Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
New York Pass
Re: New York Pass
Je kunt ook een planning maken voor 3 dagen van de attracties die je in die dagen met de pass zou kunnen/willen bezoeken. Zet er vervolgens de toegangsprijzen achter en tel ze op, je ziet dan snel genoeg of je die $ 600 er uit haalt en dus de moeite is of niet (maar waarschijnlijk heb je dit zelf ook al bedacht).
Overigens hebben ze nu een (superbowl)actie waarmee je geloof ik $ 25 korting per pas krijgt. Scheelt voor 4 personen weer $ 100. Zo haal je het er nog sneller uit.
Overigens hebben ze nu een (superbowl)actie waarmee je geloof ik $ 25 korting per pas krijgt. Scheelt voor 4 personen weer $ 100. Zo haal je het er nog sneller uit.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
- rvd4always
- Amerikakenner
- Contacteer:
Een 7 daagse new york pass is relatief het goedkoopste, namelijk 175 dollar...dan is het intressant om zo'n pas te nemen. Je moet er vanuit gaan dat je maximaal 2 attracities op een dag kan doen, een enkele keer 3. Met een 3 daagse pas haal je de prijs er maar moelijk uit. Vandaar dat ik jullie ook zou aanraden om losse kaartjes te kopen en geen ny pass te nemen.EasyRiders schreef:Voor een 3-daagse pas voor m/v en 2 kids (10 en 13) zijn we $600,- kwijt!
Hebben jullie al overwogen om een unlimited metrocard aan te schaffen voor een week á 29 dollar per stuk?EasyRiders schreef:Ik zit er aan te denken om gewoon een hop on-hop off buskaart aan te schaffen zodat het vervoer in ieder geval is geregeld. Voor heel NY betaal je voor 48 uur $49/$39.
Die hop on-hop off buskaart is puur een touristen attractie, natuurlijk wel leuk maar reist niet snel.
Ondergronds reizen gaat namelijk veel sneller, zeker als je groote afstanden wilt afleggen.
Metrocard (price) compare
Info Metro card
Subway map
- EasyRiders
- Amerikafan
Nadeel van ondergrond reizen is dat je zo weinig ziet.......rvd4always schreef:Hebben jullie al overwogen om een unlimited metrocard aan te schaffen voor een week á 29 dollar per stuk?
Die hop on-hop off buskaart is puur een touristen attractie, natuurlijk wel leuk maar reist niet snel.
Ondergronds reizen gaat namelijk veel sneller, zeker als je groote afstanden wilt afleggen.
juli 1994 Florida
juli-aug 1996 NY-Canada-WDC- Zuidwesten
juli 1997 NY-Florida
juli 2011 NY-Zuidwesten-WDC
juli 1997 NY-Florida
- rvd4always
- Amerikakenner
- Contacteer:
'EasyRiders schreef:Nadeel van ondergrond reizen is dat je zo weinig ziet.......
Da's waar maar realiseer je dat het niet snel gaat met zo'n bus. New York is erg druk en overal moet je stoppen voor stoplichten dus dat schiet gewoon niet op.
Maar oké da's natuurlijk net wat jullie zelf willem. Als je veel wilt zien zou je ook fietsen kunnen huren, echt een aanrader.
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
ja, maar je wilt toch ook wel eens snel van A naar B gaan....ik zou er niet over denken om zonder zo'n metropas in de stad te verblijven....
en Atjeuh, was dat mailtje echt leeg....? wat raar...
bij mij zag het er zo uit:
http://img841.imageshack.us/img841/4930/76351485.png
maar ik denk dat je vooral het invoice en het transactienummer moet hebben, je ID en vooral ook de cc waarmee je betaald hebt....daar zijn ze gek op....
het zijn dure passen, maar ik ben er toch weer voor gevallen. Ben benieuwd of we ze eruit halen. in ieder geval wel lekker om nergens na te hoeven denken of je daar nog wel geld voor hebt.....is toch al betaald....
en Atjeuh, was dat mailtje echt leeg....? wat raar...
bij mij zag het er zo uit:
http://img841.imageshack.us/img841/4930/76351485.png
maar ik denk dat je vooral het invoice en het transactienummer moet hebben, je ID en vooral ook de cc waarmee je betaald hebt....daar zijn ze gek op....
het zijn dure passen, maar ik ben er toch weer voor gevallen. Ben benieuwd of we ze eruit halen. in ieder geval wel lekker om nergens na te hoeven denken of je daar nog wel geld voor hebt.....is toch al betaald....

Laatst gewijzigd door meyem op 05 feb 2011, 23:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- meyem
- Amerika-expert
oh, trouwens, die metropas is ook geldig voor de bus....
- rvd4always
- Amerikakenner
- Contacteer:
Mee eens, je kan in NY city niet zonder een metro card. Zeker als je maar weinig dagen te besteden hebt in new york city is ieder uur er één en dan is reizen per bus niet zo handige oplossing omdat dit gewoon te traag gaat. Leuk zo'n bus als touristische attractie maar niet om snel van A naar B te reizen.meyem schreef:ja, maar je wilt toch ook wel eens snel van A naar B gaan....ik zou er niet over denken om zonder zo'n metropas in de stad te verblijven....
- meyem
- Amerika-expert
Aan de andere kant gaat het om 4 personen, dat tikt allemaal lekker aan, natuurlijk.....dan is een pay-per-ride misschien een betere optie, vooral als jullie veel willen lopen....
en inderdaad, fiets eens een flink stuk langs de Hudson (sla vooral het River Terrace Park niet over, daar staat leuke kunst en je hebt een prachtig uitzicht met in de verte Lady Lib) en over de Brooklyn Bridge, dat is echt super om te doen! Rij dan via de Manhattan Bridge, voetgangerszijde ( er loopt toch iet zo veel), terug, mooi uitzicht!
en inderdaad, fiets eens een flink stuk langs de Hudson (sla vooral het River Terrace Park niet over, daar staat leuke kunst en je hebt een prachtig uitzicht met in de verte Lady Lib) en over de Brooklyn Bridge, dat is echt super om te doen! Rij dan via de Manhattan Bridge, voetgangerszijde ( er loopt toch iet zo veel), terug, mooi uitzicht!
Het hangt er volkomen van af welke attracties je wilt doen, sommige kosten niet veel tijd en kan je zowel overdag als savonds doen. Dan kan je in 3 dagen tijd toch gemiddeld wel 3 attracties per dag doen (doe je zonder pas misschien ook wel), en dan heb je je pas ruim terug verdient. De bezienswaardigheden waar je geen pass voor nodig hebt kan je dan bewaren voor de dagen dat je de pass niet hebt.rvd4always schreef:Een 7 daagse new york pass is relatief het goedkoopste, namelijk 175 dollar...dan is het intressant om zo'n pas te nemen. Je moet er vanuit gaan dat je maximaal 2 attracities op een dag kan doen, een enkele keer 3. Met een 3 daagse pas haal je de prijs er maar moelijk uit. Vandaar dat ik jullie ook zou aanraden om losse kaartjes te kopen en geen ny pass te nemen.EasyRiders schreef:Voor een 3-daagse pas voor m/v en 2 kids (10 en 13) zijn we $600,- kwijt!
Zoals gezegd, zet op een rij wat voor jullie haalbaar is en wat je wilt doen, en bepaal o.b.v. die overweging of het de moeite is.
Te denken valt aan onderstaande (waarschijnlijk niet allemaal in 3 dagen maar een groot aantal wel):
- central park bicycle rent (CP)
- central park zoo (CP)
- American museum of Natural History (CP)
- Cathedral of St. john (CP)
- Top of the Rock (CP)
- Vrijheidsbeeld (CP)
- Uncle Sam Heroes of the WTC Tour (CP)
- Circle Line Harbour Lights Cruise 19.00uur (CP)
- Madame Tussaud (CP)
- Madison Square Garden Tour (CP)
- Empire State Building (CP)
- Museum of Modern Art (CP)
- Bronx Zoo (CP)
2010: Zuid-Westen
- rvd4always
- Amerikakenner
- Contacteer:
- EasyRiders
- Amerikafan
Is inderdaad ook een optie. Gaan we over nadenken. Zo´n bus is inderdaad elke keer hetzelfde stukje en op een gegeven ogenblik heb je dat ook wel gezien...rvd4always schreef: Hebben jullie al overwogen om een unlimited metrocard aan te schaffen voor een week á 29 dollar per stuk?
juli 1994 Florida
juli 1997 NY-Florida
juli 1997 NY-Florida
Meyem ik had een leeg e-mail bericht (confirmation) en die e-mail die jij daar ook hebt (leisuer pass).
2001: Florida rondreis
2004: Las Vegas, San Francisco, Los Angeles & Tucson
2007: Las Vegas stedentrip
2010: Boston, Cape Cod, Springfield, Niagara Falls, Philadelphia, Lancaster, Washington DC, Jackson & New York
2011: New York stedentrip
2004: Las Vegas, San Francisco, Los Angeles & Tucson
2007: Las Vegas stedentrip
2010: Boston, Cape Cod, Springfield, Niagara Falls, Philadelphia, Lancaster, Washington DC, Jackson & New York
2011: New York stedentrip
- meyem
- Amerika-expert
Nou, dan heb je volgens mij genoeg....neem dat mee met ID en CC en het moet goed gaan....ik ben er voor jou, als het problemen mocht geven, laat ik het je wel weten....
en voor iedereen die nog zo'n pas wil kopen: ze hebben zeer regelmatig aanbiedingen....dus geen 175$ betalen, maar even in de gaten houden....er volgt vast gauw een Valentijns-korting of zo....
en voor iedereen die nog zo'n pas wil kopen: ze hebben zeer regelmatig aanbiedingen....dus geen 175$ betalen, maar even in de gaten houden....er volgt vast gauw een Valentijns-korting of zo....

Na alle berichten hier gelezen te hebben, heb ik me ook zo'n New York Pass aangeschaft. We halen het in juli op in Planet Hollywood. Heeft er iemand nog zo'n gids over die er bij hoort? Dat lijkt me wel heel gemakkelijk om op voorhand een goede dagindeling op te maken. Alvast bedankt!
Alles uit die gids staat ook op de website
. De gids is inderdaad wel handig om in de stad op zak te hebben!

- meyem
- Amerika-expert
nee, die heb ik niet meer (van 2 jaar terug)....maar in feite kun je alle mogelijke dingen ook van hun site afhalen....ik heb zelf een lijstje gemaakt van dingen die 'moeten', dingen die 'kunnen' en de gratis extra dingetjes.....en kadootje hier, een ijsje daar....dat soort dingen wil ik als rechtgeaarde Hollandse er wel uit halen, natuurlijk....^_^
dat lijstje ziet er zo uit (ongeveer, met knippen en plakkern verandert de layout iets....)
iig:
totr
ESB
cruise of beast
Met
amnh
moma
sail (harbour lights!!)
guggenheim
helicopter 15 min...
bike and roll
en ook:
Central Park Bicycle Rentals and Tours:
The New York Pass grants you a FREE 9am Central Park Bike Tour or a 3-Hour Bike Rental. In addition, the New York Pass entitles you to a 20% discount on all other tours and rentals.
evt:
NBC
intrepid
lincoln center:tour
mus of sex
RCH
fire
Carnegie
Mad square garden
The New York Pass entitles card-holders free admission to the Central Park Movie Walking Tour, and 20% off all bus tours. Please phone ahead for reservations.
Saturdays at 12noon. sometimes additional tours.
New York Pass offers you discounted tickets for all of these shows! Once you have your New York Pass, simply contact our ticket partner - The Applause Tickets and receive 10% discount on a Broadway show you like!
extra:
Macy’s 11% Savings Pass good on almost everything in the store
Bloomingdale’s 10% off
Century 21 entitled to a free gift with purchase
Moda Lounge & Outdoor Bar at The Flatotel
* The New York Pass entitles you one free drink
mp3 self-guided broadway: The New York City Pass entitles you to buy one tour and get a second tour for FREE.
$10 Off Food at Planet Hollywood or merchandise
Purchase any 5''x7'' or 8''x10'' Photo from the NBC Photoshoot and receive a FREE reprint of that photograph ($11.95 value)
Uncle Sam's Fifth Avenue Fashion Tour
Brooklyn Brewery FREE Tour & Tasting
dat lijstje ziet er zo uit (ongeveer, met knippen en plakkern verandert de layout iets....)
iig:
totr
ESB
cruise of beast
Met
amnh
moma
sail (harbour lights!!)
guggenheim
helicopter 15 min...
bike and roll
en ook:
Central Park Bicycle Rentals and Tours:
The New York Pass grants you a FREE 9am Central Park Bike Tour or a 3-Hour Bike Rental. In addition, the New York Pass entitles you to a 20% discount on all other tours and rentals.
evt:
NBC
intrepid
lincoln center:tour
mus of sex
RCH
fire
Carnegie
Mad square garden
The New York Pass entitles card-holders free admission to the Central Park Movie Walking Tour, and 20% off all bus tours. Please phone ahead for reservations.
Saturdays at 12noon. sometimes additional tours.
New York Pass offers you discounted tickets for all of these shows! Once you have your New York Pass, simply contact our ticket partner - The Applause Tickets and receive 10% discount on a Broadway show you like!
extra:
Macy’s 11% Savings Pass good on almost everything in the store
Bloomingdale’s 10% off
Century 21 entitled to a free gift with purchase
Moda Lounge & Outdoor Bar at The Flatotel
* The New York Pass entitles you one free drink
mp3 self-guided broadway: The New York City Pass entitles you to buy one tour and get a second tour for FREE.
$10 Off Food at Planet Hollywood or merchandise
Purchase any 5''x7'' or 8''x10'' Photo from the NBC Photoshoot and receive a FREE reprint of that photograph ($11.95 value)
Uncle Sam's Fifth Avenue Fashion Tour
Brooklyn Brewery FREE Tour & Tasting
- meyem
- Amerika-expert
Dat gidsje is inderdaad handig op zak. en een tip: maak een ezelsoor in dingen die je leuk lijken, dat zoekt makkelijker terug en kun je af en toe eens kijken of je niets vergeet..... 

voor ons reisje naar new york zijn wij ook van plan om de new york pass te nemen voor 3 dagen. We hadden al even gekeken wat we
wouden doen en dacht toen ik deze topic zag, dat het misschien leuk is om dit te plaatsen
dag 1:
food on foot tour ($49)
Esb ($20)
dag 2:
fietsen battery park ($39)
vrijheidsbeeld ($12)
dag 3:
fietsen central park ($49)
totr ($21)
evt circle line/ boottocht ($34)
normaal zouden de kosten per persoon dus zijn: $229.
de pass kost nu $130, dus voor ons kan het er zeker uit!!! en volgens mij is er dan nog wel wat ruimte voor ander activiteiten!

wouden doen en dacht toen ik deze topic zag, dat het misschien leuk is om dit te plaatsen

dag 1:
food on foot tour ($49)
Esb ($20)
dag 2:
fietsen battery park ($39)
vrijheidsbeeld ($12)
dag 3:
fietsen central park ($49)
totr ($21)
evt circle line/ boottocht ($34)
normaal zouden de kosten per persoon dus zijn: $229.
de pass kost nu $130, dus voor ons kan het er zeker uit!!! en volgens mij is er dan nog wel wat ruimte voor ander activiteiten!

- meyem
- Amerika-expert
Ziet er goed uit! Nogmaals, ik raad aan om het vrijheidsbeeld meteen smorgens vroeg te doen, dan is het het rustigste...en fietsen kun je elke uur doen dat jullie uitkomt, tenslotte! Kijk ook bij het Terrace River Park (net ten noorden van Battery Park) ook eens naar de beelden die vlakbij het watervalletje staan. Echt leuk....
- rvd4always
- Amerikakenner
- Contacteer:
Hou er rekening mee dat je voor sommige attracties van te voren moet reserveren, bijvoorbeeld voor de ''Food on Foot Tours'' en
''Uncle Sam's Hamilton Financial Tour''. Kijk op de website van de New York pass of reserveren nodig is.
''Uncle Sam's Hamilton Financial Tour''. Kijk op de website van de New York pass of reserveren nodig is.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 3248 Weergaves
-
Laatste bericht door MartijnL
-
- 1 Reacties