Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Couchsurfing

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
jorienalkmaar
Amerika-newbie

Couchsurfing

Bericht door jorienalkmaar »

Ik ga in Mei 2,5 maand rondtrekken door Amerika. Een deel hiervan doe ik alleen en wil tuurlijk mijn kosten zo laag mogelijk houden :)

Nu ben ik ook al geregistreed op de website van het couchsurfen, maar ik ben vooral benieuwd of mensen ervaring hebben met deze manier van overnachten. Hoe zoek je contact, hoe lang van te voren 'reseveer' je? Omdat ik zo min mogelijk wil plannen zou dit wel kort dag kunnen zijn. Kan dit?

Alvast bedankt! :thumbup:
Afbeelding
3 Mei t/m 20 Juli 2011
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Couchsurfing

Bericht door Georgie »

Ik heb samen met Magnolia twee jaar geleden gecouchsurft in Amerika, in Sacramento. Ik heb al wel meer ervaringen, allemaal erg positief. Ik vind het een hele leuke manier om te reizen, omdat je in contact komt met locals die vaak net even de wat originelere dingen weten en soms nemen ze je zelfs op sleeptouw!
Ik zoek zelf mensen die me aanspreken aan de hand van hun profiel. Dan stuur ik aan een aantal een verzoekje, meestal paar weken van te voren. Wel zo prettig om dat ruimschoots van te voren te weten, voor beide partijen.
Je hebt kort van te voren gewoon minder kans dat mensen kunnen.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
marieke1
Amerika-ontdekker

Bericht door marieke1 »

Ik denk dat Georgie gelijk heeft. Ik ken couchsurfing alleen vanuit Azie, prima te doen, wel nog veel minder ontwikkeld. :clap:
Een vriendin van mij heeft het in Amerika gedaan, een goede ervaring en een slechte. Ik weet wel dat zij eigenlijk niet de profiel van die
persoon had gecheckt. Ze had zich gewoon bij de eerste de beste ingeschreven. Deze jongen in DC heeft haar doen besluiten om na een nacht,
niet langer te willen blijven, en ze is alsnog op zoek gegaan na een hotel. Nou was deze jongen wel erg raar. :shock:
Ik denk dus dat als je gewoon je eigen veiligheid in de gaten houdt dat het prima te doen is. De vriendin heeft het trouwens via een site
geregeld, kan haar wel eens vragen via welke ze dat heeft gedaan.
Geniet van je reis!! :thumbup:
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Het goede aan het CS systeem is dat men reacties en referenties voor elkaar geeft. Dus je kunt heel goed zien wie echt de moeite neemt om z'n gasten leuk te behandelen, want dan krijg je ook goede referenties. En vice versa.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Wij hebben afgelopen jaar een hele avond zitten te praten met een Duitse jongen (28 jr) op een camping in Torrey, Ut. Hij had al een hele rondtoer achter de rug en hield ook op deze manier (couchsurfing) vakantie in Amerika. Ik heb eigenlijk alleen maar enthousiaste verhalen van hem gehoord. Hij heeft leuke contacten opgedaan bij de locals thuis en was super enthousiast. Er was één adres waar hij gelogeerd heeft waar hij geen echte "klik" had met de mensen maar was toch tevreden met deze overnachtingsplaats. Een heleboel ligt natuurlijk aan je eigen opstelling en instelling waarmee je dit doet.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Een artikel over couchsurfing.
mocatow
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door mocatow »

Even een oud topic nieuw leven in blazen! Ik ben wel benieuwd naar recentere ervaringen van mensen :D

Ik wil tijdens mijn reis in februari zo veel mogelijk couchsurfen, om de kosten te drukken maar ook omdat het mij een erg leuke vorm van reizen lijkt. Nu ben ik een beetje een controlfreak en zou ik het liefst nu al alle accommodatie geregeld hebben :P , maar ik besef dat ik wel erg vroeg ben (3 mnd van tevoren).

Hoelang van te voren kan je het beste een verzoek tot overnachting(en) sturen?
Raafje87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Raafje87 »

Hoi, dat ligt er een beetje aan. Voordeel van CS is dat je zowel lang als kort van tevoren kan requesten maar ook dat dingen zomaar niet door kunnen gaan. Ik heb zowel in Europa als de VS gecouchsurft en was altijd redelijk op tijd met regelen :) Desondanks moest ik last minute wel eens wat anders regelen, hoe dan ook, het is een hele toffe manier van reizen en ik heb er super leuke contacten aan overgehouden!
Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
mocatow
Amerika-ontdekker

Bericht door mocatow »

Bedankt voor je reactie :D Fijn dat het je zo goed bevallen is. Wat noem jij redelijk op tijd? :P Ik ben nu i.i.g. alvast lijstjes aan het maken met couch surfers die mij aanspreken.
Rachel.
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Rachel. »

Ik heb veel ervaring met Couchsurfing, heel leuk om te doen! Budget manier van reizen en je komt op plekken waar je anders niet zou zijn gekomen. Ben in NYC op die manier naar een paar rooftop parties geweest!

Voor NYC was ik een paar maanden van tevoren al begonnen; populaire couchsurfers zitten kort van tevoren vaak vol, hoewel er ook zijn die juist alleen last minute requests aannemen. Het is ook een beetje geluk hebben. Ik kijk meestal 4-6 weken van tevoren.

Het is niet alleen maar pais en vree, want als alleenreizende vrouw heb ik wel een paar keer een toenaderingspoging gehad van een mannelijke couchsurfer. Meestal vrij onschuldig en snel af te kappen, maar een keer vervelend, ook bij iemand met veel recensies.
mocatow
Amerika-ontdekker

Bericht door mocatow »

Dank je wel Rachel, leuk dat jij ook positief over couchsurfen bent :thumbup: Ik lees inderdaad bij sommige mensen dat ze niet ver van tevoren benaderd willen worden.

Hehe ok, goed om rekening mee te houden.
Raafje87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Raafje87 »

Ik heb gelukkig nooit toenaderingspogingen gehad van mannen maar ik ben wel secuur met uitkiezen op wie ik schrijf, zeker als het mannen zijn. Ik heb de 1e keer NYC 2 maanden van tevoren geregeld, ben bij hen ook terug geweest en heb nog steeds leuk contact met ze!
Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer