Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
FAQ Autohuur voor Amerika (veelgestelde vragen)
Re: FAQ Autohuur voor Amerika (veelgestelde vragen)
Ik heb een vraagje over autohuur in VS en Canada. Ik wil starten in Washington en daarna via Canada (Niagara/Toronto/Morntreal etc) naar Boston en New York rijden. In New York lever ik dan de auto weer in. Nu wilde ik een auto reserveren bij USAreisen aangezien het daar het voordeligst was, maar nu krijg ik vandaag bericht dat de auto niet naar Canada meegenomen mag worden. Hebben meer mensen deze ervaring? En bij welke verhuurders zou dit wel mogen?
Miranda
Miranda
- Bushmaster
- Amerika-expert
Bij "alle" maatschappijen mag je de auto ook in Canada gebruiken,.En bij welke verhuurders zou dit wel mogen
Waarschijnlijk is hier een spraakverwarring met drop-off USA-Canada
http://www.best-car-rental-tips.com/dri ... order.html
Alamo - yes, as long as you return it back in the US
Avis - yes - "US cars may be driven into Canada by US residents. A Canadian non-resident insurance card may be required and is available at the Avis rental location."
Budget - yes -"US cars may be driven into Canada by US residents. A Canadian non-resident insurance card may be required and is available at the Avis rental location."
Dollar - probably - "At most Dollar car rental locations, driving is restricted to the Continental United States and Canada. Please refer to the Local Policies, found within the reservation process, for specific information regarding geographic limitations at the Dollar rental car location where you intend to rent a Dollar vehicle."
Enterprise - maybe - "Some offices will allow their vehicles to cross international boundaries. Please contact the office that you plan to rent from to see if they allowtheir vehicles to cross into another country. You can find an office phone number at http://www.enterprise.com.
Hertz - yes - "The renter will need to advise the rental counter if they intend to drive into Canada.
You must have a valid license and rental record. Rentals from this city (Seattle) do not require presentation of Liability Protection Letters, Certificates or Stickers at Customs for driving into Canada."
National - yes - "Any U.S. Citizen renting a vehicle in the U.S. may drive across the U.S./Canadian border with no restrictions. The driver may be asked by Customs to show a rental agreement and a form of identification, such as a driver's license. "
Thrifty - could find no information on their website, it gives you the option of submitting an email to ask this question.
Deze reactie kreeg ik terug van de verhuurder:
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
I’m sorry to tell you that the rental station don’t allow driving to Canada.
The following email we get from our tour Operator.114440 FLUGBOERSE FLAMINGO COMPANY FERNREISEN GMBH
12109 BERLIN
NO ACCOMMODATION / NO MEALS
von 14.08.11 bis 28.08.11
Name:
DER GRENZÜBERTRITT WIRD VON DIESER
STATION NICHT GESTATTET. MFG FTI
Fahrzeug Vermieter DOLLAR
Kat. I4 Midsize o.ä. 4T AUT AC
von DCA nach JFK
14.08.11 - 28.08.11
08:30H
Unbeschränkte km
CDW &TAX
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Daar staat toch duidelijk dat ik er niet mee over de grens mag...
Miranda
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
I’m sorry to tell you that the rental station don’t allow driving to Canada.
The following email we get from our tour Operator.114440 FLUGBOERSE FLAMINGO COMPANY FERNREISEN GMBH
12109 BERLIN
NO ACCOMMODATION / NO MEALS
von 14.08.11 bis 28.08.11
Name:
DER GRENZÜBERTRITT WIRD VON DIESER
STATION NICHT GESTATTET. MFG FTI
Fahrzeug Vermieter DOLLAR
Kat. I4 Midsize o.ä. 4T AUT AC
von DCA nach JFK
14.08.11 - 28.08.11
08:30H
Unbeschränkte km
CDW &TAX
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Daar staat toch duidelijk dat ik er niet mee over de grens mag...
Miranda
Mag je met in Canada gehuurde auto's wel gewoon de grens met de USA over? (National via usareisen.de)
- Bushmaster
- Amerika-expert
Local policy van dit verhuurstation,
helaas dus. (ander vehuurmaatschappij misschien?)
Arlington
Driving Restriction: Driving is restricted to the continental United States.
helaas dus. (ander vehuurmaatschappij misschien?)
Arlington
Driving Restriction: Driving is restricted to the continental United States.
Ik heb begrepen dat in California autoverhuurders altijd de 'spouse' gratis als tweede bestuurder moeten opschrijven. Wij willen een auto huren in Tucson, maar inelveren in San Diego. Geldt dit dan ook, of is het alleen als je de auto ophaalt in California?
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Telt alleen bij anvang huur in CA
Bij Budget is de spouse gratis. Tenminste vorig jaar bij ons in Seattle wel. Volgens mij hoefden ze niet eens de gegevens van mijn vrouw te hebben. Ik had wel rechtstreeks bij budget.com geboekt. Ik weet niet of ze andere voorwaarden hanteren bij het huren via een broker.Chrisp schreef:Ik heb begrepen dat in California autoverhuurders altijd de 'spouse' gratis als tweede bestuurder moeten opschrijven. Wij willen een auto huren in Tucson, maar inelveren in San Diego. Geldt dit dan ook, of is het alleen als je de auto ophaalt in California?
Klopt, bij budget is de eerste additionele bestuurder altijd gratis
. Wij hebben daar gisteren onze SUV geboekt - mede vanwege de gratis extra bestuurder,wat een gold pakket overbodig maakt voor ons - .

Na heel veel gezoek kom ik plotseling via Budget.co.uk een geweldige prijs tegen: 401GBP voor 17 dagen een Ford Escape (Min-SUV) van 29 Juli tot 15 Augustus vanaf Newark Airport.
In de voorwaarden staat echter:
Your quote includes:
* Local Tax (TAX) Local taxes are included in your rate
* Collision Damage Waiver (CDW) reduces your liability if the car is damaged. An excess may apply.
* Liability Insurance (LI) ensures you are covered for any public liability injury to other persons.
* Vehicle Registration Fee (VRF) Vehicle Registration Fee
* Airport/city surcharge This is a location surcharge for those rental locations with higher operating costs. For example, airports.
* Unlimited Mileage
Volgens mij mis ik hier een aantal verzekeringen of vergis ik me? Ik kan niets aanklikken of veranderen aan de voorwaarden en ook die 2e bestuurder kan ik niet vinden of aanklikken...
Een scherpe prijs is natuurlijk leuk maar ik wil wel goed verzekerd zijn....
In de voorwaarden staat echter:
Your quote includes:
* Local Tax (TAX) Local taxes are included in your rate
* Collision Damage Waiver (CDW) reduces your liability if the car is damaged. An excess may apply.
* Liability Insurance (LI) ensures you are covered for any public liability injury to other persons.
* Vehicle Registration Fee (VRF) Vehicle Registration Fee
* Airport/city surcharge This is a location surcharge for those rental locations with higher operating costs. For example, airports.
* Unlimited Mileage
Volgens mij mis ik hier een aantal verzekeringen of vergis ik me? Ik kan niets aanklikken of veranderen aan de voorwaarden en ook die 2e bestuurder kan ik niet vinden of aanklikken...
Een scherpe prijs is natuurlijk leuk maar ik wil wel goed verzekerd zijn....
Heb nog een vraagje . Mijn zoon en zijn vrouw en twee kinderen , 9jaar en peuter van 10 maand . Willen een auto huren vooor 14dagen ;ze verbijven in een villa in Orlando dus geen rondreis .Wie weet er welke auto ze het beste huren ,zeker de groote van de koffer weten we niet , moet zeker 3koffers inkunnen en een buggy .Huren gaat via usareizen.de
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Denk dat je met een midsize SUV genoeg ruimte hebt maar toch een lekkere compacte auto.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Volgens mijn broer moet ik best een internationale rijbewijs gaan halen bij de gemeente als ik een auto huur, volgens iemand anders niet?
Dus nu is de vraag kan ik met mijn Belgische rijbewijs een auto huren of moet ik degelijk een internationaal rijbewijs hebben??
Dus nu is de vraag kan ik met mijn Belgische rijbewijs een auto huren of moet ik degelijk een internationaal rijbewijs hebben??

2001:Florida
2011:Florida
2013:West Usa
2017:Florida
2018:NY
2019:Oost Canada en Oost USA
2022:Florida
2011:Florida
2013:West Usa
2017:Florida
2018:NY
2019:Oost Canada en Oost USA
2022:Florida
Ik neem aan dat je in België ook zo'n EU rijbewijs hebt, dan is dat NIET nodig. Bij mijn weten zijn die dingen alleen 'nodig' in Australië en Nieuw Zeeland, al kan dat nu misschien anders zijn.phoonke schreef:Volgens mijn broer moet ik best een internationale rijbewijs gaan halen bij de gemeente als ik een auto huur, volgens iemand anders niet?
-
- Amerika-ontdekker
Vorig jaar heb ik bij Hertz in Calgary zonder problemen een wagen meegekregen met mijn Belgisch rijbewijs.
Een politiecontrole ben ik niet tegengekomen, maar heb al gelezen dat het Belgisch rijbewijs ook voor hen voldoende is.
Dit was wel Canada.
Een politiecontrole ben ik niet tegengekomen, maar heb al gelezen dat het Belgisch rijbewijs ook voor hen voldoende is.
Dit was wel Canada.
Avis wist me te vertellen dat't enkel nodig was als je rijbewijs in een niet-Romaans schrift is.
Ik zou er wel voor zorgen dat je rijbewijs in goede staat verkeert en een foto heeft waarop je te herkennen bent.
Ik ben mij een nieuw gaan halen, waren hier direct van die bankkaartformaten, want mijn bijna 10j oude rijbewijs zag er beetje versleten uit en 'k was nogal veel veranderd sedert mijn 18de...
Ik zou er wel voor zorgen dat je rijbewijs in goede staat verkeert en een foto heeft waarop je te herkennen bent.
Ik ben mij een nieuw gaan halen, waren hier direct van die bankkaartformaten, want mijn bijna 10j oude rijbewijs zag er beetje versleten uit en 'k was nogal veel veranderd sedert mijn 18de...
Heb net een auto bij usareisen.de gehuurd super-inklusic- plus, maar kon nergens vinden hoe ik een autostoel bestel.Heb op het laatste blad gemeld dat er een baby van 10maand meegaat.Maar de prijs was hetzelfde is eze dan inbegrepen in de prijs ?
Ik zou in Florida een auto willen huren voor 15 dagen, van 15 tot 31 mei. Meestal is dit 345 €, zoals ook bij connections nu (avis). De meeste andere sites zitten rond deze prijs. Bij Almano is dit 278 € + 15 dossierkosten. Bij Thomas Cook, dat volgens mij ook werkt met Almano is dit ook 278 €. Hoe is dit prijsverschil te verklaren? Denk dat er bij conncetions wel 2 bestuurders mogen zijn en bij Almano maar 1.
Nog extra vraagje: wat gebeurt er als je bij Almano de naam op 1 iemands naam huurt (mijne), maar bij een controle/ongeluk een andere persoon (vriendin) met de auto rijdt? Iemand ervaring mee?
Nog extra vraagje: wat gebeurt er als je bij Almano de naam op 1 iemands naam huurt (mijne), maar bij een controle/ongeluk een andere persoon (vriendin) met de auto rijdt? Iemand ervaring mee?
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Als je niet als tweede bestuurder opgegeven bent mag je niet met de auto rijden je bent dan niet verzekerd.
waar kan ik het juiste adres vinden van dollar waar we de auto ophalen in miami airport .Zodat ik via Mapquist de juist route kan ingeven naar het hotel .
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht