en zooi.
En soms zijn toerist traps er ook omdat ik het OOK wil zien.. Tja. ik doe er dan ook aan mee. :P
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Leuke topic! Ik kan me in een aantal dingen wel vinden. Ik heb in ieder geval uit eigen ervaring al een top 2:

1. 17-mile drive! Wij kwamen eerst vanaf Big Sur en reden daarna nog de 17-mile drive. Je moet er inderdaad voor betalen en wij vonden het zwaar tegenvallen en waren blij dat de 17 mijlen er weer op zaten, zonde van de tijd.

2. Front Of Line Pass in Universal Studios! Wij hadden gelukkig niet zo'n pas, want de wachttijden waren niks langer en we hoefden nergens lang te wachten. Wij waren er overigens in september. Ik weet niet hoe het in juli en augustus is, maar in september is zo'n pas dus weggegooid geld.

Niet uit eigen ervaring, maar wat ik vaker heb gehoord zijn de aangeboden vluchten vanaf Las Vegas naar de "Grand Canyon". Dit even tussen aanhalingstekens, omdat het niet in de Grand Canyon zelf is, maar ten westen ervan. Dit wordt niet vermeld, al zal de natuur er niet minder mooi om zijn.
Ik vermoed dat er ook nog wel een top 3 komt met de Four Corners erin. Daar ben ik zelf ook niet geweest, maar ik had begrepen dat dit ook een tourist trap is.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Alex19

Bericht door Alex19 »

Jostravels schreef:Smaken verschillen, dus er zijn vast mensen die het hier helemaal niet mee eens zijn, maar mijn persoonlijke top 3 in het zuidwesten:

1. Calico Ghost Town (want een ghosttown op de attractieparkmanier: nep)
2. 17-mile drive (want waarom zou je betalen voor een stukje kust dat veel minder mooi is dan de gratis toegankelijke stukken)
3. Fisherman's Warf (want alleen leuk omdat hiervandaan boten naar interessantere plekken gaan, nepwijk voor de toeristen)

Deze twee vond ik ook niet erg boeiend :D
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

1. Four Corners
2. De GC Skywalk

Kan eigenlijk geen derde verzinnen. Als het in het zuidwesten had gelegen was de tour van Kennedy Space center er idd ook op geweest. Er zijn heel wat plaatsen die 'touristy' zijn (zoals bv. Fishermen's Wharf inderdaad) maar toch de moeite van een bezoek(je). In mijn definitie dus niet een "echte" tourist trap. Ook een dure entreeprijs maakt iets nog niet tot een tourist trap, IMHO. Misschien wel een ripoff... :wink: :wink:
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
pollyblue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door pollyblue »

Zonder diep na te denken kom ik op deze drie:
4 corners
antelope canyon -(vooral upper: te duur, te druk)
glenn canyon dam
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

- Four corners
- zonder er geweest te zijn: Sky Walk

Toch grappig, die verschillende meningen. De Glen Canyon Dam vind ik helemaal geen tourist trap. Kost vrijwel niets (toen wij er waren helemaal niets) en we hebben een ontzettend interessante rondleiding gehad. Het uitzicht en de dam zelf waren bijzonder indrukwekkend.

Marianne
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Ok, ik bedenk nu mijn nr 3: Geheel Las Vegas!! :lol: :lol:

*verstopt zich voor de LV liefhebbers*
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

@ Roelb, geen van de door jou genoemde punten liggen in het zuidwesten. :lol:
Kan er zelf geen noemen die we al bezocht hebben omdat we deze punten al bij voorbaat niet in de route opnemen.
Kwestie van jezelf inlezen tijdens het plannen van de route.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Haha ja inderdaad had ik niet eens meer naar gekeken... en trouwens ik vond 7 jr gelee Cape Carnavaral wel leuk met de tour... (ook net in ZW) :mrgreen:
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
KW1984
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door KW1984 »

gleuknie schreef:
2. Front Of Line Pass in Universal Studios! Wij hadden gelukkig niet zo'n pas, want de wachttijden waren niks langer en we hoefden nergens lang te wachten. Wij waren er overigens in september. Ik weet niet hoe het in juli en augustus is, maar in september is zo'n pas dus weggegooid geld.
Helemaal mee eens, volkomen niet nodig!! (wij waren er 14 sept)
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Wij waren er in juli en waren dolblij dat we zo'n pas hadden gekocht. In die maand is het dus zeker geen tourist trap.

Marjon
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Inderdaad, in juli/augustus is zo'n pas helemaal geen overbodige luxe!
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

Ik kan me aansluiten bij
1 four corners
2 caligo ghost town

Ben het absoluut niet eens met, 17 miles drive, vond deze het geld waard, prachtige plekken, stranden, flora is hier erg speciaal, de lone cypress, het stranden helemaal alleen, met een hele boel zeehonden erop. Een lekker bakkie doen bij de pebble beach golf course, de verblaaste cypressen, de prachtige huizen van rijk amerika, ik heb echt genoten. Maar ben dan ook bij elk punt gestopt....
Heb de kustweg drie keer gereden, maar vind het monterey gedeelte prachtige.....
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Wat een leuk topic! Grappig om te zien hoe iedereen compleet andere meningen heeft.

Ik vond Hearst Castle juist prachtig en ook 17 mile drive beviel goed (hoefde er niet voor te betalen, dus dat scheelt misschien).

1) Shark Valley staat bij mij met stip op 1. Zonde van mijn tijd in de Everglades; ik had het zo veel beter kunnen besteden.
2) Empire State Building. Lange wachttijden, dure verplichte foto's (maken, niet kopen) en een uitzicht wat imo minder is dan TOTR.
3) Moet ik nog even over nadenken.
Afbeelding
Airmiles
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Airmiles »

1. Universal Studio's, Los Angeles
2. Hollywood Boulevard, Los Angeles
3. Old Tucson Studio's in Arizona. Een zogenaamde cowboystad uit westernfilms. Het is gewoon een klein pretpark en ik heb nou eenmaal niks met pretparken

Aangepast, sorry zag niet dat het over zuidwesten moest gaan.
Laatst gewijzigd door Airmiles op 05 feb 2011, 23:57, 2 keer totaal gewijzigd.
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Aangezien dit topic in het zuidwesten deel staat, zal ik me daartoe beperken

1) Skywalk (ben er nooit geweest, maar wat ik er van heb gelezen is het een grote afzetterij)
2) Four Corners
3) Hollywood (en duikt nu weg voor het commentaar.... ik vond het vergane glorie )

:offtopic: @ Guinevere: ik vond Shark Valley in verhouding tot andere dingen prijzig omdat je én toegang tot de Everglades moet betalen én moet betalen voor het trammetje, maar ze doen er veel goed werk voor en de tramtour vonden wij leuk dus wij hadden niet het gevoel misleid te zijn en dat lijkt mij wel een eis voor een touristtrap. Maar goed, Florida ligt niet in het zuidwesten.
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Oops, ik had niet gezien dat het in het zuidwesten forum stond. :oops:

Dutch Village vond ik juist geweldig! Helemaal over de top, maar ontzettend leuke dingen te zien en doen. Ik had een bliksembezoek gepland, maar we zijn er urenlang gebleven.
Afbeelding
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer