Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Jong en emigreren

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
all american girl
Amerika-ontdekker

Jong en emigreren

Bericht door all american girl »

Hallo,

ik heb een beetje zitten kijken tussen alle topics en het valt me op dat ik volgens mij, vergeleken bij anderen, erg jong ben. Ik ben 19 jaar en ook bezig met het aanvragen van een greencard. Ik vroeg me dus af of er meer studenten zijn die dit ook doen.

Ik heb zelf al een jaar in Amerika gewoond en ik vond het al een geweldig land maar na dat jaar was ik helemaal verkocht. Ik wil er dus absoluut voor een lange tijd heen, misschien wel voor altijd! Inmiddels heb ik ook een relatie met een amerikaanse en deze zomer ga ik voor 7 weken naar Amerika!! :D

Ik hoop rond mei 2008 klaar te zijn met mijn studie en met heeeeel veel geluk ook een greencard te winnen in 2008. En dan een enkeltje USA boeken..!!

- Marjon
jordsons1992
Amerika-newbie

Ik ben ook jong!

Bericht door jordsons1992 »

Ik ben een jongen van 14 en wil zo graag naar amerika later vehuizen maar ik ben bang dat ik dan geen geld heb enzo en hoe ik daar werk vind weet iemand misschien een oplossing??? :D
jordsons1992
Amerika-newbie

emigreren

ik ben 14 jaar en ben helemaal weg van amerika en wil er dolgraag gaan wonen maar ik weet niet goed hoeveel me dat gaat kosten en hoe ik daar werk ga vinden!!!!!!!!!!!!!!!!
all american girl
Amerika-ontdekker

Re: Ik ben ook jong!

jordsons1992 schreef:Ik ben een jongen van 14 en wil zo graag naar amerika later vehuizen maar ik ben bang dat ik dan geen geld heb enzo en hoe ik daar werk vind weet iemand misschien een oplossing??? :D
ik studeer Toerisme... daardoor ga ik straks 5 maanden stage lopen in Amerika. Ik hoop hiermee al een klein stapje te zetten in het bedrijfsleven daar, zodat ik daarna makkelijker een baan kan vinden.

Misschien is het een idee om op zoek te gaan naar een opleiding waarmee je op die manier ook verder kunt groeien!
jordsons1992
Amerika-newbie

Emigreren

Oke dat is een goede optie maar ik twijfel heel erg tussen vrachtwagens en amerika maar mij lijkt het zo lekker in amerika om in de zomer's lekker te gaan vissen en met vrienden in een bar te zitten kun jij mij misschien nog wat uitleggen uit amerika? :lol:
all american girl
Amerika-ontdekker

ohh als ik over amerika ga vertellen ben ik nog wel een paar uur bezig! Ik heb zelf de levensstijl mogen meemaken en de cultuur mogen proeven. Nou, ik vind het echt geweldig!! Ik ben nu al weer bijna 2 jaar terug in NL, maar aan sommige dingen moet ik nog steeds wennen omdat het me zoveel beter beviel in Amerika!
diandenhertog
Amerika-newbie

Emigreren

Bericht door diandenhertog »

Ik ben 14 jaar en ik ben helemaal weg van amerika!! en wil er dolgraag gaan wonen maar weet nog niet goed waar ik dat van moet betalen weet jij daar iets op
all american girl
Amerika-ontdekker

Re: Emigreren

diandenhertog schreef:Ik ben 14 jaar en ik ben helemaal weg van amerika!! en wil er dolgraag gaan wonen maar weet nog niet goed waar ik dat van moet betalen weet jij daar iets op
heel hard sparen :wink:
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

LOL Hebben jullie allemaal tegelijker tijd een uurtje vrij op school? ;)
aangezien alle reacties zo rond dezelfde tijd zijn gepost .....

In ieder geval 'Welkom op dit forum' .... via de zoekfunctie, maar ook op de AllesAmerika.com homepage,
vind je veel informatie over Amerika, de Amerikaanse Cultuur, Reizen, Emigratie & Visa Informatie enz : ))

Er zijn wel mogelijkheden voor jonge mensen om naar Amerika te gaan voor bepaalde tijd..
Daar wonen, emigreren wordt lastig ...
Laatst gewijzigd door Sandy op 07 apr 2006, 15:44, 4 keer totaal gewijzigd.
Sandy
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Op je 14e emigreren is niet mogelijk. Moet je minstens toch over de 20 zijn. Want waar ga je wonen, hoe ga je werken? Daar moet je meerderjarig voor zijn.

De gemiddelde emigrant (d.wz. Nederlander die naar het buitenland vertrekt) is tussen de 35 en 40 jaar oud. Er zijn leuke onderzoeken naar gedaan. Zo blijkt dat vooral HBO'ers emigreren, veel meer dan enerzijds lager opgeleiden, en anderzijds universitair opgeleiden.

Ik zou zeggen: 1) ga goed nadenken of je het echt wel wil want je geeft ook een hoop op door te emigreren 2) ga de komende jaren orienteren wat je precies wil in Amerika: hoe denk je te gaan emigreren (via welke weg?), waar wil je wonen, wat wil je doen? 3) bouw een leven op: ga niet dromen van Amerika maar bouw ook hier een leven op: spaar geld, haal diploma's, zorg voor werkervaring. 4) kijk t.z.t. of je echt nog wilt emigreren... Voor je het weet heb je een leuk leven in NL opgebouwd en wil je niet weg. Of wel.
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
all american girl
Amerika-ontdekker

hey, bedankt voor jullie reacties!

ik ben dus nu 19 jaar en over ong. 2 jaar klaar met mijn studie. Ik heb al een jaar in amerika gewoond en ik heb daar dus ook een aantal vrienden en 'familie' wonen. Doordat ik het leven daar al heb meegemaakt weet ik zeker dat dat is wat ik wil. Misschien niet voor altijd, maar zeker voor een aantal jaar. En ik denk altijd, als een ander t kan, kan ik het ook! Als ik straks klaar ben met mijn studie, heb ik nog een werk ervaring in amerika erbij, ik ga daar namelijk 5 maanden stage lopen!!
jordsons1992
Amerika-newbie

msn?

American girl heb je misschien msn want ik heb nog een paar vraagjes over amerika enzo alsjeblieft :oops: ?
all american girl
Amerika-ontdekker

Re: msn?

jordsons1992 schreef:American girl heb je misschien msn want ik heb nog een paar vraagjes over amerika enzo alsjeblieft :oops: ?
hehe, ik weet niet of ik je antwoord kan geven hoor.. maar je vraagt maar

marjonsiero@hotmail.com
reivax
Amerikafan

Bericht door reivax »

niet echt verstandig om zo maar een email adress door te geven marjon... het kan ook gebeuren via PM...
all american girl
Amerika-ontdekker

reivax schreef:niet echt verstandig om zo maar een email adress door te geven marjon... het kan ook gebeuren via PM...
zie ik niet zoveel problemen in.. :wink:
all american girl
Amerika-ontdekker

Sandy schreef:
Er zijn wel mogelijkheden voor jonge mensen om naar Amerika te gaan voor bepaalde tijd..
Daar wonen, emigreren wordt lastig ...
hey, dank je voor je reactie!

ik heb al een high school jaar in amerika gevolgd, vandaar nu ook mijn vervold daar aan. Ik wil echt heel graag daar heen gaan om te wonen en werken. Maar als ik toch een Greencard krijg is toch het hele probleem opgelost?? In eerste instantie heb ik geen verblijfplaats nodig, die heb ik al. Ik wil daarna graag gaan werken en zo mijn eiegn leven daar opbouwen.. of ik dat nu hier of daar doe, qua leeftijd maakt dat toch niets uit? of zijn er mensen met andere ervaringen?
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

all american girl schreef: Maar als ik toch een Greencard krijg is toch het hele probleem opgelost??
Jawel, maar hoe denk je een Greencard te kunnen bemachtigen?

De kans om een GreenCard te winnen is héeeel klein... schatting is dat er ongeveer 13 miljoen mensen zullen deelnemen aan de Greencard Loterij DV-2007 van dit jaar. Maar goed het is niet onmogelijk ;)

Het is overigens nog wel de vraag of de Diversity Lottery volgend jaar weer wordt gehouden..

Lottery program ended
The House also voted 273-148 to end the diversity visa lottery program that’s open to countries that send few immigrants to the United States. Opponents said it was susceptible to fraud and could be a way for terrorists to enter the country.

bron http://msnbc.msn.com/id/10498525/
Sandy
all american girl
Amerika-ontdekker

ik ben al bezig met de aanvraag van een greencard :wink:
maar dat is dan wel voor 2008!!
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

all american girl schreef:ik ben al bezig met de aanvraag van een greencard :wink:
maar dat is dan wel voor 2008!!
Op voorwaarde dat de Loterij volgende jaar weer gehouden wordt, zou je inderdaad mee kunnen doen aan de Greencard Lottery DV 2008 - Zie ook mijn eerdere berichtje over het mogelijk eindigen van de loterij ...
Sandy
all american girl
Amerika-ontdekker

ja, want ik heb daar nog niks van gehoord, want ik doe het via een bedrijf en die heb ik vorige week nog aan de telefoon gehad.!

ik hoop allemaal dat het maar door gaat, al kom ik er steeds meer achter hoe moeilijk het eigenlijk allemaal is! Dus ik verheug me er maar niet al te veel op, al is het wel echt mijn droom!!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer