Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tip Avis autohuur
Tip Avis autohuur
Hallo,
Voor autohuur en tarieven zou ik adviseren om Avis eens te bellen. De prijzen als je telefonisch boekt, zijn namelijk een stuk lager dan op internet staat (althans bij ons).
Wij hebben voor het Zuidwesten en Noordoosten een auto gehuurd bij Avis en dat was beide keren goedkoper dan bij de andere maatschappijen waar ik gekeken had (alamo, dollar, hertz, autoreisen.de).
Groetjes, Vanessa
Voor autohuur en tarieven zou ik adviseren om Avis eens te bellen. De prijzen als je telefonisch boekt, zijn namelijk een stuk lager dan op internet staat (althans bij ons).
Wij hebben voor het Zuidwesten en Noordoosten een auto gehuurd bij Avis en dat was beide keren goedkoper dan bij de andere maatschappijen waar ik gekeken had (alamo, dollar, hertz, autoreisen.de).
Groetjes, Vanessa
Re: Tip Avis autohuur
Avis in welk land heb je gebeld? Welk nummer?
Ik heb gebeld met Avis NL: tel. 0900 - 235 2847 (€ 0,20 p/m)
Maar de boeking voor het zuidwesten is gedaan met Avis België (wel via Avis NL geboekt), want dat was weer een paar tientjes goedkoper.
Maar de boeking voor het zuidwesten is gedaan met Avis België (wel via Avis NL geboekt), want dat was weer een paar tientjes goedkoper.
Het lijkt er inderdaad op dat Avis voordeliger is dan USAReisen met b.v. een standard SUV indien je géén drop-off kosten of under 25 hoeft te betalen. In ons geval € 155,- goedkoper dan Alamo. Maar mét drop-off en U25 is het € 450 duurder. Even een testje telefonisch gedaan 

Ja daar heb ik niet aan gedacht, sorry!
De prijzen waar ik het over heb zijn als je boven de 25 bent en zonder drop-off kosten.
In Californië heb je in elk geval geen drop-off kosten. En wij hebben voor het noordoosten ook geen drop-off kosten (halen de auto op in New York JFK en brengen m terug in New York Newark).
De prijzen waar ik het over heb zijn als je boven de 25 bent en zonder drop-off kosten.
In Californië heb je in elk geval geen drop-off kosten. En wij hebben voor het noordoosten ook geen drop-off kosten (halen de auto op in New York JFK en brengen m terug in New York Newark).
Ik zei toch al dat AVIS goedkoper was...
Serieus, ze hebben nu een aanbieding lopen, waarschijnlijk ben je daardoor nog goedkoper uit dan de prijzen op het internet. Die goedkopere prijzen vind je trouwens ook op de website, maar dan moet je via de promotie van avis doorklikken en niet rechtstreeks via hun "bestel" pagina.
Serieus, ze hebben nu een aanbieding lopen, waarschijnlijk ben je daardoor nog goedkoper uit dan de prijzen op het internet. Die goedkopere prijzen vind je trouwens ook op de website, maar dan moet je via de promotie van avis doorklikken en niet rechtstreeks via hun "bestel" pagina.
is dat avis.nl of avis.com?
Wij hebben geboekt via avis.nl
en de prijs met bellen was bij ons toch lager dan dat ik via de promotie doorklikte, dus misschien dat een telefoontje toch loont.
De prijzen zijn trouwens incl verzekeringen ook LDW, alleen geldt het niet voor ruitschade en schade aan carrosserie. Verder zit bij de prijs ook de hoofdbestuurder + partner. Overige bestuurders en verzekeringen moeten ter plaatse geregeld en betaald worden. Het huurbedrag moet wel direct bij het boeken betaald worden.
en de prijs met bellen was bij ons toch lager dan dat ik via de promotie doorklikte, dus misschien dat een telefoontje toch loont.
De prijzen zijn trouwens incl verzekeringen ook LDW, alleen geldt het niet voor ruitschade en schade aan carrosserie. Verder zit bij de prijs ook de hoofdbestuurder + partner. Overige bestuurders en verzekeringen moeten ter plaatse geregeld en betaald worden. Het huurbedrag moet wel direct bij het boeken betaald worden.
De LDW geldt niet voor ruitschade en carrosserieschade? Welke schade kan je dan nog zoal oplopen. Lijkt me een vrij nutteloze verzekering dan.Vanessa_G schreef: De prijzen zijn trouwens incl verzekeringen ook LDW, alleen geldt het niet voor ruitschade en schade aan carrosserie. Verder zit bij de prijs ook de hoofdbestuurder + partner. Overige bestuurders en verzekeringen moeten ter plaatse geregeld en betaald worden. Het huurbedrag moet wel direct bij het boeken betaald worden.
Ik heb via avis.be geboekt en de verzekering (LDW) geeft een VOLLEDIGE dekking (in de USA), de ALI (schade aan personen?) is ook inbegrepen.
Hopelijk ben je niet goedkoper af door in te boeten qua verzekering.
Zelf vind ik het een van de sterke punten van avis en hun site, dat het duidelijk vermeld is dat de verzekeringen zijn inbegrepen (alsook alle taksen) en dat dat ook in de huurprijs is meegerekend.
Andere maatschappijen lijken vaak goedkoper, tot je merkt dat de verzekeringen nog apart moeten betaald worden, alsook de x-aantal taksen en toeslagen die in de USA bestaan.
Persoonlijk vind ik Avis ook betrouwbaarder dan b.v. Thrifty MaVi, althans dat is mijn ervaring. We hadden bij Thrifty een auto gehuurd, maar de prijs bleek anders, verzekeringen waren niet incluis etc. Toen naar Avis gelopen en voor hetzelfde bedrag een auto gehuurd, veel professionelere service zonder verkoopmentaliteit (verzekeringen aansmeren).
Let inderdaad even ook op met toeslagen, vooral als je plant om een stukje rondom New York te rijden:
Let inderdaad even ook op met toeslagen, vooral als je plant om een stukje rondom New York te rijden:
Bestuurders van 21-25 jr betalen een extra toeslag van USD 25,00 + BTW per dag.
In New York is deze toeslag USD 110,00 + BTW per dag.
De volgende reactie kreeg ik terug van Avis naar aanleiding van een vraag die ik gesteld heb over LDW met betrekking tot ruitschade en schade aan carrosserie:
"De LDW geeft een volledige dekking voor schade en diefstal, dus zonder eigen risico.
Ruitschade en carosserieschade zijn niet opgenomen in de LDW, indien mogelijk (dit verschilt per locatie) kunnen deze ter plaatse aangekocht worden. "
Het volgende zit inbegrepen in de prijs van Avis: Additional Liability Insurance (ALI), Loss Damage Waiver (LDW), Location Surcharge, Tax, Registration Fee, Additional Liability Insurance, Mandatory Charges , Unlimited Mileage
Het volgende kan evt ook nog bijgekocht worden(al zit dit vaak al in reisverzekering/ziektekostenverzekering):
PEP (Personal Effects Protection – persoonlijke bezittingen verzekering) kan aangekocht worden in combinatie met PAI (Personal Accident Insurance – inzittendenverzekering) en kost 2.00 USD/dag voor de eerste drie dagen, daarna 1.00 USD/dag (exBTW)
Alle extra’s kunnen uitsluitend ter plaatse aangekocht worden.
"De LDW geeft een volledige dekking voor schade en diefstal, dus zonder eigen risico.
Ruitschade en carosserieschade zijn niet opgenomen in de LDW, indien mogelijk (dit verschilt per locatie) kunnen deze ter plaatse aangekocht worden. "
Het volgende zit inbegrepen in de prijs van Avis: Additional Liability Insurance (ALI), Loss Damage Waiver (LDW), Location Surcharge, Tax, Registration Fee, Additional Liability Insurance, Mandatory Charges , Unlimited Mileage
Het volgende kan evt ook nog bijgekocht worden(al zit dit vaak al in reisverzekering/ziektekostenverzekering):
PEP (Personal Effects Protection – persoonlijke bezittingen verzekering) kan aangekocht worden in combinatie met PAI (Personal Accident Insurance – inzittendenverzekering) en kost 2.00 USD/dag voor de eerste drie dagen, daarna 1.00 USD/dag (exBTW)
Alle extra’s kunnen uitsluitend ter plaatse aangekocht worden.
Ik zit inmiddels ook mee te lezen, want ik word 'helemaal gestoord' van alle verschillende tarieven etc.
Als ik ook avis.be kijk dan zie ik dat daar staat:
"Gedeeltelijke dekking in geval van ongeval/diefstal (LDW); (Enkel in de Verenigde Staten geldt een volledige dekking)"
Als ik ook avis.be kijk dan zie ik dat daar staat:
"Gedeeltelijke dekking in geval van ongeval/diefstal (LDW); (Enkel in de Verenigde Staten geldt een volledige dekking)"
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik weet dat er al een aantal topics zijn waar ook over de verzekeringen gesproken wordt, die ga ik vanavond maar even uitpluizen.
Ook altijd interessant om in het achterhoofd te houden: als je bvb via avis.be of .nl een auto huurt, dan valt je hele contract technisch gezien onder de wetgeving van je eigen land.
De locatie waar je dan je auto afhaalt heeft met het "contract" eigenlijk niks te maken.
Altijd handiger bij discussie achteraf.
Huur je bij dollar.com of thrifty.com en je krijgt dan achteraf een extra rekening, begin dan maar te procederen als je al terug thuis bent...
Voor mij toch ook iets om rekening mee te houden en niet noodzakelijk dat laatste tientje te willen uitsparen.
De locatie waar je dan je auto afhaalt heeft met het "contract" eigenlijk niks te maken.
Altijd handiger bij discussie achteraf.
Huur je bij dollar.com of thrifty.com en je krijgt dan achteraf een extra rekening, begin dan maar te procederen als je al terug thuis bent...
Voor mij toch ook iets om rekening mee te houden en niet noodzakelijk dat laatste tientje te willen uitsparen.
Geweldige tip Vanessa, bedankt! Voor 21 dagen SUV (Trailblazer) in het hoogseizoen kwam Avis voor mij al 274 euro goedkoper uit (online) dan usareisen en eautohuur. Nu heb ik gebeld en scheelt het nog eens 77 euro door een promotie die nu loopt. Ik betaal nu 783 euro, inclusief een extra bestuurder (wij beiden hebben de leeftijd van 25 ruimschoots overschreden). Kijk, daar kan ik weer wat nachtjes in Yellowstone voor boeken!

- Bennie
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Bij ons minder positief...
Avis.nl met flying blue ivory: 617
0900-belavis: 791
Voor 16 dagen vanaf Denver. Dat is een flink verschil.
Ben er ook nog niet helemaal uit hoe te boeken:
Avis.nl met: betaal later 617
http://www.avis-flyingblue.com met: betaal nu 617
http://www.avis-flyingblue.com met: betaal later 679
Uw tarief is inclusief
TAX (lokale belastingen)
LDW (gedeeltelijke schade- en diefstaldekking).
ALI (aanvullende aansprakelijkheidsverzekering met een dekkingsbedrag van USD 1 miljoen (V.S.)
VRF (kentekenregistratietoeslag)
wat moet ik me dan weer voorstellen bij gedeeltelijke schade- en diefstaldekking?
Terwijl hier (http://www.avis.nl/avisonline/nl/avis.n ... enDocument) staat:
Na afsluiten van de LDW geldt er in de USA geen eigen risico meer in geval van schade en dieftal van de Avis auto.
Ik snappetnie....
Avis.nl met flying blue ivory: 617
0900-belavis: 791
Voor 16 dagen vanaf Denver. Dat is een flink verschil.
Ben er ook nog niet helemaal uit hoe te boeken:
Avis.nl met: betaal later 617
http://www.avis-flyingblue.com met: betaal nu 617
http://www.avis-flyingblue.com met: betaal later 679
Uw tarief is inclusief
TAX (lokale belastingen)
LDW (gedeeltelijke schade- en diefstaldekking).
ALI (aanvullende aansprakelijkheidsverzekering met een dekkingsbedrag van USD 1 miljoen (V.S.)
VRF (kentekenregistratietoeslag)
wat moet ik me dan weer voorstellen bij gedeeltelijke schade- en diefstaldekking?
Terwijl hier (http://www.avis.nl/avisonline/nl/avis.n ... enDocument) staat:
Na afsluiten van de LDW geldt er in de USA geen eigen risico meer in geval van schade en dieftal van de Avis auto.
Ik snappetnie....

Laatst gewijzigd door Bennie op 09 feb 2011, 07:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb daar tel. contact over gehad (vind het ook een vreemde constructie) en kreeg te horen dat schade aan ruiten en carrosserie niet gedekt zou zijn. Volgens de medewerkster mede een maatregel om mensen voorzichtiger te doen zijn op bijv. onverharde wegen.
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Dat is inderdaad toch een behoorlijk prijsverschil ja, maar met de flying blue toch goedkoper dan bij andere?
Ja die verzekeringen blijft een beetje apart, toch wel tegenstrijdige berichten. Maar in principe vallen ruitschade en carrosserieschade niet onder LDW.
Ja die verzekeringen blijft een beetje apart, toch wel tegenstrijdige berichten. Maar in principe vallen ruitschade en carrosserieschade niet onder LDW.
Ik heb op avis.be eens zitten lezen en wat me opvalt is dat ze nooit spreken over aangepaste voorwaarden als je via hen in het buitenland huurt (de USA in ons geval).
Ook staat in de beschrijving van de LDW nergens dat ruit- en carrosserieschade niet gedekt zou zijn, wel is het zo dat je je aan de voorwaarden dient te houden om gedekt te zijn (geen onverharde wegen, geen dronkenschap,...).
Voor alle zekerheid heb ik één en ander gevraagd te verduidelijken via e-mail, als ik antwoord heb laat ik het weten.
Dit heb ik alvast gevonden op de site van AVIS USA, het lijkt er op dat de LDW in Europa geen volledige dekking heeft en een eigen risico heeft, maar in de USA WEL 100% dekking biedt. Ook voor ruiten en banden en carrosserie.
What is Loss Damage Waiver (LDW)?
Loss Damage Waiver is an optional service which, if accepted, eliminates your financial liability for loss or damage to the Avis vehicle, its parts and accessories, provided the vehicle is used in accordance with the terms and conditions of the rental agreement.
What happens if the Avis car is damaged during my rental period?
You are responsible for any and all loss of or damage to the car resulting from any cause including but not limited to collision, rollover, theft, tire damage and vandalism, seizure/medical condition, flood, fire, hail or other acts of Nature. If you have accepted the Avis LDW coverage and there is no breach of contract violation, you will not be responsible for the damages.
Ook staat in de beschrijving van de LDW nergens dat ruit- en carrosserieschade niet gedekt zou zijn, wel is het zo dat je je aan de voorwaarden dient te houden om gedekt te zijn (geen onverharde wegen, geen dronkenschap,...).
Voor alle zekerheid heb ik één en ander gevraagd te verduidelijken via e-mail, als ik antwoord heb laat ik het weten.
Dit heb ik alvast gevonden op de site van AVIS USA, het lijkt er op dat de LDW in Europa geen volledige dekking heeft en een eigen risico heeft, maar in de USA WEL 100% dekking biedt. Ook voor ruiten en banden en carrosserie.
What is Loss Damage Waiver (LDW)?
Loss Damage Waiver is an optional service which, if accepted, eliminates your financial liability for loss or damage to the Avis vehicle, its parts and accessories, provided the vehicle is used in accordance with the terms and conditions of the rental agreement.
What happens if the Avis car is damaged during my rental period?
You are responsible for any and all loss of or damage to the car resulting from any cause including but not limited to collision, rollover, theft, tire damage and vandalism, seizure/medical condition, flood, fire, hail or other acts of Nature. If you have accepted the Avis LDW coverage and there is no breach of contract violation, you will not be responsible for the damages.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht